Kan en mobiloperatör eller internetoperatör göra detta enkelt?

Permalänk
Skrivet av Blomman90:

Men vänta lite nu. Du säger alltså att en viss person (eller en mindre grupp personer), har kommit över din mobiltrafik (även när du bytt operatör), din internetleverantör, din bank, etc? Hör du inte själv hur paranoid du låter?

Visst, en anställd på en mobiloperatör kan plocka fram historik över samtal och sms (inte vad som sagts/skrivits, men till vilka mobilnummer). Men det finns inte någon person som genom sitt yrke kommer över alla dessa uppgifter (förutom möjligtvis polisen med tillstånd av avlyssna). Uppriktigt låter det som att du behöver söka hjälp för dessa problem...

Nej, bara när jag hade min gamla mobiloperatör (och möjligtvis ingen VPN), det är bra nu men jag försöker bara vara på den säkra sidan gällande bank och internet.

Permalänk
Skrivet av moonblase:

Ursäkta har hängt lite väl mycket på Flashback, men detta påminner VÄLDIGT mycket om trådar folk startar där de har "bevis" på att de är stalkade, avlyssnade osv.

Minns en tråd jag tänkte länka, en man satt inlåst på psykhus och hörde familjemedlemmar i ventilerna, han hörde även personer i andra delar som blev torterade osv genom ventilationerna. Han försökte spela in ljudet flera gånger men det var bara brus.

Kan säga att som utomstående så är det rätt läskigt när man får insikt i hur en person med schizofreni fungerar och dennes övertygelse om att något är på det sättet

Det är jätte många olika människor på flashback, nej jag har aldrig varit en sådan person... Det är en annan sak ifall man har 100% bevis för sina påståenden, men i mitt fall har jag verkligen det då en av personerna har erkänt, dock spelade jag inte in samtalet eftersom erkännandet var mycket oväntat, tyvärr.

Men jag håller med, det finns mycket sjuka personer i samhället, jag är inte en av dom som hör saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carmen Al Kebab:

Det är jätte många olika människor på flashback, nej jag har aldrig varit en sådan person... Det är en annan sak ifall man har 100% bevis för sina påståenden, men i mitt fall har jag verkligen det då en av personerna har erkänt, dock spelade jag inte in samtalet eftersom erkännandet var mycket oväntat, tyvärr.

Men jag håller med, det finns mycket sjuka personer i samhället, jag är inte en av dom som hör saker.

Men snälla nån, vet du vad ett bevis är för något? Nej du har inga bevis för du kan inte bevisa att något faktiskt hänt. Allt du skriver tyder tyvärr på något helt annat.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Men snälla nån, vet du vad ett bevis är för något? Nej du har inga bevis för du kan inte bevisa att något faktiskt hänt. Allt du skriver tyder tyvärr på något helt annat.

Om någon erkänt, ja det är ett bevis.

Permalänk
Medlem

er.... nae... det är bara ett bevis om du har ett medium som kan styrka ditt påstående/händelse, ett vittne (dig) är det om du inte har några bevis.

annars är det som religiösa idioter som påstår att gud finns.. finns inga bevis utom dom som har blivit frälsta eller bibeln.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Ja det kanske är ett bevis i sig(fast det är mer ett erkännande), men inte för någon annan utomstående utan bara till dig själv.
Detta har inget som helst värde i detta sammanhang eftersom du inte kan bevisa att något sagt detta - hur ska vi veta att det du då säger är sant? Prova sätta dig i våran sits; Någon skriver att dem blir "förföljd" men har inte gett någon form av bevis på att det faktiskt stämmer utan kommer enbart med egna påståenden som mycket möjligt kan vara påhittade.
Vad skulle du då tro? Att personen i fråga är mentalt instabil eller lider av någon form av psykos? Eller att personen helt enkelt missuppfattat något och är orolig i onödan? Eller.... att personen hittar på för att söka uppmärksamhet på Sveriges största forum för teknik-intresserade personer?

De inlägg som påstår något i denna tråd är med störst sannolikhet inte ute efter att trakassera dig eller kränka dig, utan det är helt enkelt så att vi inte vet vad som faktiskt stämmer och måste därmed dra en egen slutsats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller med! Folk tar inte mitt bevis på allvar, min mamma har nämligen erkänt att tomten är på riktigt.

Permalänk
Skrivet av Quelor:

Håller med! Folk tar inte mitt bevis på allvar, min mamma har nämligen erkänt att tomten är på riktigt.

Du har inte varit med om vad som har hänt under alla år, sitt ner i båten.

Permalänk
Medlem

Du har inte varit med om vad som har hänt under alla år, sitt ner i båten.

Snälla, prata med någon närstående om det här och ta kontakt med din vårdcentral. Om det nu är så att det du skriver är sant så lovar jag dig att dina närstående och vårdcentralen kommer vilja hjälpa dig att polisanmäla händelsen, men om både vårdcentralen och dina närstående säger samma som vi på Sweclockers så tycker jag att du borde ta det som att du faktiskt kanske inte har riktigt rätt.

Bara för att ge dig ett litet perspektiv på det hela så kan jag fråga såhär; tror du att de som har psykoser eller är schizofrena är helt övertygade om att de har bevis? Orden "psykos" och "schizofreni" är väldigt laddade, men det behöver inte vara så pass illa som man kan tro.

Hoppas att du kommer över den här känslan, det kan inte vara lätt.

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Ja det kanske är ett bevis i sig(fast det är mer ett erkännande), men inte för någon annan utomstående utan bara till dig själv.
Detta har inget som helst värde i detta sammanhang eftersom du inte kan bevisa att något sagt detta - hur ska vi veta att det du då säger är sant? Prova sätta dig i våran sits; Någon skriver att dem blir "förföljd" men har inte gett någon form av bevis på att det faktiskt stämmer utan kommer enbart med egna påståenden som mycket möjligt kan vara påhittade.
Vad skulle du då tro? Att personen i fråga är mentalt instabil eller lider av någon form av psykos? Eller att personen helt enkelt missuppfattat något och är orolig i onödan? Eller.... att personen hittar på för att söka uppmärksamhet på Sveriges största forum för teknik-intresserade personer?

De inlägg som påstår något i denna tråd är med störst sannolikhet inte ute efter att trakassera dig eller kränka dig, utan det är helt enkelt så att vi inte vet vad som faktiskt stämmer och måste därmed dra en egen slutsats.

Som jag skrev, hade jag spelat in samtalet hade det varit ett helt annat utgångsläge för utomstående.

Jag tar det med en stor nypa salt, men att det handlar till största del om miljön man befinner sig i... Jag stämplar i alla fall inte folk så fort någon gillar att äta på Riche framför valfri pizza i förorten.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev, hade jag spelat in samtalet hade det varit ett helt annat utgångsläge för utomstående.

Jag tar det med en stor nypa salt, men att det handlar till största del om miljön man befinner sig i... Jag stämplar i alla fall inte folk så fort någon gillar att äta på Riche framför valfri pizza i förorten.

nu spelade du inte in samtalet.. gå vidare med livet, du kommer inte kunna ändra på det som har hänt.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Ja, hade du haft riktiga bevis så hade det helt klart varit en annan historia.
Som det är nu så behöver du faktiskt hjälp av några som kan detta och arbetar med detta. Kontakta polisen igen och följ deras råd som de ger. Att komma hit och be om hjälp kommer uppenbarligen ingenstans.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

TS behöver besöka en psykolog mycket mer än något av förslagen. Visst är alla riskerna som tas upp sanna, men TS påverkas av dem på en ohälsosam nivå...

Det är absolut ingen övervakningsmydighet eller dylikt som är alls intresserad av vad TS skriver på Sweclockers, mailar, säger i telefeon eller besöker för hemsidor. Varför skulle någon bry sig om det?

Permalänk
Skrivet av Selmalagerlöf:

nu spelade du inte in samtalet.. gå vidare med livet, du kommer inte kunna ändra på det som har hänt.

Precis, jag ska bara minimera riskerna... Jag ändrade mobiloperatör, jag är ganska nöjd med det, men inte riktigt nöjd, tro mig jag är inte helt hopplös. Bara jag får svar på resterande frågorna.

Permalänk
Medlem

Precis, jag ska bara minimera riskerna... Jag ändrade mobiloperatör, jag är ganska nöjd med det, men inte riktigt nöjd, tro mig jag är inte helt hopplös. Bara jag får svar på resterande frågorna.

jisses..... ta kontakt med en psykolog.. lyssna på dig själv.. låter det resonligt? om du verkligen hade behövt att vidta drastiska åtgärder som att byta bank/mobil nummer/namn ändring/ hemlig identitet så är ditt minsta problem att minska riskerna.. har du kartellen/triaden/staters black-ops efter dig så spelar inte det någon roll vad du gör för att hålla dig hemlig, det faktum att du beter dig så här så hade dom hittat dig för längesedan. Nu verkar du inte ha det eftersom du fortfarande sitter framför datorn och skriver. Du är paranoid just nu, ta kontakt med en psykolog och prata om det.. få ut det ur systemet så kommer psykologen hjälpa dig (varken om det behövs eller inte).

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Du uppvisar rätt starka paranoida tendenser och jag rekommenderar dig starkt att söka kontakt inom vården för att åtminstone avfärda att du har vanföreställningar.

Kan du inte beskriva lite mer varför du upplever att de här personerna vill övervaka just dig, vad har de för anledning?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv

Jösses amalia...vad är det som händer med detta en gång så seriösa och trevliga forum? Hur kan en sådan här tråd få överleva?

Fanns det inte någon regel förr som bromsade folk från att göra inlägg i forumet innan några månader gått som medlem?

Toms hardware känns mer och mer som ett alternativ.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade och låst*

Tråd låst pga. korspostning, urspårning/trams samt missbruk av flera konton.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...