Spel som inte får dig att flippa ur

Permalänk
Medlem

Det är nog rätt normalt att flippa en del i spel så någon hjälp behöver man knappast söka.

Men uppkommande Destiny PvE delen skulle nog funka fint för dig!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haziza:

Det är nog rätt normalt att flippa en del i spel så någon hjälp behöver man knappast söka.

Men uppkommande Destiny PvE delen skulle nog funka fint för dig!

Ja, det är jättenormalt att bli så arg att ta sönder tangentbord och vilja döda folk.

Nej.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PWR-RST:

Ja, det är jättenormalt att bli så arg att ta sönder tangentbord och vilja döda folk.

Nej.

Jag tror det är långt mycket vanligare än folk vågar erkänna. Har själv aldrig tagit sönder mus eller tangentbord men en krånglande SNES kontroll fick sätta livet till för många år sedan.
Har definitivt tänkt tanken att personen man spelar mot/med inte förtjänar att leva efter de har "feedat" medvetet saboterat för ditt lag samtidigt som de skriver "I hope you and your family die from cancer + inkl. könsord svordomar etc.".
Detta är allt för vanligt i competetive lagspel idag.

Däremot så menar jag inte att det är normalt att få raseriutbrott stup i kvarten av spel, då bör man söka hjälp. Troligtvis någon annan frustration som ligger bakom i livet.

Mitt förslag är valfritt Civilization. Förutom att det är världens bästa spel så är det riktigt avkopplande att spela.

Permalänk
Medlem

Banished är nog det mest avslappnande spelet jag kört. Så avslappnande och lugnande att se dina undersåtar jobba när det regnar. Det tar verkligen bort all stress

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haziza:

Nej det är inte normalt att bli så arg att ta sönder tangentbord och vilja döda folk.
Det finns människor som har problem med ilskan uppenbarligen och då söker man hjälp.

Hade det varit normalt hade inte heller dessa undersökningar gång på gång bevisat att spel gör inte folk våldsamma.
Vissa människor är helt enkelt aggressiva.

Permalänk
Medlem

Fortsätt spela dina spel och få vredesutbrott på en säker plats...

Permalänk
Medlem

@Various Gaming: När jag blir galen på Overwatch men fortfarande vill spela med andra brukar jag dra igång något co-op-spel som är såpass "lätt" att jag inte är beroende av andra, men fortfarande får känslan av att ha andra omkring mig, typ Mass Effect Andromeda MP (fast har tröttnat och inte spelat på ett tag) eller t.o.m. Mass Effect 3 MP som fortfarande har många som spelar,

Annars spelade jag igenom ESO: Morrowind när det kom ut och blev förvånad över hur kul det faktiskt var. Spelade mest själv, men det var skojigt att ha en massa folk i världen, om du förstår hur jag menar. Nu har ju ESO mognat lite och det finns en massa att göra, när jag var klar med Morrowind spelade jag igenom Dark Brotherhood och Thieves Guild också, ska väl tackla resten snart.

Permalänk
Inaktiv

Haha jag skriver det här svaret i varenda tråd om spel, så då gör jag det här med. Doom 2016

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Zelda.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Unreal Tournament 2004 ...

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB