Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av westin89:

Samma här

Ser nu att dom höjt grundpriset till ca 12 000 sek
känns inte lika värt längre :/

Det hoppar mellan 12 000 kr och ~8028 kr. Stäng kundvagnen och gå in igen eller starta om appen. Testat detta flertalet gånger.
Så nu ligger exklusive moms: 4476 kr (med 45% kod). Hamnar dock fortfarande på "för högt pris" på 6 705:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawN:

Jävlar vad less jag blir. Min order blev också avbruten trots att man beställde relativt tidigt. Blir så less då de uppmanar en att vänta då man frågar om varför det står stilla där. Sen går det dessutom inte skicka något mer till kundtjänsten efter ordern försvunnit...

Vad är relativt tidigt för dig?

Jag la min order typ 05.30 igår, och min verkar ha bekräftats iaf, hmm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Det hoppar mellan 12 000 kr och ~8028 kr. Stäng kundvagnen och gå in igen eller starta om appen. Testat detta flertalet gånger.
Så nu ligger exklusive moms: 4476 kr (med 45% kod). Hamnar dock fortfarande på "för högt pris" på 6 705:-

Testa med en annan kodkombination & kolla om det lägger till moms eller ej. Har du t.ex. abc123 så testa med xyz567 (använd en kod som någon annan har lagt ut & ändra lite på den..)

Hade en 50% kod efter 2-3 försök så testade aldrig andra kombinationer; men på kvällen tänkte jag ”varför inte!” & testa annan kodkombination och dä fick jag moms på kundvagnen & en större rabatt på kortet.

/M

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

min order står fortfarande bara som "Avvaktande Order" på wish, inte fått något mail alls om det =/ Jag köpte igår vid kl ~10

Visa signatur

By CrowZoneMan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cordinator:

är jag föresten den enda som betalade med kort? alla skriver ju bara om faktura här

Jag la beställning igår och betalade via kort. Bekräftades i princip omedelbart av wish.
3798kr *inkl* moms via Klarna för 1080ti.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadizzy:

Jag la beställning igår och betalade via kort. Bekräftades i princip omedelbart av wish.
3798kr *inkl* moms via Klarna för 1080ti.

Same!
Undra bara om vi får korten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Same!

Tvivlar personligen, men ingen minns en fegis Inte mkt att förlora på att chansa tyckte jag. I värsta fall får man pengarna tillbaka.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadizzy:

Tvivlar personligen, men ingen minns en fegis Inte mkt att förlora på att chansa tyckte jag. I värsta fall får man pengarna tillbaka.

Precis. Dessutom med klarna så har man inte lagt ut några pengar än.

Jag fick min orderbekräftelse några minuter efter att jag hade lagt ordern.

Det är ju en bekräftelse så jag tror att de hedrar det!

Edit: jag beställde väldigt tidigt på morgonen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde:

Vad är relativt tidigt för dig?

Jag la min order typ 05.30 igår, och min verkar ha bekräftats iaf, hmm..

La min beställning innan det, kring 01-tiden.

Verkar som att ordern makuleras om den står avvaktande i över ett dygn.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Borked:

Same!

Får man inte korten så bestrider man skiten ur betalningen bara. Väldigt enkelt! Konsumentskyddet i Sverige är galet starkt. Det skulle innebära att Klarna tvingar att antingen återbetala beloppet fullt ut om man anser att det är utom rimlig tvivel bevisat att du inte fått något. Tvivlar dem och drar dig inför tingsrätten för den betalningen så kan det bli surt för dem att bekosta en sån resa för att senare visa på att kunden (läs du som köpare av något, alls, var som helst) visat sig denne fått en banan i lådan istället för produkten dem köpt.

Permalänk
Medlem

Vore förjävligt om köpet inte går igenom nu, priset på kortet har gått upp till 12000 SEK, ska man ringa Klarna o be dem skicka ut betalningen eller vad gör man för att inte riskera att ordern annulleras?

/M

Permalänk
Medlem

Måste man gå vidare i Klarna inkorgen för att visa inklusive moms ?

Vill ha så bra deal som möjligt på Dji Mavic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Vore förjävligt om köpet inte går igenom nu, priset på kortet har gått upp till 12000 SEK, ska man ringa Klarna o be dem skicka ut betalningen eller vad gör man för att inte riskera att ordern annulleras?

/M

Jag undrar detsamma går också i dem tankarna.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Beställde natten mot 17e, 01, och ordern avbröts inatt efter 24h. Finns det något att göra åt? Eller surt sa räven?

Permalänk
Medlem

Ringde klarna min order har blivit annulerad av wish jäkla tråkigt

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Beställde natten mot 17e, 01, och ordern avbröts inatt efter 24h. Finns det något att göra åt? Eller surt sa räven?

Vad hade du för status på din order?
'Pending' eller 'Processing'?
Fick du orderbekräftelse från Wish?

Visa signatur

Main>> Kina-Testbench | B550 Aorus Elite V2 | 5800X3D | NH-D15 | 4x16GB @ 3800c18 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | RM850x
HIDs>> 3x 27" 165Hz 1440p IPS | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
Server/NAS>> Lenovo P520 | Xeon W-2155 | 256GB | 2xPM983a 960GB + 4x4TB Z1  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Ringde klarna min order har blivit annulerad av wish jäkla tråkigt

Har du frågat Wish varför den blev annullerad? Hade varit intressant att höra deras uttalande så man vet om man kanske kan få sitt kort eller ej.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xay0r:

Vad hade du för status på din order?
'Pending' eller 'Processing'?
Fick du orderbekräftelse från Wish?

Pending. Anade odåd under dagen och kontaktade wish, de sa åt mig att inte oroa mig och att det kunde ta upp till fem dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Har du frågat Wish varför den blev annullerad? Hade varit intressant att höra deras uttalande så man vet om man kanske kan få sitt kort eller ej.

Har skrivit i chatten men ska ringa och höra.

Edit: Deras support ligger i Usa känns som det kan bli ett dyrt samtal

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Hoppas de svarar på chatten då

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

@trozen: Tack! Blir ju dock billigast 6200 för min del inkl moms :/ Får försöka avvakta till andra rabatter!

//Sebbe

Permalänk
Medlem

Jag fick bekräftelse 09:49 igår, min order blir nog annullerad runt den tiden idag!

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

här är en till kod hnwztgp

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawN:

La min beställning innan det, kring 01-tiden.

Verkar som att ordern makuleras om den står avvaktande i över ett dygn.

Fasen vad snopet! Skumt att min order blev bekräftad. Det var ju ändå ett par timmar efter.

Undrar om det har något att göra med vilket betalningsalternativ man valde? Jag betalade ändå direkt med banköverföring.

Jag är inte alls insatt i det hela, men med tanke på hur många som verkar ha valt att betala via faktura, så kanske det blev lite för mycket för deras ekonomi?

Skulle det kanske vara möjligt att dom bara har makulerat de ordrar som betalats med faktura? Eller betalar Klarna ut hela beloppet direkt till ÅF?

Permalänk
Medlem

Många som pratar om bekräftelse på beställningen, den fick jag samma minut som jag la beställningen. Klarna faktura.
Ni som fått ordern makulerad, hade ni inte fått bekräftelsen ÖHT?

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Pratade med Klarna, de sa att beloppet endast reserverats hos dom, och att det sedan drogs tillbaka. Klarna rekommenderade att man la en ny order hos butiken. Så vi som valde faktura är nog fucked

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Hur hittade du till deras chatt? Det enda jag kan hitta är att maila dem.

/M

Permalänk
Medlem

La en order på OP5, 1938:-. Hoppas den går igenom, sitter på OP3 idag

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Administrativ avgift

Ja la en order på andra saker också , eftersom de andra sakerna har skeppats måste de fullfölja hela ordern annars blir fakturan väldigt konstig (Beställde för ca 2 dagar sedan dvs när det postades i fyndtråden) sedan så beställde min arbetskollega på morgonen igår 07/08 isch

Tänk på att rabatterna gäller flera saker såsom OP5 osv !

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Hur hittade du till deras chatt? Det enda jag kan hitta är att maila dem.

/M

Menade givetvis mail ursäkta, skrev via appen.

Visa signatur