Permalänk
Medlem

Äter fortfarande pizza, hamburgare, chips och godis. Har gått ner 7 kilo och ännu mer i kroppsfett. Hur? Skippade allt vad läsk heter, dricker bara vatten och mjölk. På det styrketränar jag 5 dagar i veckan och kör någon typ av cardio 2 eller 3 gånger i veckan. Sakta men säkert börjar jag se ut som en riktig Calvin Klein-modell

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av criscros:

Intermittent fasting+gym+promenader+kvalitetsmat-skräpmat

Ja, promenader är ju inte så dumt. Ska nog gå en sån varje dag.

Skrivet av Mithras:

Äter fortfarande pizza, hamburgare, chips och godis. Har gått ner 7 kilo och ännu mer i kroppsfett. Hur? Skippade allt vad läsk heter, dricker bara vatten och mjölk. På det styrketränar jag 5 dagar i veckan och kör någon typ av cardio 2 eller 3 gånger i veckan. Sakta men säkert börjar jag se ut som en riktig Calvin Klein-modell

Själv äter jag godis högst en dag i veckan. Aldrig druckit läsk egentligen, men julmust gillar jag. Undviker kolhydrater just nu i form av bröd och pasta. Blir mycket ägg, kött, frukt och sånt.

Det är egentligen bara fettet runt midjan som finns kvar för mig. Lite lustigt att man smalnar av mot mitten och att magen är det sista som ryker. Hade rätt mycket att ta av när jag började och har blivit av med rätt mycket.

Målet är att se bra ut till sommaren och har gjort grovjobbet nu i alla fall. Får återuppta löpningen till våren. Kanske satsa mer på styrketräning nu under dom kalla månaderna.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Ja, promenader är ju inte så dumt. Ska nog gå en sån varje dag.

Själv äter jag godis högst en dag i veckan. Aldrig druckit läsk egentligen, men julmust gillar jag. Undviker kolhydrater just nu i form av bröd och pasta. Blir mycket ägg, kött, frukt och sånt.

Det är egentligen bara fettet runt midjan som finns kvar för mig. Lite lustigt att man smalnar av mot mitten och att magen är det sista som ryker. Hade rätt mycket att ta av när jag började och har blivit av med rätt mycket.

Målet är att se bra ut till sommaren och har gjort grovjobbet nu i alla fall. Får återuppta löpningen till våren. Kanske satsa mer på styrketräning nu under dom kalla månaderna.

Råder dig att återuppta kolhydrater och öka kaloriintaget om du vill börja med styrketräning i syfte att öka muskelmassa. Om det är för att bli "slankare" så fungerar det fint som du gör nu, men kör man "ordentlig" styrketräning med tyngdlyftning så går det inte utan kolhydrater, den energin bara måste in i kroppen. Den förbränns också lika snabbt (snabbare) än vad man äter, det syntes tydligt på mig när jag tappade hästmängder med fett och gick upp i muskler istället, fastän jag äter jävligt dåligt.

Ska själv trappa ner godis/chips efter nyår och April+Maj ska jag gå över till deffningsläge där man stänger ute nästan helt alla typer av kolhydrater och fett, undantaget frukost, för att bli av med det sista jobbiga fettet. Men då kommer jag också sänka samtliga vikter på samtliga övningar och öka repsen istället, och på det köra minst 3 gånger i veckan ordentlig intervallträning. Då ska vi nog se att man får ut musklerna!

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Råder dig att återuppta kolhydrater och öka kaloriintaget om du vill börja med styrketräning i syfte att öka muskelmassa. Om det är för att bli "slankare" så fungerar det fint som du gör nu, men kör man "ordentlig" styrketräning med tyngdlyftning så går det inte utan kolhydrater, den energin bara måste in i kroppen. Den förbränns också lika snabbt (snabbare) än vad man äter, det syntes tydligt på mig när jag tappade hästmängder med fett och gick upp i muskler istället, fastän jag äter jävligt dåligt.

Ska själv trappa ner godis/chips efter nyår och April+Maj ska jag gå över till deffningsläge där man stänger ute nästan helt alla typer av kolhydrater och fett, undantaget frukost, för att bli av med det sista jobbiga fettet. Men då kommer jag också sänka samtliga vikter på samtliga övningar och öka repsen istället, och på det köra minst 3 gånger i veckan ordentlig intervallträning. Då ska vi nog se att man får ut musklerna!

Tankar om kost:
Finns många som lyckas bra med muskelbygg på low carb diet. Man måste bara äta rätt saker, men jag håller med om att det blir mycket svårare. Framför allt svårare att få den där kicken när man är på gymmet, man blir lite segare.

Själv provade jag båda metoderna under några år, dvs både mkt kolisar och nästan inga alls. Tyckte båda hade sina för och nackdelar. Med kolhydrater hade jag svårt att hålla mig lean, byggde bra, men la också på mig fett. Utan kolisarna orkade jag inte riktigt lika mycket och motivationen började dö ut.

Kom till slut fram till en mellanmetod som funkade perfekt. Ladda upp med kolhydrater de dagarna man ska styrketräna, framför allt till frukost om man ska styrketräna på dagen sen. Inga kolhydrater innan man ska gå och sova. Då funkar det bra. Dagar då man inte ska träna alls kan man också skippa kolhydrater, ladda med proteiner för att bygga upp från tidigare träning.

För längre löppass märkte jag att kolhydrater inte hjälpte så mycket (längre än 10km). För kortare pass 3-10km så hjälper det lite, man får upp pulsen lite snabbre.

För den som har bra viljestyrka kan jag rekomendera periodisk fasta på runt 16h om dagen, för att trimma bort det sista fettet utan tappa muskelmassa. Men det är som sagt rätt drygt att gå runt och va hungrig hela kvällen eller hur man nu lägger upp det.

Viktigt att hitta motivation:
Nu har jag inte tränat på snart ett år och gått upp i vikt lite igen (från 80 till 85). När jag var som bäst tränad gick jag ner från 95 till 78, under 10% kroppsfett, och lyfte mycket tyngre än jag gjorde med 95 kg. Men har nu tappat motivationen och insett att jag inte kan fortsätta träna på ren viljestyrka och enbart för utseendet. Det går bara inte. Jag lyckades hålla det i tre år, men tappa som sagt all motivation nu.

Min nya plan är att tänka om helt, och bygga upp mig själv på ett psykologiskt plan. Inte vara så utseendefixerad utan träna för att må bra och hålla sig frisk. Vissa påstår att den inställningen ändå automatisk leder till bättre och mer långvariga resultat, det får tiden utvisa.

Konkreta saker jag tänkt sluta med:
* Spegla sig för mycket. Jag var helt besatt av att få bort kroppsfett, jag var aldrig nöjd även när jag hade magrutor och vägde 78kg (är 186lång). jag hittade alltid nått att klämma i, och tyckte att det var fett över allt.

* Hitta tillbaka till nöjet i löpträning: Jag blev besatt tider, 5km tid, 10km tid. Gjorde 5km under 20min och tyckte ändå jag var dålig. Jag glömde helt bort hur man njuter av löpträningen, varje pass var en tävling. Jag kommer nu sluta träna med klocka och bara springa på känsla. kanske enbart ta tid någon gång per år för att se ungefär hur jag ligger till.

* Styrketräning inte för alla: Man ska inte hålla på med styrketräning bara för utseendets skull. Om man inte tycker det är kul, ska man försöka hitta en annan träningsform. Jag har tänkt att fortsätta med basövningar på gymmet, marklyft, benböj, bänk osv. Men fokusera mer på löpningen än tidigare. Kommer inte bli likte mycket muskler, men jag slipper spendera 3-5-h i vekan på gymmet.

* Sluta räkna kolhydrater, kalorier och annat. Ska försöka ha ett "lagom är bäst" tänk gällande maten. Inte köra någon diet eller bantningsmetod eller fasta. Bara äta bra mat som är god, tror vi alla egentligen vet vad som är bra för oss och inte. Jag är trött på att ha skuldkännslor för att jag äter en glass nån gång eller tar en extra skiva bröd på lunchen, det är inte normalt att ha dessa skuldkänslor, och dödar i längden motivationen och glädjen i livet och i träningen.

Jag har totalt sett tränat i över 10år och provat det mesta och läst på mycket. Om någon vill ha råd eller vill bolla ideer om sin träning är det bara att citera eller skicka PM. Min inställning är att alla ska hitta den träningsformen som är bra för dig själv, och inte kopiera andras metoder. Fokusera på vad som gör att du mår bra. Det tar många år att hitta tid, i alla fall för mig har det gjort det, eftersom jag fortfarande inte hittat dit. Men jag tror att jag nu mer och mer har lyckats bena ut vad jag behöver och vad som inte är bra för mig. Glöm att träning är 50% kost och 50% träning. Det är 50% psykologi och 50% genomförande.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Ja, målet är att bli av med fett. Fungerat bra hittills. Har nog lagt på mig en del muskler också. Tränat rätt hårt sen slutet av april efter att jag hade lagt på mig en hel del kroppsfett under förra vintern. Stressigt jobb och trivdes inte riktigt osv. För mycket sprit, mat, snacks...

Styrketränat till och från i många år nu men sprungit hade jag aldrig gjort förut. Det var skoj när man kom in i det och det blir nog att fortsätta med det på vårkanten. Börjar bli för kallt nu och tycker inte att det är roligt alls att ge sig ut på löptur när det är kallt.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

93.8 -> 92.6 kg på 6 veckor. Har tyvärr tappat det helt vad gäller diet de senaste veckorna men jag tänker inte ge upp den här gången. Tyvärr blir det väl inte mycket till nedgång de kommande veckorna heller med all julmat. Men jag tänker i alla fall inte låta det gå över styr.

My Weight Chart:

>

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags att ta tag i det här igen. 2012 tog jag mig ned 120—99kg. Idag nog åter på ca 120. Jag vet precis varför det blivit som det blivit och hur jag ska åtgärda det då jag gjort det förr. Min ursäkt är väl drygt ett år av depression och tragik. Börjar dock känna att jag vänt och är på väg ur det starkare och med bättre självkännedom (mentalt alltså). Det känns härligt och jag börjar längta efter att få ta ut mig ordentligt. Har länge spanat på diverse trikes så jag kan ta upp cyklingen som fått lega på hyllan efter axelskada 2013. Gäller bara att få tummen ur och att få ihop pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

jag "byggde upp mig" under de glada studieåren och gick från runt 85 kg till som mest 112kg (185cm). När jag bestämde mig för att göra något åt det började jag med lägga om kosten, som kickstart uteslöt jag helt salt första månaden då saltet i kroppen binder mycket vätska, körde på proteiner och grönsaker uteslutande förutom träningsdagar då jag la till kolhydrater till lunch. Första 30 dagarna gick jag ner 8kg, sen har jag bara rullat på med ungefär 10 timmars träning i veckan (2 timmar badminton, 2 timmar fotboll samt 1 timme gym per dag, har lyxen att ha gym på jobbet och tränar på lunchen) och för mig normal kosthållning, jag äter ofta ute i jobbet och tar gärna en öl eller två på helgen så ingen elitdiet direkt. Nu väger jag 92kg men är magrare än när jag vägde 85, de övriga kilona tillskrivs betydligt mer muskelmassa än när jag var yngre. Lite drygt ett år har jag hållt på nu och jag har mycket mer ork framförallt i vardagen håller utan vidare tjejens tempo när jag hänger med på Powerwalks, något jag absolut inte gjort för ett år sedan.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk

Nya tag. Blev heller ingen bestående viktminskning förra gången heller. För fem veckor sen på måndag fick det vara nog då vågen stod på 104.1 kg. Fick bli slut på allt kvällsätande igen och i måndags stod vågen på 98.0 kg efter fyra veckor.

My Weight Chart:

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nya tag. Blev heller ingen bestående viktminskning förra gången heller. För fem veckor sen på måndag fick det vara nog då vågen stod på 104.1 kg. Fick bli slut på allt kvällsätande igen och i måndags stod vågen på 98.0 kg efter fyra veckor.

My Weight Chart:
https://tickers.tickerfactory.com/WeightPlot/wVjvlQB.png

https://tickers.tickerfactory.com/ezt/t/wVjvlQB/weight.png

Stort grattis, det är ett fantastiskt framsteg!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Har loggat vikten i ett halvår nu, snudd på dagligen. Sedan första maj har jag gått in för det "lite" mera seriöst och det har gett resultat Första tre veckorna-ish var jag nog ute och gick minst 6 km, 5-6 dagar i veckan. Plus att jag skurit bort allt vad gotte och snacks heter. Har käkat glass en gång och kebabpizza två gånger.

Min idealvikt torde ligga strax under 70 så planen är att tuffa på juni också.

Permalänk
Avstängd

@Olegh:

Hur lång är du?

Tror du denna funkar XL-S Medical?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@Olegh:

Hur lång är du?

174 cm.

Nej jag tycker och tror att det är överlägset bäst att försöka leva och äta så normalt som möjligt. Man kan inte gå ner i vikt utan att ändra på sina vanor, men eftersom det är så jävla svårt så gäller det att hitta tillräckligt små ändringar som faktiskt har en chans att funka på sikt. Åtminstone delvis. Desto fler genvägar man försöker ta, ju större är risken att man bara trillar tillbaka till ruta 1.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olegh:

174 cm.

Nej jag tycker och tror att det är överlägset bäst att försöka leva och äta så normalt som möjligt. Man kan inte gå ner i vikt utan att ändra på sina vanor, men eftersom det är så jävla svårt så gäller det att hitta tillräckligt små ändringar som faktiskt har en chans att funka på sikt. Åtminstone delvis. Desto fler genvägar man försöker ta, ju större är risken att man bara trillar tillbaka till ruta 1.

Det verka inte vara så lätt.

Själv väger jag ca 90KG och är 185 lång vet inte om det för mycket.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av superegg:

Det verka inte vara så lätt.

Själv väger jag ca 90KG och är 185 lång vet inte om det för mycket.

Det ger ett BMI på 26,3, "normalvikt" räknas som 20 till 25. Sen säger BMI inte allt men det ger ju en vink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@Olegh:

Hur lång är du?

"Fettbindare" och annat sånt är bara ormolja. Källa på det har du här.

Det som fungerar är att dra ut någonting negativt ur kosten, lära sig att leva utan det, och att därefter ta ut något mer. Exempelvis kan du börja med att ta ur läsk, ha det så några veckor, och sen chips eller godis, vänta några veckor osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Det ger ett BMI på 26,3, "normalvikt" räknas som 20 till 25. Sen säger BMI inte allt men det ger ju en vink.

Så om jag fattar det rätt om man ska räkna det i BMI så väger jag ca 26,3 KG mer än vad jag bör väga?

Skrivet av Saddl3r:

"Fettbindare" och annat sånt är bara ormolja. Källa på det har du här.

Det som fungerar är att dra ut någonting negativt ur kosten, lära sig att leva utan det, och att därefter ta ut något mer. Exempelvis kan du börja med att ta ur läsk, ha det så några veckor, och sen chips eller godis, vänta några veckor osv.

Det är svårt att sluta med läsk och godis men jag förstår din ide.

För övrigt så äter jag mest kött.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv

Kämpar också med vikten. Jag är cirka 1.73m och väger 105kg. Ingen muskelvikt.

Gick ner ca 30kg vid ett tillfälle, och efter man fick några barn så blev det en del tröstätande (Främst skräpmat, men också läsk) vilket
gjorde att man blåste upp dom kilona igen. Försöker hitta motivationen att börja igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Tankar om kost:

Viktigt att hitta motivation:

Jag kan inte nog betona exakt detta.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en separat tråd där jag erbjöd att hjälpa personer som vill gå ner i vikt.

Jag kan väl sammanfatta två sätt att gå ner i vikt.
1. Undvik socker och i princip allting sött. Du kommer gå ner i vikt utan att behöva göra något.
Man blir också mycket mindre hungrig och kan skippa t.ex. frukost. Här handlar det om att sluta lura kroppen med insulin (som gör att man lägger på sig fett)
2. Ät vad du vill och träna väldigt mycket. Här handlar det om att göra av med mer energi än vad man stoppar i sig.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Kör följande sedan ungefär 2 veckor tillbaka och planerar köra det genom juni.

Motion:
Varje dag: minst 60min cyklande på träningscykel samtidigt som man ser på nåt eller spelar spel (borde bränna ett par hundra kalorier, och man blir jävligt svettig ibland). Cyklar inte på nåt jättetempo, men enligt displayen ska det motsvara 20-25km.
Varje dag: försöka få in nån promenad. Vardagar kan det blir ganska mycket promenad (gå hem från jobbet; gå hem från affären som ligger iaf 30 minuter bort).

Kost:
Håller mig till 1 mål mat om dagen. På vardagar lunch, på helg när jag känner för det. Har inga kriterier för vad denna mat skall vara -- kan vara pizza eller nåt mindre nyttigt. Men har faktiskt varit ganska nyttiga alternativ hittills. Kan äta nån frukt på kvällen (äpple eller banan - inget tropiskt).
2 dagar i veckan: fasta. Vissa gånger endast te och vatten, med nån multivitamin på natten. Ibland max ett par frukter.
Skurit bort godis och snacks från vardagen med undantag dessert eller sånt man kan bli bjuden på vid sociala tillställningar. Whisky på vissa helgnätter - annars är inte livet värt att leva.

Jag är 194-195cm lång och väger strax under 100 (låt oss säga 98-99), så ett BMI runt 26.
Kortsiktigare mål (juni/juli) är att gå ner 4-5kg. Mer långsiktigt mål (mot mitt-hösten innan jag fyller år) är att ha gått ner till 90 eller strax under. Skall bli intressant att se hur lång man kommer nu i juni.
Hinner jag gå ner en 5kg eller så, då kommer jag börja springa i juli om vädret inte suger. Benen lär ju har kräm efter allt jävla cyklande, behöver bara pumpa upp konditionen. Sprang senast ett par år sedan.

Permalänk
Medlem

95 till 70kg på 9 månader, enkelt gjort bara skippa allt det där onödiga man kan stoppa i sig.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Inaktiv

Jag testade en sak förra veckan då 93kg "176cm ca "på måndag.

Frukost vid kl 9, äta middag ca kl 15 och runt kl 19 äta några morötter samt lite nötter för suget efter något va stort.

Vägde mig igår fredag och vågen pendlade mellan 90-91kg.

Har promenerat 3-5 km 4 ggr den veckan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av superegg:

Så om jag fattar det rätt om man ska räkna det i BMI så väger jag ca 26,3 KG mer än vad jag bör väga?

Nej, det är inte så BMI fungerar. BMI = vikt (kg)/längd2 (m). Säg att du vill ha ett BMI på 22,5 (mittemellan 20 och 25) så ska du väga 22,5*1,85*1,85 = 77kg.

Dock är BMI inget perfekt mått så du inte rätt hänsyn till kroppssammansättning utan bara vikten. En bodybuilder med massor av muskler kommer räknas som gravt överviktig om man bara kollar BMI.

Permalänk
Avstängd

Vägde drygt 150kg vid jul 2016. Detta var lite utav en "fuck no" för mig, hade kört LCHF en period tidigare under året och hade gått ner kanske 15kg men när jag blev av med jobb och gick in i en depression så gick som sagt vikten upp till 150 på ett par månader utav skräpmat och godis.
Oavsett så fick jag ett jobb i början av januari och började väl äta lite hälsosammare, men trots det en del hamburgare och pizza, kanske 5-10 gånger i månaden iaf. 5 månader senare väger jag 130kg. Allt tack vare vardagsmotionen i mitt nya yrke. Mår även bättre mentalt tack vare att jag rör på mig dagligen, och nu har jag börjat med LCHF igen och gått ner ca 3kg (utöver ett par kilo vätska som är normalt i början) på en vecka i ketos.

Ska bli intressant och se vart man är i slutet av året jämfört med förra julen, speciellt nu när jag kör LCHF som i princip garanterat viktförlust även om jag hade suttit på min röv hela dagarna.

Muskler är såklart något man vill bygga på i framtiden, men just nu är min fokus på att gå ner till under 100kg. Kanske börjar jag känna mig mer bekväm i mig själv då, det är förhoppningen. Redan nöjd med att ha gått från "sjuklig fetma" till fetma klass 2, låter sjukt att jag låtit det gå så långt nu när jag skriver det men men ^^

Permalänk
Medlem

Jag vägde strax under 100 innan jag började på gym i slutet av februari, pendlare 97-98. Nu är jag nere på 88-89 ich och vill ner till under 85 till att börja med.
Har i princip enbart nästintill slutat äta köpmat av alla slag, och börjat med mer hemlagat. En sak jag märkte direkt var att bara genom att skippa läsken helt och hållet och hålla sig till vatten, även kolsyrat.... Så rann det bort kilon.

Mitt mål är först och främst att gå ner i vikt, därefter bygga muskler. Så jag kör 30-40min cardio i början av varje pass, därefter går jag på mage, bröst, biceps, triceps osv.
Hoppas man klarar 85 till slutet av sommaren i alla fall, då är jag nöjd.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Nej, det är inte så BMI fungerar. BMI = vikt (kg)/längd2 (m). Säg att du vill ha ett BMI på 22,5 (mittemellan 20 och 25) så ska du väga 22,5*1,85*1,85 = 77kg.

Dock är BMI inget perfekt mått så du inte rätt hänsyn till kroppssammansättning utan bara vikten. En bodybuilder med massor av muskler kommer räknas som gravt överviktig om man bara kollar BMI.

Ah då förstår jag bättre.

Visa signatur

Om mig ----> #16970666

Permalänk
Musikälskare

Har gått ca 1300km sen jag började spela pokemon go och har gått ner ca 4kg, feels good!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Är 1.87m lång och vägde drygt 90kg för 1.5 år sedan. Började promenera 5km om dagen och gick ner till 80kg under ca 3 månader. Sedan började jag springa och har sprungit 5km så gott som varje dag sedan dess. Har fortsatt gå och brukar klocka in 13 000- 16 000 steg per dag. Har även slutat äta godis och skräp helt och ersatt det med grönsaker och frukt! Kör även periodiskt fasta där jag hoppar frukosten, håller mig till kaffe bara. Var nere på 67kg i vintras, men har ätit upp mig till 70kg nu. Är ganska smal och kanske något spinkig men allmänt nöjd ändå. Jag står bara inte ut med gym tyvärr, tycker det är tråkigt, slöseri med tid och står inte ut med alla töntar som är där och bara instagrammar och inte gör något.
10 armhävningar och några chins vid brandstegen varje dag plus sysslor så som klippa gräs och dylikt får räcka för mig.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Skulle verkligen behöva gå ner i vikt. Är knappt 1,80 och vikten pendlar 94-96kg.

Problemet är den där förbenade motivationen och hitta något som är kul. Och att ta sig tidzzz

Det jag tycker är kul är badminton, men det tycker inte mina bekanta. Och klubbarna har inga motions-medlemskap och när det ställs krav på att tävla så blir det inte intressant.

På den tiden jag tränade TKD och karate hade jag en matchvikt på 80kg, då mådde jag bra. Men tyvärr kan jag inte längre träna det pga skada

Jag rör mig väldigt mycket på jobbet, snittet ca 14.000/dag. Är ganska säker att det är detta som gör att jag inte kliver över 96kg.

Frugan och jag pratar ofta om att börja promenera. Det har vi iofs gjort senaste sju åren... Att vi har två barn gör det inte heller enklare att ta till handling.

Jag har sagt många gånger att kag ska sluta med läsk och godis, men min fru är arbetslös sedan 3,5 år och hon tröstar sig väldigt ofta med godis/läsk och en annan har sjuuukt dålig karaktär.

Fuck vad svårt det är, men kändes skönt att skriva lite.