Få bort meddelandet Menu and exit to burn in off BenQ xl2420t

Permalänk
Medlem

Få bort meddelandet Menu and exit to burn in off BenQ xl2420t

Hejsan. Min skärm har börjat dansa disco.
Stänger jag av skärmen via on/off knappen så syns inget.
Låter jag skärmen (som jag brukade) enbart gå in i sleep mode så börjar skärmen blinka i en massa olika färger med en ruta som det står Menu and exit to burn in off.

Någon som vet hur fan jag får bort detta?
Hittar inget när jag är inne i service menyn heller.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Ingen?

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Bump.

Jag köpte benq xl2430T av min kompis och jag har samma "problem". Polaren brukade dra ur strömkontakten, men det har jag inte lust att göra varje gång. Någon som har lösning på hur man stänger av burn mode?

Visa signatur

En av Sveriges bästa datorspelare genom tiderna.

Permalänk
Medlem

@SSGS: Jag hittade denna http://forums.whirlpool.net.au/archive/2445164

Vet inte om det hjälper er .

Jag har inget problem med min Benq XL25... 240hz
Svårt att säga om erat problem.
Finns tydligen fler om har problemet

Edit : jag köpte denna https://www.komplett.se/product/902700#
istället för att köpa den ni har .

Permalänk
Medlem

Om du Googlar så verkar lösningen dyka upp direkt.

Permalänk
Medlem

@suzieq: Hjälper inte det så blir det nog RMA.
Såg sidor där folk provat det som inte hjälpte.
Får hoppas att de löser sig.
Aldrig roligt när saker går sönder :/

Permalänk
Bildexpert 📺

@actiwe: Första träffen när jag googlar: Kanske har fungerande instruktioner för hur man kliver ur in-burn mode?

https://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=13&t=981

Annars lär det inte vara några större problem med att rycka strömmen, typ med en brytare nära tillgängligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzieq:

Om du Googlar så verkar lösningen dyka upp direkt.

Har redan sett den "lösningen" och den funkar inte på min skärm iaf (XL2430T). Därför jag skrev på detta forum

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av actiwe:

Bump.

Jag köpte benq xl2430T av min kompis och jag har samma "problem". Polaren brukade dra ur strömkontakten, men det har jag inte lust att göra varje gång. Någon som har lösning på hur man stänger av burn mode?

Finns det ingen riktig av- och påknapp på skärmen (saknas nog på de allra flesta datorskärmar tror jag så inget konstigt med din) så kan du ansluta den till en egen grendosa med knapp.

Men existerar problemet bara om skärmen går in i viloläge? Då är det väl inte svårare än sluta använda det.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte[YoT]:

Finns det ingen riktig av- och påknapp på skärmen (saknas nog på de allra flesta datorskärmar tror jag så inget konstigt med din) så kan du ansluta den till en egen grendosa med knapp.

Men existerar problemet bara om skärmen går in i viloläge? Då är det väl inte svårare än sluta använda det.

Jag mailade benq om alla problem. De ska ta in den. Hoppas jag får en helt ny

Visa signatur