Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Krock mellan högtalare och headset

Jag har under en längre tid kört med enbart headset. Det headsetet har jag inpluggat i frontportarna och det har gått hur bra som helst. Nu har jag satt i högtalare i den bakre porten och dom funkar också finfint.

Här kommer mitt problem. När jag har båda inkopplade kan jag inte få något ljud ur headsetet. Jag har varit inne och kollat mina uppspelningsenheter. Väljer jag headsetet som standard så kommer det som väntat inget ljud ur högtalarna, men tyvärr inte heller något ur själva headsetet. Jag har testat mikrofonen på headsetet också - och den fungerar finfint.

Så, jag misstänker någon slags mjukvaruproblem då alla portar fungerar för sig.
Jag kör för övrigt med Win10 som OS.

Tips på hjälp tack!

// Emil

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem

jag kör så hela tiden. Ibland så buggar kontrollpanelen, så när du valt headset o inte får ljud. Gå på kontrollpanelen -> Ljud -> Headset, egenskaper/avancerat så skall det finnas typ en "levels" tab - ibland är den på 0, dvs ingen volym alls.

// LZ

Permalänk
Skrivet av Tea42BBS:

jag kör så hela tiden. Ibland så buggar kontrollpanelen, så när du valt headset o inte får ljud. Gå på kontrollpanelen -> Ljud -> Headset, egenskaper/avancerat så skall det finnas typ en "levels" tab - ibland är den på 0, dvs ingen volym alls.

// LZ

Tack för tipset! Har haft det här problemet förut och då kan det säkert ha varit av den anledningen.
Så var det dock inte den här gången. Verkar som att anledningen var lite mer pinsam. Hade visst satt i tvärt om på mick/hörlursingångarna...
Men tack för hjälpen!

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses