Nu har jag inte läst vilka META-taggar de syftar på. Men om det är "keywords" de syftar på har jag inte sett en vinst på att använda dem på senare år. Däremot är det viktigt att lägga in dina sökord som du vill matcha med på Google inuti rubriken (<title>) och beskrivningen (<meta name="description"...>).
Om vi tar följande sida som ett exempel (din egen tråd). De här är de grundläggande bitarna inom SEO. Utan dessa försöker google gissa sig till vad som din hemsida handlar om. <h1> taggen tar den som rubriken på sidan och försöker leta efter en stor klunga text för beskrivningen.
<title>SEO- optimering - Programmering och digitalt skapande</title>
<meta name="description" content="Har en egen hemsida sen några månader tillbaka. Tänker att det är dags att optimera den men har några frågor och funderingar. Hemsidan är byggt på en script..."/>
Du kan sedan berätta för sociala medier på nätet vad din hemsida handlar om. Med hjälp av Open Graph.
<meta property="og:title" content="SEO- optimering"/>
<meta property="og:description" content="Har en egen hemsida sen några månader tillbaka. Tänker att det är dags att optimera den men har några frågor och funderingar. Hemsidan är byggt på en script..."/>
<meta property="og:url" content="http://www.sweclockers.com/forum/trad/1486989-seo-optimering"/>
<meta property="og:image" content="http://www.sweclockers.com/forum/trad/1486989/og-image"/>
<meta property="og:type" content="article"/>
<meta property="og:site_name" content="SweClockers.com"/>
<meta property="fb:admins" content="669778387"/>
Annat man bör tänka på är att leverera din hemsida via endast en domän.
www.sweclockers.com (i det här fallet)
sweclockers.com (pekar om till www.sweclockers.com)
Att använda sig utav HTTPS har givit en ökad placering på Google.
Hur snabbt laddar hemsidan.
Är hemsidan mobilanpassad.