Rykte: Google Pixel 2 lanseras 5 oktober

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Rykte: Google Pixel 2 lanseras 5 oktober

Tidigare uppgifter om att en ny Google Pixel lanseras i år stärks nu ytterligare. Den nya modellen uppges även bli den första att använda Qualcomms senaste krets Snapdragon 836.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012

Bäddat för ännu en flopp om ryktena om stora kanter och borttaget hörlursuttag stämmer.

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Thinkpad X61 || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av foxzox7:

Bäddat för ännu en flopp om ryktena om stora kanter och borttaget hörlursuttag stämmer.

Mer en flopp om den inte lanseras globalt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Mega skärmkanter ala Iphone, pass.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Numera Malmö (igen)
Registrerad
Jan 2009

@Nivity: Inte på kommande Iphone 8 (enligt rykten).

Mac Pro (Mid 2010) | 3,33 GHz 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | 32 GB RAM | GeForce GTX 1070, 8 GB | macOS 10.13: Samsung 850 Pro, 512 GB | Windows 10: Samsung 850 Evo, 256 GB | WD Green, 2 TB | Samsung Spinpoint, 1 TB | LG DVD bränn/Blu-ray läs | 2x USB 3.1 Gen 2 via Sonnet Technologies Allegro USB-C PCIe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av star-affinity:

@Nivity: Inte på kommande Iphone 8 (enligt rykten).

Nej på deras dyraste modell nej.
Men Iphone har alltid varit kungen på extremt stora skärmkanter så

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2013

Nu hoppas jag (eller inte) att den kommer med dual sim och att den går att köpa från Google i Sverige.

Att jag inte hoppas på det är för då måste jag ju byta ut min One Plus 5

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av foxzox7:

Känns som hörlursutagget är största problemet atm som finns....

Har aldrig använt den i min telefon S8+

CASE Caselabs TH10 CPU 8700k @5.4GHz GPUs 2x GTX 1080 RAM 2x 64GB Kit Corsair Dominator Platinum 3400MHz CL14 PSU EVGA T2 1600W SSD 905p 480GB Headphones Xtrfy H1 Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard MSI Z370 GODLIKE GAMING -One Board to Rule Them All Watercooling 480+480 +360 Alphacool

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av foxzox7:

Hur var den förra en flopp? Dessutom tror jag det är en minoritet som bryr sig om "feta" skärmkanter. Jag har aldrig stött mig på det och ser bara att mindre skärmkanter leder till att handen råkar komma åt skärmen ännu oftare istället när man inte vill.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2013

Vi får väl hoppas att den lanseras hos svenska operatörer, inte en chans att jag cashar en telefon för 10k.

4930k | R9 290 CF | Gskill Ares 2133MHz 16GB | Asrock x79 Extreme4-m | Corsair AX1200i | Parvum s2.0 Extended | EK Supremacy EVO | EK-FC Original CSQ Nickel | 360+240 | EK D5+EK-D5 X-RES 140
Bygglogg: Chandra | by lowngcawt
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Hoppas den kommer till Sverige!

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2002

Hoppas bara den kommer till Sverige, kör bt lurar så jag kan leva med det även om jag även gärna har ett uttag för de tillfällen när man inte har bt lurarna till hands. Ska bli intressant att se hur pixel 2 blir, tror dock den blir för dyr för vad jag har lust att betala (dvs 6-7000+ max) Dessutom är min one plus 3T kungligt bra så en pixel 2 blir det bara om köplusten blir för stor.

Skickades från m.sweclockers.com

core i7-4770k@4.4 med fd celsius s24 aio | asus z87-a| 2x8 crucial vlp 1600mhz | msi gtx 980ti | crucial mx300 525gb | aoc g2460pg gsync | xfx pro 850w | fractal design r6

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Kör BT-lurar, och det här med skärmkanterna.. Är det bara jag som stör mig på att man kommer åt skärmen där man inte vill när skärmen går ända ut?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Min OnePlus One börjar ge upp nu efter snart tre år, hade vart trevligt om den nya Pixel kom till Sverige i höst. Annars blire en ny OnePlus om inget annat klår priset!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017

Jäklar vad ''döyta'' är det en Iphone? 40% bara onödig döyta som hade kunnat vara skärm.

i7-4770K. Dark Pro Rock 4.
GTX1070. Accelero Twin Turbo.
16GB RAM. 2400MHZ.
1TB SSD. Samsung 860.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Ähh. Lanserar de inte ens luren i Sverige så kan jag tycka att de inte behöver få uppmärksamhet i media om lanseringen heller.

🖥 → Ryzen 5 2600@4,1ghz • Sapphire Nitro R9 390 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Numera Malmö (igen)
Registrerad
Jan 2009

@VadSaDu:
Men… det är väl knappast ”döyta som kunde varit skärm”. Är rätt säker på att det är fullpackat med elektronik där bakom.

Mac Pro (Mid 2010) | 3,33 GHz 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | 32 GB RAM | GeForce GTX 1070, 8 GB | macOS 10.13: Samsung 850 Pro, 512 GB | Windows 10: Samsung 850 Evo, 256 GB | WD Green, 2 TB | Samsung Spinpoint, 1 TB | LG DVD bränn/Blu-ray läs | 2x USB 3.1 Gen 2 via Sonnet Technologies Allegro USB-C PCIe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004

@VadSaDu:
Men… det är väl knappast ”döyta som kunde varit skärm”. Är rätt säker på att det är fullpackat med elektronik där bakom.

Andra tillverkare klarar ju av att göra telefoner med exakt samma funktionalitet men mindre "död yta" så det är nog ett medvetet val av designavdelningen.

Ryzen 1700, Msi Tomahawk, Vega 64 + Morpheus II Core, Samsung no-name b-die @ 3200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Numera Malmö (igen)
Registrerad
Jan 2009

@Aldric T:

Ja, jag vet. Blir ändå märkligt att kalla det ”döyta”. Sen har jag aldrig förstått vad det är så farligt med en inramning av. Visst är snyggare om den är så tunn som möjligt, men i min mening inte någon katastrof med yta runt skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Helt och hållet ointressant.

De har släppt varken Chromebook eller mobil i Sverige...
Juste... de glömde även löftet om Android Auto...
nåt mer jag missat?

Nexus som var något så galet speciellt och omtyckt runt om i världen.
Blä Google, Blä.

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Mar 2003

Håller mig till budgetlurar likt Honor 8. Saknar trådlös laddning dock. Men klarar mig utan det fram till att Android Auto fungerar på enbart Bluetooth. Och på svenska.

Asus Gryphon Z87 | i5 4670K | 16 GB Vengeance| MSI 390 Gaming 8 GB | Newton R2 650 W | W10 | BF4: Livhusar
Asus VivoTab 64 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004

@Aldric T:

Ja, jag vet. Blir ändå märkligt att kalla det ”döyta”. Sen har jag aldrig förstått vad det är så farligt med en inramning av. Visst är snyggare om den är så tunn som möjligt, men i min mening inte någon katastrof med yta runt skärmen.

Alla är vi olika :). Fick jag designa min egen telefon (vi struntar helt i vad dagens teknik klarar nu) så hade det praktiskt taget bara varit en skärm.

Ryzen 1700, Msi Tomahawk, Vega 64 + Morpheus II Core, Samsung no-name b-die @ 3200.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Numera Malmö (igen)
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Aldric T:

Alla är vi olika :). Fick jag designa min egen telefon (vi struntar helt i vad dagens teknik klarar nu) så hade det praktiskt taget bara varit en skärm.

"Sen har jag aldrig förstått vad det är så farligt med en inramning av en skärm" skulle det stå. Kan inte redigera förra inlägget.

Visst, jag föredrar också så lite skärmkant som möjligt. Men stör mig inte så mycket på en bred inramning som vissa verkar göra. Framförallt inte om den är svart. Liknande sak när man kollar film på skärm med 16:9-format, vilket ger svart "döyta" runtomkring. Inget som stör mig nämnvärt heller.

Då är det värre att ha loggan på framsidan, något som Samsung också fattat på senare modeller och som Apple fattat hela tiden. Hoppas det också blir så med TV-apparater och bildskärmar.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2005

spela roll, dom skiter i sverige ändå