Kan en mobiloperatör eller internetoperatör göra detta enkelt?

Permalänk

Vad säger ni Sweclockers om mitt senaste inlägg? Min IP adress är kapad?

Permalänk
Medlem

har du inte själv petat in 8.8.8.8 någonstans så har du dns från din internet leverantör med automatik.

Permalänk
Skrivet av ojz0r:

@Carmen Al Kebab: Du har inte funderat på att kontakta polisen? Det du beskriver låter i mina öron som att de begår lagbrott.

Problemet är att jag kontaktade polisen för ca 1 år sedan, dom sa att jag hade psykos när jag beskrev som det var i detalj, dom bryr sig inte, därför tar jag aldrig kontakt med dom längre om det inte gäller riktigt grova brott eller om man har starka bevis... Tyvärr spelade jag inte in samtalet när en av personerna erkände.

Nu vet jag faktiskt att dom har gjort detta, en av personerna sa det senast idag för att skrämma mig, tur att jag hade bytt mobiloperatör för flera månader sedan.

Permalänk
Skrivet av Spiffman:

har du inte själv petat in 8.8.8.8 någonstans så har du dns från din internet leverantör med automatik.

Nej har aldrig gjort det, vad är det värsta som kan hända? Jag är inte kunnig om nätverk och uppkoppling, tyvärr.

Permalänk
Skrivet av Carmen Al Kebab:

Försök inte leka som detta inte finns, jag har hundra procentiga bevis för mina påståenden.

Nej.
Du är sjuk i huvudet.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av Ytbehandlad:

Nej.
Du är sjuk i huvudet.

Bevisen har du där gällande mobiloperatören, tack för mig.

Nu behöver jag veta om de andra frågorna jag har i trådstarten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ytbehandlad:

Nej.
Du är sjuk i huvudet.

Snarare ett troll och det är märkligt att folk verkar ta nyregistrerade 'Carmen Al Kebab' på allvar...
Det bästa man kan göra är att rapportera sånt här trams och låta bli att mata trollet.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Tack, tror inte VPN-leverantören gör det, men såklart man kan aldrig veta... Litar mer på VPN än internetoperatören.

För mig är det tvärtom - jag vet att Internetoperatörerna i Sverige inte kollar min "webbhistorik".
Dels är det olagligt och dels är det olönsamt och det är relativt få stora företag som sysslar med verksamhet som både är olaglig och olönsam.

Permalänk
Skrivet av ågren:

Snarare ett troll och det är märkligt att folk verkar ta nyregistrerade 'Carmen Al Kebab' på allvar...
Det bästa man kan göra är att rapportera sånt här trams och låta bli att mata trollet.

Vem orkar tänka ut ett seriöst namn som tar flera timmar? Huvudsaken att jag skriver seriösa inlägg.

Permalänk
Medlem

Alltså de flesta av oss är så knäppa så vi petar in 8.8.8.8 själva då den är snabbast och störst i världen. Nackdelen är ju dock att de kör datamining på dig men för mig själv så spelare det väldigt liten roll.

VPN tar hand om din integritet vid behov

Permalänk
Medlem

Ptja, utan att veta hur det riktigt fungerar... men har man lämnat in luren till en mobilbutik för lagning eller dylikt borde de väl utan större bekymmer kunna ta reda på MSISDN / IMSI / IMEI.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Vad säger ni Sweclockers om mitt senaste inlägg? Min IP adress är kapad?

Nej det är den definitivt inte, det är bara något du inbillar dig.

Permalänk

Bevisen har du där gällande mobiloperatören, tack för mig.

Nu behöver jag veta om de andra frågorna jag har i trådstarten.

Berätta mer om dessa människor som förföljer dig och kontrollerar dig på Internet.
Och vad sjutton menar du med kontrollerar dig?
Genom riktad reklam?

Fuck Google, amirite?
Vad sa personen som erkände för dig om detta de höll på med? Berätta hur den konversationen gick.

Detta är viktigt, då jag är en säkerhetstekniker som har fulla möjligheter att eliminera dessa personer åt dig.
Jag behöver bara bekräftelse på att allt stämmer och att du delar med dig av så mycket information som möjligt.

Tack.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Försök inte leka som detta inte finns, jag har hundra procentiga bevis för mina påståenden.

Klart stalkers finns. Men att din ISP, mobiloperatör och bank skulle vara i kontakt med varandra för att ha koll på dig och kontrollera dig finner jag minst sagt otroligt.
Och har du hundraprocentiga bevis för detta så är det ett polisärende.

Edit : Och nu läste jag en av dina tre andra trådar angående dina problem. Ett inlägg där du varit i kontakt med polis och dom hävdade att du förmodligen har en psykos. Ja, det är nog det mest troliga. Naturligt kommer du inte ta åt det detta då du förmodligen just är i en psykos eller liknande tillstånd.

Permalänk
Skrivet av iXam:

Klart stalkers finns. Men att din ISP, mobiloperatör och band skulle vara i kontakt med varandra för att ha koll på dig och kontrollera dig finner jag minst sagt otroligt.
Och har du hundraprocentiga bevis för detta så är det ett polisärende.

Jag spelade inte in samtalet när en av personerna erkände, annars skulle jag definitivt gått till polisen med detta.

Var mycket oväntat.

Permalänk
Medlem

Hur kan de veta vart du har varit när de ser vem du ringt / har ringt till dig?
På vilket sätt kontrollerar de dig? Varför skulle man bry sig av att nån visste vart man var för ett år sen? So many questions...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av madtop:

Nej det är den definitivt inte, det är bara något du inbillar dig.

Vad betyder det då? Har dom "råkat skriva fel" när jag försöker logga in på IP adressen?

Permalänk
Medlem

Jag spelade inte in samtalet när en av personerna erkände, annars skulle jag definitivt gått till polisen med detta.

Så mao har du inga bevis över huvud taget annat att någon ska ha sagt något till dig, eller att du tror att någon sagt detta till dig.

Problemet här är att även om du får hjälp med alla dina tekniska frågor här med VPN och ändra lösen på routern kommer varenda felmeddelande du får berätta för dig att någon är ute efter dig. Som exempelvis certifikatsproblemet när du gick in på din router.

Permalänk
Skrivet av iXam:

Så mao har du inga bevis över huvud taget annat att någon ska ha sagt något till dig, eller att du tror att någon sagt detta till dig.

Problemet här är att även om du får hjälp med alla dina tekniska frågor här med VPN och ändra lösen på routern kommer varenda felmeddelande du får berätta för dig att någon är ute efter dig. Som exempelvis certifikatsproblemet när du gick in på din router.

Fördomar när dom är som bäst... Men jag ser var du vill landa i alla svar, du är inte här för att hjälpa eller hur? Jag ger tydliga frågor så ge konstruktiva svar då på de tekniska frågorna annars kan du hoppa ut ur alla mina trådar.

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Ptja, utan att veta hur det riktigt fungerar... men har man lämnat in luren till en mobilbutik för lagning eller dylikt borde de väl utan större bekymmer kunna ta reda på MSISDN / IMSI / IMEI.

Har aldrig gjort det, men jag förstår vad du menar.

Permalänk
Medlem

Fördomar när dom är som bäst... Men jag ser var du vill landa i alla svar, du är inte här för att hjälpa eller hur? Jag ger tydliga frågor så ge konstruktiva svar då på de tekniska frågorna annars kan du hoppa ut ur alla mina trådar.

Av ren nyfikenhet... vad för info tror du dom hamstrar om dig??, försöker du rekrytera folk till olämpligheter så är du under loppan, annars så är det bara för information om försäljning av reklam som dom samlar (samt att dom profilerar vad för person sitter bakom skärmen.. typ ålder, umgänges krets, hobbys etc för att få bättre riktad reklam).
Angående banken så sparar dom alla uppgifter om din bankanvändning om skatteverket skulle komma eller att dom hittar misstänksamt beteende. Inte så att dom sparar vad du har köpt och varför..(eller jo det gör dom i form av e-kvittenser)

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk

Så om jag har Tele2 mobilabonnemang med 4G så kan ingen på Telia se vem som har ringt mig eller om jag ringt någon? Eller läsa mina SMS? Eller se vad jag har sökt/surfat på internet i den mobilen?

Det är en iPhone som jag har köpt som har ingen koppling till Telia.

Enda frågorna som är kvar i denna tråd, tack.

Permalänk
Medlem

Men vänta lite nu. Du säger alltså att en viss person (eller en mindre grupp personer), har kommit över din mobiltrafik (även när du bytt operatör), din internetleverantör, din bank, etc? Hör du inte själv hur paranoid du låter?

Visst, en anställd på en mobiloperatör kan plocka fram historik över samtal och sms (inte vad som sagts/skrivits, men till vilka mobilnummer). Men det finns inte någon person som genom sitt yrke kommer över alla dessa uppgifter (förutom möjligtvis polisen med tillstånd av avlyssna). Uppriktigt låter det som att du behöver söka hjälp för dessa problem...

Permalänk
Medlem

Inser när jag läser denna tråd vilket otroligt trist liv jag lever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Inser när jag läser denna tråd vilket otroligt trist liv jag lever

trist och trist, kanske bättre det än att tro att någon är ute efter en (är nog inte så kul)

Permalänk
Medlem

Om de nu kontrollerar din ipadress, dator, mobil och konto som du tror, Så borde de redan 1. tömt ditt bankkonto. 2, förhindra dig att kunna skriva sånahär inlägg som riskerar att hjälpa de personerna att bli utelåsta ur din dator.

För att en person ska kunna avlyssna din dator måste de isåfal kunnat fiffla med din dator eller fått dig att ladda ner ett program ger dom kontroll över datorn.

De kan inte avlyssna din dator genom att ha kunnat komma in i din router. Det är rätt så mer avancerat än så.

Om du nu är rädd att ditt "ip är kapat", stäng av routern i 24 timmar så har du troligtvis ett nytt ipnummer imorgon.

Om en person ska kunna avlyssna din telefon är det samma sak där.

Att man får "certifikatsproblem" är inget konstigt om man försöker gå in på en sida som inte är uppdaterad på länge, tillexempel routerns hemsida för inställningar, den är ju inte uppdaterad sen routern skapades eller uppdaterades sist.

Så lite lösningar på de frågor du ställer.
1. Information hur du kommer in på din router finns troigtvis under din router, titta där o skriv in vad de står. Vill du vara ännu säkrare, byt router/modem
2. Vill du vara helt fri från skit från nätet är de lämpligast att använda ett programvara som är mer skyddat, kanske linux. Eller så ser du till att aldrig använda några av dina riktigt uppgifter på datorn, DVS ditt namn, kontouppgifter osv osv.
3. använd VPN när använder internet.

Mobiltelefoni.

1. Använd inte abbonemang, Kör med kontantkort.
2. Rensa telefonen med jämna mellanrum för att garantera att du inte fått in någon konstig programvara eller app på den.

Klart det finns folk som lyssnar av och spionerar.. Men de gör det inte för skoj skull. Du måste ha någonting de vill ha eller att du begår grova brott.

Så har du inte miljoner på banken eller sitter o bygger bomber på din fritid så finns det ingen anledning att spionera på dig. Inte ens för o "jävlas"

Och skulle de ändå vara någon du känner på tillexempel tele2 eller telia jävlas med dig ändå, så loggas precis ALLT, så den personen kommer troligtvis bli av med sitt jobb illa kvickt.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Déjà vu på hela den här tråden.. var ju en i princip identisk trådstart för ca 1-2 år sedan, nice try!

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Be din internetoperatör kolla om dom ser någon konstig aktivitet på din router då?
Case closed.

Visa signatur

● Active

Permalänk
Skrivet av Ipzen:

Om de nu kontrollerar din ipadress, dator, mobil och konto som du tror, Så borde de redan 1. tömt ditt bankkonto. 2, förhindra dig att kunna skriva sånahär inlägg som riskerar att hjälpa de personerna att bli utelåsta ur din dator.

För att en person ska kunna avlyssna din dator måste de isåfal kunnat fiffla med din dator eller fått dig att ladda ner ett program ger dom kontroll över datorn.

De kan inte avlyssna din dator genom att ha kunnat komma in i din router. Det är rätt så mer avancerat än så.

Om du nu är rädd att ditt "ip är kapat", stäng av routern i 24 timmar så har du troligtvis ett nytt ipnummer imorgon.

Om en person ska kunna avlyssna din telefon är det samma sak där.

Att man får "certifikatsproblem" är inget konstigt om man försöker gå in på en sida som inte är uppdaterad på länge, tillexempel routerns hemsida för inställningar, den är ju inte uppdaterad sen routern skapades eller uppdaterades sist.

Så lite lösningar på de frågor du ställer.
1. Information hur du kommer in på din router finns troigtvis under din router, titta där o skriv in vad de står. Vill du vara ännu säkrare, byt router/modem
2. Vill du vara helt fri från skit från nätet är de lämpligast att använda ett programvara som är mer skyddat, kanske linux. Eller så ser du till att aldrig använda några av dina riktigt uppgifter på datorn, DVS ditt namn, kontouppgifter osv osv.
3. använd VPN när använder internet.

Mobiltelefoni.

1. Använd inte abbonemang, Kör med kontantkort.
2. Rensa telefonen med jämna mellanrum för att garantera att du inte fått in någon konstig programvara eller app på den.

Klart det finns folk som lyssnar av och spionerar.. Men de gör det inte för skoj skull. Du måste ha någonting de vill ha eller att du begår grova brott.

Så har du inte miljoner på banken eller sitter o bygger bomber på din fritid så finns det ingen anledning att spionera på dig. Inte ens för o "jävlas"

Och skulle de ändå vara någon du känner på tillexempel tele2 eller telia jävlas med dig ändå, så loggas precis ALLT, så den personen kommer troligtvis bli av med sitt jobb illa kvickt.

Personerna är rädda att göra något brottsligt som jag kan bevisa.
Dom har haft tillgång till min dator för ett tag sedan, dessutom är datorn ganska gammal.
Dom kan alltså inte se mina konversationer på datorn genom min IP adress på routern? Om inte, vad krävs mer förutom virus eller keylogger?
Varför står det "IP är kapat" när jag skriver in min IP adress, det är väl ingen slump varför det står som det gör?
Vad är det värsta som kan hända med "Certifikatsproblem" om man inte uppdaterar på länge?
Är Mac säkrare än övriga datorer?
Varför kontantkort framför abonnemang där ingen har någon personlig koppling?
Vad händer ifall någon snubbe på Telia känner ägaren av bolaget? Får dom kicken ändå?

Riktigt bra och konstruktivt inlägg! Stort tack!

Permalänk
Medlem

Ursäkta har hängt lite väl mycket på Flashback, men detta påminner VÄLDIGT mycket om trådar folk startar där de har "bevis" på att de är stalkade, avlyssnade osv.

Minns en tråd jag tänkte länka, en man satt inlåst på psykhus och hörde familjemedlemmar i ventilerna, han hörde även personer i andra delar som blev torterade osv genom ventilationerna. Han försökte spela in ljudet flera gånger men det var bara brus.

Kan säga att som utomstående så är det rätt läskigt när man får insikt i hur en person med schizofreni fungerar och dennes övertygelse om att något är på det sättet

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare