Ny SSD, kan ej installera nytt OS (oallokerat utrymme)

Permalänk
Medlem

Ny SSD, kan ej installera nytt OS (oallokerat utrymme)

Har kopplat in ny ssd och den visar sig som en enhet men det står oallokerst utrymme och hindrar mig från att installera OS där. Har hunnit formatera den andra disken med mitt gamla os.. hur går jag tillväga nu?

Permalänk
Medlem

Skapa en ny partition!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Pröva med att "ta bort" den gamla nu formaterade disken, så att du får två oallokerat utrymme för att se om installationen då är snällare mot dig.

Permalänk
Medlem

Hur många hårddiskar/ssds har du inkopplade? Prova att koppla ut alla förutom just den du försöker installera ditt nya OS på. Hade samma problem men detta löste det för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chyzerox:

Hur många hårddiskar/ssds har du inkopplade? Prova att koppla ut alla förutom just den du försöker installera ditt nya OS på. Hade samma problem men detta löste det för mig.

Har 2 ssd och en hdd. Ska prova o se om de funkar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Löste problemet. Först kunde jag inte initiera nya ssd ens. Prövade då att byta sata plats till en annan ledig och då dök ssd och allt som va på den upp igen. Kanske så att sats uttaget är trasigt av nån anledning..

Skickades från m.sweclockers.com