Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Defekta laptopbatterier / 18650 celler

Permalänk
Medlem

Defekta laptopbatterier / 18650 celler

Hej!

Försöker samla ihop ett gäng 18650 celler till ett hobbyprojekt. Dessa finns i vanliga laptopbatterier, varför jag nu försöker få tag i dem till ett rimligt pris!

Skriv vad ni har och hur mycket ni vill ha betalt för dem! Givetvis är även lösa 18650 celler i bra skick av intresse (Från kända tillverkare såsom Samsung, LG, Panasonic).

Hämtar gärna i Stockholm för att undvika frakt på så här små grejer.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Jag har 2-3 Dell latitude 3330 batterier om det skulle vara intressant

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr inga till övers, däremot misstänker jag att Deltacos powerbank för 19kr på inet innehåller 2st; #16950395
Credd till @DavidtheDoom för detta.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av KungFredda:

Jag har tyvärr inga till övers, däremot misstänker jag att Deltacos powerbank för 19kr på inet innehåller 2st; #16950395
Credd till @DavidtheDoom för detta.

Hahaha, precis min tanke!
Sitter ju även ett kontrollerkort med laddförmåga via 5-5.4V eller så!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ligtningshaadow:

Jag har 2-3 Dell latitude 3330 batterier om det skulle vara intressant

Har fått tag i ett gäng batterier lokalt nu, men tack ändå!

Skrivet av KungFredda:

Jag har tyvärr inga till övers, däremot misstänker jag att Deltacos powerbank för 19kr på inet innehåller 2st; #16950395
Credd till @DavidtheDoom för detta.

Skrivet av DavidtheDoom:

Hahaha, precis min tanke!
Sitter ju även ett kontrollerkort med laddförmåga via 5-5.4V eller så!

Suuuper! För 19kr kan jag inte säga nej, trots att jag som sagt redan har ett gäng. Får bli att åka ner till Hötorget och hämta en på direkten! Tack!

EDIT: 2st 18650 celler som väntat! Oklart vad det är för celler exakt dock, men helt klart värt ändå!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Fyren:

Har fått tag i ett gäng batterier lokalt nu, men tack ändå!

Suuuper! För 19kr kan jag inte säga nej, trots att jag som sagt redan har ett gäng. Får bli att åka ner till Hötorget och hämta en på direkten! Tack!

EDIT: 2st 18650 celler som väntat! Oklart vad det är för celler exakt dock, men helt klart värt ändå!

Om du ska ha en stor mängd så kommer det ju ibland upp försäljare på Ebay som tar dryga 10-15kr per cell (nya).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

Har ett antal celler som du kan få köpa billigt om de är intressant? Står inge märke på men torde vara bra kvalite då det kommer från Thinkpad batterier.