Laptop - plugg, spel och smidig.
Tjena! Har letat runt här i kanske 2 veckor för att hitta en laptop som passar mig bra. Hade innan dess ingen som helst koll på laptops men det känns nu som att jag fått lite grepp om marknaden.
Jag studerar och kommer exempelvis programmera, men skulle även vilja kunna spela lite spel på datorn. Mestadels spelar jag Dota 2 men det förekommer andra spel med liknande krav. Då jag kommer behöva släpa på datorn varje dag så skulle det även uppskattas om den inte var alltför tung. Det jag hittills har kollat på är HP Spectre x360, X1 Lenovo Carbon, Dell XPS 15 och några andra modeller.
HP:n lockar då det finns bra studentrabatt, men då jag inte ser hur jag skulle ha användning av 2 in 1 funktionerna så känns det som att jag betalar för funktioner på bekostnad av prestanda.
X1 Lenovon ser fin ut och har läst mycket bra, men versionerna med 16GB ram och 512 SSD kostar väldigt mycket och jag vet inte om det är värt det.
Dell har jag varit inne på mycket och väntar på en studentrabatt från dem, men även här är priset rätt saftigt och datorn är rätt stor/tung, kanske inte optimal för att flytta runt med varje dag.
Jag är beredd att lägga upp mot 17k, men skulle helst vilja hamna lägre. Alla tips uppskattas!
Har själv kollat på lätta prestanda laptops och står nu och väljer mella en Aero 15 (finns även 14") och en MSI gs63 (15" men finns i 14 och 17" med) men har då sämre batteritid än Aero 15. Lite över din budget men jag vill ha ett gtx1060 då jag anser att det är det mest balanserade kortet för gaming laptops och 1080p.
Skickades från m.sweclockers.com
- Snabbkoll: Styr du datorfläktarna genom mjukvara eller BIOS?90
- Vad är min begagnade skärm/TV värd?483
- Diskmaskin, tankar om diskmedel och avkalkning.26
- Kommentar: "Battlefield 6 måste lyckas"52
- Vilket spel fångade senast ditt intresse?102
- Vad gjorde du Smart senast?527
- Tips på övervakningskameror för ett stall1
- Ge bort spelnycklar! (Läs trådreglerna först!)4,4k
- Vilken film såg du senast?15k
- Echelon visar faran med uppkopplade prylar77
- Köpes Laptop till plugg sökes!