SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Avstängd

1045 draget av Amazon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

yay kollinr från Elg...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Ni som fått era konsoler redan - kan ni bekräfta längden på sladden till hk?
Skulle också vilja veta om förlängningssladden till Mini NES passar även denna konsol - är det samma typ?

Permalänk
Medlem

Tar gärna tips på förlängningskabel att köpa!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Skrivet av elp:

Skulle också vilja veta om förlängningssladden till Mini NES passar även denna konsol - är det samma typ?

Ja de är exakt samma kontakt på handkontrollerna mellan NES Classic Edition och SNES Classic Edition.
Har inte fått mitt paket från NetOnNet än men ska få den levererad idag. Ska prova så klart för vara helt säker.

Jag har 8bitdo NES Mini Receiver (https://www.webhallen.com/se-sv/spel/ovrigt/264363-8bitdo_nes...) och NES30 Pro BT Gamepad 8bitdo (https://www.webhallen.com/se-sv/spel/ovrigt/250134-nes30_pro_...) till min NES Classic Edition men ska använda den till SNES Classic Edition i stället.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Inaktiv

Min Inet-beställning började plockas nu på morgonen. Ganska tight mot helgen så får se om de lyckas leverera i tid.

Permalänk
Medlem

Amazon drog pengar i morse 1048 kr, verkar som det rör på sig. Ska försöka få slutgiltigt besked från Shopto ang fraktkostnaden i dag men lutar mer och mer åt att avboka därifrån. Lite med anledning av hur dåligt de skött den här releasen ang info till kunder om vad som gäller runt just frakten. Det är under all kritik med tanke på hur etablerade de är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A80:

Amazon drog pengar i morse 1048 kr, verkar som det rör på sig. Ska försöka få slutgiltigt besked från Shopto ang fraktkostnaden i dag men lutar mer och mer åt att avboka därifrån. Lite med anledning av hur dåligt de skött den här releasen ang info till kunder om vad som gäller runt just frakten. Det är under all kritik med tanke på hur etablerade de är.

Jo, det är ingen som helst fara för min egen del då detta definitivt är under lyxkonsumtion, men Shopto har inte ens flyttat min order från "preorder" ännu trots jag drog till med en prepayment just för att eliminera problem med betalning vid packning.

Börjar fundera på om dom verkligen har täckning för alla preorders dom tagit in, kanske är liknande som här hemma, alla kan inte få till release?

Permalänk
Medlem

Alla enheter som jag har bokat är på väg nu.

Gamestop, hämtas i butik på fredag.
Elgiganten
NetOnnet
Amazon.Fr

Kommer dock bara behålla den från Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Min Inet-beställning började plockas nu på morgonen. Ganska tight mot helgen så får se om de lyckas leverera i tid.

Fick likadant SMS från Inet. Hoppas den kommer imorgon, kommer att se bra ut brevid NES Classicen. Tråkigt att de producerar fler när man väl har lyckats få tag på båda

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Tokas:

MediaMarkt är ju roliga... Bokade min första timmen de hade uppe produkten på deras hemsida med deras "preliminära" pris 1790kr som sedan ändrades till 1590kr (som är dyrt bara det). Nu fick jag en bekräftelse på att min order är skickad, till priset 1790kr!

Blir så jäkla trött på sånt..

Störigt. De har bara begärt 1590:- av mig. Du borde ringa och snacka med dem. Det är antagligen bara en systemmiss och inte att de faktiskt begär mer än 1590:-.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

MediaMarkt är ju roliga... Bokade min första timmen de hade uppe produkten på deras hemsida med deras "preliminära" pris 1790kr som sedan ändrades till 1590kr (som är dyrt bara det). Nu fick jag en bekräftelse på att min order är skickad, till priset 1790kr!

Blir så jäkla trött på sånt..

Skrivet av Dinoman:

Störigt. De har bara begärt 1590:- av mig. Du borde ringa och snacka med dem. Det är antagligen bara en systemmiss och inte att de faktiskt begär mer än 1590:-.

Hade samma problem jag.
Ringde till MM och dom bekräftade att dom känner till felet, och kommer att justera priset på fakturorna manuellt.
Han rekommenderade mig att inte betala fakturan (jag tog Klarna faktura som betalning) utan invänta en ny faktura på korrekt belopp istället.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Och där fick man mail ifrån Inet! Nu får man bara hoppas att PostNord sköter sig.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Markus_H84:

Ja de är exakt samma kontakt på handkontrollerna mellan NES Classic Edition och SNES Classic Edition.
Har inte fått mitt paket från NetOnNet än men ska få den levererad idag. Ska prova så klart för vara helt säker.

Jag har 8bitdo NES Mini Receiver (https://www.webhallen.com/se-sv/spel/ovrigt/264363-8bitdo_nes...) och NES30 Pro BT Gamepad 8bitdo (https://www.webhallen.com/se-sv/spel/ovrigt/250134-nes30_pro_...) till min NES Classic Edition men ska använda den till SNES Classic Edition i stället.

Jag har själv en sån receiver, bekräfta gärna om den fungerar till SNES Mini Classic. Det kommer nog dröja ett tag innan jag får mitt exemplar.

Permalänk
Avstängd

Så här står det för mitt skickade paket från Webhallen igår, "The sender has sent information on a shipment item with this ID, but we have not yet received the shipment item. If you have any questions, please contact the sender." -

Ska jag anta att WH kan säga åt kuriren att köra iväg den idag istället för igår så att jag får det imorgon tyvärr?

Btw, såg i en preview video från GameXplain att Yoshi's Island 1-7 inte emulerar bra när man krockar med de "vita knarkbollarna"

EDIT: varför kontaktade Nintendo inte bara skaparen/skaparna av Snes9x?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

nu skickades min från CDON! 1490kr

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk

Haha nu har ShopTo avbeställt mitt exemplar av SNES mini bara för att mitt kort inte gick igenom, det måste bero på att jag har Nordea och då måste man låsa upp för utländska internetköp och det går bara att tillfälligt aktivera denna tjänst i 60 minuter varje gång. Och jag har PayPal också.

Men var de ändå tvungna avbryta hela min order på grund av detta? Det här är vansinnigt orättvist.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Skrivet av Silldro:

Fick likadant SMS från Inet. Hoppas den kommer imorgon, kommer att se bra ut brevid NES Classicen. Tråkigt att de producerar fler när man väl har lyckats få tag på båda

Tja Inet (fLInet) brukar oftast göra så att de skickar dagen innan för inte någon ska få den för tidigt. Smidigt om man bor nära någon storstad. Då brukar man få det dagen efter. De som bor på landsbygden långt ifrån en terminalsortering får oftast vänta en extra dag dvs tills på Måndag.

Deras amiibo paketeringar är total sämst oftast får jag demolerade paket med trasiga boxar. Så jag beställer sällan från (fl)inet igen.

Skrivet av AplAy:

Så här står det för mitt skickade paket från Webhallen igår, "The sender has sent information on a shipment item with this ID, but we have not yet received the shipment item. If you have any questions, please contact the sender." -

Ska jag anta att WH kan säga åt kuriren att köra iväg den idag istället för igår så att jag får det imorgon tyvärr?

Btw, såg i en preview video från GameXplain att Yoshi's Island 1-7 inte emulerar bra när man krockar med de "vita knarkbollarna"

EDIT: varför kontaktade Nintendo inte bara skaparen/skaparna av Snes9x?

Om det står så, så väntar paketet på upphämtning och det ska gå idag så vidare inte de glömmer ditt paket har hänt förut hos webbis.
Beställer rätt mycket hos olika butiker ibland blir det runt 10-15 paket per dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

nu skickades min från CDON! 1490kr

Min från spelbutiken ligger på utlämningsstället nu.

Permalänk

Hur mycket betalade ni från tyska amazon?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@CrazyBlueberry: EUR 105,04 inkl. frakt men den skickas inte förrän i slutet av Okt.

Permalänk
Medlem

Hej tänkte tipsa att snes mini finns hos amazon.fr nu igen 107,75 euro totalt inkl frakt.

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Silldro:

Haha jo, ser verkligen fram emot att ställa upp den bredvid. Kan ju bli svårt att få tag i nyproduktionen av NES Classic med och sen är det ju också skönt att redan ha en i sin ägo.

Samtidigt kan det ju vara kul att jaga reda på en. Jag håller själv på att kompletterar samlingen med en "ny" Gamecube exempelvis.

Skrivet av CrazyBlueberry:

Haha nu har ShopTo avbeställt mitt exemplar av SNES mini bara för att mitt kort inte gick igenom, det måste bero på att jag har Nordea och då måste man låsa upp för utländska internetköp och det går bara att tillfälligt aktivera denna tjänst i 60 minuter varje gång. Och jag har PayPal också.

Men var de ändå tvungna avbryta hela min order på grund av detta? Det här är vansinnigt orättvist.

En av många anledningar att överväga att byta bank. Sjukt drygt gjort av Shopto dock, de kunde ju iallafall försökt lösa det med betalning via Paypal eller liknande.

Skrivet av Tiamat:

Tja Inet (fLInet) brukar oftast göra så att de skickar dagen innan för inte någon ska få den för tidigt. Smidigt om man bor nära någon storstad. Då brukar man få det dagen efter. De som bor på landsbygden långt ifrån en terminalsortering får oftast vänta en extra dag dvs tills på Måndag.

Deras amiibo paketeringar är total sämst oftast får jag demolerade paket med trasiga boxar. Så jag beställer sällan från (fl)inet igen.

Om det står så, så väntar paketet på upphämtning och det ska gå idag så vidare inte de glömmer ditt paket har hänt förut hos webbis.
Beställer rätt mycket hos olika butiker ibland blir det runt 10-15 paket per dag.

Inte alla som bor i Stockholm dock, de flesta butiker brukar försöka hålla någon dag tillgodo. Är ju inte som att Inet skulle vara först med att skicka ut, snarare sist.

Packningen brukar verkligen variera mellan de olika butikerna. Sämsta jag fått från Inet satt knappt emballaget ihop och då låg det en massa lösa grejer i dessutom. Men de har blivit bättre sedan dess, även om det inte är en butik jag handlar från speciellt ofta.

Webhallen verkar ha problem denna vecka, beställde lite grejer i måndags och det har varit olika kollinummer och allmänt seg hantering. Samt mina övriga problem med förbokningar från dom. Blir att prioritera ner dom framöver troligen.

Tanken har samtidigt varit att försöka handla så mycket från Amazon istället. Önskar verkligen att de etablerade sig här i landet (eller skandinavien för den delen). Tyska Amazon ligger nära och går att få på engelska men risken är ju att man får en massa tyskspråkiga prylar istället. Brexit Amazon kanske blir relevant om deras valuta tokdyker och det blir märkbart billigare att krångla med det landet framöver.

Skönt att SNES Classic är på väg iallafall, jag både hoppades och sedan längtade efter den ända sedan NES Classic avslöjades förra året och vilka möjligheter det ändå skulle kunna bli med senare Nintendo-plattformar. N64 Mini härnäst kanske?

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

@CrazyBlueberry: EUR 105,04 inkl. frakt men den skickas inte förrän i slutet av Okt.

"Förväntad leverans mellan 5 oktober och 7 oktober"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@CrazyBlueberry: fick du igenom en order där de tog slut rätt snabbt?

Arriving 30 Oct - 3 Nov
Not yet dispatched
Står det på min order.

Skrivet av anon5930:

Webhallen verkar ha problem denna vecka, beställde lite grejer i måndags och det har varit olika kollinummer och allmänt seg hantering. Samt mina övriga problem med förbokningar från dom. Blir att prioritera ner dom framöver troligen.

Tanken har samtidigt varit att försöka handla så mycket från Amazon istället. Önskar verkligen att de etablerade sig här i landet (eller skandinavien för den delen). Tyska Amazon ligger nära och går att få på engelska men risken är ju att man får en massa tyskspråkiga prylar istället. Brexit Amazon kanske blir relevant om deras valuta tokdyker och det blir märkbart billigare att krångla med det landet framöver.

Skönt att SNES Classic är på väg iallafall, jag både hoppades och sedan längtade efter den ända sedan NES Classic avslöjades förra året och vilka möjligheter det ändå skulle kunna bli med senare Nintendo-plattformar. N64 Mini härnäst kanske?

Webbis skickade inte ens med kolli och mail igår. Föredrar engelska Amazon då de har oftast billigare priser än tyska fast de har frakt när det gäller Nintendo Switch spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Montant total pour cet envoi : EUR 107,46
Payé par Mastercard : EUR 107,46

Livraison :
Lundi 2 octobre 2017

Står det i mailet jag fick från Amazon idag. Postnord Appen har även den snappat upp kollinummer från Amazon.

Så på måndag borde jag ha mitt Snes från Amazon.Fr

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

@CrazyBlueberry: fick du igenom en order där de tog slut rätt snabbt?

Arriving 30 Oct - 3 Nov
Not yet dispatched
Står det på min order.

Webbis skickade inte ens med kolli och mail igår. Föredrar engelska Amazon då de har oftast billigare priser än tyska fast de har frakt när det gäller Nintendo Switch spel.

Oj, kom på nu att jag frågade dig om den tyska amazon. Jag råkade stöta på den franska direkt efter jag fick veta att min order hos ShopTo blev avbokad utan min tillåtelse. Fick en bokning där tack och lov. Jag hade velat boka en till där, men det tog slut för inte så länge sen.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@CrazyBlueberry: jaha ja det var skillnad har du länken dit även om den är slutsåld för jag ser bara 130 Euro på FR?

Permalänk
Medlem

Fick min från Elgiganten som jag beställde i måndags.

Så nödvändigt var det att förboka redan i Juni o stressa. Missade utannonseringen av förbokningen då jag var i USA just då med tidsskillnaden m.m

Maxgaming beställningen slängde jag i soptunnan..

Visa signatur

Meh

Permalänk
Skrivet av elp:

Hämtade ut min idag, köpte från Ginza för 1499:-
Trots prissättningen så måste jag ge en stor eloge för hur frakten hanterades, skickades ut två dagar i förväg!

Mätte sladden hastigt med linjal och fick det till ca 138 cm, sladden är inte så rak så räkna med en rejäl felmarginal.
Alltså stämmer det att sladden är över 4.5 feet, vilket blir mellan 137-143 cm.
Jag läste en artikel som sa att sladden är 4.7 feet = 143 cm.

Glömde något