Av de recensioner jag läst (främst Eurogamer) så verkar det si så där. En oerhört fin tanke bakom spelidén men själva gameplay vart halvdant.
Såg nu att det hade ganska hyfsat betyg på Steam: http://store.steampowered.com/app/441830/I_am_Setsuna/ (7 av 10 generellt).
Men för mig är det inget givet köp.
Dock hade jag helt missat Cavestory som jag spelade på min laptop 2009 under ett par nätter av jobbövervak. Helt otroligt underhållande spel! Blir köp av det nästa månad då det vart Wonderboy: The Dragons Trap den här månaden (= 1 spel/månad)
Jag slog till på I am Setsuna med för det priset även om jag varit tveksam till titeln. Fortfarande inte hunnit starta det dock.
Wonderboy har jag konstaterat vara något av ett felköp, lär aldrig spela igenom det men hur spelet gjorts gillas.
Vad har du för korta för- och nackdelar med just första spelet? Spelade bara en demo av det på PS4 och uppmärksammade det som ett mysigt och underhållande spel - om man bortser från att du förlorade alla "blueprints" när du var färdig med en nivå.
Fördelen, otroligt mysigt spel att underhålla sig med. Nu ska spelet vad jag förstått dra iväg rejält svårighetsmässigt en bit in i spelet. En överlag bra adaption av Minecraft-formulan. Tjejen på första nivån som heter Pippa var sådär lagomt komiskt, även om utvecklarna knappast lär ha va valt namnet medveten om vad ordet betyder för oss Svenskar.
Den största nackdelen, som också gjort att jag tyvärr knappt spelat något, är att jag har spelet till PS4. Den typ av spel föredrar jag handhållna spelkonsoller eller i nödfall PC för. Nu finns (eller fanns iallafall) spelet till PS Vita men det var varken ett bra pris för spelet till plattformen (köpte på rea) eller kände jag för att kasta bort mer pengar på Vitan. Spelet till Switch lär passa mig fint, förutsatt att jag får tid att spela bara. Jag köper mer spel än jag hinner spela tyvärr. :/
Väl värt att titta närmare på spelet oavsett plattform. Själv har jag en förmåga att somna när jag spelar TV-spel (viss sömnbrist på senare år ihop med att soffan helt enkelt är skön att sitta/luta omkull sig i). Sov igenom Game of Thrones till PS4 under semestern, tryckte mig igenom mestadels av spelet, vissa partier kräver att man trycker i tid så där tog det stopp hehe. Enkel Platinum Trophy även om det där spelet en andra gång var något av det sämsta och tristaste jag ödslat tid på. Och som vanligt med Telltales spel så kvittar det ändå alltid vad man väljer, i slutändan händer samma sak ändå.