Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

En tanke slog mig,
Går alla dessa köp igenom och wish står för rabatterna måste det vara champagnefrukost på Tomtop imorgon, dom går väll snart hem för dagen nu.

(får inget gjort på jobbet sitter bara och trycker f5 på klarnas hemsida just nu)

Jag tror inte du kommer se något på klarnas sida tills produkten är skickad?

Jag kan ha fel, men jag handlar väldigt ofta med klarna och jag ser inget eller får faktura innan varan är skickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

En tanke slog mig,
Går alla dessa köp igenom och wish står för rabatterna måste det vara champagnefrukost på Tomtop imorgon, dom går väll snart hem för dagen nu.

(får inget gjort på jobbet sitter bara och trycker f5 på klarnas hemsida just nu)

Köp på Klarna brukar väl bara dyka upp efter att ordern är behandlad och på väg? Vill minnas att det varit så tidigare när jag beställt från tex Inet eller Webhallen.

Visa signatur

Apple Mac Mini - M4 | 16GB | 256GB
ASUS 27" ROG Strix XG27AQDMG OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

@Nilzohn: sökte på colorful gtx. Kan vara att du får träff på 1070kortet men man kan där välja "storlek" 1070 eller 1060.

Kortet var dock 3gb.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett 1070 för 2034 kr. Första koden jag provade gav 50% och sedan fick jag 5% till när jag lämnade kassan. Vi får se om det levereras!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu kan man trycka på "gruppköp" och då sänks kortet nästan 1000kr innan rabatterna ska dras...

Permalänk
Medlem

vafan, hur kan det vara så billigt? blev nästan sugen på att beställa ett till 1080TI

fungerar koderna för alla? måste ju bli moms och tull på dessa också antar jag?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

kbppnpn för 50% till den som vill ha

Visa signatur

By CrowZoneMan

Permalänk
Medlem

Någon som beställt idag (10-17) som fått sin beställning godkänd? Jag anar att wish har märkt detta och satt stopp. Jag beställde Ca 08:30 och den står som "processing".

Permalänk
Medlem

Det har säkert behandlats tidigare i tråden men jag får ett felmeddelande om att koderna bara fungerar vid första köpet från min telefon, trots att jag ominstallerat appen och rensat både app-cache och app-data. Några tips?

Edit: och hur f*n söker man på ett vettigt sätt? Söker man på t.ex. "Oneplus 5" får jag bara en massa träffar på kablar och skal, inte på själva telefonen...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

@zoltham: Samma här, får väl se vad som händer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowkey:

Någon som beställt idag (10-17) som fått sin beställning godkänd? Jag anar att wish har märkt detta och satt stopp. Jag beställde Ca 08:30 och den står som "processing".

Jag har fått orderbekräftelse.

Permalänk
Medlem

@Fraction_91: orderväde: 6166kr leverans:89kr rabatt -2189kr order slutsumma 4066kr, men när jag klickar på till kassan så blir summan 5400 kr och där står inkl moms, bli helt förvirrad, men skit samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowkey:

Beställde kl 0900 och fått ordern bekräftat på mail.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lowkey:

Great news! Your order is now confirmed. We will email you again when your items ship.

fick bekräftelsen 09:53, beställde några minuter tidigare

Permalänk
Medlem

Fick precis mail att min order är bekräftad. Beställde runt 08:00 isch.. Årets kap.. 1080 ti för 3312,80:-

Permalänk
Avstängd

@link77:

Det är väl för att ditt ordervärde står som exklusive moms?

Visa signatur

-

Permalänk

@link77: du kan få sjukt mycket mer rabatt än det där, prova tills du får 50% plus att om du klickar bort kundvagnen så får man erbjudandet på 5% rabatt till om du går till kassan istället

Visa signatur

By CrowZoneMan

Permalänk
Avstängd

@bdea:

Hur fick du ner det till 3,300?

Jag fick som bäst 3800 med 50% + 5%

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

@Lowkey: Jag beställde strax efter 07:00 imorse och fick nu uppdatering att det behandlas senast 20/10 samt en bekräfelse på ordern i mailen.

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

@Fraction_91: jag hade en bonus på 100 poäng som man kunde aktivera i appen. Det gav ytterligare 5% i rabatt.

Edit: Finns under fliken "Belöningar" om fler är intresserade och har poäng att använda då så klart.

Permalänk
Medlem

Värt att veta är att man garanterat får tull+moms då de skickas med DHL express.
1070 blir c:a 600:- i avgift
1080 ti blir c:a 1000:- i avgift
Vet detta av egen erfarenhet.
Tänker behålla mitt 1080ti men ska nog sälja mitt 1070

Permalänk
Medlem

Hur får ni den extra 5%? Jag tagit 55% just nu. 50% gissade jag och den första 5% tog jag nån random vara och lämna kassan. Så hur får man den extra %?

Permalänk
Medlem

@Fraction_91: ja visst gör det de, kan man ändra det eller? och när jag ändra kod så hoppar ordervädet upp till samma som du fick, 8200 kr, men står fortfarande som exklusive moms

Permalänk
Avstängd

@bdea:

Ah,
har du någon aning om hur du fick den bonusen utan något tidigare köp?
Bonus nivån får man väl när man köper saker på WIsh

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dagwed:

@Nilzohn: sökte på colorful gtx. Kan vara att du får träff på 1070kortet men man kan där välja "storlek" 1070 eller 1060.

Kortet var dock 3gb.

OK, tack!

Permalänk
Medlem

@Fraction_91: Första gången jag handlar på swish, så antar att det är standard att börja med 100 poäng eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem

@Lowkey Beställde kring 01, och valde faktura via klarna. Har ännu inte fått någon bekräftelse via klarna eller wish. Står fortfarande avvaktande order i appen. Är väl bara att vänta och hoppas

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Nu kan man trycka på "gruppköp" och då sänks kortet nästan 1000kr innan rabatterna ska dras...

Syns bara om man redan handlat på Wish så fungerar inte med 50%..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Typ samma för mig. Hur går det för dig nu ?

Skrivet av anon259415:

Exakt samma för mig. Folk som beställde redan igår med kortbetalning verkar ha samma status, så vi får nog ha lite is i magen bara.

Fick en bekräftelse på mail och i appen ca 2 timmar efter jag lade min beställning. I appen står det att min order behandlas senast 20 oktober, så rimligen har jag kortet hemma innan oktober är slut

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Avstängd

Jag avbokade min order btw,

Känns inte värt det.

Dels garanti ärenden kommer bli ett helvete tror jag,
Wish åtar sig bara 30 dagar retur om någonting händer därefter blir man relativt körd märkte jag,
Försökte returnera en trasig vattenslang, men det fick jag inte göra då det gått 30 dagar.

Nöjer mig med mitt 1080gtx Gigabyte från elgiganten för 4995 kr !

Hoppas ni andra har tur med era leveranser och att ni inte stöter på något strul

Visa signatur

-