Anmäl dig till Roborock Challenge!

Testpilot: D-Link AC5300 MU-MIMO Ultra Wi-Fi Router (895L)

Permalänk
Medlem

För ca 2/3 av priset får du en ubiquiti usg och en AC ap.
Kommer fungera längre och bättre.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Vaah, recenserar vi plötsligt rymdskepp har på SweC?

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem

Väldigt oklart test, lågstadienivå. Vilka klienter har du testat med? Hur många strömmar kör de 4 strömmar på 1024QAM? Hur mycket dämpning har du på signalerna? Hur breda kanaler körde du? 20, 40, 80, eller 160? Dina iPerf tester är totalt orelevanta utan den infon.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag någonsin ens skulle fundera på att ha en router som ser ut sådär i mitt hem men...

Recensionen verkar väldigt ytlig och "Jag testade denna 3000kr routern WiFi med vad jag råkade ha liggandes hemma".

Skulle jag t.ex. använda min S7 som testenhet så skulle alla routrar vara helt värdelösa hälften av tiden pga att den kopplar ner sig beroende på vilket humör den är på.

Permalänk
Medlem

Varför kan de helt enkelt inte göra dem till naturkonstverk, för den där i lite större skala skulle jag kunna tänka mig att ha på väggen och då borde man rimligen kunna fixa lite avstånd mellan antennerna. Minus superstarka leds och med lite dova färger istället.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GuuFi:

Inte för att jag någonsin ens skulle fundera på att ha en router som ser ut sådär i mitt hem men...

Recensionen verkar väldigt ytlig och "Jag testade denna 3000kr routern WiFi med vad jag råkade ha liggandes hemma".

Skulle jag t.ex. använda min S7 som testenhet så skulle alla routrar vara helt värdelösa hälften av tiden pga att den kopplar ner sig beroende på vilket humör den är på.

Vi är testpiloter. Trot eller ej men vi har inte ett helt garage fullt med referensprylar liggandes som vi kan använda för att göra en större test. En gång i tiden hade jag det men inte nu längre. Det innebär att vi testar med det som vi har tillgång till. Men det är också därför jag gjorde tester med två olika typer av enheter, en modern mobil och en relativt modern dator (och min HP hade också kommit med om jag inte hade haft så mycket problem).

Jag testade produkten utifrån ett scenario som majoriteten av de som köper routern kommer göra: installera, ställa in WIFI och sen ansluta sina prylar de har hemma till den. Det kommer alltid finnas fall som inte täcks in men det är det som Sweclockers egna tester får täcka in, d v s där man har möjlighet att gå djupare.

Vi tar dock alltid gärna emot förslag vad man vill se mer. Jag gjorde t ex tidigare en karta över signalstyrka men var lite osäker på hur användbar den verkligen är.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd

Känns som annat än Ubiquiti-prylar är oseriöst 2017

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.