Huawei övertar Apples plats som näst största tillverkaren av smarta telefoner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Snart blir det antagligen handelsbojkott av kinesiska varor ändå.

Bojkott av vilka varor då? Apple? Gucci? Armani? Volvo?

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk

Sånt som händer när man säljer billiga och bra telefoner, trodde det skulle hända tidigare dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Bojkott av vilka varor då? Apple? Gucci? Armani? Volvo?

Bra fråga. Det är USA som framfört önskemål om sanktioner i FN.
För Sveriges del lär inte mycket hända med tanke på den politik man genomför för tillfället. Sverige väntar ju för övrigt fortfarande på att NK ska betala av skulden 2,6 miljarder kr plus ränta för de Volvobilar som exporterades på 70-talet.

Permalänk

Fick en Huawei från Telia för 8 år sedan.

Vilken skit det var då, Och även använt 3G dongels som bara tjorvat... jag hoppas dom har förbättrats (troligen med tanke på deras "placering"!) men jag kommer inte köpa en huawei i första taget för jag är så j-vla långsur!
Och har ingen vidare bra koll på deras produkter i dagsläget, mest troligen inte alls skit idag

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Sitter på Huawei Honor 7, likvärdig kvalitet´s känsla som föra telefonen Sony Xperia ZR.
Hade den nu varit en maläten frukt så hade väl priset varit de dubbla å.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Huawei p10 för 2490 kr från tele2. För de pengarna kan man inte en så bra mobil. Inte ens i närheten.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Jag köpte Huawei p10 för 2490 kr från tele2. För de pengarna kan man inte en så bra mobil. Inte ens i närheten.

Jo dom hade sjukt bra priser ett tag, köpte 2 st Honor 8 för 1250kr st.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör själv P9 Plus, fungerar bra, inget speciellt att klaga på förutom sega mjukvaru-uppdateringar för Europa. Dom kinesiska modellerna uppdateras relativt snabbt. Huawei är mycket krångligare att kors-flasha med "fel" mjukvara än ex. Samsung så det är inget att rekommendera. Å andra sidan är den inte bloatad och smider på klockrent med Nova Launcher, så det är mest senaste patcharna från Google man saknar. Min är patchad för Mars 2017.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Brorsan var först med huawei, sen konverterades jag, och senast var de morsan.

Permalänk

Köpte en Huawei p10 lite, 2400 kr fick jag ge, jäkla prisvärd liten sak. Liknande saker från apple och Samsung börjar ju på 6000 kr. Nu är ju inte jätteinsatt på telefoner och specs.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort urspårning/off topic samt trollande inlägg.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Fick en P10 plus från Tele2 för 5600. Det är definitivt inte den bästa telefon som finns just nu totalt sett, men på vissa punkter slår den många andra på fingrarna. Kameran är en sådan sak, senast idag blev en kompis imponerad när jag sa att några bilder var tagna med en mobil! :3

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

http://images.indianexpress.com/2016/10/xiaomi_mimix_big.jpg

Vill man ha en sån telefon kan man ju köpa denna, funnits ute ett tag nu.

Dåligt begär jag fick :S

4396kr(!) för en futuristisk liknande jävla 6.4" mobil utan bezels med 6GB ram och 256GB lagring, helveete! Samsung släng dig i väggen!

*edit* Jag ser verkligen INGEN mening att köpa Samsung eller liknande när mobiler som dessa finns för under halva priset.

Roligt att Samsungs framtidsdesign med senaste mobilerna helt enkelt har varit att "flippa mobilen". Baksidan har blivit platt, o framsidan böjd

O iPhones.. ja, de är helt enkelt iPhones

Permalänk
Medlem

Lär ju bara vara en tidsfråga innan kinesiska märken tar över helt och andra märken hamnar långt ner på listan, ser man till andra faktorer kanske även indien kommer att kliva in? Är själv himla sugen på xiaomi mi mix 2 hur som helst.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

När det gäller CPU:er rekommenderas ofta att köpa AMD för att stödja konkurrensen, nu när de fått till hyfsade produkter i form av Ryzen.

Men när det gäller mobiler (även plattor) är det aldrig något sådant. Folk både köper och rekommenderar gladeligen Apple/Samsung/Huawei (som dominerar marknaden) när det finns andra som är minst lika bra (t ex Sony). I de lägre klasserna även t ex Moto.
Varför inte tänka på samma sätt i det som med CPU:er?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@D.: Jag hade gärna köpt t ex Sony om de inte misslyckats så totalt med designen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

När det gäller CPU:er rekommenderas ofta att köpa AMD för att stödja konkurrensen, nu när de fått till hyfsade produkter i form av Ryzen.

Men när det gäller mobiler (även plattor) är det aldrig något sådant. Folk både köper och rekommenderar gladeligen Apple/Samsung/Huawei (som dominerar marknaden) när det finns andra som är minst lika bra (t ex Sony). I de lägre klasserna även t ex Moto.
Varför inte tänka på samma sätt i det som med CPU:er?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag brukade rekommendera Windows-telefoner, inte bara för att jag tycker det är bästa mobila OS men också för konkurrensen. Mobiltillverkare finns det fortfarande många av. Nu finns det i princip bara IOS och Android som OS.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Jag brukade rekommendera Windows-telefoner, inte bara för att jag tycker det är bästa mobila OS men också för konkurrensen. Mobiltillverkare finns det fortfarande många av. Nu finns det i princip bara IOS och Android som OS.

Så är det tyvärr när det gäller OS:en ja, men när det gäller märken finns det för många bara Apple el Samsung (med Huawei som uppstickare).

@MultiMan: Designen är en smaksak som är väldigt individuell, gillar man inte det ena så får man väl ta något annat.
Har ju svårt att tro att de där märkena är de enda som har någorlunda tilltalande design för majoriteten. Mycket av framgången handlar om märkesimage och marknadsföring, men design är såklart också en viktig faktor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Tror du att Apple är "Okej" med att deras försäljning av smarttelefoner går ner? Isåfall är de dummare än vad de verkar. Hur som helst är det bra att se att det går bra för andra företag som tar uppmarknad från Apple
Hoppas bara på att få se en ökning från alla smarttelefontillverkare förutom Apple de kommande åren!

Inte säkert att Apples försäljning gått ner, snarare Huaweis som gått upp Menade att även om Apple inte ökar i försäljning (och därigenom "faller" om någon annan säljer mer", så tar de då hem så löjligt mycket pengar på dem att jag tror de är chill för stunden.

Apple har ju ingen billig telefon, så om Huaweis försäljning såsom för många andra tillverkare mest handlar om billigare varianter, då sitter Apple rätt lugnt i båten.

Permalänk
Skrivet av Ibis:

Inte säkert att Apples försäljning gått ner, snarare Huaweis som gått upp Menade att även om Apple inte ökar i försäljning (och därigenom "faller" om någon annan säljer mer", så tar de då hem så löjligt mycket pengar på dem att jag tror de är chill för stunden.

Apple har ju ingen billig telefon, så om Huaweis försäljning såsom för många andra tillverkare mest handlar om billigare varianter, då sitter Apple rätt lugnt i båten.

Jo nej jag menade inte att jag tror att Apple säljer mindre, snarare tvärtom tyvärr, de verkar växa mer och mer oavsett hur lite de innoverar på sina produkter. Men jag tycker de är synd, både Apple and Samsung har båda riktigt dyra, riktigt tråkiga produkter men massa skit som ingen vill ha. Allt folk vill ha är bra kamera, skärm, batteri och en snabb telefon. Men bägge företaget levererar en bra produkt till sjuka priser. Nej jag tycker inte iphone eller galaxyn är bra nog för att kosta mer än 4000kr

Jag ogillar vad apple har gjort med mobilmarknaden, just nu finns de "okej" telefoner för runt 1800-3000" och sen hoppar de upp till 5600 till typ 8000. Vart är mittensegmentet som faktiskt inte bara är en 2000kr telefon med massa extraskit som ingen vill ha? Är en bra kamera och bra batteritid och inte behöva välja mellan bloatware eller SkitOS för mycket att begära för typ 4000kr?

jag vet inte med andra, men jag vill inte köpa en ny telefon, det är pengar jag mycket hellre lägger på datordelar, eller saker som faktiskt är roligt att leka med. Jag hade gärna haft samma telefon som jag har idag med 120h+ batteritid under full skärm ljusstyrka och användning.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X