Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NiQ3:

Mediamarkt kör budle för 3790kr, lockande, javisst
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_nintendo-switch-r%C3%B6d...

Blev ett köp av Mario + Rabids: X-COM faktiskt. Ska bli intressant detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blev ett köp av Mario + Rabids: X-COM faktiskt. Ska bli intressant detta.

Tack för tipset om priset på Elgiganten. 449:- är definitivt ett trevligt pris. Dock slog det mig precis att jag nog önskar ha de flesta spel i digital form.

Vi växlar väldigt mycket mellan Mario Kart 8 Deluxe och de spelen jag spelar. Att knalla fram och tillbaka och pilla med de små kassetterna och det "ingångshålet", är en aning tedious.
Lat? Säkert. Men spel digitalt har blivit oerhört bekvämt, framförallt på min PS4 (och en del på X1).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tack för tipset om priset på Elgiganten. 449:- är definitivt ett trevligt pris. Dock slog det mig precis att jag nog önskar ha de flesta spel i digital form.

Oh. 449 kr? Det ligger väl en hundring under den digitala versionen på E-shoppen?
Det låter ju definitivt intressant. Dom fysiska spelen brukar ju oftast vara dyrare..

Edit: Ej tillgänglig online, bara i varuhusen. Typiskt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Oh. 449 kr? Det ligger väl en hundring under den digitala versionen på E-shoppen?
Det låter ju definitivt intressant. Dom fysiska spelen brukar ju oftast vara dyrare..

Edit: Ej tillgänglig online, bara i varuhusen. Typiskt.

Den var tillgänglig online innan, så jag beställde min, men elgeggan verkar ha ninjat produktsidan av någon anledning. :/

Bör dyka upp idag med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Den var tillgänglig online innan, så jag beställde min, men elgeggan verkar ha ninjat produktsidan av någon anledning. :/

Bör dyka upp idag med.

Skickades från m.sweclockers.com

Kollade med kundtjänst och spelet är slut på deras huvudlager. De kommer inte att få in flera denna veckan (priset gäller till Söndag 3/9), så enda möjligheten att få spelet till det priset är om du bor nära ett av varuhusen. Synd synd, men gäller att vara snabb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Kollade med kundtjänst och spelet är slut på deras huvudlager. De kommer inte att få in flera denna veckan (priset gäller till Söndag 3/9), så enda möjligheten att få spelet till det priset är om du bor nära ett av varuhusen. Synd synd, men gäller att vara snabb

Jäklar, borde ha sålt rätt bra då.

Jag fick faktiskt hem min nu på lunchen, blir att prova först ikväll dock:

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Jäklar, borde ha sålt rätt bra då.

Jag fick faktiskt hem min nu på lunchen, blir att prova först ikväll dock:

http://i.imgur.com/XaTSCEO.jpg

Vi hämtade i affär testade spelet inatt var inte min grej men kul att det var så billigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Vi hämtade i affär testade spelet inatt var inte min grej men kul att det var så billigt.

Precis, just detta spel är rätt bra att kolla lite närmare på då XCOM-stuket av strategispel är relativt nischat. Personligen gillar jag XCOM och hoppas på att något av dessa spel också skulle kunna dyka upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Skrivet av anon5930:

Precis, just detta spel är rätt bra att kolla lite närmare på då XCOM-stuket av strategispel är relativt nischat. Personligen gillar jag XCOM och hoppas på att något av dessa spel också skulle kunna dyka upp.

Ni får jätte gärna köra en kort summering/review av spelet eller bara + och - för spelets för- och nackdelar.
Sitter på stängslet om jag ska lägga pengar och tid på det här. Eurogamer.net gillade det iaf och markerade det som ett "Essential".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Ni får jätte gärna köra en kort summering/review av spelet eller bara + och - för spelets för- och nackdelar.
Sitter på stängslet om jag ska lägga pengar och tid på det här. Eurogamer.net gillade det iaf och markerade det som ett "Essential".

Bara hunnit spela en liten stund men det är helt klart XCOM. Personligen tappade jag intresset för spelet under E3 när Nintendo (Treehouse?) visade upp spelet men roligare att spela.

Fördelar så här långt?

• XCOM! Gillar man XCOM så bör man ta en närmare titt.

• Rabbids kan vara rätt kul. Peach-Rabbid gillar jag skarpt personligen, hoppas vi kan se mer av denna karaktär i spel framöver.

• Grafiken! Nu har jag bara spelat i handheld mode än så länge men jag gillar stilen. Polerat och bra likt en del nyare Mario-titlar vilket är något jag uppskattat. Grafiken må inte vara viktigast (för mig iallafall) men det uppskattas när det ser bra ut.

Nackdelar så här långt?

• XCOM! Gillar man inte taktiska spel där strategi och planering krävs är det fel titel att spela. Finns viss risk att man missar att speltypen Ubisoft valt är helt olik vad man normalt associerar med såväl Mario samt Rabbids IP. Inget plattformsspel med andra ord.

• Rabbids även här, vissa typer har jag svårare att tåla och mycket beror på ens humor.

För mig är det ett bra köp, ska bli kul att fortsätta och se spelet utvecklas. Och framförallt se hur pass likt XCOM det visar sig vara. Ubisoft har gjort ett bra jobb här i mitt tycke.

Eurogamer gav spelet "Recommended", men det är ju fortfarande ett bra betyg.

Vana XCOM-spelare lär nog känna igen sig.

Peach-Rabbid är underbar!

Permalänk
Inaktiv

Lite (nya) spel som är på gång:

(Vid 00:40 dyker Hotline: Miami upp intressant nog)

Denna kommer jag nog behöva köpa, ser rätt nice ut. Lite oroande at det är Squeenix som är inblandad dock.

Hela Nindie Showcase (jag har inte länkat samtliga spel):

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bara hunnit spela en liten stund men det är helt klart XCOM. Personligen tappade jag intresset för spelet under E3 när Nintendo (Treehouse?) visade upp spelet men roligare att spela.

Fördelar så här långt?

• XCOM! Gillar man XCOM så bör man ta en närmare titt.

• Rabbids kan vara rätt kul. Peach-Rabbid gillar jag skarpt personligen, hoppas vi kan se mer av denna karaktär i spel framöver.

• Grafiken! Nu har jag bara spelat i handheld mode än så länge men jag gillar stilen. Polerat och bra likt en del nyare Mario-titlar vilket är något jag uppskattat. Grafiken må inte vara viktigast (för mig iallafall) men det uppskattas när det ser bra ut.

Nackdelar så här långt?

• XCOM! Gillar man inte taktiska spel där strategi och planering krävs är det fel titel att spela. Finns viss risk att man missar att speltypen Ubisoft valt är helt olik vad man normalt associerar med såväl Mario samt Rabbids IP. Inget plattformsspel med andra ord.

• Rabbids även här, vissa typer har jag svårare att tåla och mycket beror på ens humor.

För mig är det ett bra köp, ska bli kul att fortsätta och se spelet utvecklas. Och framförallt se hur pass likt XCOM det visar sig vara. Ubisoft har gjort ett bra jobb här i mitt tycke.

Eurogamer gav spelet "Recommended", men det är ju fortfarande ett bra betyg.

http://i.imgur.com/q2qwxzC.jpg
http://i.imgur.com/GAU5KUh.jpg
Vana XCOM-spelare lär nog känna igen sig.

http://i.imgur.com/6Q3r6jL.jpg
Peach-Rabbid är underbar!

Jag är såld ÄLSKAR X-Coms och kan tänka mig att det "mjuka", söta skinnet är precis lagom
Blir att köpa
Önskar dock att det hade varit lika billigt digitalt som fysisk skiva. Orkar fortfarande inte hålla på att byta kassett genom att pilla upp den där lilla "flärpen" varje gång det är byte av spel. Men.. jag kanske vänjer mig.
Tack du har rätt: Recommended stod det, inte Essential

Kentucky Route Zero! DET är något jag ser fram emot! Har det liggandes i min växande Steam-backlog som ett stämningsfullt och ovanligt intressant indie-lir.

Kul att du tar dig tid att posta alla videos! Jag hinner inte kolla alltid, så tacksam med någon som "summerar" lite intressanta nyheter.
Tack som vanligt Anders!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Jag är såld ÄLSKAR X-Coms och kan tänka mig att det "mjuka", söta skinnet är precis lagom
Blir att köpa
Önskar dock att det hade varit lika billigt digitalt som fysisk skiva. Orkar fortfarande inte hålla på att byta kassett genom att pilla upp den där lilla "flärpen" varje gång det är byte av spel. Men.. jag kanske vänjer mig.
Tack du har rätt: Recommended stod det, inte Essential

Kentucky Route Zero! DET är något jag ser fram emot! Har det liggandes i min växande Steam-backlog som ett stämningsfullt och ovanligt intressant indie-lir.

Kul att du tar dig tid att posta alla videos! Jag hinner inte kolla alltid, så tacksam med någon som "summerar" lite intressanta nyheter.
Tack som vanligt Anders!

Jag har spelat lite till, medans jag lagade mat samt efteråt, och jag gillar det fortfarande. Har fått tillgång till möjligheten att byta vapen exempelvis. Verkar vara en rätt stor skillnad på hur basen fungerar mellan detta spel och X-COM, man bygger den inte utan har ett par byggnader som finns redan, men möjlighet att låsa upp mer grejer förstås.

Spelet borde kunna gå att hitta billigare i en annan region även digitalt. Största fördelen med fysiskt produkt/kassett är ju möjligheten att sälja vidare spelet. Just detta spel är utdaterat redan dag 0 då spelet får en liten patch redan från början.
Stardew Valley är ett spel jag måste ha digitalt, vill kunna starta spelet när som helst. Mario Kart 8 Deluxe samt Puyo Puyo Tetris borde jag nog skaffat digitalt med av samma anledning. MK8 och Stardew Valley är spel jag ändå inte kommer vilja sälja.

Jo, Kentucky Route Zero känner jag lika för. Har det liggandes i min backlog med, hade spelat spelet om det inte vore för att den inte accepterar 2560x1440 i upplösning. Tänkt spela igenom den på min laptop men tid har inte riktigt funnits. Intressant spel.

Tänkte bara posta tre videor men fastnade i klippen så blev ett par till hehe. Måste ha utannonserats 20-30 spel bara senaste månaden nu så spelutbudet ökar helt klart.

Permalänk
Medlem

Det börjar bli lite mer att välja på nu Och mer på g, flera "Nindies" ser klart intressanta ut.

Just nu är jag sugen på att köpa Mario+Rabbids, men vill även ha Rayman-spelet som är ute om 2 veckor och Lego Worlds ser ju riktigt roligt ut att spela ihop med barnen. Sedan har vi Super Mario Odyssey i Oktober. Även Minecraft har jag sneglat på...

Edit: Det blev ett impulsköp av Mario+Rabbids. Andra inköp får vänta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag har spelat lite till, medans jag lagade mat samt efteråt, och jag gillar det fortfarande. Har fått tillgång till möjligheten att byta vapen exempelvis. Verkar vara en rätt stor skillnad på hur basen fungerar mellan detta spel och X-COM, man bygger den inte utan har ett par byggnader som finns redan, men möjlighet att låsa upp mer grejer förstås.

Spelet borde kunna gå att hitta billigare i en annan region även digitalt. Största fördelen med fysiskt produkt/kassett är ju möjligheten att sälja vidare spelet. Just detta spel är utdaterat redan dag 0 då spelet får en liten patch redan från början.
Stardew Valley är ett spel jag måste ha digitalt, vill kunna starta spelet när som helst. Mario Kart 8 Deluxe samt Puyo Puyo Tetris borde jag nog skaffat digitalt med av samma anledning. MK8 och Stardew Valley är spel jag ändå inte kommer vilja sälja.

Jo, Kentucky Route Zero känner jag lika för. Har det liggandes i min backlog med, hade spelat spelet om det inte vore för att den inte accepterar 2560x1440 i upplösning. Tänkt spela igenom den på min laptop men tid har inte riktigt funnits. Intressant spel.

Tänkte bara posta tre videor men fastnade i klippen så blev ett par till hehe. Måste ha utannonserats 20-30 spel bara senaste månaden nu så spelutbudet ökar helt klart.

Du har sålt det till mig = my studytime is f*cked. PUBG har varit ett "plocka upp och spela en-två matcher och sedan återgå till studier. Det här... kommer äta tid ;P

Digitalt i andra regioner... vet du med dig om det är som på PS4 och X1 att man bara skapar ett konto på sin konsol i en annan region, och därefter använder (om det finns för Nintendo) Pre Paid Card-koder?
Får googla ikväll

Skrivet av solemn:

Det börjar bli lite mer att välja på nu Och mer på g, flera "Nindies" ser klart intressanta ut.

Just nu är jag sugen på att köpa Mario+Rabbids, men vill även ha Rayman-spelet som är ute om 2 veckor och Lego Worlds ser ju riktigt roligt ut att spela ihop med barnen. Sedan har vi Super Mario Odyssey i Oktober. Även Minecraft har jag sneglat på...

Synd bara att det inte var ett nytt Rayman spel. Jag och flickvännen spelade "ihjäl" det senaste, Rayman: Legends på X1.
Fantastiskt roligt, och lagom svårt, co-op lir

Permalänk
Medlem

@anon5930: Är det en ljussabel man ser i första filmklippet, där i husvagnen. Kan detta tyda på något spännande kanske? =D

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Du har sålt det till mig = my studytime is f*cked. PUBG har varit ett "plocka upp och spela en-två matcher och sedan återgå till studier. Det här... kommer äta tid ;P

Digitalt i andra regioner... vet du med dig om det är som på PS4 och X1 att man bara skapar ett konto på sin konsol i en annan region, och därefter använder (om det finns för Nintendo) Pre Paid Card-koder?
Får googla ikväll

https://tiredoldhack.com/2017/04/14/how-to-buy-switch-eshop-g...
Googlade lite på det igår och hittade denna sidan, har inte googlat efter om det är farligt eller inte. Har inte testat men var väldigt tydliga instruktioner.
Var man hittar billigast kort vet jag dock inte, G2A/g2play/annat? Oklart.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Swe.Stars:

Får googla ikväll

Ja du kan skapa ett nytt konto i en annan region Switch är regionsfritt.
De har även infört paypal betalning vet att en del har haft strul med detta utanför sin egen region. T e x USA spelare som försökt köpa Sonic mania via Ryssland.

Skrivet av Q:

Error code: 9001-1771
It is not possible to use this PayPal account with the current country / region settings in your Nintendo account.

Utöver det går det att köpa pre-paid kort med.

Har själv köpt digitala spel via Japan, Ryssland och USA.

Finns en lista på vad de kostar i olika regioner:

Här

Permalänk

Har någon köpt Collector's utgåvan av Mario + Rabbids som kan berätta lite mer om vad man får och om priset är värt eller om man borde köra på bara spelet?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av CrazyBlueberry:

Har någon köpt Collector's utgåvan av Mario + Rabbids som kan berätta lite mer om vad man får och om priset är värt eller om man borde köra på bara spelet?

Du ser på bilden vad som ingår:

Collector's Edition inkluderar:

Det kompletta spelet
En 15cm staty av Rabbid Mario gjord av Ubicollectibles
Ett set fysiska samlarkort
Soundtracket på CD

Med tanke på priset på elgiganten så är det inte värt det. En polare fick collecter's utgåvan innan release han tyckte den var värd det. Men jag tycker inte det är värt det.

Billigast är på spelbutiken 879:- inkl. frakt

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Sonic Forces 7:e Nov.

Släpps den 7:e November kolla in den nya special edition:

Skrivet av SL:

SEGA® announced today that Sonic Forces™ will launch on November 7 in North America and that fans can now pre-order the physical only Bonus Edition, for MSRP of $39.99 USD/$54.99 CAD. Available for a limited time only, the Bonus Edition will contain a Sonic Forces controller skin and the SEGA/ATLUS PACK Add-On, which offers 13 in-game outfit items and accessories to recreate the look of five other SEGA/ATLUS icons for your Hero Character.

Får nog göra en ombeställning har redan beställt spelet utan bonus sakerna.

Källa

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Lost Sphere

Finns en ny trailer har redan förbokat den:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Hehe, jo det börjar bli att försöka prioritera. Stardew Valley och Super Mario Odyssey har högst prioritet för mig vad gäller kommande spel. Rätt sugen på Rayman: Legends men blir låg prioritet då jag redan har Wii U-utgåvan. Tycker personligen att Switch-utgåvan tappade en del utan touch-funktionerna. Jag håller med om @Swe.Stars om att det vore kul med en ny Rayman-titel, var flera år sedan Legends släpptes nu.

Nice!

Skrivet av Swe.Stars:

Får googla ikväll

Synd bara att det inte var ett nytt Rayman spel. Jag och flickvännen spelade "ihjäl" det senaste, Rayman: Legends på X1.
Fantastiskt roligt, och lagom svårt, co-op lir

Hehe, jo PUBG har varit rätt fin så då det sällan drar ut på tiden faktiskt. Kom av mig nyligen med det spelet så blir nog inte så mycket spelat tills nya nivån dyker upp. Fördelen med Switch är ju att det bara är att sätta den i viloläge när man ska göra något annat, saknar det lite med spel på PC, alla andra spelplattformar kan sätta spel i viloläge idag.

Jag är osäker själv på andra regioner men ser ut som du fått bra svar redan.

Håller med om att det varit bättre med ett nytt Rayman-spel baserat på UbiArt.

Skrivet av backspace:

@anders190: Är det en ljussabel man ser i första filmklippet, där i husvagnen. Kan detta tyda på något spännande kanske? =D

Travis Touchdown har haft en "Beam Katana" sedan första No More Heroes-spelet släpptes så troligen ingen Star Wars-indikation om du tänkte så, men samtidigt var Hotline Miami-inkluderingen intressant då enda kopplingen mellan detta spel och Hotline är att utgivarna är Indie.

Men med tanke på hur det börjar rulla in titlar så är det nog en tidsfråga.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Jahaaa... fan vad törrt.
Aja, det blir nog bra i slutändan ändå.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe-san:

https://tiredoldhack.com/2017/04/14/how-to-buy-switch-eshop-g...
Googlade lite på det igår och hittade denna sidan, har inte googlat efter om det är farligt eller inte. Har inte testat men var väldigt tydliga instruktioner.
Var man hittar billigast kort vet jag dock inte, G2A/g2play/annat? Oklart.

Skrivet av Tiamat:

Ja du kan skapa ett nytt konto i en annan region Switch är regionsfritt.
De har även infört paypal betalning vet att en del har haft strul med detta utanför sin egen region. T e x USA spelare som försökt köpa Sonic mania via Ryssland.

Utöver det går det att köpa pre-paid kort med.

Har själv köpt digitala spel via Japan, Ryssland och USA.

Finns en lista på vad de kostar i olika regioner:

Här

Tipstack!

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Släpps den 7:e November kolla in den nya special edition:

http://images.nintendolife.com/news/2017/08/sonic_forces_gets_north_american_release_date_and_a_snazzy_pre-order_bonus_edition/attachment/0/original.jpg

Får nog göra en ombeställning har redan beställt spelet utan bonus sakerna.

Källa

Var det inte en skandal i början av releasen av Switch att skins förstörde lackeringen på Joy Con kontrollerna?

Permalänk
Inaktiv

Var det inte en skandal i början av releasen av Switch att skins förstörde lackeringen på Joy Con kontrollerna?

Till skillnad från randoms på ebay så vet nog Sega förhoppningsvis vad de gör också.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ja det var ett företag som fick avbeställa sina ordrar de smälte
Sen är jag inte ute efter skins utan de olika karaktärerna som man får med:

Bilden visare hur det kan se ut efter att du tagit bort dem så de hade inte smält ned.

Skrivet av anon5930:

Till skillnad från randoms på ebay så vet nog Sega förhoppningsvis vad de gör också.

Ja tror det inte smälter som de andra då de är klistermärken som sätts på joy consen inte på hela switch:en som kan bli väldigt varm i dockan.

Det var dockan som var problemet den kan bli väldigt varm. Joy-cons är utanför dockan så det ska nog inte vara några problem förhoppningsvis.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Ja det var ett företag som fick avbeställa sina ordrar de smälte
Sen är jag inte ute efter skins utan de olika karaktärerna som man får med:
https://dbrand.com/sites/default/files/images/shop/device-gallery/joycon01.jpg
Bilden visare hur det kan se ut efter att du tagit bort dem så de hade inte smält ned.

Ja tror det inte smälter som de andra då de är klistermärken som sätts på joy consen inte på hela switch:en som kan bli väldigt varm i dockan.

Det var dockan som var problemet den kan bli väldigt varm. Joy-cons är utanför dockan så det ska nog inte vara några problem förhoppningsvis.

Jag vet inte, för det första är inte skinsen ens snygga enligt mig, och för det andra föredrar jag original färgerna. Däremot håller jag med om att DLC karaktärerna är lockande, vi får helt enkelt se vad priset hamnar på.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Jag vet inte, för det första är inte skinsen ens snygga enligt mig, och för det andra föredrar jag original färgerna. Däremot håller jag med om att DLC karaktärerna är lockande, vi får helt enkelt se vad priset hamnar på.

Har två beställningar en på amazon.de 42,01 € fraktfritt det blir lite dyrare om du beställer via amazon UK.

CDON har för 399:- men jag vet inte om det ingår day one/Bonus edition jag har frågat spel och sånt men de visste inte de skulle uppdatera nästa vecka de tar 599:- + frakt.