Permalänk
Medlem

Hej!
Jag går i precis samma tankar, jag har letat laptops och det slutade med dessa två och razer. Men eftersom razer verkar lurig att beställa så är det dom två som tråden heter jag funderar mellan.
Lutat mer åt xps men blir osäker när folk klagar på fläktljud och utformningen på t-bord..
Vad väljer man? Måste snart beställa

Permalänk
Skrivet av Everhard:

Fick min hem UX550 tidigare idag (mindre varianten för 16.000:- från Inet).
Då jag använder dator till enklare spel (RL, dota, csgo) och även studerar så sökte jag en dator optimal för båda.
Kan säga såhär. Asus överdriver inte med sin snitsiga markandsföringsstrategi "power house", denna är verkligen något helt annat. Skulle inte komma på fråga att handla en Dell framför Asus.

Själv är jag vansinnigt nöjd med min xps. Byggd som en tank och ger mig Öl prestanda jag behöver. Såg hur mycket flex det var i Asusen och läst lite reviews om den och är väldigt glad över att jag köpte XPSen. Har två minor klagomål och det är fingeravtryck på insidan och att fläktarna går igång när jag kopplar in en andra skärm. Men de är knappast något större klagomål.

Kan verkligen inte klaga med tanke på att jag betalade 11500 för 512gb 16gb ram modellen😁😂

Permalänk
Skrivet av Wargear101:

Själv är jag vansinnigt nöjd med min xps. Byggd som en tank och ger mig Öl prestanda jag behöver. Såg hur mycket flex det var i Asusen och läst lite reviews om den och är väldigt glad över att jag köpte XPSen. Har två minor klagomål och det är fingeravtryck på insidan och att fläktarna går igång när jag kopplar in en andra skärm. Men de är knappast något större klagomål.

Kan verkligen inte klaga med tanke på att jag betalade 11500 för 512gb 16gb ram modellen😁😂

Hur lyckades du få ner priset såpass?

Hur mycket blev det med moms och frakt osv?

Permalänk
Skrivet av Tjockdator:

Hur lyckades du få ner priset såpass?

Hur mycket blev det med moms och frakt osv?

Hade lite flyt med timingen. De hade rabatt 2000kr och sedan studentrabatt 10% vilket gick att kombinera efter det drog jag av moms, alltså 11500 (ca) ex moms. Eftersom att dell titt som tätt har såna rabatter på hemsidan så blir det ganska billigt, vissa har kunnat kombinera dell rabatten, studentrabatten OCH microsoft intel kampanjen och sedan dra av moms

Fraktfritt från dell, så för min del så var dell datorn med en skärm i världsklass, batteritid som ett monster och en riktigt proffsig finish för mig en no-brainer.

Alltså, visst 1050Ti i all ära och Asusen är inte pjåkig. Men med dell så får man ju även 1 års gratis on-site support, alltså en tekniker kommer till dig och kollar igenom vad som kan vara felet. Men 20% boost i hästkrafter med lite halvdan byggkvalité gjorde XPS:en ett enkelt val för mig.

Permalänk
Medlem

Jag fick min XPS 15 för några dagar sen och är också extremt nöjd. Bästa byggkvalitén på en Windows PC jag använt. Har inte upplevt problem med varken touchpad, tangentbord eller fläktar. Skärmen är fantastiskt bra.

Hoppas det hjälper!