Fulkultur om den svenska humorn

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur om den svenska humorn

Amerikanska komiker i alla ära, men när Fulkultur i veckans avsnitt diskuterar humor ställer de istället in siktet på det svenska utbudet med både klassiker från förr och det som är aktuellt idag.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Bästa avsnittet hitills! <3

Hasse och Tage, Lars Ekborg och Gösta Ekman. Bästa humorn.

Permalänk
Medlem

Ett av de bästa episoderna hittills. I klass med avsnittet om äventyrsspel. Jag personligen är ett stort fan av Lorry-gruppen, Killinggänget och Grotesco.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Herrlich! Har man något att se fram emot till helgen! Brukar ha det som lördagssyssla när jag vaknar och inte riktigt är sugen på att kliva upp. Ligga kvar i sängen, mysa och lyssna på fulkultur när det kommit ett nytt avsnitt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Humor förr borde innefatta Martin Ljung och humor idag bör innefatta Småstadsliv.

Skäms!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av scienta:

Humor förr borde innefatta Martin Ljung och humor idag bör innefatta Småstadsliv.

Skäms!

Ja Martin Ljung var grym.

Småstadsliv är extremt roliga för att jag träffar på så många människor i min omgivning som är exakt som många av Småstadslivs karaktärer.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Och det är relaterat till Swec - Sveriges största webbtidning om datorer och hårdvara, hur?

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Explorer OCH pissljummen päronsoda? Nej, inte för mig. För mig gäller bara Full & Go.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

nu ska jag var lite sådär ödmjuk först och tacka för ett bra pod och att jobb ni lägger ner.
kan säga jag lyssnar på alla och brukar inte kommentera….

men sen måste jag var lite sån hater...
jag är fött mitten på 80talet och fick inte tillgång till mer tv förens slutet av 90 talet via parabol.

tycker poden gänget missa helt del viktiga "milstoplar" såna saker som stafan och krister, typ full frys som gick på tv4 -98. sen annan klassiker i ”rena rama rolf” som också fick på tv4. kändes som dom ändå försökte ta lite av sitcom grejen till Sverige.
Sen fanns ju hem till midgård osv. visst idag när man ser det känns ganska barnligt / töntigt men då när det kom så var det ju ändå bra kul. ( kul just att nån gjorde nåt eget svensk än)
Samma att glömde nämna just gustavssons / reborgs typ mest kända just nu med ”morran och tobisas” visst att båda kanske är förbi sitt edge prime… men den är ju helt klart värt att nämnas.
uppskatara så klart avsnittet i sig, men vart lite irriterad på att innehållet mer kändes som lite ”hipster stockholm” "vad man bör tycka" känsla runt det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En av de bästa sketcherna från Pentagon

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)