ASUS dator visar svart skärm efter logga?

Permalänk
Medlem

ASUS dator visar svart skärm efter logga?

Hej!
Min brorsas dator vart sjukt seg och full med program & annat strunt så vi bestämde oss för att återställa den till ny asså fabriksåterställning.
Väl typ 4% in i återställningen avbryter datorn och säger att den inte kan återställa men att allt är tillbaka som vanligt.
När vi sedan startar om datorn visar den ASUS loggan i typ 5 sekunder sedan blir skärmen svart ( och ja skärmen funkar).
Allt funkade tidigare idag som det ska, vad kan ha hänt?
Tacksam för all hjälp

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk

Har exakt samma problem. Jag kan se musen men inget mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Uppdatering: har provat att ta ut grafikkortet för att se om det kan vara det som strular, svar nej, grafikkortet funkar

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Medlem

Låter som Windows som buggar för er.

Man kan testa det genom att koppla ur ALLA diskar. Den kommer att ge ett meddelande i skärmen där den i princip klagar över att ni kopplat ur Windows disken. Får man ingen bild ändå så testar man att nollställa bios också.

Troligen behöver ni en Win installations DVD/USB. Jag har inte så stort förtroende för de olika reparations och återställnings alternativen men ni kan testa sånt om ni vill. Buggar Windows tillräckligt mycket är det bäst att ta bort och installera om allt. I vissa fall behövde man ta bort partitionerna också för att fixa fel där det inte räckte att bara formaterade och installerade om.

Svårt att ge detaljer utan att veta Windows version mm.

Permalänk
Medlem

Uppdate: Tanka ner mediainstallering för win 10 på en USB därefter skötte datorn allt jobb och vart som ny!

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]