Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Hur bra är JBL charge 3 jämfört mot extrem?

Är mycket i naturen och till sjöss så är intresserad av vattentålig/tät högtalare och såg att charge är helt vattentät medans extrem är bara stänk-säker så är kluven mellan dom två.

Charge 3 är helt duglig, 60-70% av ljudstyrkan som en extreme klarar av. Är vattentätheten något du är ute efter så kör på charge du. Ska du bara lyssna och kunna föra ett samtal i närheten av högtalaren så är charge 3 ett bra val. Vill du dra på max och riktigt känna kroppen vibrera ordentligt av bas och ljud, det är då go, flip och charge inte längre är ett alternativ :).

Btw, med tanke på det. Glöm ej stänga av/sänka harman/kardon onyx studio & extreme. Det är inte kul att vakna upp till den ljud nivån dom klarar av kl 05 på morgonen när mobil larmet går igång via högtalaren och det generar även vissa klagomål om man har grannar ;).

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Mecenat / Tele2 kör en kampanj på diverse mobiler. Observera att du behöver ha Mecenatkort samt teckna, eller redan ha ett abonnemang hos Tele2.

Ett urval:

https://mecenat.com/se/tele2-mobiltelefoni

Nu kommer syrran bli arg
Hon köpte en P10:a för 2 veckor sen för typ 4500..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Nu kommer syrran bli arg
Hon köpte en P10:a för 2 veckor sen för typ 4500..

Många återförsäljare har 30 dagars öppet köp.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Många återförsäljare har 30 dagars öppet köp.

Hon har tyvärr varit en sopa och fått en liten buckla på sin. Så kommer nog inte gå att lösa på öppet köp

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Nu reas denna skärm på Spanska Amazon istället för tyska.

LG 29" Ultrawide skärm 21:9 för 2548kr (264,76€) inkl frakt.
Lägsta pris i Sverige är 2916kr.

Nu vet jag inte hur mycket som skickas till Sverige men om försäljningen överstiger 300.000kr per år måste de även lägga på svensk moms, dvs. 25% istället för 21%.

Det är inte min mening att verka otacksam, jag uppskattar alla som tar sig tid att tipsa om fynd men i det här fallet känns det knappast värt det med tanke på att det skiljer någon hundring i pris jämfört med de besvär som uppstår om man skulle behöva skicka tillbaka monitorn eller inleda ett garantiärende.

Det är möjligt att LG erbjuder någon form av global garanti men det är väldigt ovanligt och i det här fallet är det nog bara dumsnålt att lägga en beställning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Produkt: Laddkit Vägg & Bil Lightning/microUSB-kabel Svart 1m
Pris: 99 kr
https://www.inet.se/produkt/8302090/laddkit-vagg-bil-lightnin...

Passar bra till Powerbank:en postad tidigare av @AndyX.

Inte för att vara gnällig men den där powerbanken stödjer bland annat snabb laddning x2 (2.1A) Vilket gör det prisvärt.

Det där vägg/bil kittet är lååååångsamt.
0.45A på bil
1A från vägg

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Inte för att vara gnällig men den där powerbanken stödjer bland annat snabb laddning x2 (2.1A) Vilket gör det prisvärt.

Det där vägg/bil kittet är lååååångsamt.
0.45A på bil
1A från vägg

Alright, inget som jag funderade på. Tänkte mer att man får en USB till lightning/MicroUSB att ha till powerbanken för en OK peng + att man få med laddare om man nu behöver en.

Sladden ser ut att annars kosta 120+.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3652936
https://www.inet.se/produkt/8906642/lightning-microusb-kabel-...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Alright, inget som jag funderade på. Tänkte mer att man får en USB till lightning/MicroUSB att ha till powerbanken för en OK peng + att man få med laddare om man nu behöver en.

Sladden ser ut att annars kosta 120+.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3652936
https://www.inet.se/produkt/8906642/lightning-microusb-kabel-...

Skulle undvika den sladden också då den verkar vara speccad till gamla standarder.

Men hey, är man ok med att ladda sin mobil i flera timmar eller med långsamma hastigheter på överföringar. Så visst varför inte? På Ali baba, e-bay osv kan man ju få ett gäng sådana sladdar för en ~20 kr i regnbågens alla kulörer ;D
Just sayin ^^

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Skrivet av ågren:

Är det någon vidare skillnad mellan alla dessa powerbanks? Oftast är det märken man aldrig hört talas om och det känns lite tveksamt att köpa en av de billigaste modellerna men jag kanske bara är fördomsfull och att produkterna är likvärdiga oavsett prisklass.

Annars kan jag rekommendera Oneplus powerbanks. Dom är dyrare än denna, kostade 189:- förut iaf.
Men Bra kvalité, 2st 2,1amps + en Micro för laddning.
Lika formfaktor och klädda i Sandstone materialet som Oneplus One telefonen var i.
Äger typ 4 själv, som kämpar på bra efter mycket använding såhär 4 år senare typ
Äger ett gäng powerbanks som jag köpt väldigt billigt (likande denna, samt dom tjocka Deltaco) och alla har varit av bristande kvalité tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fick hem den där V7 powerbanken.

Stor och tung! Så inget man kanske tar med sig i brallorna.

Öppnade upp ändarna men batteriet är fastlimmat så ifall man vill få ut det så får man väldigt försiktigt såga upp metallhuset då det är ett lipo batteri..!

Men den är snygg så man kan ha den framme på bordet tillsammans med sin laptop/telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Annars kan jag rekommendera Oneplus powerbanks. Dom är dyrare än denna, kostade 189:- förut iaf.
Men Bra kvalité, 2st 2,1amps + en Micro för laddning.
Lika formfaktor och klädda i Sandstone materialet som Oneplus One telefonen var i.
Äger typ 4 själv, som kämpar på bra efter mycket använding såhär 4 år senare typ
Äger ett gäng powerbanks som jag köpt väldigt billigt (likande denna, samt dom tjocka Deltaco) och alla har varit av bristande kvalité tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Synd bara att den står som utsåld sedan 17 maj :/

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem

"Inrego har riktigt bra pris på Fujitsu Esprimo P410, med Pentium G2020, 4GB RAM och 500GB HDD för 999:-
Bra grund för tex en budget gaming-dator, pfsense/opnsense router/firewall, webserver osv."

1k för den datorn låter ju kanon. Tror ni den klarar minecraft och overwatch till min son ?

Permalänk
Medlem

@D1PPEN: Om du lägger till en GPU, visst.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

@D1PPEN: Om du lägger till en GPU, visst.

Jag har ett r290 4 GB liggandes i garderoben!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Inrego har riktigt bra pris på Fujitsu Esprimo P410, med Pentium G2020, 4GB RAM och 500GB HDD för 999:-

Bra grund för tex en budget gaming-dator, pfsense/opnsense router/firewall, webserver osv.

Bra tips! Det är synd att frakten är så nedrans dyr bara.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Snusfri
Skrivet av xtQ:

Bra tips! Det är synd att frakten är så nedrans dyr bara.

Jo, 244:- är en hel del, men 1243:- totalt är fortfarande ett riktigt bra pris.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av ågren:

Nu vet jag inte hur mycket som skickas till Sverige men om försäljningen överstiger 300.000kr per år måste de även lägga på svensk moms, dvs. 25% istället för 21%.

Det är inte min mening att verka otacksam, jag uppskattar alla som tar sig tid att tipsa om fynd men i det här fallet känns det knappast värt det med tanke på att det skiljer någon hundring i pris jämfört med de besvär som uppstår om man skulle behöva skicka tillbaka monitorn eller inleda ett garantiärende.

Det är möjligt att LG erbjuder någon form av global garanti men det är väldigt ovanligt och i det här fallet är det nog bara dumsnålt att lägga en beställning.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket tur jag la in priset som står i kundkorgen vilket är med Svenskt momspåslag.
Skärmen är dessutom ytterligare prissänkt endast idag till 217€ vilket blir 241€ i kundkorgen inkl svensk moms och frakt, dvs ca 2320kr jämfört med 3120kr inkl frakt i Sverige hos en relativt okänd handlare (Mobilyx).

https://www.amazon.es/gp/product/B01AWG59V6/ref=ox_sc_act_tit...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3511007

Resumen del pedido Productos
EUR 224,18 Gastos de envío estimados <--- Notera att priset höjts i kundkorgen från 217->224,18€ (momspåslag Sverige)
EUR 16,82 Importe total estimado
EUR 241,0

Angående garanti så är Spanien liksom Sverige med i EU. Så garanti gäller. När jag haft garantiärenden med tyska Amazon har returen varit fraktfri och flutit på utan problem.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1PPEN:

Jag har ett r290 4 GB liggandes i garderoben!

Kan va värt att kolla vad det är för nätaggregat dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Alright, inget som jag funderade på. Tänkte mer att man får en USB till lightning/MicroUSB att ha till powerbanken för en OK peng + att man få med laddare om man nu behöver en.

Sladden ser ut att annars kosta 120+.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3652936
https://www.inet.se/produkt/8906642/lightning-microusb-kabel-...

Eller 100:- för biltemas. kan inte uttala mig om Deltaco brandade men BTs är riktigt bra, åtminstone micro USB delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1PPEN:

"Inrego har riktigt bra pris på Fujitsu Esprimo P410, med Pentium G2020, 4GB RAM och 500GB HDD för 999:-
Bra grund för tex en budget gaming-dator, pfsense/opnsense router/firewall, webserver osv."

1k för den datorn låter ju kanon. Tror ni den klarar minecraft och overwatch till min son ?

Longshot men ifall någon västerbottning är ute efter en SFF pc för lättare uppgifter säljer returmarknaden i Umeå ut gamla HP 8200 Elite USDT med i3 3,1(2,9)ghz, 4gb ram 320gb hdd. samma som denna Inrego 1610:- men för 600:- (ord.1200:-) Ingen möjlighet att uppgradera GPU om man inte sitter på ett MXM Grafikkort från laptop men strömsnål tyst och verkar hålla bra temps vid stresstest.

Kommer själv använda den till emulatorter/media.

Edit: Win 7 Pro SE/ENG inkl. Nyckel ingår

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag tipsade om detta i en annan tråd men då det troligen inte är alltför känt så passar jag på att tipsa här med ifall någon mer missat:

Har din arbetsgivare ett Enterprise-avtal med Microsoft så bör du vara berättigad att använda Microsofts Home Use Program: https://www.microsofthup.com
Microsofts Office 2016 Professional Plus för 145kr. Det var vad som var valbart med min arbetsgivare. Och det är 100% legitimt, det är Microsofts egna program och vad som blandannat ingår i Enterprise-avtalet.

De egentliga kraven är följande:
"För att kunna göra en HUP-beställning måste du vara anställd på ett företag som har ett giltigt Enterprise-avtal med Microsoft. Du behöver en giltig e-postadress till ditt arbete och ett godkänt betalningsmedel.

Gå till www.microsofthup.com för att ange din e-postadress till ditt arbete. Sedan får du ett e-postmeddelande med en länk för att slutföra ditt köp.

HUP-inköpslänken är endast giltig för den anställde och kan inte överlåtas till någon annan.

Om företaget inte har någon specifik domänadress kontaktar du förmånsadministratören för att försäkra dig om att din e-postadress finns med i listan över godkända e-postdomäner."

Se även övriga punkter i: https://www.microsofthup.com/hupemea1/faq.aspx?culture=sv-SE

Perfekt att knåpa i Excel om det blir en regnig helg.

Perfekt! Tack för den!
Tydligen har vi tillgång till hela Office365 gratis så länge vi är anställda på enheter hemma också (telefon/padda/dator). Riktigt nice.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av willienelpson:

Longshot men ifall någon västerbottning är ute efter en SFF pc för lättare uppgifter säljer returmarknaden i Umeå ut gamla HP 8200 Elite USDT med i3 3,1(2,9)ghz, 4gb ram 320gb hdd. samma som denna Inrego 1610:- men för 600:- (ord.1200:-) Ingen möjlighet att uppgradera GPU om man inte sitter på ett MXM Grafikkort från laptop men strömsnål tyst och verkar hålla bra temps vid stresstest.

Kommer själv använda den till emulatorter/media.

Edit: Win 7 Pro SE/ENG inkl. Nyckel ingår

Har du en länk så att man kan beställa över nätet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Mecenat / Tele2 kör en kampanj på diverse mobiler. Observera att du behöver ha Mecenatkort samt teckna, eller redan ha ett abonnemang hos Tele2.

Ett urval:

https://mecenat.com/se/tele2-mobiltelefoni

Stort tack till detta tips. Är inte student längre men det gick att få samma pris om man är befintlig kund. Dessutom bytte jag in min gamla telefon och fick ännu lite billigare. Ganska intressant hur man kan få en telefon för 5800kr jämfört med 7800-8000kr som den kostar på andra ställen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

@Devil May Cry: hur gjorde det det pratade med tele2?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

@Devil May Cry: hur gjorde det det pratade med tele2?

Är du befintlig kund så gjorde jag inte mer än att logga in och välja att köpa S8. Det var priset som kom upp. Sedan valde jag bara att byta in gamla luren som står högst upp på sidan när man ska köpa.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

@Devil May Cry:

För mig står det 7990 när jag loggat in
Bild

Visa signatur

Blank

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SunQ:

Perfekt! Tack för den!
Tydligen har vi tillgång till hela Office365 gratis så länge vi är anställda på enheter hemma också (telefon/padda/dator). Riktigt nice.

Riktigt nice det med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Riktigt nice det med!

Vi har liknande, får installera office365 på upp till 5 enheter.
Så det är ju grymt smidigt med hela det paketet, när man sparar i OneDrive, allt är tillgängligt i molnet osv. Kan logga in överallt och fortsätta där man slutade.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

@Devil May Cry:

För mig står det 7990 när jag loggat in
Bild

Jo, fast testa 6, 12 eller 24 mån.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av THB:

Jo, 244:- är en hel del, men 1243:- totalt är fortfarande ett riktigt bra pris.

Bor ni i Stockholms området kan ni hämta på lagret. Och är ni riktigt trevliga om ni ringer till en säljare kanske det kan fixas en special deal på frakten

Skickades från m.sweclockers.com