Huawei övertar Apples plats som näst största tillverkaren av smarta telefoner

Permalänk
Melding Plague

Huawei övertar Apples plats som näst största tillverkaren av smarta telefoner

Efter flera år bakom Samsung framgår det att Huawei åtminstone tillfälligt gått om Apple som världens andra största tillverkare av mobiltelefoner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Haha!!!! Taket that, Apple!!!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Det är bra. Hoppas Huawei börjar sälja sina häftigare modeller även i Europa snart.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Haha!!!! Taket that, Apple!!!

Tror Apple är helt okej med det, när de troligtvis fortsätter kamma hem en sån äcklig majoritet av vinsten på smartphones.
http://fortune.com/2016/11/04/apple-smartphone-profits/

Permalänk
Medlem

Skriver det här på en mobil från Huawei faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Snart blir det antagligen handelsbojkott av kinesiska varor ändå.

Off topic
Permalänk
Avstängd

Hur ställer sig Huawei i patenttrollfrågan? Stämmer de också för runda hörn och liknande?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Huawei enligt min mening för otroligt bra produkter, kanske inte de absolut bästa modellerna men inte långt därifrån ofta till ett väldigt attraktivt pris. Jag har många Huawei produkter som Mobil, surfplatta, usb modem etc och mer lär det bli.

Det tragiska är ju att det Huawei gör borde svenska företag göra, Ericsson var ju grymma på mobiltelefoner och Luxor gjorde datorer och allt möjligt. Ericsson pratar om att varsla 14 000 arbetare nu, förhoppningsvis en liten andel i sverige.

Nu finns det andar jobb i sverige, men det är trist att elektronikbranschen som vi var så stora på har minskat så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Haha!!!! Taket that, Apple!!!

Lite fel tillfälle att göra en sån mätning

Som det står i artikeln lär detta ändras efter 12 september. INGEN vettig människa köper en apple telefon mellan juli och september
Både Huawei och Samsung har haft sina presentationer redan så nu kommer snart apple gå om igen.

Men med det sagt, Huawei gör grymma produkter. Köper 10ggr hellre en sådan telefon än en Samsung. Aldrig gillat Samsung-telefoner.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Något som enligt analytikern Pavel Naiya tyder på att Huawei bör fokusera på ett färre antal enheter, och istället framhäva flaggskepp i sin produktportfölj framöver likt konkurrenterna.

Eller kanske bara fortsätta göra som man gör då man med den strategin säljer fler lurar än Apple..

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Eller kanske bara fortsätta göra som man gör då man med den strategin säljer fler lurar än Apple..

Målet är att öka vinsterna, inte sälja fler lurar.

Permalänk

De hade jag aldrig kunnat tro, inte ens i mina vildaste och sjukaste fantasier! Min flickvän har en Huawei och den är helt värdelös!

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

Bra telefoner för bra pris!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Helt okej telefoner för bra pris, använder en Huawei P9. Att det skulle vara det bästa sedan skivat bröd är rena överdrifter från fanboys.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Erfarenheten jag har från Huaweis mobiler är att de precis lyckas stå sig mot konkurrenten i samma prisklass men att det alltid finns någon nackdel där de snålat. Har för mig att Mate 8 t.ex. hade så långsamt internminne att ett SD-kort från valfri "fyndhörna" var snabbare. Men Mate 8 är några år sen så det kanske har förändrats.

Sen tror jag den här statistiken kan förändras åt andra hållet med. Finns mycket Apple hate här men om läckorna visar sig stämma så tror jag Apple kommer ta tillbaka andelar med nästa gäng iPhones. De har kört med ynka updates ett tag nu, nu vill de säkert slå på trumman när deras enorma bygge i Cupertino snart är klart och dra in lite mer deg igen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Lade själv precis vantarna på en Huawei Honor 9... riktigt bra! Samsung och Apples toppmodeller har blivit för dyra tycker jag, 5000 är nog min personliga smärtgräns för en ny mobil.

Permalänk
Medlem

Tyvärr bara haft problem med min Huaweilur så kommer att bli ett annat märke nästa gång det är dags för ny telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Tror Apple är helt okej med det, när de troligtvis fortsätter kamma hem en sån äcklig majoritet av vinsten på smartphones.
http://fortune.com/2016/11/04/apple-smartphone-profits/

Skrivet av SunQ:

Lite fel tillfälle att göra en sån mätning

Som det står i artikeln lär detta ändras efter 12 september. INGEN vettig människa köper en apple telefon mellan juli och september
Både Huawei och Samsung har haft sina presentationer redan så nu kommer snart apple gå om igen.

Men med det sagt, Huawei gör grymma produkter. Köper 10ggr hellre en sådan telefon än en Samsung. Aldrig gillat Samsung-telefoner.

Åh låt mig vara lite skadeglad.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Snart blir det antagligen handelsbojkott av kinesiska varor ändå.

Det är nog snudd på omöjligt. Se dig omkring. Jag skulle gissa att typ 90% av alla prylar du ser är tillverkade i Kina. Det är i vilket fall chockerande stor andel, och även om inte hela produkten är ihopsatt där så kan många delkomponenter vara det. Också Apple är duktiga på att utnyttja kinesiska fabriker, inklusive för iphone ("Designed by Apple in California. Assembled in China.")

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Det är nog snudd på omöjligt. Se dig omkring. Jag skulle gissa att typ 90% av alla prylar du ser är tillverkade i Kina. Det är i vilket fall chockerande stor andel, och även om inte hela produkten är ihopsatt där så kan många delkomponenter vara det. Också Apple är duktiga på att utnyttja kinesiska fabriker, inklusive för iphone ("Designed by Apple in California. Assembled in China.")

Det är bara bra om produktionen flyttas från kommunisterna med sina slavliknande arbetsförhållande. Mer pengar i statskassan, fler jobbtillfällen... det blir naturligtvis skattelättnader för att genomföra detta om man inför embargo.

Permalänk
Inaktiv

Kolla in denna, inte konstigt att folk tvingas öppna plånboken.
https://dqgk3k39phgji.cloudfront.net/editorial/0/path/1.67654...

Men ärligt talat om nästan iPhone blir sån så blir den grymt snygg. Sedan att jag själv hatar OSet är bara en smaksak.

Tagit bort citat av regelbrytande inlägg samt trollande formulering /screamin-daemon
Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Kolla in denna, inte konstigt att folk tvingas öppna plånboken.
https://dqgk3k39phgji.cloudfront.net/editorial/0/path/1.67654...

Men ärligt talat om nästan iPhone blir sån så blir den grymt snygg. Sedan att jag själv hatar OSet är bara en smaksak.

Vill man ha en sån telefon kan man ju köpa denna, funnits ute ett tag nu.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Målet är att öka vinsterna, inte sälja fler lurar.

Källan (analytikern) pratar inte om vinster överhuvudtaget, utan marknadsandelar, antalet sålda lurar med andra ord.

Permalänk
Avstängd

Vi köra bara huawei och skulle välja dom över apple alla dagar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Helt okej telefoner för bra pris, använder en Huawei P9. Att det skulle vara det bästa sedan skivat bröd är rena överdrifter från fanboys.

Skickades från m.sweclockers.com

Vem har sagt det då? Tror inte någon har sagt det om P9. Någonsin.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Är rätt nöjd med min Honor8.

Men hade jag köpt en ny Huawei hade jag nog inte kört Honor, dom struntar helt i Honor serien med uppdateringar.

Dom är ju prisvärda iaf, jämfört med Apple, Samsung osv som börjar gå över 10000:- för en jävla mobil nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

http://images.indianexpress.com/2016/10/xiaomi_mimix_big.jpg

Vill man ha en sån telefon kan man ju köpa denna, funnits ute ett tag nu.

Helt klart intressant mobil, många kräver dock ett applemärke på mobilen.
Men i vilket fall så blir nog nästa iPhone riktigt grymt och dyr. Om man bortser från att gemene person kan köpa Huawei P8 Lite för 1400kr som duger åt dem istället för en ny iPhone 8 för kanske runt 10 000kr, så är det inget dumt val för just dem.

Permalänk
Medlem

Brorsan kör huwaei sedan några år tillbaka, och de ser definitivt sexiga ut. Köpte en oanvänd galaxy s5 för 1000:- av en som jag känner (utbytestelefon efter den gamla ramlade 20 meter). Så länge det inte har lika hemsk bloatware som s5'an skulle jag vara nöjd (xperia x1'an som jag hade före s5'an funkade mycket bättre).

Kanske blir huwaei om några år

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Skrivet av Ibis:

Tror Apple är helt okej med det, när de troligtvis fortsätter kamma hem en sån äcklig majoritet av vinsten på smartphones.
http://fortune.com/2016/11/04/apple-smartphone-profits/

Tror du att Apple är "Okej" med att deras försäljning av smarttelefoner går ner? Isåfall är de dummare än vad de verkar. Hur som helst är det bra att se att det går bra för andra företag som tar uppmarknad från Apple
Hoppas bara på att få se en ökning från alla smarttelefontillverkare förutom Apple de kommande åren!

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Taget från M3:
"Med hjälp av artificiell intelligens ska Huawei ge sig på mobilindustrins giganter Apple och Samsung. Företaget har visat upp Kirin 970, den nya processor som kommer driva de nya flaggskeppsmodellerna Mate 10 och Mate 10 Pro som Huawei också meddelar ska lanseras 16 oktober.

Kirin 970 är så kraftfull och strömsnål att Huaweis vd Richard Yu påstår att den kan utmana Apples kommande A11 och Samsungs snabbaste chip. Processorn ger enligt företaget upp till 50 procent längre batteritid.

Huawei kallar Kirin 970 världens första ”Neural Processing Unit” (NPU, jämför: cpu, central processing unit) för smarta mobiler. Den blandar klassiska beräkningar, grafik, bildbehandling och signalbehandling i en sammanslagen krets."

Jag tror att Huawei behåller ledningen om detta är sant. Fick en Honor 8 för 2500. Det blir fyra mobiler för priset av en Note 8. Inte konstigt att de säljer bättre då. Dagens mobiler är så bra att folk kan nöja sig med "näst bästa" speciellt när flytet till och med kan vara bättre. Kommer hålla ögonen öppna när Mate 10 Pro släpps. Hoppas de inte hakar på fantasipriserna nu när de är med i toppen.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter