Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

AHA! Never knew! Tack!

Permalänk

Någon som hört något, eller har den blekaste om när det kommer mediaappar som YouTube eller netflix? Skulle vara skönt att slippa skifta till en äldre konsol så fort man bara vill titta lite på youtube

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Finns ute igen på spanska amazon 49,95 Euro, det är endast en exklusiv spansk utgåva. Lite synd att det är spansk text men så är det Tequila Works som ligger bakom spelet med.

Permalänk
Medlem

Skrev en recension om konsolen. Är lite lätt besviken på Nintendo tbh

Typiskt Nintendo att på nått sätt börja om helt från början igen, och då menar jag det ordagrant, det här är verkligen att köpa en konsol som inte har nånting alls. Visst det är fin hårdvara, den känns kvalitativ, roliga funktioner med dosorna och bra skärm när du använder handenheten.

Men som den är nu är den lika underhållande som en Gameboy.. Det finns knappt spel på den, 90% av spelen är NEO-GEO och andra gamla nintendospel, dvs 8-bitars grejer. Visst det är en kul grej, vissa gamla spel är bra. Men det anser jag ska vara mer som en extragrej att man kan spela retro på den, inte att majoriteten av utbudet Nintendo har ska vara simpla arkadspel. Och alla spel med lite mer grafik är redan gamla spel från Wii U eller spel som funnits på datorn i flera flera år.

Nått mer som enligt mig är bedrövligt är att det inte finns en enda app man kan ladda ner... Inge netflix, inge youtube ingenting, inte ens en webbläsare. ingenting. Så äger du inga spel (som är överdrivet dyra) så finns det INGENTING att göra med enheten, den är lika underhållande som en Gameboy eller en brödrost när du inte har spel... Du kan titta på den, eventuellt kasta gris med den.

Jag är väldigt kluven nu om jag faktiskt ens ska ha kvar den.. Den kostar trots allt 3500:- för att stå och samla damm. För om jag och mina ungar ska ha kul med den lär vi ju lägga mycket mer pengar.. Jag var sugen på det där boxningsspelet... Då lär jag köpa en till dosa som kostar runt 500, och spelet som kostar runt 500.. Jag tycker det är lite väl för det lilla, för det spelet är ett av dom få som ser lite kul ut. Men det är inte mycket för pengarna. Hade spelet släppts på tex STEAM hade det vart ett 150:- spel, inte mycket innehåll, mest en kul grej för att använda den nya tekniken i dosorna.

Skulle definitivt rekommendera Wii U framför denna, där finns det mycket spel nu som kostar mycket mindre. Och med facit i hand så antar jag att Switch kommer ta flera år att bli prisvärd. Köpte Wii U när den kom, där fanns det iallafall lite billiga roliga spel och webbläsare samt appar som Youtube, men även den var otroligt ovärd att köpa. Jag kirrade mariospelen och lite mer.. Men det är spel man är klar med på några dagar.. Sen står den där och samlar damm, helt oduglig för nånting annat.

Och det sista som gör mig bedrövligt less är att jag har ett Nintendo konto, där jag köpt massa Wii U spel, samma spel som finns på switch.. Men kan jag spela dom nu? Såklart inte. Jag har köpt Zelda och Mario Kart i shoppen för sammanlagt 1000:- så man tycker att man borde slippa köpa samma titel 2 gånger. Det här känns bara så snålt om jag ska vara ärlig. Är lite lätt trött och besviken på Nintendo som gång på gång håller igen med underhållningen och ska på nått sätt utöva sin prestigefyllda exklusivitet som börjar smaka bittert. Andra konsoler har väl inte alltid heller haft möjligheten att spela sina gamla spel på.. Men nu är det samma jäkla spel, exakt samma grafik, samma samma samma.. Men Wii U har ett bedrövligt onlinesystem där Switch börjat tagit upp kampen om användarvänlighet, så man vill ju gärna ha en Switch om man ska lira online.. Men ska du spela solo, och köra Nintendo titlar som Mario, Zelda, Donkey Kong etc.

Köp Wii U. (finns väl dock bara begagnat nu)

Visa signatur

MSI Z87-S02 INET EDITION - i5 4670K 3.4 GHz - Corsair 16GB CL10 1600MHz VENGEANCE LP - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - SilverStone Argon AR01.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imdaniel:

Skrev en recension om konsolen. Är lite lätt besviken på Nintendo tbh

Typiskt Nintendo att på nått sätt börja om helt från början igen, och då menar jag det ordagrant, det här är verkligen att köpa en konsol som inte har nånting alls. Visst det är fin hårdvara, den känns kvalitativ, roliga funktioner med dosorna och bra skärm när du använder handenheten.

Men som den är nu är den lika underhållande som en Gameboy.. Det finns knappt spel på den, 90% av spelen är NEO-GEO och andra gamla nintendospel, dvs 8-bitars grejer. Visst det är en kul grej, vissa gamla spel är bra. Men det anser jag ska vara mer som en extragrej att man kan spela retro på den, inte att majoriteten av utbudet Nintendo har ska vara simpla arkadspel. Och alla spel med lite mer grafik är redan gamla spel från Wii U eller spel som funnits på datorn i flera flera år.

Nått mer som enligt mig är bedrövligt är att det inte finns en enda app man kan ladda ner... Inge netflix, inge youtube ingenting, inte ens en webbläsare. ingenting. Så äger du inga spel (som är överdrivet dyra) så finns det INGENTING att göra med enheten, den är lika underhållande som en Gameboy eller en brödrost när du inte har spel... Du kan titta på den, eventuellt kasta gris med den.

Jag är väldigt kluven nu om jag faktiskt ens ska ha kvar den.. Den kostar trots allt 3500:- för att stå och samla damm. För om jag och mina ungar ska ha kul med den lär vi ju lägga mycket mer pengar.. Jag var sugen på det där boxningsspelet... Då lär jag köpa en till dosa som kostar runt 500, och spelet som kostar runt 500.. Jag tycker det är lite väl för det lilla, för det spelet är ett av dom få som ser lite kul ut. Men det är inte mycket för pengarna. Hade spelet släppts på tex STEAM hade det vart ett 150:- spel, inte mycket innehåll, mest en kul grej för att använda den nya tekniken i dosorna.

Skulle definitivt rekommendera Wii U framför denna, där finns det mycket spel nu som kostar mycket mindre. Och med facit i hand så antar jag att Switch kommer ta flera år att bli prisvärd. Köpte Wii U när den kom, där fanns det iallafall lite billiga roliga spel och webbläsare samt appar som Youtube, men även den var otroligt ovärd att köpa. Jag kirrade mariospelen och lite mer.. Men det är spel man är klar med på några dagar.. Sen står den där och samlar damm, helt oduglig för nånting annat.

Och det sista som gör mig bedrövligt less är att jag har ett Nintendo konto, där jag köpt massa Wii U spel, samma spel som finns på switch.. Men kan jag spela dom nu? Såklart inte. Jag har köpt Zelda och Mario Kart i shoppen för sammanlagt 1000:- så man tycker att man borde slippa köpa samma titel 2 gånger. Det här känns bara så snålt om jag ska vara ärlig. Är lite lätt trött och besviken på Nintendo som gång på gång håller igen med underhållningen och ska på nått sätt utöva sin prestigefyllda exklusivitet som börjar smaka bittert. Andra konsoler har väl inte alltid heller haft möjligheten att spela sina gamla spel på.. Men nu är det samma jäkla spel, exakt samma grafik, samma samma samma.. Men Wii U har ett bedrövligt onlinesystem där Switch börjat tagit upp kampen om användarvänlighet, så man vill ju gärna ha en Switch om man ska lira online.. Men ska du spela solo, och köra Nintendo titlar som Mario, Zelda, Donkey Kong etc.

Köp Wii U. (finns väl dock bara begagnat nu)

Delvis håller jag med dig.
Allting beror på vem konsollen är ämnad för.

För mig är det främst för min flickvän (och Zelda: Breath of the Wild för egen del, som jag började spela DLC:et för nyligen).
Mario Kart spelar vi fortfarande vilket är rätt så svårt när det kommer till andra spel. En av hennes tjejkompisar köpte en Switch så vi spelar mot varandra online vissa kvällar. Helt klart värt köpet.

Din kritik mot att man inte kan spela tidigare generations spel på nya Swtich, gäller precis för Wii -> Wii U. Jag har t ex. "Fluidity" som min flickvän bara älskade. Finns varken till Switch eller Wii U, så den kritiken gäller väl då även Wii U.

Men som sagt: konsolen för oss är perfekt.
.. äger för övrigt även en PS4, Xbox One samt PC, så Nintendo Switchen fyller - för oss - en egen funktion.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Finns ute igen på spanska amazon 49,95 Euro, det är endast en exklusiv spansk utgåva. Lite synd att det är spansk text men så är det Tequila Works som ligger bakom spelet med.

Riktigt synd det faktiskt. Borde inte vara något problem att spela spelet, spelade igenom spelet förra helgen på PC och spelet saknar dialog eller för den delen text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Delvis håller jag med dig.
Allting beror på vem konsollen är ämnad för.

För mig är det främst för min flickvän (och Zelda: Breath of the Wild för egen del, som jag började spela DLC:et för nyligen).
Mario Kart spelar vi fortfarande vilket är rätt så svårt när det kommer till andra spel. En av hennes tjejkompisar köpte en Switch så vi spelar mot varandra online vissa kvällar. Helt klart värt köpet.

Din kritik mot att man inte kan spela tidigare generations spel på nya Swtich, gäller precis för Wii -> Wii U. Jag har t ex. "Fluidity" som min flickvän bara älskade. Finns varken till Switch eller Wii U, så den kritiken gäller väl då även Wii U.

Men som sagt: konsolen för oss är perfekt.
.. äger för övrigt även en PS4, Xbox One samt PC, så Nintendo Switchen fyller - för oss - en egen funktion.

Mario och Zelda finns på Switch och Wii U. Och dom är identiska. Nintendo pratade om att eftersom att det är små kort man nu använder istället för skivor så kommer inte Wii U spelen att funka på den. Känns som att dom gör så medvetet för att man inte ska återanvända deras grejer. I min värld så är det ett sånt beslut som gör att många tittar på andra lösningar och skiter i Nintendo, jag blir iallafall irriterad och inser att dom kommer fortsätta köra så här, tro att dom är så jäkla exklusiva och eftertraktade. Och ja helt klart gäller kritiken Nintendo överlag, inte en specifik konsol. Tycker bara att man ska lägga så mycket pengar för att få så lite. Jag har ju inte lust att köpa alla spel IGEN bara för att jag uppgraderar till en mer användarvänlig enhet som har fungerande Online.. Förstår inte hur dom tänker när dom strippar av mjukvaran igen och gör den så tom. Nu står den där bara och ser dyr ut. :/

Visa signatur

MSI Z87-S02 INET EDITION - i5 4670K 3.4 GHz - Corsair 16GB CL10 1600MHz VENGEANCE LP - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - SilverStone Argon AR01.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imdaniel:

Mario och Zelda finns på Switch och Wii U. Och dom är identiska. Nintendo pratade om att eftersom att det är små kort man nu använder istället för skivor så kommer inte Wii U spelen att funka på den. Känns som att dom gör så medvetet för att man inte ska återanvända deras grejer. I min värld så är det ett sånt beslut som gör att många tittar på andra lösningar och skiter i Nintendo, jag blir iallafall irriterad och inser att dom kommer fortsätta köra så här, tro att dom är så jäkla exklusiva och eftertraktade. Och ja helt klart gäller kritiken Nintendo överlag, inte en specifik konsol. Tycker bara att man ska lägga så mycket pengar för att få så lite. Jag har ju inte lust att köpa alla spel IGEN bara för att jag uppgraderar till en mer användarvänlig enhet som har fungerande Online.. Förstår inte hur dom tänker när dom strippar av mjukvaran igen och gör den så tom. Nu står den där bara och ser dyr ut. :/

Kan säga att Mario Kart 8 Deluxe ser betydligt bättre ut på Nintendo Switch, och dessutom flyter på bättre än på min Wii U.
När det kommer till Zelda var det en så pass tydligt grafisk och framerate skillnad, att jag var tvungen att köpa en Switch. Hade tänkt spela Zelda och sedan lämna tillbaka konsolen och sälja spelet på Blocket. Så vart inte fallet. Men skillnad är det definitivt med både ljudbilden (fler och tydligare ljud av prasslande löv, fågelsång etc.) och bilden.

Håller dock med om att det ändå är en del pengar. Men så gjorde ju även Sony med deras PS4? Inte är den bakåtkompatibel med alla mina PS3 och PS2 spel. Enda utvecklaren som "fixat" det ordentligt, är Microsoft. Helt plötsligt hade jag flertalet titlar från min Xbox 360 på min Xbox One. En oerhört trevlig överraskning.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Riktigt synd det faktiskt. Borde inte vara något problem att spela spelet, spelade igenom spelet förra helgen på PC och spelet saknar dialog eller för den delen text.

Nej det ska inte vara några problem att spela det men en exklusiv box med spansk text lockar inte mig boxen är väldigt snygg.
Det ska för övrigt gå att importerar detta spel och få med kartan som bonus det vanliga spelet går att beställa i SWE:

Skrivet av -RiME PREORDER BONUS (includes a cloth map of game world, currently listed on both GameStop and Amazon):

Det kommer att finnas fasligt mycket fysiska spel:

Current physical exclusives:
-1-2-Switch
-88 Heroes: 98 Heroes Edition
-ARMS
-Azure Striker Gunvolt: Striker Pack*(some new content added not in 3DS version, not sure if Shovel Knight amiibo boss is included)
-Batman: The Telltale Series* (*while a season-pass disc was released on other platforms, this version may be the complete version with all episodes, but not confirmed yet)
-Cave Story+
-Champion Jockey Special (Japan only)
-Disgaea 5: Complete (includes all DLC plus possibly new extras)
-Dragon Quest Heroes 1 and 2* (*physical copy currently confirmed for Japan, but still likely to be in other regions I would think*)(includes all DLC from PS4 versions and new characters)
-Farming Simulator: Nintendo Switch Edition (may just be a port of one of the previous releases, not sure yet)
-Fate/Extella: The Umbral Star (this version includes all previously released DLC and some new exclusive content)
-Guardians of the Galaxy: The Telltale Series (possibly multi-platform)
-Ittle Dew 2
-Lego Worlds (Switch version is unique in that it includes 2 DLC packs with it on the game cartridge)
-Mario Kart 8 Deluxe (includes all DLC plus some new content)
-Mario+Rabbids: Kingdom Battle
-Metroid Prime 4
-Minna de Waiwai! Spelunker* (*Japan exclusive physical copy*)
-Monopoly for Nintendo Switch
-Penny-Punching Princess (may have a Japan-only physical version on Vita as well, but not confirmed yet)
-Poi
-Pokken Tournament DX
-Project Octopath Traveler
-Rayman Legends Definitive Edition (may be multiplatform?)(Switch version has some new unique multiplayer modes, so this version may stay Switch exclusive)
-Seiken Densetsu Collection*(contains ports of The Final Fantasy Adventure, Secret of Mana and Seiken Densetsu 3)(probably wont be released outside of Japan due to SD3 not having an official translation)
-Soldam: Drop, Connect, Erase
-Splatoon 2
-Super Bomberman R
-Super Mario Odyssey
-The End is Nigh
-The Longest Five Minutes (may have a Japan-only physical version on Vita as well, but not confirmed yet)
-Tiny Barbarian DX
-Ultra Street Fighter II: The Final Challengers
-Xenoblade Chronicles 2

Names not final:
-new main-line Pokemon RPG
-new Kirby
-new Yoshi
-new Shin Megami Tensei franchise title

Not exclusive, but also revealed to be physical:
-Aokana: Four Rhythm Across the Blue (visual novel, other platforms may have had physical copies, but not sure, probably will be Japan only release)
-Aragami: Directors Cut
-Atelier Lydie & Soeur
-Axiom Verge (will have the same Deluxe edition package as Wii U & PS4)
-Batman: The Enemy Within (listed on Amazon, seems like it may be the disc versions and only have the first episode on it)
-Battle Chasers: Nightwar
-Binding of Isaac: Afterbirth
-Blade Strangers
-Bloodstained: Ritual of the Night
-Cars 3: Driven to Win (Switch version is exclusive to Argos stores in the UK)
-Cartoon Network Battle Crashers
-Chicken Range (possibly PAL only release)
-Constructor (Switch version may be Europe only)
-Dragon Ball Xenoverse 2
-Dragon Quest X: All In One Package* (*japan only)
-Dragon Quest X Version 4 (*japan only, expansion pack for Dragon Quest X)
-Dragon Quest Builders 2
-FIFA 18
-Fire Emblem Warriors* (*also confirmed for 3DS, probably is same game, but possibly different content?*)
-Has-Been Heroes (exclusive to GameStop stores for all versions of the game)
-I Am Setsuna* (*Japan exclusive physical copy*)(EDIT: Japanese and Asian region versions apparently include the English translation)
-Indivisible
-Just Dance 2017
-Just Dance 2018
-LEGO Marvel Super Heroes 2
-LEGO Ninjago Movie Game
-Lego City: Undercover
-Lost Sphear (physical version may be exclusive to Square-Enix online store, at least outside of Japan)
-Lumo (possibly US only release)
-Minecraft Story Mode: Complete Adventure
-Minecraft: Nintendo Switch Edition* (*looks to be the same content as Minecraft: Wii U Edition, but Switch version may possibly include more content packs in its base game)
-Monster Hunter XX Nintendo Switch Ver.
-Monster Jam Crush It
-NBA 2K18 (available in 3 versions: standard release, Legend Edition and Legend Edition Gold)
-Nights of Azure 2
-Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence (includes Power-Up Kit and some DLC and new officer creation mode)(seems like it will be a physical release as only One version was listed as a download)
-Nobunaga no Yabou: Taishi (currently Japan only)
-One Piece: Unlimited World Red Deluxe Edition(includes all DLC from previous version)
-Portal Knights
-Puyo Puyo Tetris
-R.B.I. Baseball 17
-Redout
-Resident Evil Revelations Collection(cant find official proof yet, but I have seen comments saying that this is the first game on the game-card and 2nd as a download on a voucher)
-RiME
-Rocket League
-Romance of the Three Kingdoms XIII (includes Power-Up Kit and new Switch features)(seems like it will be a physical release as only One version was listed as a download)
-Shantae: Half-Genie Hero
-Sine Mora EX
-Skylanders Imaginators
-Sonic Forces
-Starlink: Battle For Atlas
-Steep (not confirmed if it will have the constant online requirement like the other versions)
-Superbeat: Xonic
-The Elder Scrolls V: Skyrim
-The Legend of Zelda: Breath of the Wild (also on Wii U)
-Touhou Kobuto V: Burst Battle
-Troll and I
-Unbox: Newbie’s Adventure
-Vegas Party (possibly PAL only release)
-Winning Post 8 2017 (Japan only)
-WWE 2K18
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

POSSIBLE physical? (exclusives/multi-platform):
-Dynasty Warriors 8: Empires (includes all DLC)
-Samurai Warriors: Spirit of Sanada (includes all DLC)
-Warriors Orochi 3 Ultimate (includes all DLC)
-Saber Rider and the Star Sheriffs
-Beyond Good & Evil 2
-Gotouchi Tetsudou
-Fe
-Fear Effect Reinvented
-2064: Read Only Memories
-Unruly Heroes
-PHOTON³
-Extinction
-Implosion
-Ironcast
-The Mummy Demastered
-Anonymous;Code
-Project Rap Rabbit
-Tiny Metal
-Harvest Moon: Light of Hope
-new "Tales of" game
-Taiko Drum Master
-Monster Boy and the Cursed Kingdom (devs currently taking votes for a possibly physical version for Switch: https://twitter.com/FDG_Games/status/844948632700948480 )
-Sonic Mania
-Syberia 1
-Syberia 2
-Syberia 3 (will be physical on other platforms)
-Dragon Quest XI
-Payday 2
-Fast RMX (I think this is a sequel or port of Fast Racing Neo)
-Rogue Trooper: Redux
-Arcade Archives (this is a collection of NeoGeo titles including The King of Fighters ‘98, Waku Waku 7, Shock Troopers, World Heroes Perfect and Metal Slug 3. They each have an individual price on the eShop, but the Archives may also refer to a complete package as well?)
-Shovel Knight (may include new Specter Knight expansion + other updates)
-1001 Spikes (same publisher as Binding of Issac and Redout mentions they are bringing it to Switch)
-Oceanhorn (confirmed for the system, may be coming along side the LRG Vita&PS4 versions (no confirmation))
-Snake Pass
-Runner 3
-SteamWorld Dig 2
-World of Goo (probably eShop only)
-Stardew Valley
-State of Mind
-The Sacred Hero
-Seasons of Heaven
-Cube Life: Island Survival (probably eShop only. Minecraft clone)
-Human Resource Machine (probably eShop only)
-Little Inferno (probably eShop only)
-Riverside (probably eShop only, looks like a "walking-simulator" type game, could be wrong)
-Gear.Club
-Flashback Remastered
-Blacksad

Removed/100% confirmed Digital: (for hopefully wishes and offerings to the LRG gods)
-Snipperclips (currently confirmed as eShop exclusive) (never going to get a physical release unless Nintendo does it since its first party, possibly may get a Deluxe version like FreakyForms on 3DS?)
-VOEZ
-Yooka-Laylee (physical version may exist at a later point)
-Project Mekuru
-NBA Playgrounds
-Mighty Gunvolt Burst (may get a physical release in Japan alongside the Switch version of the Azure Striker Gunvolt Pack)
-Shinobi Refle Senran Kagura
-Namco Museum
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*Special Editions and preorder bonus tat*
-The Legend of Zelda: Breath of the Wild COLLECTORS EDITION+PREORDER BONUS (Switch version exclusive collector editions, 2 variations, "Master" edition (the more pricey one) includes statuette)(copies from GameStop for Switch and Wii U versions come with poster while various retailers in EU regions have specific exclusive bonuses)
-Disgaea 5: Complete COLLECTORS EDITION (NIS Online-Store Exclusive)
-Mario+Rabbids: Kingdom Battle COLLECTORS EDITION (GameStop exclusive: Includes Mario Rabbid figure, 12 collector cards and soundtrack disc)
-Touhou Kobuto V: Burst Battle COLLECTORS EDITION (NIS Online-Store Exclusive)
-Axiom Verge DELUXE EDITION (includes soundtrack CD & documentary + physical manual)
-Fate/Extella: The Umbral Star LIMITED EDITION* (*currently Japan only*: Includes a special travel pouch)
-Nights of Azure 2 LIMITED EDITION (NIS Online-Store Exclusive)
-Monster Hunter XX Nintendo Switch Ver. COLLECTORS EDITION* (*Japan only, appears to be same contents of Japan-only 3DS version CE)
-Azure Striker Gunvolt: Striker Pack LIMITED EDITION (*currently Japan only*: includes drama CD and dvd of OVA)
-Puyo Puyo Tetris LAUNCH EDITION (comes bundled with Tetrimino and Puyo key chain set. Key chain set looks exclusive to Switch version and wont be with PS4 copies)
-NBA 2K18 LAUNCH EDITION(S) (Legend Edition: Includes Limited-edition Shaq poster, 5 Panini trading cards, stickers. Legend Edition Gold includes same as other version + a Lenticular and 5 more trading cards. Both versions also include additional DLC)
-Binding of Issac: Afterbirth LAUNCH EDITION: (includes 2 sticker sheets and alternate reverse cover + full color manual)(there is also a reprint variant cover version)
-Cave Story+ LAUNCH EDITION + PREORDER BONUS? (includes full color art book & mini music CD) (GameStop exclusive(?): includes 1 random key chain from a set of 3)
-RiME PREORDER BONUS (includes a cloth map of game world, currently listed on both GameStop and Amazon)

Dold text

Källa

Var även sugen på Azure Striker Gunvolt Striker Pack på US amazon men den kommer även till Europa.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Nej det ska inte vara några problem att spela det men en exklusiv box med spansk text lockar inte mig boxen är väldigt snygg.
Det ska för övrigt gå att importerar detta spel och få med kartan som bonus det vanliga spelet går att beställa i SWE:

Det kommer att finnas fasligt mycket fysiska spel:

Current physical exclusives:
-1-2-Switch
-88 Heroes: 98 Heroes Edition
-ARMS
-Azure Striker Gunvolt: Striker Pack*(some new content added not in 3DS version, not sure if Shovel Knight amiibo boss is included)
-Batman: The Telltale Series* (*while a season-pass disc was released on other platforms, this version may be the complete version with all episodes, but not confirmed yet)
-Cave Story+
-Champion Jockey Special (Japan only)
-Disgaea 5: Complete (includes all DLC plus possibly new extras)
-Dragon Quest Heroes 1 and 2* (*physical copy currently confirmed for Japan, but still likely to be in other regions I would think*)(includes all DLC from PS4 versions and new characters)
-Farming Simulator: Nintendo Switch Edition (may just be a port of one of the previous releases, not sure yet)
-Fate/Extella: The Umbral Star (this version includes all previously released DLC and some new exclusive content)
-Guardians of the Galaxy: The Telltale Series (possibly multi-platform)
-Ittle Dew 2
-Lego Worlds (Switch version is unique in that it includes 2 DLC packs with it on the game cartridge)
-Mario Kart 8 Deluxe (includes all DLC plus some new content)
-Mario+Rabbids: Kingdom Battle
-Metroid Prime 4
-Minna de Waiwai! Spelunker* (*Japan exclusive physical copy*)
-Monopoly for Nintendo Switch
-Penny-Punching Princess (may have a Japan-only physical version on Vita as well, but not confirmed yet)
-Poi
-Pokken Tournament DX
-Project Octopath Traveler
-Rayman Legends Definitive Edition (may be multiplatform?)(Switch version has some new unique multiplayer modes, so this version may stay Switch exclusive)
-Seiken Densetsu Collection*(contains ports of The Final Fantasy Adventure, Secret of Mana and Seiken Densetsu 3)(probably wont be released outside of Japan due to SD3 not having an official translation)
-Soldam: Drop, Connect, Erase
-Splatoon 2
-Super Bomberman R
-Super Mario Odyssey
-The End is Nigh
-The Longest Five Minutes (may have a Japan-only physical version on Vita as well, but not confirmed yet)
-Tiny Barbarian DX
-Ultra Street Fighter II: The Final Challengers
-Xenoblade Chronicles 2

Names not final:
-new main-line Pokemon RPG
-new Kirby
-new Yoshi
-new Shin Megami Tensei franchise title

Not exclusive, but also revealed to be physical:
-Aokana: Four Rhythm Across the Blue (visual novel, other platforms may have had physical copies, but not sure, probably will be Japan only release)
-Aragami: Directors Cut
-Atelier Lydie & Soeur
-Axiom Verge (will have the same Deluxe edition package as Wii U & PS4)
-Batman: The Enemy Within (listed on Amazon, seems like it may be the disc versions and only have the first episode on it)
-Battle Chasers: Nightwar
-Binding of Isaac: Afterbirth
-Blade Strangers
-Bloodstained: Ritual of the Night
-Cars 3: Driven to Win (Switch version is exclusive to Argos stores in the UK)
-Cartoon Network Battle Crashers
-Chicken Range (possibly PAL only release)
-Constructor (Switch version may be Europe only)
-Dragon Ball Xenoverse 2
-Dragon Quest X: All In One Package* (*japan only)
-Dragon Quest X Version 4 (*japan only, expansion pack for Dragon Quest X)
-Dragon Quest Builders 2
-FIFA 18
-Fire Emblem Warriors* (*also confirmed for 3DS, probably is same game, but possibly different content?*)
-Has-Been Heroes (exclusive to GameStop stores for all versions of the game)
-I Am Setsuna* (*Japan exclusive physical copy*)(EDIT: Japanese and Asian region versions apparently include the English translation)
-Indivisible
-Just Dance 2017
-Just Dance 2018
-LEGO Marvel Super Heroes 2
-LEGO Ninjago Movie Game
-Lego City: Undercover
-Lost Sphear (physical version may be exclusive to Square-Enix online store, at least outside of Japan)
-Lumo (possibly US only release)
-Minecraft Story Mode: Complete Adventure
-Minecraft: Nintendo Switch Edition* (*looks to be the same content as Minecraft: Wii U Edition, but Switch version may possibly include more content packs in its base game)
-Monster Hunter XX Nintendo Switch Ver.
-Monster Jam Crush It
-NBA 2K18 (available in 3 versions: standard release, Legend Edition and Legend Edition Gold)
-Nights of Azure 2
-Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence (includes Power-Up Kit and some DLC and new officer creation mode)(seems like it will be a physical release as only One version was listed as a download)
-Nobunaga no Yabou: Taishi (currently Japan only)
-One Piece: Unlimited World Red Deluxe Edition(includes all DLC from previous version)
-Portal Knights
-Puyo Puyo Tetris
-R.B.I. Baseball 17
-Redout
-Resident Evil Revelations Collection(cant find official proof yet, but I have seen comments saying that this is the first game on the game-card and 2nd as a download on a voucher)
-RiME
-Rocket League
-Romance of the Three Kingdoms XIII (includes Power-Up Kit and new Switch features)(seems like it will be a physical release as only One version was listed as a download)
-Shantae: Half-Genie Hero
-Sine Mora EX
-Skylanders Imaginators
-Sonic Forces
-Starlink: Battle For Atlas
-Steep (not confirmed if it will have the constant online requirement like the other versions)
-Superbeat: Xonic
-The Elder Scrolls V: Skyrim
-The Legend of Zelda: Breath of the Wild (also on Wii U)
-Touhou Kobuto V: Burst Battle
-Troll and I
-Unbox: Newbie’s Adventure
-Vegas Party (possibly PAL only release)
-Winning Post 8 2017 (Japan only)
-WWE 2K18
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

POSSIBLE physical? (exclusives/multi-platform):
-Dynasty Warriors 8: Empires (includes all DLC)
-Samurai Warriors: Spirit of Sanada (includes all DLC)
-Warriors Orochi 3 Ultimate (includes all DLC)
-Saber Rider and the Star Sheriffs
-Beyond Good & Evil 2
-Gotouchi Tetsudou
-Fe
-Fear Effect Reinvented
-2064: Read Only Memories
-Unruly Heroes
-PHOTON³
-Extinction
-Implosion
-Ironcast
-The Mummy Demastered
-Anonymous;Code
-Project Rap Rabbit
-Tiny Metal
-Harvest Moon: Light of Hope
-new "Tales of" game
-Taiko Drum Master
-Monster Boy and the Cursed Kingdom (devs currently taking votes for a possibly physical version for Switch: https://twitter.com/FDG_Games/status/844948632700948480 )
-Sonic Mania
-Syberia 1
-Syberia 2
-Syberia 3 (will be physical on other platforms)
-Dragon Quest XI
-Payday 2
-Fast RMX (I think this is a sequel or port of Fast Racing Neo)
-Rogue Trooper: Redux
-Arcade Archives (this is a collection of NeoGeo titles including The King of Fighters ‘98, Waku Waku 7, Shock Troopers, World Heroes Perfect and Metal Slug 3. They each have an individual price on the eShop, but the Archives may also refer to a complete package as well?)
-Shovel Knight (may include new Specter Knight expansion + other updates)
-1001 Spikes (same publisher as Binding of Issac and Redout mentions they are bringing it to Switch)
-Oceanhorn (confirmed for the system, may be coming along side the LRG Vita&PS4 versions (no confirmation))
-Snake Pass
-Runner 3
-SteamWorld Dig 2
-World of Goo (probably eShop only)
-Stardew Valley
-State of Mind
-The Sacred Hero
-Seasons of Heaven
-Cube Life: Island Survival (probably eShop only. Minecraft clone)
-Human Resource Machine (probably eShop only)
-Little Inferno (probably eShop only)
-Riverside (probably eShop only, looks like a "walking-simulator" type game, could be wrong)
-Gear.Club
-Flashback Remastered
-Blacksad

Removed/100% confirmed Digital: (for hopefully wishes and offerings to the LRG gods)
-Snipperclips (currently confirmed as eShop exclusive) (never going to get a physical release unless Nintendo does it since its first party, possibly may get a Deluxe version like FreakyForms on 3DS?)
-VOEZ
-Yooka-Laylee (physical version may exist at a later point)
-Project Mekuru
-NBA Playgrounds
-Mighty Gunvolt Burst (may get a physical release in Japan alongside the Switch version of the Azure Striker Gunvolt Pack)
-Shinobi Refle Senran Kagura
-Namco Museum
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*Special Editions and preorder bonus tat*
-The Legend of Zelda: Breath of the Wild COLLECTORS EDITION+PREORDER BONUS (Switch version exclusive collector editions, 2 variations, "Master" edition (the more pricey one) includes statuette)(copies from GameStop for Switch and Wii U versions come with poster while various retailers in EU regions have specific exclusive bonuses)
-Disgaea 5: Complete COLLECTORS EDITION (NIS Online-Store Exclusive)
-Mario+Rabbids: Kingdom Battle COLLECTORS EDITION (GameStop exclusive: Includes Mario Rabbid figure, 12 collector cards and soundtrack disc)
-Touhou Kobuto V: Burst Battle COLLECTORS EDITION (NIS Online-Store Exclusive)
-Axiom Verge DELUXE EDITION (includes soundtrack CD & documentary + physical manual)
-Fate/Extella: The Umbral Star LIMITED EDITION* (*currently Japan only*: Includes a special travel pouch)
-Nights of Azure 2 LIMITED EDITION (NIS Online-Store Exclusive)
-Monster Hunter XX Nintendo Switch Ver. COLLECTORS EDITION* (*Japan only, appears to be same contents of Japan-only 3DS version CE)
-Azure Striker Gunvolt: Striker Pack LIMITED EDITION (*currently Japan only*: includes drama CD and dvd of OVA)
-Puyo Puyo Tetris LAUNCH EDITION (comes bundled with Tetrimino and Puyo key chain set. Key chain set looks exclusive to Switch version and wont be with PS4 copies)
-NBA 2K18 LAUNCH EDITION(S) (Legend Edition: Includes Limited-edition Shaq poster, 5 Panini trading cards, stickers. Legend Edition Gold includes same as other version + a Lenticular and 5 more trading cards. Both versions also include additional DLC)
-Binding of Issac: Afterbirth LAUNCH EDITION: (includes 2 sticker sheets and alternate reverse cover + full color manual)(there is also a reprint variant cover version)
-Cave Story+ LAUNCH EDITION + PREORDER BONUS? (includes full color art book & mini music CD) (GameStop exclusive(?): includes 1 random key chain from a set of 3)
-RiME PREORDER BONUS (includes a cloth map of game world, currently listed on both GameStop and Amazon)

Dold text

Var även sugen på Azure Striker Gunvolt Striker Pack på US amazon men den kommer även till Europa.

Riktigt nice faktiskt. Och det märks att spel börjat utannonseras mer sedan Nintendos senaste finansrapport med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Kan säga att Mario Kart 8 Deluxe ser betydligt bättre ut på Nintendo Switch, och dessutom flyter på bättre än på min Wii U.
När det kommer till Zelda var det en så pass tydligt grafisk och framerate skillnad, att jag var tvungen att köpa en Switch. Hade tänkt spela Zelda och sedan lämna tillbaka konsolen och sälja spelet på Blocket. Så vart inte fallet. Men skillnad är det definitivt med både ljudbilden (fler och tydligare ljud av prasslande löv, fågelsång etc.) och bilden.

Håller dock med om att det ändå är en del pengar. Men så gjorde ju även Sony med deras PS4? Inte är den bakåtkompatibel med alla mina PS3 och PS2 spel. Enda utvecklaren som "fixat" det ordentligt, är Microsoft. Helt plötsligt hade jag flertalet titlar från min Xbox 360 på min Xbox One. En oerhört trevlig överraskning.

Okej, jo jag antar att det bör vara lite bättre. Men jag har spelat igenom Zelda på mitt Wii U, tyckte Switchen laggade rätt mycket också, fast på andra ställen. Wii U hade riktiga problem mitt i öppna världen titt som tätt fast det inte var nånting speciellt runtomkring. Mario Kart däremot märkte jag bara lagg när man körde fler än 2 på Wii U, är det mjukare på Switchen när man kör fler?

Ja Sony har väl gjort liknande, fast att jämföra ett rent ps3 mot ett ps4 spel är ett ganska stort gap. Och när dom släpper samma spel, tex God of War så har dom iallafall putsat upp hela spelet en del. Nu tycker jag Nintendo verkat tröttna på Wii U och vill göra om och göra rätt på nått sätt, och gör en liknande konsol fast putsad, känner mig lite lurad som laggt runt 8 papp på mitt Wii U ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imdaniel:

Okej, jo jag antar att det bör vara lite bättre. Men jag har spelat igenom Zelda på mitt Wii U, tyckte Switchen laggade rätt mycket också, fast på andra ställen. Wii U hade riktiga problem mitt i öppna världen titt som tätt fast det inte var nånting speciellt runtomkring. Mario Kart däremot märkte jag bara lagg när man körde fler än 2 på Wii U, är det mjukare på Switchen när man kör fler?

Ja Sony har väl gjort liknande, fast att jämföra ett rent ps3 mot ett ps4 spel är ett ganska stort gap. Och när dom släpper samma spel, tex God of War så har dom iallafall putsat upp hela spelet en del. Nu tycker jag Nintendo verkat tröttna på Wii U och vill göra om och göra rätt på nått sätt, och gör en liknande konsol fast putsad, känner mig lite lurad som laggt runt 8 papp på mitt Wii U ^^

Tyvärr samma sak där. 60 fps drömmen försvinner så fort man är fler än 2 personer.. :/
Men det är typ löst med online funktionen. Men då gäller det ju att ha spelvänliga vänner också

Permalänk
Medlem

Jag köpte BotW igår och grabben som snart fyller nio och jag har haft väldigt kul med det.
Kanske kommer han känna samma för BotW när han blir äldre som jag gör för "A link to the Past".
Fast något som jag verkligen saknar är musiken, vart tusan är de fantatiska melodierna som fastnar så där härligt?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av imdaniel:

Okej, jo jag antar att det bör vara lite bättre. Men jag har spelat igenom Zelda på mitt Wii U, tyckte Switchen laggade rätt mycket också, fast på andra ställen. Wii U hade riktiga problem mitt i öppna världen titt som tätt fast det inte var nånting speciellt runtomkring.

Jag blev nyfiken på vad mer du har att säga om Wii U versionen av BotW, har spelat det på Switch men undrar hur stor skillnaden är mellan de två versionerna.

När du spelade på Wii U, var det före eller efter stabilitetsuppdateringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jag köpte BotW igår och grabben som snart fyller nio och jag har haft väldigt kul med det.
Kanske kommer han känna samma för BotW när han blir äldre som jag gör för "A link to the Past".
Fast något som jag verkligen saknar är musiken, vart tusan är de fantatiska melodierna som fastnar så där härligt?

Jag vet inte hur långt grabben din kommit, men visst är där musik i botw, dock inte så påträngande som i äldre zeldaspel. Jag gillar tystnaden i vildmarken, det passar spelet på nåt sätt.

Själv har jag haft häst-låten (riding day) i huvudet flera månader, så nog fastnar mer melodierna lika väl som förr.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

@klirre: Där sa du något, han har nog inte kommit så himla långt.
Det är väl som så att jag är van med äldre Zelda-titlar.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

@CrazyBlueberry: Jag spelade nog både före och efter. Spelet fungerade väl bra redan från början, dock för låg FPS för min smak. Sen är det inte lika "crisp" som på Switch då det bara är 720p och mindre effekter, som moln och damm etc. Men förövrigt tycker jag spelet faktiskt såg mycket bättre ut än alla andra Nintendo titlar om man ser efter detaljrikedom. Snyggt gräs som svajar, bra gjorde buskar och trä, det känns lixom inte fake som det brukar kunna göra. Mycket djup i bilden även på Wii U.

Men trots allt detta så tycker jag inte man ska satsa på att köpa en Switch för att spela spelet om man redan har ett Wii U. För hur det än är så är det en ganska jämn upplevelse på båda enheterna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tyvärr samma sak där. 60 fps drömmen försvinner så fort man är fler än 2 personer.. :/
Men det är typ löst med online funktionen. Men då gäller det ju att ha spelvänliga vänner också

Returnerade min Switch och efter detta inlägg så lär jag säga att det var nog det bästa beslutet jag kunde ta. Jag är allergisk mot lagg, och har man inte lyckats ÄN göra en hyffsad kod för att kunna köra splitscreen bra så känns det som att det är mycket skit dom aldrig kommer ta itu med. Sen vart jag nästan skogstokig när jag insåg att dom fan inte har riktiga banor för VS läget. Jösses vilka pappskallar.

Lär säga att just nu är jag lagomt jävla trött på Nintendo. Dom tar i så dom fan byter färg i ansiktet, sen får man bara halvfärdiga konceptprylar. Dom där smådosorna såg fräna ut, tills man skulle börja använda dom.. Det fattar man ju redan nu att det här är ytterligare en enhet som kommer vara utdaterad om ett par år då den är alldeles för egen och Nintendo kommer hitta nya "revolutionerande" sätt att spela Mario på.

Kan dom inte göra som förr, en riktig basenhet för TV och en portabel jävel. Jag skulle vilja lira mariokart i 4k med 60fps. MEN DET KOMMER ALDRIG HÄNDA med tanke på vad för jävulskap Nintendo får för sig att satsa på istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså är sjukt sugen på en Switch. Men spel biblioteket får mig att dra från att köpa...
Hur tror vi det ser ut med att kunna köpa 2ds/3ds spel till Switchen i framtiden? här tänker jag alltså digitalt.

Är sjukt sugen på en handhållen enhet, främst då jag redan har ett PS4Pro, kraftfull PC och planerar att köpa ett Xbox One X. Att kunna sitta i soffan och spela samtidigt som någon tittar på tv är ganska skönt.
Men New 2DS XL verkar väldigt intressant och spelbiblioteket är enormt. Här är det främst Pokémon och Zelda som lockar.

Vad tror ni, ska man satsa på ett Switch och hoppas att den får bakåtkompatibilitet alternativt en rejäl hög med spel släpps? Eller ska man köra på det mer "säkra" konceptet och köra på 2DS XL som redan idag sitter på ett stort bibliotek och antagligen kommer få en hel del titlar framöver(eftersom en ny konsol nyss släpptes så är ju inte platformen död direkt).

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Alltså är sjukt sugen på en Switch. Men spel biblioteket får mig att dra från att köpa...
Hur tror vi det ser ut med att kunna köpa 2ds/3ds spel till Switchen i framtiden? här tänker jag alltså digitalt.

Är sjukt sugen på en handhållen enhet, främst då jag redan har ett PS4Pro, kraftfull PC och planerar att köpa ett Xbox One X. Att kunna sitta i soffan och spela samtidigt som någon tittar på tv är ganska skönt.
Men New 2DS XL verkar väldigt intressant och spelbiblioteket är enormt. Här är det främst Pokémon och Zelda som lockar.

Vad tror ni, ska man satsa på ett Switch och hoppas att den får bakåtkompatibilitet alternativt en rejäl hög med spel släpps? Eller ska man köra på det mer "säkra" konceptet och köra på 2DS XL som redan idag sitter på ett stort bibliotek och antagligen kommer få en hel del titlar framöver(eftersom en ny konsol nyss släpptes så är ju inte platformen död direkt).

3DS-spel kommer inte alls till Switch förutom om det lönar sig rent ekonomiskt.

Det är ju trots allt så att 3DS har funktioner som inte finns på Switch.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

3DS-spel kommer inte alls till Switch förutom om det lönar sig rent ekonomiskt.

Det är ju trots allt så att 3DS har funktioner som inte finns på Switch.

Det här som bekymrar mig, men hur kommer det se ut i framtiden? Ska 2DS/3DS och Switch samexistera som bärbara enheter? Det känns ju lite som att Nintendo skjuter sig själva i foten isåfall...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Det här som bekymrar mig, men hur kommer det se ut i framtiden? Ska 2DS/3DS och Switch samexistera som bärbara enheter? Det känns ju lite som att Nintendo skjuter sig själva i foten isåfall...

För Nintendos del så säljer de inte in Switch som primärt bärbar utan mer som stationär med bonus.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av 1Z3C0LD:

Dom kommer samexistera, barnfamiljerna köper inte en Switch för 3,5k till varje unge. Förutom möjligtvis barnfamiljerna på Djursholm.

Permalänk
Medlem

@iller @falafelbollen såpass har jag också förstått(även fast jag tycker det är konstigt).
Det jag funderar över är säg framtidens pokémon, Gamefreaks har sagt att det ska komma ett till Switch. Kommer det bli olika utgåvor eller kommer samma spel till båda?
Kommer båda samexistera med olika spel eller kommer Switch få spelen som kommer till DS också.... vilket skulle göra Switchen bra mer attraktiv och öka framtida spel något enormt då det utvecklas ganska bra till DS

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hur menar du nu? Såvitt jag vet så går alla Wii spel att spela på WiiU, åtminstone så funkar samtliga mina Wii spel på WiiU.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Kan säga att jag gillar att det inte är så mycket musik, en stor del av spelet är att uppleva det "vilda" och att speja ut över nejderna från höga höjder.
Plus, det blir mer musik längre in, när väder och liknande har effekt på spelaren, nästan alla effekter (som kyla t.ex.) eller handlingar (rida, strida t.ex.) har sitt egna lilla ljudspår som lägger sig i bakgrunden.
Hoppas ni har kul med det! Det är inte så "klassiskt Zelda" direkt, men det är numera mitt favorit Zelda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag blev nyfiken på vad mer du har att säga om Wii U versionen av BotW, har spelat det på Switch men undrar hur stor skillnaden är mellan de två versionerna.

När du spelade på Wii U, var det före eller efter stabilitetsuppdateringen?

Jag kan säga så här: jag är skitsnål/ekonomisk men kunde inte fortsätta spela på Wii U versionen TROTS att jag verkligen, verkligen försökte, eftersom "upplevelsen" kostade mig 4 100 kr (Zelda + Switchen).

Wii U hade oerhörda dippar varje gång jag kom till ett stall - det hackade något förjävligt. Switchen märkte jag av bara på ett enda ställe och det var i byn där den gamla damen + alla hönor befinner sig (Kokori Village?), men det är bara när jag glider ner i byn, annars inte (när jag springer omkring på marken där).

Så för mig kändes nu efterhand - trots min snåla efterkloksamhet - att jag inte hade kunnat njuta på samma sätt efter att ha sett hur det ser ut och upplevs på en Switch.
.. men det är bara jag som sagt

Skrivet av Hurtigbullen:

Hur menar du nu? Såvitt jag vet så går alla Wii spel att spela på WiiU, åtminstone så funkar samtliga mina Wii spel på WiiU.

Förlåt, jag var otydlig. Digitala titlar är inte bakåtkompatibla. Spelet köpte jag på Wii, men kan inte få över det ill min Wii U, vilket är jäkligt synd, eftersom det är ett av hennes favoritspel och verkar inte heller portas.
Länk till spelet: http://www.metacritic.com/game/wii/fluidity

Permalänk
Inaktiv

Hm, recensioner för Mario + Rabbids: Kingdom Battle har börjat dyka upp: http://www.metacritic.com/game/switch/mario-+-rabbids-kingdom...
Exempelvis: http://www.eurogamer.net/articles/2017-08-28-mario-rabbids-ki...

Elgiganten har ett rätt hyffsat pris just nu, 449kr: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/kommande-spel/S...
Konkurrenterna ligger betydligt högre prismässigt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4340894

Jag känner mig lite sugen faktiskt. Inte alltför hyped trots att jag gillar XCOM men får se hur det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hm, recensioner för Mario + Rabbids: Kingdom Battle har börjat dyka upp: http://www.metacritic.com/game/switch/mario-+-rabbids-kingdom...
Exempelvis: http://www.eurogamer.net/articles/2017-08-28-mario-rabbids-ki...

Elgiganten har ett rätt hyffsat pris just nu, 449kr: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/kommande-spel/S...
Konkurrenterna ligger betydligt högre prismässigt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4340894

Jag känner mig lite sugen faktiskt. Inte alltför hyped trots att jag gillar XCOM men får se hur det blir.

Mediamarkt kör budle för 3790kr, lockande, javisst
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_nintendo-switch-r%C3%B6d...

Permalänk
Medlem

Någon som vet och kan förklara hur man skaffar amerikanskt konto? Spelen är ju så mycket billigare på deras eShop så vore gött att ha konto där ist. Finns det några nackdelar med detta?