Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Av de recensioner jag läst (främst Eurogamer) så verkar det si så där. En oerhört fin tanke bakom spelidén men själva gameplay vart halvdant.

Såg nu att det hade ganska hyfsat betyg på Steam: http://store.steampowered.com/app/441830/I_am_Setsuna/ (7 av 10 generellt).
Men för mig är det inget givet köp.

Dock hade jag helt missat Cavestory som jag spelade på min laptop 2009 under ett par nätter av jobbövervak. Helt otroligt underhållande spel! Blir köp av det nästa månad då det vart Wonderboy: The Dragons Trap den här månaden (= 1 spel/månad)

Jag slog till på I am Setsuna med för det priset även om jag varit tveksam till titeln. Fortfarande inte hunnit starta det dock.

Wonderboy har jag konstaterat vara något av ett felköp, lär aldrig spela igenom det men hur spelet gjorts gillas.

Skrivet av Swe.Stars:

Vad har du för korta för- och nackdelar med just första spelet? Spelade bara en demo av det på PS4 och uppmärksammade det som ett mysigt och underhållande spel - om man bortser från att du förlorade alla "blueprints" när du var färdig med en nivå.

Fördelen, otroligt mysigt spel att underhålla sig med. Nu ska spelet vad jag förstått dra iväg rejält svårighetsmässigt en bit in i spelet. En överlag bra adaption av Minecraft-formulan. Tjejen på första nivån som heter Pippa var sådär lagomt komiskt, även om utvecklarna knappast lär ha va valt namnet medveten om vad ordet betyder för oss Svenskar.

Den största nackdelen, som också gjort att jag tyvärr knappt spelat något, är att jag har spelet till PS4. Den typ av spel föredrar jag handhållna spelkonsoller eller i nödfall PC för. Nu finns (eller fanns iallafall) spelet till PS Vita men det var varken ett bra pris för spelet till plattformen (köpte på rea) eller kände jag för att kasta bort mer pengar på Vitan. Spelet till Switch lär passa mig fint, förutsatt att jag får tid att spela bara. Jag köper mer spel än jag hinner spela tyvärr. :/

Väl värt att titta närmare på spelet oavsett plattform. Själv har jag en förmåga att somna när jag spelar TV-spel (viss sömnbrist på senare år ihop med att soffan helt enkelt är skön att sitta/luta omkull sig i). Sov igenom Game of Thrones till PS4 under semestern, tryckte mig igenom mestadels av spelet, vissa partier kräver att man trycker i tid så där tog det stopp hehe. Enkel Platinum Trophy även om det där spelet en andra gång var något av det sämsta och tristaste jag ödslat tid på. Och som vanligt med Telltales spel så kvittar det ändå alltid vad man väljer, i slutändan händer samma sak ändå.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Rayman Legends Definitive Edition

Det går att ladda ned demo:t igen har testat det riktigt roligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Just ja, detta spel ska ju komma med. Hade glömt, blir att plocka hem här med. Borde se riktigt härligt ut på Switchen med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Väl värt att titta närmare på spelet oavsett plattform. Själv har jag en förmåga att somna när jag spelar TV-spel (viss sömnbrist på senare år ihop med att soffan helt enkelt är skön att sitta/luta omkull sig i). Sov igenom Game of Thrones till PS4 under semestern, tryckte mig igenom mestadels av spelet, vissa partier kräver att man trycker i tid så där tog det stopp hehe. Enkel Platinum Trophy även om det där spelet en andra gång var något av det sämsta och tristaste jag ödslat tid på. Och som vanligt med Telltales spel så kvittar det ändå alltid vad man väljer, i slutändan händer samma sak ändå.

Hahaha! Hög igenkänningsfaktor
Satt med nya Sundered till PC men med Steam Link i soffan och somnade efter första timmen. Var uppe lite väl tidigt, men ville hinna spela innan jag var tvungen att börja plugga nu under semestern. Blev mest springa mot en vägg samt titta på en Game Over-skärm (som ser lite annorlunda ut i Sundered och för övrigt är ett jäkligt estetiskt och bra spel.
.. av det jag var medveten om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Schysst tips! Både jag och flickvännen älskar den "nya" Rayman "serien" som började på Xbox 360!
Hur får ni nys om nya demos? Inne och kollar med jämna mellanrum?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Hahaha! Hög igenkänningsfaktor
Satt med nya Sundered till PC men med Steam Link i soffan och somnade efter första timmen. Var uppe lite väl tidigt, men ville hinna spela innan jag var tvungen att börja plugga nu under semestern. Blev mest springa mot en vägg samt titta på en Game Over-skärm (som ser lite annorlunda ut i Sundered och för övrigt är ett jäkligt estetiskt och bra spel.
.. av det jag var medveten om

Haha, det där känns också bekant. Just det där att man vaknar till och man fastnat i en vägg hehe.

Sundered hade inte jag hört så mycket om innan, tror jag iallafall, kan ha blandat ihop med något annat spel, men det ser verkligen bra ut faktiskt. Började läsa en recension i helgen men fastnade med annat. Hur svårt är spelet? Fick intrycket av att det var rätt svårt/tidskrävande, lite Dark Souls-stuket?

Permalänk
Medlem

Då har man samlat ihop alla Smash Bros. Amiibo.
Nu återstår resten

Blir dock inga bilder ännu. Får komma upp en ny hylla enbart för alla figurerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Då har man samlat ihop alla Smash Bros. Amiibo.
Nu återstår resten

Blir dock inga bilder ännu. Får komma upp en ny hylla enbart för alla figurerna.

Nice! Jag ser fram emot bilderna när det väl blir av.

Själv väntar jag fortfarande på mina Amiibo-ordrar. Webhallen ser ut att ge fan i att skicka ut min Bayonetta och Cloud. Blir nog att kolla av Amazon bara jag får tid.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Swe.Stars:

Schysst tips! Både jag och flickvännen älskar den "nya" Rayman "serien" som började på Xbox 360!
Hur får ni nys om nya demos? Inne och kollar med jämna mellanrum?

Får info från olika ställen plus att jag kollar hela tiden vad som kan laddas ned gäller även Japan och USA demo:s.

Ni som vill ha en chans att köpa Sonic Mania för en hundring kan göra det via den ryska Nintendo sidan.
Om du har redan ett konto ändra till den ryska regionen eller skapa ett nytt konto. Tryck på Nintendo loggan när du bytt region. Välj Sonic Mania. Sen tar du i princip det första alternativet hela tiden och fyller i ditt kreditkortsnummer. Sen laddas det ned automatiskt på Switch när den är igång. Byt tillbaks till den Svenska regionen sen.

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Får info från olika ställen plus att jag kollar hela tiden vad som kan laddas ned gäller även Japan och USA demo:s.

Ni som vill ha en chans att köpa Sonic Mania för en hundring kan göra det via den ryska Nintendo sidan.
Om du har redan ett konto ändra till den ryska regionen eller skapa ett nytt konto. Tryck på Nintendo loggan när du bytt region. Välj Sonic Mania. Sen tar du i princip det första alternativet hela tiden och fyller i ditt kreditkortsnummer. Sen laddas det ned automatiskt på Switch när den är igång. Byt tillbaks till den Svenska regionen sen.

Källa

Nu skall man vara försiktig och göra så här eftersom du bryter avtalet du gått med på när du skapat ditt konto. Eftersom så många gör så här då det sprider sig som en löpeld på nätet att det är billigt för ryssarna lär det nog uppdagas.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av iller:

Nu skall man vara försiktig och göra så här eftersom du bryter avtalet du gått med på när du skapat ditt konto. Eftersom så många gör så här då det sprider sig som en löpeld på nätet att det är billigt för ryssarna lär det nog uppdagas.

Tror de flesta har skapat nya konton t e x för att ladda ned demo:s etc. för olika regioner det är Nintendo medvetna om. Ta t e x Metroid: Samus Returns Legacy Edition som kostar 59:99 GBP kontra 99 Euro. Är detta ok?

Det har diskuterats flitigt vem som sätter priserna i Sverige när det gäller amiibo:s och dylikt finns inget som hindrar att importera då det är billigare. Så m a o bryter ett flertal deras regler eftersom de har olika regionskonton som de köper spel på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Tror de flesta har skapat nya konton t e x för att ladda ned demo:s etc. för olika regioner det är Nintendo medvetna om. Ta t e x Metroid: Samus Returns Legacy Edition som kostar 59:99 GBP kontra 99 Euro. Är detta ok?

Det har diskuterats flitigt vem som sätter priserna i Sverige när det gäller amiibo:s och dylikt finns inget som hindrar att importera då det är billigare. Så m a o bryter ett flertal deras regler eftersom de har olika regionskonton som de köper spel på.

Fysiska spel och Amiibo är hårdvara. Något som inte går att kontrollera.

Men för all del. Vill man spara en hundralapp så skapa ett ryskt konto.

För mig är det inte tillräckligt mycket man sparar för att orka.

Priser på andra spel är inte vår diskussion. Men visst är det en nagel i ögat för mig med när det är ordentliga skillnader.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@iller: dylikt menade jag även Shovel knight som gick att köpa billigt via Mexiko och andra ställen.
De tog bort det givetvis efter någon dag. Liksom jag förmodar att de tar bort den på den ryska med.

Dock så går det att importera dessa billigare nedladdade spel via andra sidor/regioner har även skilt markant på pris på andra titlar i dollar vs Euro. Men visst kan hålla med om att det är inga stora priser när det gäller Sonic.

Priser på andra spel och dylikt (som amiibo) faller över trådens titel och andra som läser, nu blev DS-spelet en helt off-topic exempel. Men min poäng är att det varierar i priser på dylikt såväl som fysiskt/icke fysiska spel. Där importering av vissa spel kan vara billigare.

Sen ligger det inom en gråzon som du belyser men det gör även nfc-tags som har tagits upp i den här tråden.

Ps. du får gärna upplysa dem på loading med om din varning till mig då jag inte har ett konto där

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha, det där känns också bekant. Just det där att man vaknar till och man fastnat i en vägg hehe.

Sundered hade inte jag hört så mycket om innan, tror jag iallafall, kan ha blandat ihop med något annat spel, men det ser verkligen bra ut faktiskt. Började läsa en recension i helgen men fastnade med annat. Hur svårt är spelet? Fick intrycket av att det var rätt svårt/tidskrävande, lite Dark Souls-stuket?

Faktiskt inte. Jag spelade ett liknande side-scroller "perma-death" spel som jag dessvärre inte minns vad det heter. Man axlade en karaktär utan huvud - dog - och förlorade allt guld man samlat på sig.

Här däremot behåller du alla "orbs" du samlat på dig och kan uppgradera i ett jäkligt stort och varierande "skilltree". Du kan dessutom "låsa upp" genvägar (a la Dark Souls) vilket gör det lättare att ta sig dit man förlorade sitt liv.

Har spelat 4-5 timmar nu och kan säga att stridssystemet är riktigt tight. Härliga ljudeffekter och fiender som gör det oerhört stressande - men precis så där på gränsen till att man bara "men vad i h-e". Men just då du får behålla dina "orbs" efter att du dött och återskapas vid din startpunkt, och därmed alltid kan göra dig lite starkare och lite snabbare (tillräckligt stor skillnad för att man inte ska känna "grindandet", vilket jag annars upplever väldigt kvickt och lägger ner) gör det spelet till ett nöje. Varje gång tänker man - en gång till.

Men framförallt - estetiken är fantastisk. Spelet är beundransvärt vackert och animationerna (och ljudeffekterna) är makalöst bra genomförda.

... dock plockade jag upp Metal Gear Solid V: Phantom Pain igen där jag slutade mitt i, så dessvärre har Sundered legat på vänt sedan sist. Men jag gillade verkligen vad jag upplevde.

Edit: Glömde nämna att det har en positivt Metrovania-vibe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Faktiskt inte. Jag spelade ett liknande side-scroller "perma-death" spel som jag dessvärre inte minns vad det heter. Man axlade en karaktär utan huvud - dog - och förlorade allt guld man samlat på sig.

Här däremot behåller du alla "orbs" du samlat på dig och kan uppgradera i ett jäkligt stort och varierande "skilltree". Du kan dessutom "låsa upp" genvägar (a la Dark Souls) vilket gör det lättare att ta sig dit man förlorade sitt liv.

Har spelat 4-5 timmar nu och kan säga att stridssystemet är riktigt tight. Härliga ljudeffekter och fiender som gör det oerhört stressande - men precis så där på gränsen till att man bara "men vad i h-e". Men just då du får behålla dina "orbs" efter att du dött och återskapas vid din startpunkt, och därmed alltid kan göra dig lite starkare och lite snabbare (tillräckligt stor skillnad för att man inte ska känna "grindandet", vilket jag annars upplever väldigt kvickt och lägger ner) gör det spelet till ett nöje. Varje gång tänker man - en gång till.

Men framförallt - estetiken är fantastisk. Spelet är beundransvärt vackert och animationerna (och ljudeffekterna) är makalöst bra genomförda.

... dock plockade jag upp Metal Gear Solid V: Phantom Pain igen där jag slutade mitt i, så dessvärre har Sundered legat på vänt sedan sist. Men jag gillade verkligen vad jag upplevde.

Du skriver om Dead Cells: http://store.steampowered.com/app/588650/Dead_Cells/
Det är förbaskat bra och om det kommer till Switchen när spelet är färdigt så kan jag varmt rekommendera det.

Permalänk
Inaktiv

Blev ett köp av både Sonic Mania och Severed igår kväll. Hitills bara hunnit spela Severed dock, då det spelet var mer obekant så fick det bli att prioritera så. Jag gillar det jag hunnit se, rätt mycket swipe'ande över skärmen dock.

Testade även demot av Rayman Legends, finns god chans att jag dubbeldippar. Spelet ser sjukt läckert ut på Switchen men lite ovant utan touch-kontroller för Murfy vilket Wii U-versionen hade. Men fungerar väl det med förstås.

Skrivet av Swe.Stars:

Nice!
Blir nog att titta lite närmare på kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe-san:

Du skriver om Dead Cells: http://store.steampowered.com/app/588650/Dead_Cells/
Det är förbaskat bra och om det kommer till Switchen när spelet är färdigt så kan jag varmt rekommendera det.

Tack! Stämmer!
Tycker Sundered har en mer lättillgängligare approach. Man förlorar inte allt för mycket på att dö som i Dead Cells.
+ för Sundereds fantastiska estetik dessutom!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Paypal fungerar som betalningsmetod till e-shop

Nu har det äntligen lagts till ett paypal alternativ på e-shop.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv

Digital Foundry har testat Switch-utgåvan av Skyrim: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-hands-o...

Permalänk
Medlem

För er som inte testat ARMS ännu (jag t.ex.) så har ni möjlighet att prova på nu under helgen. "Global test punch" mellan Fredag - Söndag.

Ska bli kul att testa. Jag är ännu inte övertygad om jag vill skaffa det spelet eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

För er som inte testat ARMS ännu (jag t.ex.) så har ni möjlighet att prova på nu under helgen. "Global test punch" mellan Fredag - Söndag.

Ska bli kul att testa. Jag är ännu inte övertygad om jag vill skaffa det spelet eller inte.

Det är ganska kul att köra själv, men kommer nog bli att man får köra över nätet om man inte ska tröttna. Däremot mot andra på jobbet är det askul, alla som testade tyckte det var jättekul att köra. Tyvärr var problemet att få folk att vilja hoppa runt på golvet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Det är ganska kul att köra själv, men kommer nog bli att man får köra över nätet om man inte ska tröttna. Däremot mot andra på jobbet är det askul, alla som testade tyckte det var jättekul att köra. Tyvärr var problemet att få folk att vilja hoppa runt på golvet.

Hoppa runt på golvet?
Testade det hos en kompis och var föga imponerad. ÄLSKAR Super Smash Bros. men Arms verkade mer eller mindre rätt rörigt.

Spelar ni med eller utan "gyron"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hoppa runt på golvet?
Testade det hos en kompis och var föga imponerad. ÄLSKAR Super Smash Bros. men Arms verkade mer eller mindre rätt rörigt.

Spelar ni med eller utan "gyron"?

Givetvis för maximal fun factor så har man en joy con i vardera hand och boxas i luften

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Givetvis för maximal fun factor så har man en joy con i vardera hand och boxas i luften

Ah! Nu är jag med ;P
Tycket det blev så himla virrigt då den även tog input från att jag styrde på joy cons:en med tummarna.
Inget du tänkte på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Ah! Nu är jag med ;P
Tycket det blev så himla virrigt då den även tog input från att jag styrde på joy cons:en med tummarna.
Inget du tänkte på?

Tummarna ska ju ligga på L/R-knapparna för dash/jump. Vart hade du dina? På styrspakarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Tummarna ska ju ligga på L/R-knapparna för dash/jump. Vart hade du dina? På styrspakarna?

Nu må jag vara senil, men styrde man inte armarna, efter att de "skjutits ut" med styrspakarna (där tummarna i vanliga fall är)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Nu må jag vara senil, men styrde man inte armarna, efter att de "skjutits ut" med styrspakarna (där tummarna i vanliga fall är)?

Inte om du använder thumb grip, då styr du genom att flytta kontrollen i sidled. Däremot om du har kontrollen som vanligt i ett grip så styr du med spakarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Inte om du använder thumb grip, då styr du genom att flytta kontrollen i sidled. Däremot om du har kontrollen som vanligt i ett grip så styr du med spakarna.

Thumb grip? Är det i spelets inställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Thumb grip? Är det i spelets inställningar?