Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Filma det med ljud och allt, och sedan lägg filmen i brevlådan till honom med info att om du visar det så kan jag publicera det så ska du nog se att det täcks för rätt snabbt. Kanske tom räcker med några väl valda bilder som du sätter på hans dörr när han kommer hem med nästa. Hon lär snabbt undra varför där sitter bilder där.

Personen har flyttat, så det problemet är löst.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Nu är det klart att detta känns otroligt segt så långt efter examen, men har ni övervägt att arbeta gratis/väldigt låg lön?

Vet många kompisar som säkert inte skulle fått anställning, men som hade tur man var de gjorde exjobbet. När de väl hade varit där såg arbetsgivaren att de hade nytta av dem och de fick anställning.

Har jobbat gratis tidigare fast för flera år sedan innan jag pluggade inom området. Fast efter jag hörde hur "enkelt" det var att få jobb efter utbildning så har det inte legat på fokusen att hitta gratisjobb. Fast inser att jag får överväga det nu.

Ja exjobb verkar vara inkörsport för många, missade den porten igen.

Skrivet av Paddanx:

Önskar hade dig som ex när jag argumenterade för just detta problem i våras här på Sweclockers, där folk påstod att visst tusan får alla välutbildade jobb direkt. Har sett både Ingenjörer och väl utbildade IT-personal som inte får något jobb alls. Och det värsta är att din kunskap är tidsbegränsad, så man måste ligga i hela tiden annars hamnar man efter :=/

Enda tipset jag kan ge dig är att försök knyta de kontakter du kan. Som många föreslår, allt från extra jobb till deltid eller annat lägre betalt och försökt få kontakterna istället. Fortsätt leta samtidigt så klart. Är ett helvete... vet

Haha ja precis, det blir inte lättare när en stor klick ska argumentera för att man är som en dumskalle för att man inte får jobb, för alla får ju det enligt dem. Vet inte vad jag ska bli mest besviken över, förolämpningarna i sig eller faktum att så många människor verkar klara sig utan att veta hur verkligheten ser ut och ska tro att det är lika lätt för alla.

Tack för stödet!

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Ultimata snipe-rule

Taskigt läge.
Tradera hade kunnat bli så mycket bättre om man som säljare kunde välja en 5/10-min snipe-rule. Så lägger någon ett bud inom de 5 sista minuterna så förlängs auktionen så du har 5 min att bjuda igen. Nästa bud och du har 5 min till.

På så sätt skulle man faktiskt få sålt det för det pris köparna är villig att betala, inte det någon sneaken person lyckas lägga 1 sekund innan det stänger. Blir taskigt läge för gamarna, men bättre för alla andra.

Haha vadå alla verkar göra så. Som ny Traderare brukade jag lägga mitt maxbud långt innan avslut. Det slutade ofta med att någon lägger ett steg över mitt bud i sista sekunden. Så jag lärde mig min läxa, placera mitt maxbud sista sekunderna. Om man förlorar då är det ganska rättvist.

Gillar ditt förslag om förlängning av auktioner men det skulle kunna bli en taktik att "trötta ut" andra budgivare genom långdragna auktioner.

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tracenewbie:

Haha vadå alla verkar göra så. Som ny Traderare brukade jag lägga mitt maxbud långt innan avslut. Det slutade ofta med att någon lägger ett steg över mitt bud i sista sekunden. Så jag lärde mig min läxa, placera mitt maxbud sista sekunderna. Om man förlorar då är det ganska rättvist.

Gillar ditt förslag om förlängning av auktioner men det skulle kunna bli en taktik att "trötta ut" andra budgivare genom långdragna auktioner.

Jag skulle koda ett program som lägger det sista budet.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Hjälper den när lastbilen kör in i dig?

Är det en företagsbil med strajpade sidor osv. så vill nog inte företagets chef/styrelse att deras chaufförer ska köra som idioter i trafiken.
Ger ganska mycket badwill åt företaget...

Mailade ett företag och angav regnummer, vart och hur idioten körde.. De hörde av sig och ville veta mera och även ge mig ett presentkort som tack. Några veckor senare kör samma bil konstant i rätt hastighet och hur lugnt som helst. Tror det även är en ny chaufför.
De kanske kollade i lastbilens loggar och hittade ett mönster..

Kan man även skicka en film, så är det nog inte svårt att lista ut att företagen drar öronen åt sig..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tracenewbie:

Haha vadå alla verkar göra så. Som ny Traderare brukade jag lägga mitt maxbud långt innan avslut. Det slutade ofta med att någon lägger ett steg över mitt bud i sista sekunden. Så jag lärde mig min läxa, placera mitt maxbud sista sekunderna. Om man förlorar då är det ganska rättvist.

Gillar ditt förslag om förlängning av auktioner men det skulle kunna bli en taktik att "trötta ut" andra budgivare genom långdragna auktioner.

Jo jag gör så också, pga man tvingas till det pga det du nämner ovan. Som köpare förstår jag varför det är fördel, för man "slipper bud-kriga", men det är ju det som egentligen är poängen med auktioner. Som säljare är det lite konstigt att se 2 bud på en bra produkt, och 5 min innan auktionen slutar så är där 20 bud plötsligt. Ingen vågade bjuda innan.

Om man lägger denna funktion så spelar det ju ingen roll om du lägger budet 5 min innan stängning eller 5 timmar innan borde då inte spela någon större roll, då alla "hinner lägga sina högsta bud", och det högsta budet någon är villig att ge vinner.

Skrivet av DaBone:

Är det en företagsbil med strajpade sidor osv. så vill nog inte företagets chef/styrelse att deras chaufförer ska köra som idioter i trafiken.
Ger ganska mycket badwill åt företaget...

Mailade ett företag och angav regnummer, vart och hur idioten körde.. De hörde av sig och ville veta mera och även ge mig ett presentkort som tack. Några veckor senare kör samma bil konstant i rätt hastighet och hur lugnt som helst. Tror det även är en ny chaufför.
De kanske kollade i lastbilens loggar och hittade ett mönster..

Kan man även skicka en film, så är det nog inte svårt att lista ut att företagen drar öronen åt sig..

Ahh ok, så din tanke är att helt enkelt visa filmen för dem då, i hopp om att de ändrar sig.

Kan ge dig ett ex på Malmö Central och Taxi. Där är en taxi Zon på baksidan, men lik fan väljer taxi att stå på förbud att stanna markeringar istället på framsidan. De har fått tillsägelser i typ 1 år nu... och de står fortfarande där varje dag, varje gång. Så vi andra som hade behövt den platsen för att lasta saker kan inte använda den.

Busschaufförer har lärt sig att (|) betyder kör... även om korsningen inte är fri och har nästan rammat bilister pga det flertalet gånger. Och att gult betyder kör plattan i mattan och sen kör för rött och blockera korsningen och gående/cyklister som precis fick grönt.

Har inte ändrats på 10 år iaf... Tror detta är något du borde läsa så kanske du förstår hur dumma vissa är. Inte bara en... utan TVÅ bussar gjorde denna missen på samma ställe. Man tycker iaf att den andra bussen borde ha insett problemet när vattnet stod 1m+ upp på den andra...

Du kan skämma dem i 5 min... ja. Men lastbilar i tjänst idag har färdskrivare, och de loggar allt på chip... hastighet, sträcka osv. Så de vet nog redan om det om de vill veta om det.

Med det sagt, vill du försöka så gör det. Det borde förhoppningsvis inte bli värre iaf.

Permalänk
Medlem

Fullkomligt älskar att vakna en lördag kl 6 på morgonen utan att kunna somna om..

Men när man ska upp för att jobba då jäklar vaknar man knappt -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Fullkomligt älskar att vakna en lördag kl 6 på morgonen utan att kunna somna om..

Men när man ska upp för att jobba då jäklar vaknar man knappt -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Typ samma här, halv sex

Jag skyller det på förkylningen som började visa sig någon gång i tisdags/onsdags som halsont. Att sova är så mycket lättare med fria luftvägar. Den blommade ut vid lunch igår typ och nu kan jag ha kommit till feber-fasen..

Permalänk
Medlem

Suck, av tre kina-förstärkare så är en helt oanvändbar pga vansinnigt högt brusgolv, en är ganska ok, med undantag att den ger en sjukt obehaglig DC-puls vid uppstart. Den tredje har jag inte kommit till skott att testa förrän idag. Det verkar inte bättre än att den är DOA, ger ingen output alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Suck, av tre kina-förstärkare så är en helt oanvändbar pga vansinnigt högt brusgolv, en är ganska ok, med undantag att den ger en sjukt obehaglig DC-puls vid uppstart. Den tredje har jag inte kommit till skott att testa förrän idag. Det verkar inte bättre än att den är DOA, ger ingen output alls.

Vilket märke? Jag har en SMSL A2 med rätt så högt brusgolv. Känns som att det borde gå att göra något åt det själv om man är lite händig, men vet inte var man ska börja :/

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Vilket märke? Jag har en SMSL A2 med rätt så högt brusgolv. Känns som att det borde gå att göra något åt det själv om man är lite händig, men vet inte var man ska börja :/

Två är från Sanwu, den ena (som är DOA) direkt från Sanwu och den andra från ebay. Den sista tror jag kallades för "Eldoer", den med mycket brus.

Ja, jo. Det går förmodligen att korrigera i någon mån iaf, beroende på vad felet är. Just nu är jag inte tillräckligt sugen att investera så mycket tid i dessa kretsar..

Permalänk
Medlem

En veckas semester i år, som börjar nu. Fint att man är förkyld och har feber.......

Nåja, man tvingas att ta det lugnt och vila i alla fall..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

En veckas semester i år, som börjar nu. Fint att man är förkyld och har feber.......

Nåja, man tvingas att ta det lugnt och vila i alla fall..

Då sjukanmält man sig och spar in semestern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@DaBone: Så jäkla typiskt! Jag känner igen det där. Medan man jobbar och sliter så är man frisk som en nötkärna, men när man sedan slappnar av inför semestern och "sänker garden", ja då blir man sjuk!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Då sjukanmält man sig och spar in semestern.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, om det vore så enkelt..

Egenföretagare och mina kunder gnäller över att jag bara är iväg denna veckan. Brukar jobba även om jag har 39 graders feber, då jag inte har någon som kan hoppa in för mig.

Livet som företagare..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Idag är man gla!

nu har Inet fått hem beställningsvaran jag beställt så den skickas snart det är väl anledningen att man är på bra humör, för då kan man mekka lite dator på ledigveckan

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Haft en tuff och jobbig vecka, så i dag slutet av veckan fick jag chansen att göra en kollega glad genom att ge honom en lite finare reservoarpenna. Kul att kunna göra någon annan glad och dela lite på nerderiet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

Idag är man gla!

nu har Inet fått hem beställningsvaran jag beställt så den skickas snart det är väl anledningen att man är på bra humör, för då kan man mekka lite dator på ledigveckan

Fel tråd. Det finns en tråd : Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D, som passar bättre.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Ja igår kväll blev man lite allmänt galen. Satt och spelade så kraschade spelet och kunde inte avsluta det med att döda processen. Stängde av datorn med det "magiska tricket" håll ner av/på knappen tills den stängde av sig. Satte igång datorn och den vägrade ladda in i Windows. Fick den roliga snurran och det såg ut som den skulle starta. Låt den vara i över 30 min(gick och gjorde mig en kopp te och tittade lite på tv).
Nollställde BIOS och det hjälpte inte.
Provade med en USB sticka för att starta upp i "safe mode" men funkade inte heller! Nu började jag bli smått irriterad.
Moderkortet gav mig ingen felkod heller så allt såg bra ut.
Till slut kopplade jag bort alla hårddiskar förutom SSDn med Windows 10. Då funkade det! Då blev jag förvånad och lite smått galen.
Visade sig till slut att den var en Seagate HDD som vägrar fungera(inte ens seatools kunde fixa den) som gjorde att hela datorn inte startade upp. När jag försökte fixa den med seatools gick allt extremt långsamt i datorn.
Aldrig varit med om att en HDD kan skapa så mycket problem som inte var egentligen viktig då den var bara där jag samlade en massa oviktiga filer på.
Nej, datorer är ta mig fasiken ett mysterium ibland när det gäller felsökning.
Fick komma i säng vid 2 på natten då jag vägrade ge mig tills jag testat allt.
Var denna gubben en grinig och en kaffetörstande gubbe när han vaknade.

Permalänk
Medlem

@Wordian: Jag har varit med om det och en polare två gånger, han var bitter. Först gick hans HDD och sen hans SSD, inte direkt efter varandra men en tidsperiod emellan.

Men ja, det är lustigt hur en hårddisk som felar kan handikappa hela datorn.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Försöker få tag på ett HBA kort men alla är slut så får vänta tills dom får in flera han säger att det kan ta flera månader innan dom får in den han har även fråga mig om jag vill ha ett annat HBA kort men han säger att även denna tar lång tid att få in.

Jag vill bara få igång mina svindyra hårddiskar.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Förhoppningsvist kommer detta inte resultera i ett flashback-liknande tråd men för sjutton det krävs ett sådant här med!

Är ni trötta på livet?
Har varit med om något som fått er att må dåligt?
Eller bara har tråkigt och vill skriva era tankar?
Då har ni kommit rätt!

Hoppas att det finns ett diskussionvärde i detta så att tråden inte låses dock.

Jag tar och börjar, ni får gärna kommentera om exakt vad som helst.
..."

Är för sjutton helt jävla trött på datornördar som sitter framför datorn och spelar dota/wow/whateverthefucktheywant 14 timmar om dagen, sen går och lägger sig, vaknar, och gör detta om och om igen tills de efter många år inser att livet inte går ut på att sitta framför en dator utan man måste lyfta på arslet då och då också. Är så trött på de för de sitter bakom sina jävla datorer och skriver kommentarer om andra människor på forum, youtube, twitter osv... och de bara MÅSTE kommentera om EXAKT ALLT för att de har rätt om EXAKT ALLT och de har ALL VÄRLDENS KUNSKAP enbart för att de tror på att det räcker med att ctrl+c & ctrl+v från wikipedia.

Är bara så trött!

Du verkar vara en mysig person så jävla negativ så man kan vara * suck man kunde ju lika väl gå och hänga sig ju. det finns massor av typer som har olika intressen som bilar och andra saker så varför skulle datornördar vara sämre ? alla har olika hobbys som sagt mer eller mindre. kan förstå att det finns Emo´s som begår självmord när dom är så himla negativa på livet...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

Du verkar vara en mysig person så jävla negativ så man kan vara * suck man kunde ju lika väl gå och hänga sig ju. det finns massor av typer som har olika intressen som bilar och andra saker så varför skulle datornördar vara sämre ? alla har olika hobbys som sagt mer eller mindre. kan förstå att det finns Emo´s som begår självmord när dom är så himla negativa på livet...

Citerar du på allvar ett inlägg från 2009?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

@Sanazin

Slingra dig inte nu! Bemöt kritiken!

Dold text
Permalänk
Medlem

Var med om en krock idag, körde in i sidan på en äldre herre som missade en stoppskylt då han enligt honom skulle svara i telefon.... Inga personskador som tur är men min bil är förmodligen inte värd att göra något åt då värdet är för låg och det tog ganska illa på fronten...
Känns drygt att behöva att vänta på vad som händer nu och vara billös(får hyrbil i 3 dagar minst iaf).
Som tur är så var barnen inte med iaf.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Var med om en krock idag, körde in i sidan på en äldre herre som missade en stoppskylt då han enligt honom skulle svara i telefon.... Inga personskador som tur är men min bil är förmodligen inte värd att göra något åt då värdet är för låg och det tog ganska illa på fronten...
Känns drygt att behöva att vänta på vad som händer nu och vara billös(får hyrbil i 3 dagar minst iaf).
Som tur är så var barnen inte med iaf.

Surt. I Stockholm är det alldeles för många sådana personer. Har nog inget jätteproblem med att folk ska fippla med telefonen lite grann vid t.ex. rödljusen eller vid en lång raka men vissa verkar göra det i grovt olämpliga situationer som t.ex. när två vägar korsar varandra och det sker massor med filbyten.
Tailgaiting är mitt #1 problem för tillfället med min MC. Speciellt när det regnar så är det alltid nått jävla rövhål som tror att hen kommer hem snabbare genom att köra sin SUV 2 meter bakom mig. Ingenting gör mig mer irriterad än detta.

Permalänk
Medlem

@KARNOU: Jag kör också MC och har också bekymmer med att folk ligger på tok för nära, men största problemet är folk som inte ser mig i korsningar. Därför kör jag alltid med kamera, utifall något skulle inträffa.

OT:
Har bilen inne på reparation. Läckage avgassystem samt smörja upp vänster bromsok bak.
Fick samtal från verkstaden nu precis.
1) På min bil är katalysator och flexröret kombinerat. Flexröret läcker. De ville ha 8400kr + arbete för att byta sagda rör. Fick dem istället att kapa röret och svetsa på nytt flexrör. Pris totalt: 5000kr. Surt. Hade jag haft plats och verkstad att jobba själv i hade jag fixat detta för en bråkdel av den kostnaden.
2) Verkstaden anser att ok, belägg och skivor bak måste bytas, på båda sidor. Jag bad inte ens om prisuppgift och bad dem ignorera det arbetet.
Bytte just de delarna för ett par år sedan, och bara för ett par månader sedan kollade jag både belägg och skivor och de var okej.

Så jag sitter och flundrar på om de försöker utföra jobb som egentligen inte behövs. Men det känns skumt då det är en stor och väletablerad auktoriserad verkstadskedja och de "ska ju inte hålla på med sånt" om man säger så.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

@KARNOU: Jag kör också MC och har också bekymmer med att folk ligger på tok för nära, men största problemet är folk som inte ser mig i korsningar. Därför kör jag alltid med kamera, utifall något skulle inträffa.

OT:
Har bilen inne på reparation. Läckage avgassystem samt smörja upp vänster bromsok bak.
Fick samtal från verkstaden nu precis.
1) På min bil är katalysator och flexröret kombinerat. Flexröret läcker. De ville ha 8400kr + arbete för att byta sagda rör. Fick dem istället att kapa röret och svetsa på nytt flexrör. Pris totalt: 5000kr. Surt. Hade jag haft plats och verkstad att jobba själv i hade jag fixat detta för en bråkdel av den kostnaden.
2) Verkstaden anser att ok, belägg och skivor bak måste bytas, på båda sidor. Jag bad inte ens om prisuppgift och bad dem ignorera det arbetet.
Bytte just de delarna för ett par år sedan, och bara för ett par månader sedan kollade jag både belägg och skivor och de var okej.

Så jag sitter och flundrar på om de försöker utföra jobb som egentligen inte behövs. Men det känns skumt då det är en stor och väletablerad auktoriserad verkstadskedja och de "ska ju inte hålla på med sånt" om man säger så.

Du kan ju alltid be dom visa delarna de byter så att du kan se hur de ser ut. Men du kan ju inte veta om de är riktigt fula och har dåliga skivor och belägg till alla olika bilar liggande som de visar kunderna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

@KARNOU: Jag kör också MC och har också bekymmer med att folk ligger på tok för nära, men största problemet är folk som inte ser mig i korsningar. Därför kör jag alltid med kamera, utifall något skulle inträffa.

OT:
Har bilen inne på reparation. Läckage avgassystem samt smörja upp vänster bromsok bak.
Fick samtal från verkstaden nu precis.
1) På min bil är katalysator och flexröret kombinerat. Flexröret läcker. De ville ha 8400kr + arbete för att byta sagda rör. Fick dem istället att kapa röret och svetsa på nytt flexrör. Pris totalt: 5000kr. Surt. Hade jag haft plats och verkstad att jobba själv i hade jag fixat detta för en bråkdel av den kostnaden.
2) Verkstaden anser att ok, belägg och skivor bak måste bytas, på båda sidor. Jag bad inte ens om prisuppgift och bad dem ignorera det arbetet.
Bytte just de delarna för ett par år sedan, och bara för ett par månader sedan kollade jag både belägg och skivor och de var okej.

Så jag sitter och flundrar på om de försöker utföra jobb som egentligen inte behövs. Men det känns skumt då det är en stor och väletablerad auktoriserad verkstadskedja och de "ska ju inte hålla på med sånt" om man säger så.

Jag var med om en smäll med morsans BMW. Det var en liten olycka där jag smällde i en bil som var framför mig. En lykta gick sönder, fronten smällde och pyttepytte liten "dent" på framskärmen.
Verkstaden skickade offert till FB på 36.000 kronor att laga. Vi skulle lägga på en M-front istället för original men de ville inte göra det för mellanskillnaden så vi kollade upp hur mycket det skulle kosta att fixa allt själva och vi hamnade på runt 7000 (självrisk 6000).
Framskärm + lackering, M-front + PDC-hål + lackering och lykta. 7000 istället för 36.000.

Såg också på kalla fakta att 9/10 fuskar och känner en del mekaniker som har berättat sjuka grejer till mig. Slår hål i rören för att mjölka kunder på pengar mm. Jag litar inte på mekaniker alls och jag påstår mig ha goda anledningar.

Permalänk
Medlem

Folk som använder förkortningar till nästintill allt går mig på nerverna.
När jag skriver till någon eller skriver på ett forum tycker i alla fall jag att det är viktigt att vara så tydlig som möjligt.
Man ska inte behöva googla på förkortningar bara för att hänga med i ett inlägg.

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |