Permalänk
Medlem

Jag är lite smått taggad inför nästa byggprojekt! Ett custom kretskort varpå man monterar en Raspberry Pi Zero som sedan tillsammans passar i en SNES-kontroll. Power över HDMI så bara en enda sladd till TVn.

Så jag beställde kretskort från Sudomod, RPI från Elektrokit samt kablar, dioder, knappar, kontrollers och annat från eBay.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av superegg:

Jag tänkte inte på att den skulle väga så jättemycket.

Inte nog med det jag tog faktura med. (Har redan bränt alla mina pengar på serverdelar får hoppas att mamma har pengar över.)

Hur lång tid har man på sig att dricka upp innan den börja jäsa?

Jag vet inte vad det är för hållbarhet på juicen men eftersom den är ekologisk är den oftast kortare och 100 liter tar en stund att dricka upp om du inte bara dricker juice, typ ett glas till frukost så tar det ju 3-4 dagar för en liter och då tar det nästan 1 år att konsumera 100 liter, även om du dricker en liter om dagen så tar det ju 3 månader att få i sig den.
Du hinner nog även bli less på alla juiceförpackningar som står överallt i bostaden för jag antar att du inte har nån bra plats där allt ryms

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Jag vet inte vad det är för hållbarhet på juicen men eftersom den är ekologisk är den oftast kortare och 100 liter tar en stund att dricka upp om du inte bara dricker juice, typ ett glas till frukost så tar det ju 3-4 dagar för en liter och då tar det nästan 1 år att konsumera 100 liter, även om du dricker en liter om dagen så tar det ju 3 månader att få i sig den.
Du hinner nog även bli less på alla juiceförpackningar som står överallt i bostaden för jag antar att du inte har nån bra plats där allt ryms

Jag köpte detta till min mamma och ska även ge lite till min pappa och min stora syster.

Det kanske var dumt av mig att beställa så mycket.

Får hoppas att mamma klara av att dricka över 3 liter per dag.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Jonsbo U3 från England!
Aningen dyrt men betalar gärna och det verkar vara kvalitet, min satans jävla P180 mini tar för mycket plats och har inte hårdvara som behöver den ytan.
Även PSU från Bitfenix på 450w som ska bli spännande att testa, top notch komponenter, 80+gold, modulärt och extremt tyst på pappret iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fesen:

http://www.cooltek.de/media/image/4250140364708-4.jpg

Jonsbo U3 från England!
Aningen dyrt men betalar gärna och det verkar vara kvalitet, min satans jävla P180 mini tar för mycket plats och har inte hårdvara som behöver den ytan.
Även PSU från Bitfenix på 450w som ska bli spännande att testa, top notch komponenter, 80+gold, modulärt och extremt tyst på pappret iaf.

Den påminner lite om ett annat klassiskt Antec-chassi faktiskt, NSK 3400/3480: http://www.silentpcreview.com/article763-page1.html

Gammal favorit för min del, men rätt daterad med dagens mått. Även jag har ett Mini P180 liggandes i förrådet. Jag saknar verkligen Antecs glansdagar... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Den påminner lite om ett annat klassiskt Antec-chassi faktiskt, NSK 3400/3480: http://www.silentpcreview.com/article763-page1.html

Gammal favorit för min del, men rätt daterad med dagens mått. Även jag har ett Mini P180 liggandes i förrådet. Jag saknar verkligen Antecs glansdagar... :/

Ja Antec är inte längre vad dom en gång var, hade jag haft plats hade jag nog satsat på ett Antec Solo II NSK 3400/3480 är också en klassiker, dom var rätt billiga har jag för mig med, väldigt mycket chassi för pengarna.
Haft både P180, P182 och P180 mini då dom var bland dom bättre chassina på sin tid, nu är det så litet som möjligt som gäller hehe.

Permalänk
Medlem

Väntar på 3st klockor, en skickas från Kina, en från USA och en från Danmark, en tröja, och lite smågrejer från Apotea (Apotea var snabba på att få iväg paketet men verkar ta en vecka för postnord att leverera det).

Permalänk
Medlem

Sitter o väntar på nästa monsterbygge! Sålde datorn i tron om att man skulle klara sig utan något bättre än 15" laptop i några veckor. Kliar i fingrarna när man ser att den skickas från Örebro.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Väntar på 100L Apelsinjuice man fick bara köpa 3 st men lyckas buga systemet av misstag så jag kunde köpa 100 st och inte 3 st.

https://cdn3.matsmart.se/sites/se/files/styles/product_zoom/public/products/sundis_ekologisk_apelsinjuice.jpg?itok=Q4BEsyCX

//i.imgur.com/QelzBTc.png

Edit: Ja det var ett impulsköp.

Har du tänkt dig gå och bli en levande apelsin ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Har du tänkt dig gå och bli en levande apelsin ?

Hehe har get bort lite till familjen och till två kompisar tror jag har runt 65-70 liter kvar.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Halvt on-topic

Väntar på paket från Kina med DHL Express.. När man söker på försändelsen får man inte upp någon info om själva paketet alls, typ vikt och mått? Någon som vet om man kan få fram dessa utan att behöva ringa den sura tanten i kundtjänst (som beter sig som hon inte fått i sig morgonkaffet på några år) ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

tänkte jag skulle spara lite pengar och kanske hälsa genom att inte dumpa massa pengar på cigg

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Väntar på några CD-skivor igen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Har beställt lite godis nu blir det bara att vänta och se.

Dom har fixat hemsidan så att man inte kan buga som jag gjorde föra gången hehe.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Väntar på ett nytt grafikkort.
Palit 1060 3gb. Hoppas innerligt på snabb frakt så jag kan prova lite benchmarks och förhoppningsvis njuta av lite bättre spelprestanda förutsatt att min cpu mäktar med

Permalänk
Inaktiv

Äsch, kunde inte låta bli. Förstahandsvalet var ett Vega 64 men fick bli andrahandsvalet istället:

1st Gainward GTX 1080 Ti Phoenix Golden Sample.

Permalänk
Medlem

Väntar på express leverans från min kära sponsor Gigabyte
http://www.gigabyte.se/Graphics-Card/GV-N108TAORUS-11GD

Permalänk
Medlem

Väntar på en sista omgång CD-skivor. Tror jag nöjer mig med kompletteringen av skivsamlingen för den här gången. Har köpt CD-skivor för över 700 € nu sedan vårvintern.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Väntar på in-ear Philips Fidelio S2 från elgiganten. Beställde de för halva priset för en månad sen. Nu har de inkommit i lagret. Troligen framme på tisdag där jag bor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Äsch, kunde inte låta bli. Förstahandsvalet var ett Vega 64 men fick bli andrahandsvalet istället:

1st Gainward GTX 1080 Ti Phoenix Golden Sample.
https://media.dustin.eu/image/284186/960/720/gainward-geforce-gtx-1080-ti-phoenix-gs-11gb.jpg

Grattis till bra köp!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställt ny dator! Får bli cykeln till jobbet i fortsättningen, men den uppoffringen kan jag göra

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marticus:

http://i.imgur.com/Z0I1qkm.png
Beställt ny dator! Får bli cykeln till jobbet i fortsättningen, men den uppoffringen kan jag göra

Både ny dator och mer motion? Riktigt kap.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Både ny dator och mer motion? Riktigt kap.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja precis, win-win!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Väntar på Far Cry 4 till PS4, har inte spelat konsolspel på 4-5 år men sedan tjejen drog med sig sin PS4 till min lägenhet så har man fått tillbaka intresset lite Spelade ut Uncharted 4 på 3 dagar så hoppas att detta räcker lite längre

Permalänk
Inaktiv

Just ja, jag har ett nytt paket jag väntar på, en Xbox One-kontroller via Xbox Design Labs:

Edit: Har påbörjat resan från Kina, beräknas vara levererad fredag nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Just ja, jag har ett nytt paket jag väntar på, en Xbox One-kontroller via Xbox Design Labs:

http://i.imgur.com/rrspPzZ.png

Bara den gör att jag vill köpa en Xbox One lol

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter här och väntar på min Herman Miller Aeron. Skulle levererats idag, och det står att leveransen har lämnat lagret för utkörning. Men inget kom

Nåja, hoppas det blir tidig leverans imorrn istället då.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sp0de:

Bara den gör att jag vill köpa en Xbox One lol

Skickades från m.sweclockers.com

Farlig sida att besöka, även om priset kanske kan avskräcka lite: https://xboxdesignlab.xbox.com/sv-SE

Just denna kontroller är tänkt att användas med min laptop om Bluetooth fungerar bra. Finns viss risk att den hamnar på någon av mina stationära med förstås.

Permalänk
Medlem

Efter mycket pysslande så beställde jag komponenter till den här kretsen:

Hoppas bara jag inte missat nåt kritiskt nu

Permalänk
Medlem

Beställde FFX remaken till ps4 och ett gäng böcker från CDON.
Spelet fick jag ett par dagar efter beställning, direkt ner i brevlådan.

Böckerna har inte ens skickats än. Tydligen kör de genom Adlibris.
Adlibris + Postnord = dödlig kombination.