Kass packetering av Netonnet

Permalänk
Medlem

Är inte lådan menad att skydda produkten inuti? är det inte därför det är frigolit o skit runt om det som ligger i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Vill man komma åt fraktbolaget är det nog trots allt effektivast att gå på den som anlitat fraktbolaget, i detta fall Netonnet.

Känns som Posten bryr sig föga om vad ännu en random Svenne Kokosnöt i raden som hör av sig varje dag tycker. Om däremot en storkund som Netonnet börjar komma med åsikter kring deras hantering, så lär det med lite tur bli annat ljud i skällan.

Köparen av tjänsten är fraktarens kund. De är inte ett dugg intresserade av att prata med köparen av varan. Så man ska definitivt vända sig till NetOnNet.

Skrivet av muunkie:

Är inte lådan menad att skydda produkten inuti? är det inte därför det är frigolit o skit runt om det som ligger i?

Visst är det så. Men när lådan har blivit skadad, då har man paserat de krafter förpackningen är designad att skydda mot.

Jag hade returnerat paketet utan att öppna det. Vägrar de byta, häv köpet och handla hos någon annan. Det finns inget sett att avgöra om någonting invändigt i konsolen har skramlat loss, och kommer bli ett problem längre fram.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Köparen av tjänsten är fraktarens kund. De är inte ett dugg intresserade av att prata med köparen av varan. Så man ska definitivt vända sig till NetOnNet.

Visst är det så. Men när lådan har blivit skadad, då har man paserat de krafter förpackningen är designad att skydda mot.

Jag hade returnerat paketet utan att öppna det. Vägrar de byta, häv köpet och handla hos någon annan. Det finns inget sett att avgöra om någonting invändigt i konsolen har skramlat loss, och kommer bli ett problem längre fram.

Det är ju inte en cykelhjälm eller bilbarnstol vi pratar om.
Om emballaget är så mosat att produkten inuti är skadad, då kan jag dock hålla med dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nej. Såg du ens bilderna? Kartongen är kantstött, den är inte på något sätt förstörd.
Konsolen ligger i mitten av lådan med frigolit omkring.

Det finns inget som tyder på att konsolen har påverkats på något sätt om man endast ser bilden.
Varför skulle konsolen ha skadats för att kanterna är stötta?

Permalänk
Medlem

Vänd på det istället, hur skulle en butik tycka om ifall ni kom tillbaka med en kartong som såg ut som TS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Tråkigt nog är det inte alla som följer detta. Skett flera gånger att öppnade produkter hamnar bland nya på hyllan.

Mycket vidrigt att sälja öppnat för nypris.

Är "ALLA" klädesaffärer ännu vidrigare när de både packar upp och säljer använda/provade kläder till fullt pris? Eller är det skillnad på butik och butik?

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Nej. Såg du ens bilderna? Kartongen är kantstött, den är inte på något sätt förstörd.
Konsolen ligger i mitten av lådan med frigolit omkring.

Ja? Din poäng är?

Skrivet av PWR-RST:

Det finns inget som tyder på att konsolen har påverkats på något sätt om man endast ser bilden.
Varför skulle konsolen ha skadats för att kanterna är stötta?

Då tar vi det igen. Förpackningen är specifikt utformad för att skydda sitt innehåll. Det är INTE meningen att den ska gå sönder. När den gör det, har paketet landat, eller klämts med högre kraft än förpackningen konstruerat för att tåla. Eftersom vi pratar om en enhet med både optisk läsare, och hårddisk, för att inte nämna flera tiotusentals, om inte hundra tusentals, lödningar som kan ha påverkats, så ska inte det här accepteras. NetOnNet får kräva ersättning från transportören, och TS får kräva att det åtgärdas av NetOnNet.

Skrivet av SUMITOMO:

Vänd på det istället, hur skulle en butik tycka om ifall ni kom tillbaka med en kartong som såg ut som TS?

De tar självklart inte emot varan. Med all rätt. Jag hade inte accepterat en hårddisk vars yttre emballage hade sett ut så här, långt mindre när retail förpackningen ser likadan ut. Varför hårddisk som exempel. För att det är en PS4'a med en hårddisk i, så klart.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sukero:

Är "ALLA" klädesaffärer ännu vidrigare när de både packar upp och säljer använda/provade kläder till fullt pris? Eller är det skillnad på butik och butik?

Givetvis, att sälja något som har provats till fullpris är vidrigt.

Permalänk
Medlem

Var den yttre förpackningen skadad på samma ställen? Tycker det ser ut som att det kan vara gamla skador och att den packades sådär?

Du hade ju fått avdrag om du orsakat skadorna och sedan försökte lämna tillbaks den där till butiken. Så samma avdrag på priset borde ju du kunna få, eller byta mot en annan.

Permalänk
Medlem

Skulle skicka tillbaks den omgående, du vet inte om något inuti har gått sönder, och den har väl en mekanisk hdd dessutom?
Helt oacceptabelt att få en kartong i det skicket.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv

En förpackning som blivit misshandlad kan TS inte betala fullpris för. Minns när jag köpte en skrivare från NoN som hade en skada på kartongen som fanns på Fyndavdelningen. Jämfört med en ny så skiljde sig 400 kr. Alla som skriver här och tycker att TS är löjlig kan ju ta sin valfri inköpta pryl och misshandla kartongen och sen börja använda den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon2110:

Alla som skriver här och tycker att TS är löjlig kan ju ta sin valfri inköpta pryl och misshandla kartongen och sen börja använda den.

Ja, för att nöta ner kanterna tar ju verkligen sönder produkten i kartongen.

Kartongen är långt ifrån misshandlad. Den är kantstött, inte misshandlad.

Kartongen i detta inlägg är misshandlad, OPs kartong? Inte speciellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LongKalsong:

Netonnet har de absolut bästa reglerna när det gäller returer. Du får lov att använda produkten och är du i inte nöjd har du 30 dagars retur rätt. De har aldrig strulat för mig. Har tom lämnat tillbaka en processorkylare som inte höll måttet.
Dessa regler gäller både på nätet och i butik till skillnad från tex Inet och Webhallen som endast tillåter öppet köp på nätet.

Kompletts har nog bästa tbh
45 dagar, fri retur, extremt snabba vid returer (skickat tillbaka typ 2 saker med deras ångerrätt, fakturan makulerad samma dag som dom fått tillbaka produkterna)

Inet kostade 150kr lr något vid retur, vilket är en hel del om varan inte är så extremt dyrt typ en mus för 650:-.

Handlat mer och mer på komplett just för dom har så bra ångerrätt, känner mig trygg om jag inte skulle tycka om en vara, men mesta behåller man ju

Ang op:
PS4an kanske är helt ok som folk säger, men som också vissa sagt. Vänd på det. Om du gått tillbaka till butiken med en ps4a så hade dom aldrig tagit emot det, samma om du skickat tillbaka den på ångerrätt utan att meddela att den kom så. Hade fått nerskrivning av värdet rätt markant tbh.

OP har all rätt att skicka tillbaka om han så önskar.

Permalänk
Medlem

Min PS4 kom paketerad så från netonnet. Min va mindre skadad däremot. Som nämnt så kan de vara posten. De kan även vara så att förpackningen varit lite skadad redan när den anlände till netonnet. Men sålänge konsolen är hel och fin så vad spelar de för roll?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag beställer saker från Dustin nästan varje vecka på jobbet och dom kanske har lite högre krav på paketering än vad netonnet har. Dom har alltid en rejäl kartong och extra bubbelplast om det behövs runt originalvaran, oavsett om det är en laptop, tangentbord eller usb-minnen. Hur som helst är det rena rama lotteriet om fraktbolagen har personal som totalt skiter i om paket kommer fram hela eller inte.

Som vanligt har säkert personer som har för vana att kasta paket i jobbet varit de första att klaga om dom själva får trasiga paket.

Vad är era erfarenheter, har det ökat med trasiga paket eller är det bara uppmärksamheten i media som har ökat? Vi lär väl ha folk som jobbar i branschen också som läser tråden, vad säger ni?

Som några är inne på, det ska vara ganska mycket våld mot en kartong för att förstöra den. Jag skulle aldrig acceptera en vara med trasig kartong, även om det säkert har klarat sig så varför chansa?

På netonnets varuhus så har dom nedsatta priser på varor som har trasig förpackning. Jag hoppas att varan är kollad bara. Tex en stor TV som var nedsatt 1000kr för en liten reva. 1500 kr för samma sak för en annan.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Kompletts har nog bästa tbh
45 dagar, fri retur, extremt snabba vid returer (skickat tillbaka typ 2 saker med deras ångerrätt, fakturan makulerad samma dag som dom fått tillbaka produkterna)

Inet kostade 150kr lr något vid retur, vilket är en hel del om varan inte är så extremt dyrt typ en mus för 650:-.

Handlat mer och mer på komplett just för dom har så bra ångerrätt, känner mig trygg om jag inte skulle tycka om en vara, men mesta behåller man ju

Ang op:
PS4an kanske är helt ok som folk säger, men som också vissa sagt. Vänd på det. Om du gått tillbaka till butiken med en ps4a så hade dom aldrig tagit emot det, samma om du skickat tillbaka den på ångerrätt utan att meddela att den kom så. Hade fått nerskrivning av värdet rätt markant tbh.

OP har all rätt att skicka tillbaka om han så önskar.

håller med, sämre kundservice än hos NoN får man leta efter. Hade aldrig accepterat varan på bilden.
Vet inte hur det ligger till specifikt, men kan bli problem när kunden vill returnera / reklamera varan och den är öppnad.

Om du vill ha kunnig personal, trevligt bemötande och kundservice så handla på Komplett eller Inet.

Har det löst sig för dig?

Permalänk
Medlem

Jösses, vilket tjafs om en kartong som man brukar slänga i soptippen sen.
Non erbjuder 30 dagars öppet köp, OAVSETT hur mycket man använt produkten. Om man hittar fel på varan, så reklamera den som DoD och inget fel, varför tjafsa om sån liten sak.
Hellre en produkt som fungerar felfritt, än en som krånglar. Bara att en produkt kommer med hel kartong, betyder inte själva produkten är felfri.
Många stora produkter ex TV och skrivare, skickas direkt med original förpackning med adresslapp klistrad på kartongen. Skall man då inte acceptera det och skicka tillbaks allt?

Min Samsung 55" kom med kantstött på kanten, fungerat i över 2 års tid utan problem.
Samsung laserskrivare från Webhallen likadant, med original kartong och kantstött. Fungerar som det skall.

Dagens i-lands problem.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ps4 är dock rätt så bra skyddad därinne, men visst dom borde ha ändå skickat den i en större kartong trots allt, undrar om man hade skickat tillbaka den på retur sådär? hade blivt nekat direkt vill jag lova.. men företagen kan till kunden skicka lite hur som verkar det som..

Men ta ut grejerna o kolla troligen är det ingen skada alls på nåt så att kartongen är lite skadad är väl inte nåt att bråka om egentligen även om det var uselt packat..

Nej man hade inte blivit nekad alls.
Den ligger ju i originalkartongen, massa frigolit och skumplast o skit.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Nej man hade inte blivit nekad alls.
Den ligger ju i originalkartongen, massa frigolit och skumplast o skit.

Man brukar faktiskt få betala en viss summa, ifall förpackningen och liknande är defekt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av kaput:

Vill man komma åt fraktbolaget är det nog trots allt effektivast att gå på den som anlitat fraktbolaget, i detta fall Netonnet.

Känns som Posten bryr sig föga om vad ännu en random Svenne Kokosnöt i raden som hör av sig varje dag tycker. Om däremot en storkund som Netonnet börjar komma med åsikter kring deras hantering, så lär det med lite tur bli annat ljud i skällan.

Du menar filmen som lades ut av en privatperson på sociala medier när postnord? hanterade sina paket dåligt av en"anställd" inte fick konsekvenser för hela fraktbolaget?

Eller när en musiker fick sin gitarr förstörd av flygbolag som hantera den dåligt och gjorde en låt då dom inte ville ersätta han för brist för dålig hantering av gods. Och sänkte hela bolaget med antal aktieandelar på hela marknaden och satte hela flygbolaget i rubbning..

Jag kan fortsätta om du vill med exempel.. Men är det din teori att en"privat" person inte kan skapa kaos eller att dom inte lyssnar på privata kunder så är det ju upp till dig. Kan bara säga att jag tycker du har helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LongKalsong:

De hittas som fyndvaror. Står tydligt på nätet och i butikerna. Jag har aldrig fått något Begagnat om jag inte beställt en fyndvara.

Stämmer inte alltid. Köpte en ny xbox på blackfriday från cdon. Plomberingen var bruten men de hade klistrat över dem med en ny i ett försök att dölja det. Inget bevis på att den är beg men någon har ju öppnat den, tror inte de monterar både brutna och hela Plomberingar från fabrik.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbeardie:

Du menar filmen som lades ut av en privatperson på sociala medier när postnord? hanterade sina paket dåligt av en"anställd" inte fick konsekvenser för hela fraktbolaget?

Eller när en musiker fick sin gitarr förstörd av flygbolag som hantera den dåligt och gjorde en låt då dom inte ville ersätta han för brist för dålig hantering av gods. Och sänkte hela bolaget med antal aktieandelar på hela marknaden och satte hela flygbolaget i rubbning..

Jag kan fortsätta om du vill med exempel.. Men är det din teori att en"privat" person inte kan skapa kaos eller att dom inte lyssnar på privata kunder så är det ju upp till dig. Kan bara säga att jag tycker du har helt fel.

TS har 1) ingen uppseendeväckande film av den bristfälliga hanteringen, eller 2) kreativitet nog att göra en nidvisa om Posten bra nog för att den ska få spridning.

Han är med all sannolikhet precis som nästan alla oss andra, ännu en i raden som inte väcker särskilt mycket intresse hos någon med sin historia. Det du tar upp är solklara undantagsfall, och knappast applicerbart på vilket fall som helst. Jag står fast vid att det bästa TS kan göra är att gå via Netonnet, som i sin tur i egenskap av kund får ta det vidare till sin leverantör Posten om de vill.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Skadorna på lådan till PS4:an får mig att tro att den kanske redan har skickats en gång och blivit trasig. Nu såg jag inte hela ytteremballaget, men kanske har någon redan skickat tillbaka den och du var den olycklige som fick den igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopish:

Så du tycker det är en bra jämförelse med döda pixlar, spelfodral, tv m.m mot en kartong som dom flesta kastar i containern? Okej.

Nej jag beskriver tendenser för hur korkade människor med snickarattityd tänker. Och ja "de flesta" är puckon, uppenbarligen. Inte undra på att världen ser ut som den gör. Allt börjar med att man slutar respektera att det finns människor som bryr sig om hur kartongerna ser ut...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av kaput:

TS har 1) ingen uppseendeväckande film av den bristfälliga hanteringen, eller 2) kreativitet nog att göra en nidvisa om Posten bra nog för att den ska få spridning.

Han är med all sannolikhet precis som nästan alla oss andra, ännu en i raden som inte väcker särskilt mycket intresse hos någon med sin historia. Det du tar upp är solklara undantagsfall, och knappast applicerbart på vilket fall som helst. Jag står fast vid att det bästa TS kan göra är att gå via Netonnet, som i sin tur i egenskap av kund får ta det vidare till sin leverantör Posten om de vill.

Du verkar inte läst hans post. Han påstår att det är Netonnet's fel. PGA av dålig paketering. Det är inget fel på netonet's paketering då dom skyddat emballaget ytterligare än faktiskt nödvändigt vid normal hantering. Det är INTE NoN fel att POSTEN hanterat paketet ovarsamt. Han borde skrivit. Postnord som levererade mitt paket från Netonnet är kassa !
Det va DU som skrev "Svenne kokosnöt" som posten inte lyssnar på. En i mängden.
Mina exempel är klockrena vad vanliga "Svenne kokosnöt" kan orsaka. Vilket du i första posten menade enligt min tolkning inte företag bryr sig om. Hade hans paket nu varit i små beståndsdelar och trasigt så hade han givetvis kunnat göra en höna av sin fjäder.
Givetvis som jag skrev i min post som du citerade så kan man ta det med NoN och skicka bild. Men det får ju NoN avgöra om han inte vågar öppna och testa sin produkt hurvida han skall hantera sitt paket. Så jag förstår faktiskt inte vart du vill komma. Förutom att du varken läst hans inlägg eller mitt inlägg helt ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbeardie:

Du verkar inte läst hans post. Han påstår att det är Netonnet's fel. PGA av dålig paketering. Det är inget fel på netonet's paketering då dom skyddat emballaget ytterligare än faktiskt nödvändigt vid normal hantering. Det är INTE NoN fel att POSTEN hanterat paketet ovarsamt. Han borde skrivit. Postnord som levererade mitt paket från Netonnet är kassa !
Det va DU som skrev "Svenne kokosnöt" som posten inte lyssnar på. En i mängden.
Mina exempel är klockrena vad vanliga "Svenne kokosnöt" kan orsaka. Vilket du i första posten menade enligt min tolkning inte företag bryr sig om. Hade hans paket nu varit i små beståndsdelar och trasigt så hade han givetvis kunnat göra en höna av sin fjäder.
Givetvis som jag skrev i min post som du citerade så kan man ta det med NoN och skicka bild. Men det får ju NoN avgöra om han inte vågar öppna och testa sin produkt hurvida han skall hantera sitt paket. Så jag förstår faktiskt inte vart du vill komma. Förutom att du varken läst hans inlägg eller mitt inlägg helt ut?

Du verkar inte ha läst den fortsatta diskussionen. Oavsett vems fel det råkar vara, så är rätt väg att gå via Netonnet. Jag bryr mig föga om skuldfrågan, och har aldrig försökt diskutera den.

Nej, Posten bryr sig inte ett smack om random Svenne Kokosnöt nummer 75364 denna vecka som klagar på kantstött paket utan att vara Postens kund. Det är Netonnet som beställt transporttjänsten av Posten, inte TS. Hur man än vrider och vänder på det ska ärendet tas via Netonnet.

Finns inget allmänintresse som kan ge vetskapen om händelsen spridning, och i förlängningen kosta Posten anseende oavsett vems förskyllan är, finns inte heller några som helst incitament eller orsaker att ägna ärendet ens en sekund, särskilt när det som i detta fall dessutom skulle vara ogiltigt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av kaput:

Du verkar inte ha läst den fortsatta diskussionen. Oavsett vems fel det råkar vara, så är rätt väg att gå via Netonnet. Jag bryr mig föga om skuldfrågan, och har aldrig försökt diskutera den.

Nej, Posten bryr sig inte ett smack om random Svenne Kokosnöt nummer 75364 denna vecka som klagar på kantstött paket utan att vara Postens kund. Det är Netonnet som beställt transporttjänsten av Posten, inte TS. Hur man än vrider och vänder på det ska ärendet tas via Netonnet.

Finns inget allmänintresse som kan ge vetskapen om händelsen spridning, och i förlängningen kosta Posten anseende oavsett vems förskyllan är, finns inte heller några som helst incitament eller orsaker att ägna ärendet ens en sekund, särskilt när det som i detta fall dessutom skulle vara ogiltigt.

Men suck. Nej jag har inte läst vidare diskussionen. Varför citerar du då mig i en helt irrelevant fortsättnings saga som inte har med mitt citat att göra. Då jag besvarade TS inlägg.
Skaffa dig lite läsförståelse nästa gång och tänk innan du skriver. Du är helt ute och cyklar och verkar inte läst mitt inlägg fortfarande. Eller så citerar du fel person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbeardie:

Men suck. Nej jag har inte läst vidare diskussionen. Varför citerar du då mig i en helt irrelevant fortsättnings saga som inte har med mitt citat att göra. Då jag besvarade TS inlägg.
Skaffa dig lite läsförståelse nästa gång och tänk innan du skriver. Du är helt ute och cyklar och verkar inte läst mitt inlägg fortfarande. Eller så citerar du fel person.

Hah, skulle ordagrant kunna säga precis samma sak om dig. Ska vi hårdra det var det du, inte jag, som kom från ingenstans och öppnade med en förvirrad replik på mitt inlägg i tråden.

***bort/mod***

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Tjena.
Tycker att du gör helt rätt , visst är det trist när ett paket/kartong ser ut så.
Du har ju faktiskt beställt en NY vara som ska ha en hel kartong. Att vissa inte tycker att detta är viktigt och att du är en gnälle pelle får stå för dom.
Även om varan ser bra ut så är det ju faktiskt så att insidan kan vara skadad.
Stå på dig , så får NoN göra upp med detta hemska postbolag som bokstavligen skiter i att det är vi konsumenter som betalar för deras service.
Återkom gärna med hur det har löst sig , lycka till.
Mvh / Mangee

Ny veckodag så ny "rapport". Netonnet har diskuterat och det är inte en transportskada som de reklamerar. Kan tillägga att även kartongen som PS'n ligger i har fått en smäll så inte bara ytterhöljet. Däremot verkar de kunna skicka ut en fraktsedel, inväntar bekräftelse på det dock samt att frakten är förbetald. Skickar i sådana fall tillbaka och beställer från annat ställe. Dustin som nämnts tidigare har alltid hanterat paketering bra.

Var dessutom i kontakt med konsumentverket och den hela frågan är inte solklar. Är förpackningen en del av produkten så kan man reklamera. Enklast vägledning här är väl hur andra butiker gör. Snabb titt så har både webhallen och cdon tydliga system. Tex kan man se att "rabatten" för en återskickad PS4 är 250 kr (10%) hos CDON, och webhallen har en egen fyndkategori "kartongskada". I detta fall verkar förpackningen således ha ett värde > 0 kr.

Nu verkar det hela lösa sig, men får se på mailsvaren från NoN imorgon. Annars är tanken att göra en reklamation hos kreditkortsutgivaren så får de slås om problemet. Alternativet om det inte går att komma överens är ARN, och där skulle jag vinna med tanke på infon ovan men tar väldigt lång tid så känns som minst attraktiva lösningen.

/En gnällig person som inte slänger sina kartonger under produktens livstid (vilket betyder att tom en fungerande 20 år gammal NES finns kvar med originalförpackning och allt)

Permalänk
Medlem

Inget seriöst företag vill driva ärenden vidare mot ARN då det i slutändan kan resultera i svarta listan.
Du kan begära EAN kod direkt till mail för retursedel och således snabba på processen om att returnera den defekta varan.
Ps. måste du ta något färdsätt (Billigaste"bil/bus m.fl") så ska den summan dras av från slutgiltiga köpet. Är du företag så kan även tidsspillan räknas in samt ev skadestånd om sånt är upparbetat i förväg.

Ps EAN koden måste inte skrivas ut utan du kan skriva den manuellt på kartongen tillsammans med retur adress.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.