Permalänk
Medlem

Skaffa PS4, värt?

Hej! Har nu under cirka en vecka funderat på att införskaffa mig ett PS4, problemet är att jag bara kommer spela spel som är PS4 exclusive, dvs The Last of Us, Heavy Rain och Horizon Zero Dawn t.ex. Så jag undrar om det är värt pengarna för att bara spela ett par få spel och om Horizon Zero Dawn ens är värt pengarna självt? Vet att många var besvikna med det men jag tycker det ser roligt ut.

Vad finns det mer för spel än det jag redan nämnt?

Permalänk
Medlem

Kommer ett Spiderman-spel samt nytt God of War nästa år till PS4. Om det är bra pris på PS4 så är det bara att slå till om du villa spela exklusiva titlar. Själv har jag PS4 Pro men känner att jag endast kan rekommendera den vanliga om det inte är något alldeles särskilt som efterfrågas, den kan bli rätt så högljudd dessutom.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Kommer ett Spiderman-spel samt nytt God of War nästa år till PS4. Om det är bra pris på PS4 så är det bara att slå till om du villa spela exklusiva titlar. Själv har jag PS4 Pro men känner att jag endast kan rekommendera den vanliga om det inte är något alldeles särskilt som efterfrågas, den kan bli rätt så högljudd dessutom.

Okej, hade tänkt att ha det under mina skärmar och koppla in det i den andra skärmen, så man kan byta mellan dator- och ps4.

Är det bara till att koppla in och sen funkar det? Kan man ha det på Wifì? Kan man koppla in ett par 3.5mm hörlurar i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Hej! Har nu under cirka en vecka funderat på att införskaffa mig ett PS4, problemet är att jag bara kommer spela spel som är PS4 exclusive, dvs The Last of Us, Heavy Rain och Horizon Zero Dawn t.ex. Så jag undrar om det är värt pengarna för att bara spela ett par få spel och om Horizon Zero Dawn ens är värt pengarna självt? Vet att många var besvikna med det men jag tycker det ser roligt ut.

Vad finns det mer för spel än det jag redan nämnt?

Skrivet av StickanN:

Okej, hade tänkt att ha det under mina skärmar och koppla in det i den andra skärmen, så man kan byta mellan dator- och ps4.

Är det bara till att koppla in och sen funkar det? Kan man ha det på Wifì? Kan man koppla in ett par 3.5mm hörlurar i det?

ja ps4 är värt det för dom spelen om det är bra pris på ps4 så köp för tusan horizon zero dawn gjorde det hela värt det för mig i alla fall 10/10 spel. jag tyckte horizon var mycket bättre än witcher 3 om det säger dig någonting.

ja du kan byta mellan ps4 och dator utan problem det är bara byta input på skärmen t.ex gå från hdmi (ps4) till dp (datorn), wifi vet jag inte jag använde internet sladden för att ladda ner patchar och vad sjutton den nu gjorde och hörlurar kan du koppla in till kontrollen.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Varför anser du det vara ett problem att endast spela exklusiva titlar? det är enda anledningen till att införskaffa en ps4 tycker jag kör på om priset motiverar dig.

Permalänk
Medlem

@StickanN: Ja. Ja. Ja.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem

@StickanN: Fungerar ypperligt. 3.5mm kan du koppla i handkontrollen.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte mycket Ps4 spel längre men jag använder Ps4:an dagligen. Jag tycker nämligen Netflix/HBO apparna är väldigt smidiga sen får jag ut 5.1 ljud utan problem vilket jag inte har lyckas lösa till PC:n

Permalänk
Medlem

Jag är inte mycket för någon konsoll, men jag skaffade mig ett PS4 Pro för några månader sedan enbart för att spela "Horizon: Zero Dawn" och är nog ett av de bästa spelen jag testat.

Antar att allt beror på, men kan nog tycka att spelet i sig är värt ett PS4

Permalänk
Medlem

Har du pengarna och gillar att spela extremt bra story drivna spel, så ja det är värt det. The last of us är ett spel man bara måste spela.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

ja ps4 är värt det för dom spelen om det är bra pris på ps4 så köp för tusan horizon zero dawn gjorde det hela värt det för mig i alla fall 10/10 spel. jag tyckte horizon var mycket bättre än witcher 3 om det säger dig någonting.

ja du kan byta mellan ps4 och dator utan problem det är bara byta input på skärmen t.ex gå från hdmi (ps4) till dp (datorn), wifi vet jag inte jag använde internet sladden för att ladda ner patchar och vad sjutton den nu gjorde och hörlurar kan du koppla in till kontrollen.

Älskar The Witcher 3, mitt favoritspel

Skrivet av NewCamps:

Varför anser du det vara ett problem att endast spela exklusiva titlar? det är enda anledningen till att införskaffa en ps4 tycker jag kör på om priset motiverar dig.

För att jag bara kommer att använda det till exklusiva titlar, jag kommer nog inte att skaffa spel som jag har på datorn till det

Skrivet av Megacrash:

Jag spelar inte mycket Ps4 spel längre men jag använder Ps4:an dagligen. Jag tycker nämligen Netflix/HBO apparna är väldigt smidiga sen får jag ut 5.1 ljud utan problem vilket jag inte har lyckas lösa till PC:n

Själv använder jag aldrig HBO Nordic eller Netflix eller någon sån där streamingtjänst alls... Tittar aldrig på serier :/

Skrivet av gonace:

Jag är inte mycket för någon konsoll, men jag skaffade mig ett PS4 Pro för några månader sedan enbart för att spela "Horizon: Zero Dawn" och är nog ett av de bästa spelen jag testat.

Antar att allt beror på, men kan nog tycka att spelet i sig är värt ett PS4

Ja du, om ett enda spel är värt ett helt PS4 blir det nog ett köp förr eller senare.

Skulle Sony inte höja priserna för online också eller vad det var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Älskar The Witcher 3, mitt favoritspel

För att jag bara kommer att använda det till exklusiva titlar, jag kommer nog inte att skaffa spel som jag har på datorn till det

Själv använder jag aldrig HBO Nordic eller Netflix eller någon sån där streamingtjänst alls... Tittar aldrig på serier :/

Ja du, om ett enda spel är värt ett helt PS4 blir det nog ett köp förr eller senare.

Skulle Sony inte höja priserna för online också eller vad det var?

Priset per år ändras från 480.00 Kr till 575.00 Kr om året.
- Kvartalspriset ändras från 189.00 Kr till 235.00 Kr per kvartal.
- Månadspriset ändras från 65.00 Kr till 75.00 Kr per månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan du tänka dig att vänta lite blir det bara billigare....

Permalänk
Medlem

Bara din ekonomi som avgör om det är värt det

Permalänk
Medlem

@StickanN: Koppla in mus och tangentbord så lär du dominera på BF1

Permalänk
Medlem

Hur ska någon annan veta huruvida det är värt för dig? Du måste själv ta ställning till om de exklusiva spelen rättfärdigar ett inköp.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Mitt råd: Leta efter ett begagnat till ett bra pris med något/några av spelen du vill ha till på SKIVA! Inte digitala för de är kopplade till ett konto och får du inte ta över det så kan du inte ladda ner spelen igen om ni återställer konsolen till fabrik återställning eller annat som tar bort dom från disken.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Absolut värt det. Bara leta på blocket. Ser ofta annonser för runt 2k med en del spel på skiva.
Om du sen har lite tid&ork kan du spela väldigt billigt genom att köpa och sälja spel begagnat.