Permalänk

# på sin hemsida

Hallåj,

Är det någon ide att lägga till # på sin hemsida för att få bra sök träffar på tex google ?

/Force

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Tyvärr vet jag inte vad du menar med #.

Vi pratar lite SEO i den här tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1486989-seo-optimering

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Tyvärr vet jag inte vad du menar med #.

Vi pratar lite SEO i den här tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1486989-seo-optimering

Troligen talar vi om "taggar", alltså nyckelord, för att göra det enklare för sökmotorer att hitta hemsidan.

Permalänk
Medlem

Menar du hashtag som man använder på twitter, insta, facebook?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Troligen talar vi om "taggar", alltså nyckelord, för att göra det enklare för sökmotorer att hitta hemsidan.

En fråga är det så att om man lägger till #ordet på sin hemsida i texten blir det bättre sökresultat på hemsidan på just ordet ?

/Force

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Nej, det blir inte bättre.

Permalänk

@jreklund: Okej, då vet jag, tackar. Varför har vissa hemsidor det ? tex idg.se har i varje inlägg längst ner det.

Permalänk
Medlem

Det du nämner är taggar, eller hashtags som det också kallas. De används för att sortera/gruppera innehåll. Ett exempel kan vara att använda #mat varje gång du publicerar en artikel/bild på någon trött restaurangrätt, till exempel.

Här på sidan kallas det för nyckelord, och klickar du på det ovan ser du andra inlägg som har använt sig av samma tagg. En sortering/gruppering, helt enkelt.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk

@Nanae: Okej, så om jag använder mig av #cpu på tex min hemsida och söker efter det på min hemsida så hittar jag alla som har hastagen #cpu ?

Permalänk
Medlem

Om din sökmetod/funktion tillåter hashtags, ja. Vilket de flesta sökfunktioner i moderna CMS gör.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk

@Nanae: Okej, tack för svaren

Permalänk
Medlem

@forcevision: Nej, du får inte bättre träffar på Google genom att använda dig av #. I det här fallet pratar vi om sökord, d.v.s. ord som personer söker på Google och som du vill att din hemsida ska synas för. Naturligt används ej # vid sökningar på Google.

# (Hashtag) fungerar däremot vid marknadsföring på sociala medier.