Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem

@ågren: Ah ok, då förstår jag vad du menar

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk

Kabeldragningen är väldigt vacker. 8500 kr inklusive skärm

Citat:

Specifikationerna är som följer:
Processor: Intel(R) Core i5-3570K CPU 3.40 GHZ
Grafikkort: NIVIDIA GTX 760 2GB
Moderkort: MS-7756
Ram: HyperX 16GB
SSD: Samsung Evo 120GB
Processorkylare: Coolermaster 2016
Chassi: Taurus
Operativsystem: Windows 7 64Bit

https://www.blocket.se/goteborg/8500_bade_skarm_och_dator_Spe...

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Inaktiv

Måste bara skriva av mig lite, det som jag stör mig så otroligt mycket på alla dessa idioter på blocket

1. Säljare som inte skriver sitt namn, utan istället skriver de "iPhone" eller något liknande. Min första tanke är, vad skulle kunna hända om de skrev "david", finns ingenting man kan göra med den informationen.

2. Alla dessa säljare som verkligen tror att de kommer undan med en ursäkt som "säljes pga felköp", speciellt när det gäller dyra telefoner som en iphone 7 eller S8. Hur stor är chansen att man köpte fel telefon, och sådan dyr? Varför inte bara hålla sig till sanningen och skriva att man tex förlängde abonnemanget och fick då ut en telefon. Telefonen skulle inte sjunka i värdet om man skrev sådant.

3. Alla idiotiska ursäkter till att man öppnat en "helt ny" telefon, så som : "Jag öppnade paketet för att se så att allt låg i paketet" , "jag öppnade för att kunna ta bild på telefonen och dess tillbehör". I deras ögon så skulle telefonens värde vara högre om man kommer med sådan ursäkt, istället för att skriva att man öppnade, testade telefonen, men ångrade köpet.

4. Sedan har vi det klassiska. Man skriver tex på en annons att "nypriset låg på 20,000 kr " vilket egentligen har 0 värde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darwichee:

Måste bara skriva av mig lite, det som jag stör mig så otroligt mycket på alla dessa idioter på blocket

1. Säljare som inte skriver sitt namn, utan istället skriver de "iPhone" eller något liknande. Min första tanke är, vad skulle kunna hända om de skrev "david", finns ingenting man kan göra med den informationen.

2. Alla dessa säljare som verkligen tror att de kommer undan med en ursäkt som "säljes pga felköp", speciellt när det gäller dyra telefoner som en iphone 7 eller S8. Hur stor är chansen att man köpte fel telefon, och sådan dyr? Varför inte bara hålla sig till sanningen och skriva att man tex förlängde abonnemanget och fick då ut en telefon. Telefonen skulle inte sjunka i värdet om man skrev sådant.

3. Alla idiotiska ursäkter till att man öppnat en "helt ny" telefon, så som : "Jag öppnade paketet för att se så att allt låg i paketet" , "jag öppnade för att kunna ta bild på telefonen och dess tillbehör". I deras ögon så skulle telefonens värde vara högre om man kommer med sådan ursäkt, istället för att skriva att man öppnade, testade telefonen, men ångrade köpet.

4. Sedan har vi det klassiska. Man skriver tex på en annons att "nypriset låg på 20,000 kr " vilket egentligen har 0 värde.

Min favorit är folk som rear bort begagnade grejer. Helst ska "REA" förekomma fler än en gång i rubriken. Väldigt humoristiskt.

Permalänk
Medlem

http://www.tradera.com/item/341367/286861339/hyperx-savage-48...

Säljaren erbjuder åtminstone fri frakt, så det är ju alltid något.

Dold text
Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gothenburg:

Kabeldragningen är väldigt vacker. 8500 kr inklusive skärm

https://www.blocket.se/goteborg/8500_bade_skarm_och_dator_Spe...

Antar att man får tänka som så att många timmars underhållande felsökning ingår i det saftiga priset.

Permalänk
Medlem

Försöker köpa en vara på annons, har legat ute i drygt 2 månader på blocket.

Mailar och förklarar vänligt att priset säljaren vill ha för sin begagnade vara är 1000:- mer än vad den dyraste ÅF:en i nuläget tar för varan.

Menar därför på att jag är villig att betala samma procentuella värdeminskning han själv har gett, men baserat på lägsta nypris i dagsläget.

Noll kolll hos personen som efter 3 mail tar ett foto på sitt 2 år gamla kvitto och menar på att han har ett bra pris mot vad varan kostade honom.

Hur, alltså hur, lyckas personer på den nivån öht överleva vardagen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darwichee:

Måste bara skriva av mig lite, det som jag stör mig så otroligt mycket på alla dessa idioter på blocket

1. Säljare som inte skriver sitt namn, utan istället skriver de "iPhone" eller något liknande. Min första tanke är, vad skulle kunna hända om de skrev "david", finns ingenting man kan göra med den informationen.

2. Alla dessa säljare som verkligen tror att de kommer undan med en ursäkt som "säljes pga felköp", speciellt när det gäller dyra telefoner som en iphone 7 eller S8. Hur stor är chansen att man köpte fel telefon, och sådan dyr? Varför inte bara hålla sig till sanningen och skriva att man tex förlängde abonnemanget och fick då ut en telefon. Telefonen skulle inte sjunka i värdet om man skrev sådant.

3. Alla idiotiska ursäkter till att man öppnat en "helt ny" telefon, så som : "Jag öppnade paketet för att se så att allt låg i paketet" , "jag öppnade för att kunna ta bild på telefonen och dess tillbehör". I deras ögon så skulle telefonens värde vara högre om man kommer med sådan ursäkt, istället för att skriva att man öppnade, testade telefonen, men ångrade köpet.

4. Sedan har vi det klassiska. Man skriver tex på en annons att "nypriset låg på 20,000 kr " vilket egentligen har 0 värde.

Jag trodde att alla visste varför många inte skriver sitt namn. Det betyder att det är väldigt stor sannolikhet att vederbörande har ett utomeuropeiskt namn och drar sig för att göra affär med dem.

Jag tror att det är vanligare att folk säljer oöppnade telefoner för att de är i behov av kontanter än att de har förlängt abonnemanget med förhöjd månadsavgift helt utan anledning. Samma sak med öppnade telefoner som är väldigt nya. Varför skulle man annars skita i att lämna tillbaka den med hjälp av öppet köp eller ångerrätt?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Jag förstår inte hur man kan sälja nya Galaxy s8 för 6000 kr? Stöldgods?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Enity:

Jag trodde att alla visste varför många inte skriver sitt namn. Det betyder att det är väldigt stor sannolikhet att vederbörande har ett utomeuropeiskt namn och drar sig för att göra affär med dem.

Jag tror att det är vanligare att folk säljer oöppnade telefoner för att de är i behov av kontanter än att de har förlängt abonnemanget med förhöjd månadsavgift helt utan anledning. Samma sak med öppnade telefoner som är väldigt nya. Varför skulle man annars skita i att lämna tillbaka den med hjälp av öppet köp eller ångerrätt?

Jag kan hålla med till en viss del, då jag stött på en del utländska som istället skriver andra namn pga rädslan av att bli nekad affär, men en minoritet. Majoriteten som inte skriver sina namn gör det eftersom de har något att dölja, åtminstone enligt min erfarenhet. Men jo det är som du säger, också stött på en del som använder sig av "svenska" namn , och så fort man talar med dem i telefon så hör man en stark brytning.

Där håller jag inte med, de flesta som säljer helt nya oöppnade telefoner gör det pga förlängning av abonnemanget, eftersom du kommer ju i vilket fall fortsätta betala för abonnemanget så varför inte hämta ut en telefon och tjäna en slant på det? Oftast så sjunker telefonerna i pris när man köper de tillsammans med ett abonnemang. Så jag skulle vilja säga att man gör det för att tjäna en slant, och sedan om man skulle behöva dessa pengar eller inte, är mer en andrahands tanke skulle jag tro.

Sedan det sista varför man inte lämnar tillbaka en öppnad telefon ? Ganska enkelt, många har inte koll på vad lagen säger, många är oerfarna dagliga Svenssons. Jag som ung blev nekad ett flertal gånger när jag egentligen hade rätt att göra ett återköp, och det är ju så det fungerar idag också. Finns ju fortfarande många säljare som nekar återköp av mobiltelefoner (öppnade paketet), har själv vänner som stöter på detta gång på gång.

Permalänk
Skrivet av Zapa:

https://www.blocket.se/kristianstad/Speldator_med_2_skarmar_7...

"Dator - AMD FX åttakärning processor, i5
AMD Radeon R9 200 Series grafikkort"

Vad är det med Blocket och alltid nämna i5 eller i7? AMD + Intel CPU duo?

När de nämner Series i en GPU kan man alltid gissa att de menar den sämsta varianten av dem alla.

Om du bläddrar bakåt i tråden så finns det ett inlägg om en snubbe på blocket som skrivit att det är en Intel cpu i datorn, och vilken modell det är, MEN på bilden syns det klart och tydligt att det är en AMD kylare i den

Visa signatur
Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/jamtland/En_bra_gaming_dator_74626322....

"Säljer nu min stationära dator och skärm (tangentbord, hörlurar och mus får du gratis med köpet)
Datorn: (kostade 8500:- ny)
AMD FX 4100 quad-core processor 3,60 GHz
x64-baserad processor
16gb ram minne (nyköpt) (ca 1600:-)
GeForce GTX 750 (nyköpt) (ca 1000:-)

Skärm: (kostade 3000:- ny)
ASUS 24" 144 Hz HDMI (grym bild)

Övrigt:
Razer Deathadder (kostar 500:- ny)
Razer Kraken (kostar 650:- ny)
Tangentbord
Steelseries Musmatta

Jag har köpt och installerat nytt grafikkort, minne och nätagg till datorn. Den fungerar utmärkt, har inte haft några problem alls, den har tagits hand om med omtanke och gjorts ren minst 2 gånger/månad.
Datorn kommer vara redo att användas direkt efter köp, operativsystemet som är installerat är Windows 10 Pro.

-Säljer för 11,500:-

Hör av dig till mig, mvh Frank."

Vilket klipp!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Implor: Måste vara världens flashigaste chassi, nätagg och moderkort i förhållande till övriga komponenter om datorn kostade 8500kr!

Permalänk
Medlem

@Superolle: Kanske är guldplätering på grejjorna!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hittade en goding:
https://m.blocket.se/stockholm/Ny_speldator_OBS_PRIS_32GB_RAM...

"Grafik: NVIDIA GeForce GTX 980M 8GB GDDR5 G-Sync Klarar allt på högsta inställningars och även 4K upplösning. Kan uppgraderas i framtiden, väldigt ovanligt att det ska gå byta grafikkort på bärbara datorer, men det går på denna dator. Jag jobbar på Microsofts utvecklings och forskning avdelning och kan hävda att det nya GeForce 1080 8GB som jag har på mitt stationära dator inte är bättre i praktiken utan ett sätt att bara marknadsföra deras produkter."

980m < 1080

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

@Kazurk: Man kanske skulle ta ringa Microsoft och fråga om den där "Daniel".

Jobbar han på Microsoft måste de se över sina anställdas kompetens.

Jobbar han inte på Microsoft kanske de har intresse av att ta reda på vem som förstör deras rykte.

Permalänk
Medlem

@Superolle: Fick mig ett gott skratt dock. Tänkte ringa på annonsen och höra med han angående grafikkortet. Jag skulle gärna ta del av studierna som visar att 980m presterar bättre/likvärdigt med ett 1080.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Är det nån som har koll på hur det kommer sig att så sjukt många sitter och säljer sprillans nya macbooks?

EDIT: Bidrar med lite länk
Ta t ex denna
https://www.blocket.se/stockholm/MacBook_Pro_15__i7__Pro_560_...
Påstår att configen kostar 50k ny och han vill ha 37k. Vem fasen tar en 13k förlust?

Permalänk
Medlem

@Kazurk: Ta en för laget! Spela in samtalet!

Permalänk

@Kazurk har sett den där annonsen för ett tag sedan, verkar inte vara någon extrem rusning efter den. Jag blir dock väldigt orolig nu när jag köpt ett 1080 ti, är det bara en ploj från Nvidia? Hade jag lika gärna kunna köpt ett m-märkt kort av förra generationen? Bäst att jag ringer microsofts utvecklingsavdelning och kollar, där verkar man ha inside info om detta.

@BasseBaba : Säkert felköp, vem gör inte sånt var och varannan dag, man drar fram 50 kkr, för att direkt vid hemkomst titta på förpackningen, svära en ramsa på pidgin-finska och konstatera att det blev fel färg. Åka tillbaka till butiken kommer inte på fråga och butlern har sommarsemester, återstår inte annat än att ta en liten förlust. Vad är väl 13 kkr när allt kommer kring.

Visa signatur

Not long ago, the Black Gate of Armonk swung open. The lights went out, my skin crawled, and dogs began to howl. I asked my neighbor what it was and he said, 'Those are the nazgul. Once they were human, now they are IBM's lawyers

Permalänk
Medlem

@Dr Gluttonius: Märkligt att han jobbar för Microsoft på FoU och uttalar sig om NVIDIA. Förhoppningsvis är han bara en helt vanlig grabb som vill tjäna en slant. Det hävdar jag...

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

1500kr för ett GTX 770 - som hittat! Knappt att jag hade fått det för mitt 970.
https://www.blocket.se/malmo/Grafikkort_Gainward_Geforce_GTX_770_74756044.htm?ca=23&w=3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Jag förstår inte hur man kan sälja nya Galaxy s8 för 6000 kr? Stöldgods?

Kampanjer där man kunnat få dem billigt...

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darwichee:

Måste bara skriva av mig lite, det som jag stör mig så otroligt mycket på alla dessa idioter på blocket

1. Säljare som inte skriver sitt namn, utan istället skriver de "iPhone" eller något liknande. Min första tanke är, vad skulle kunna hända om de skrev "david", finns ingenting man kan göra med den informationen.

2. Alla dessa säljare som verkligen tror att de kommer undan med en ursäkt som "säljes pga felköp", speciellt när det gäller dyra telefoner som en iphone 7 eller S8. Hur stor är chansen att man köpte fel telefon, och sådan dyr? Varför inte bara hålla sig till sanningen och skriva att man tex förlängde abonnemanget och fick då ut en telefon. Telefonen skulle inte sjunka i värdet om man skrev sådant.

3. Alla idiotiska ursäkter till att man öppnat en "helt ny" telefon, så som : "Jag öppnade paketet för att se så att allt låg i paketet" , "jag öppnade för att kunna ta bild på telefonen och dess tillbehör". I deras ögon så skulle telefonens värde vara högre om man kommer med sådan ursäkt, istället för att skriva att man öppnade, testade telefonen, men ångrade köpet.

4. Sedan har vi det klassiska. Man skriver tex på en annons att "nypriset låg på 20,000 kr " vilket egentligen har 0 värde.

Håller verkligen med dig

En annan klassiker i bilvärlden är: AC måste fyllas. En ac-anläggning är ett slutet system och behöver ALDRIG fyllas, såvida inte något är trasigt och den läcker. med andra ord skulle där stå AC defekt.

En annan klassiker: Ring, lånad mejl!?? Vem faaa... lånar en mejl 2017? Tar 30 sek fixa en gmail. Dessutom kan du inte skapa ett konto hos blocket utan en mejladress.

Tack för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är det nån som har koll på hur det kommer sig att så sjukt många sitter och säljer sprillans nya macbooks?

EDIT: Bidrar med lite länk
Ta t ex denna
https://www.blocket.se/stockholm/MacBook_Pro_15__i7__Pro_560_...
Påstår att configen kostar 50k ny och han vill ha 37k. Vem fasen tar en 13k förlust?

Detta går för mig inte riktigt ihop heller:

"Datorn är helt ny och oöppnad fortfarande."

Sen längst ner i texten:

"Datorn går bra och hämtas i Stockholm."

Hur var det nu igen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CebitZeros:

Jag förstår inte hur man kan sälja nya Galaxy s8 för 6000 kr? Stöldgods?

Troligtvis någon som förlängt sitt abonnemang. För bara några veckor sedan hade Elgiganten en ganska så bra deal på S8 inkl Abonnemang, och väldigt många slog till, även ett par st i min familj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

@Implor: Måste vara världens flashigaste chassi, nätagg och moderkort i förhållande till övriga komponenter om datorn kostade 8500kr!

den har även en fördelaktig funktion i att den varma luften från processorn blåses mot hårddiskarna istället för ut på baksidan av chassit så dessa slipper snurra kalla.

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/jonkoping/ASUS_ROG_G771JW_bytes_till_s...

ASUS ROG G771JW som kostade slutet 2015 13990kr nu endast 10 000kr begagnad!
Grafikkort: GTX960M 2gb GDDR5 Maxwell gen2 (samma som 970/980)

Eller vad sägs om en GAMING VÄRSTING DATOR endast 7450kr!
https://www.blocket.se/jonkoping/Gamingdator__varsting__Forst...

Citat:

Skärmar -
BenQ 21 tum 144hz
Neovo skärm

tillbehör :
Heat gamingmusmatta
steelseries rival gamingmus
arogant gamingheadseat

Specs :
processor - Intel(R) Core(TM) i5-4690K CPU @ 3.50GHz
video-card - NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
ram minne - 8gb
windows - 10

Endast 18000kr! https://www.blocket.se/jonkoping/Gaming_dator__komplett__Med_...

Citat:

Tjena tänkte sälja min dator och alla tillbehör

Chassi: Fractal design DEFINE NANO S
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070 AERO 8GB OC VR READY
CPU: Intel Core i5-6400 2.70Hz
CPU Kylare: be quiet! PURE ROCK 150w TDP
Moderkort: msi Z170I GAMING POR AC
RAM: CORSAIR VENGEANCE LPX 2x8GB(16gb) DDR4 2133 MHz
SSD: TOSHIBA OCZ TR150
Nätaggregat: CORSAIR RM550x 80plus GOLD
Operativsystem: Windows 10

Alla kartonger och kvitton finns

Det ingår även
Skärm: Benq XL2430 e-sport 144hz
Tangentbord: Steelseries 6G V2
Mus: Zowie FK2
Sladdhållare för musen: Zowie CAMADE
Musmatta: Xtrfy Ninjas in pyjamas edition
Datastol: AK Racing Octane Gaming Stol Svart/Vit

Datorn funkar hur bra som helst! Snabb och pålitlig. Den är snart ett år gammal. Jag har aldrig haft problem med den. Den klarar av ALLA spel på högsta video settings.

https://www.blocket.se/stockholm/Nybyggd_Kraftfull___stabil__...

Riktig speldator med:
Processor: Fyrkärnig AMD Athlon 2 X4 640, 3.00GHz
Grafikkort: ASUS EN GTX 560 DC2 TOP, 1GB RAM minne
endast 3900kr!

Citat:

Hej och välkommen till min privata annons!

Jag har 2 stycken nybyggda bra och stabila pålitliga Gaming datorer, och 4 stycken Kontorsdatorer till salu.

Allt är installerat och klart, det är bara att starta datorn och direkt börja lira eller arbeta på den!
______________

Speldator nummer 1 (räknat från Höger)

Chassi: Antec (Ljudisolerat Chassi)
Processor: Fyrkärnig AMD Athlon 2 X4 640, 3.00GHz
Grafikkort: ASUS EN GTX 560 DC2 TOP, 1GB RAM minne
Arbetsminne: 8GB RAM minnen
Hårddisk: Western Digital WD 250GB HD
Nätaggregat: OCZ-CX8 500Watt PSU
Kortläsare: För SD/MMC/MS/CF/MD/SM kort
Trådlöst Internet: TP-Link 300 Mbps (Endast Wi-Fi uppkoppling till Internet)
Pris: 3900 SEK
______________

Speldator nummer 2 (räknat från Höger)

Antec
Fyrkärnig AMD Phenom 2 X4 965, 3.40GHz (inklusive special kylare)
HD 6870, 1GB
8GB
Seagate 750GB
Corsair CX 600W
2 stycken CD/DVD
SD/MMC/MS/CF/MD/SM Kortläsare
Gigabit LAN
Pr. 4900:-
______________

Nr 3: Speldator
ACE Streamer Intel Xeon X5450 HD 5770, 1GB
Microsoft Office Professional Plus 2010
SÅLD!
______________
Nr 4: Speldator
Acer Fyrkärnig Intel Core 2 Quad Q6600, 2.40GHz
SÅLD!
______________

Nr 5: Kraftfull Kontorsdator eller Enklare speldator (räknat från Höger)
(Finns 4 stycken exakt lika dana, och dessa har givetvis inget bilspel installerat)

DELL Optiplex 390
Intel Pentium G630, 2.70GHz
Intel HD 2000 Graphics
4GB
Seagate Barracuda 250GB
Dell 250W
Gigabit LAN
Microsoft Office Pro Plus 2010
Pr. 2500:-
______________

Alla datorerna har CD/DVD RW brännare/läsare, äkta Windows 7 Professional 64-bit, Microsoft Security Antivirusprogram/brandvägg, OpenOffice, Adobe Acrobat Reader, Skype, VLC, Drilling Billy (strategi spel) och Split Second (bilspel) mm.

Berätta vilket spel du skall spela (eller program du skall använda), så rekommenderar jag vilken av mina datorer som passar dig bäst!

Allt kan testas på plats här hemma hos mig före köp.

Detta är min största och privata hobby sedan drygt 30 år tillbaka. Jag har extremt mycket kunskap och erfarenhet om datorer. Det är därför både säkert och tryggt att köpa datorer och tillbehör av mig!

Hör gärna av dig om du har några frågor och funderingar!

Jag Föredrar Mail kontakt och jag kollar min mail flera gånger per dag, och svara dig Snabbt!

Permalänk
Medlem

Tror ni att det förekommer att de personer som lägger ut skit för världsfrånvända priser också får skiten sålt av personer som inte har någon aning om vad det är värt?

Permalänk
Medlem

@Matheeeew: Absolut. De okunniga säljer till de okunnigare. Det är väl så den mesta handeln i denna världen fungerar. Jag menar, sätt på ett märke på dina skitprodukter och helt plötsligt är de värda 3 ggr så mycket av någon outgrundlig anledning.

Om någon säger att deras vara kostade 6000 kr (580 Ti) och endast vill ha 2000 kr för det låter det ju som en superdeal när man slänger in en säljande text och en recension som visar att det är det bästa kortet på marknaden (bortse datum).

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE