Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Xiaomi Mi Mix 2 för 2200 kr.

Skrev lite om det här, har själv beställt den:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1494235-andra-kalas-kl...

Tack! Var faktiskt exakt den jag var ute efter!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Älskar folk som säger att det är ett kinesiskt-noname kort, och betydligt sämre än de kort som finns på europeiska marknaden. Helt ärligt, hur många noname nVidia 1080 Ti har ni sett på marknaden?
Att det sedan råkar vara världens största tillverkare av grafikkort gör det hela en smula roligt. Colorful är inte längre representerade här i Europa (inte vad jag vet iaf) men minns dem från förr.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Hazelberg:

Kan du förklara lite mer? Innebär det att summan aldrig kan bli högre än det som står på fakturan?

Enligt denna killen iaf:

Skrivet av Neknoh:

Pratade precis med Klarna som sa att alla köp med Klarna lägger på Moms, så om det mot förmodan fastnar i tullen är det bara tullavgift i sig som tillkommer, inte tull+moms om en handlat med Klarna (och om det tillkommer moms på köpet när det passerar tullen så hör en av sig till klarna och tullverket och försöker lösa det helt enkelt.)

Så.

3720 kronor för mitt 1080ti = kärlek <3

Permalänk
Medlem

Slog till på ett GTX 1070. Vad står det att det är för butik för ni andra som klippt till? FaceLink?

Spännande det här

Visa signatur

NZXT H400i, Intel i5 9600k, EVGA Geforce RTX 2070, Samsung 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av CH4113:

Slog till på ett GTX 1070. Vad står det att det är för butik för ni andra som klippt till? FaceLink?

Spännande det här

Jo, Facelink, 2000 bagis nånting. Bra skit.

Permalänk
Medlem

även priset på 10k är vat excluded, så det är inget med moms kollade upp det med

Permalänk
Medlem

Fick ett meddelande om mitt beställda 1070 nyss "Din order är bekräftad! Vi kommer att maila dig när den levereras. Tack för att du handlar hos oss." 28 minutes ago

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Enligt denna killen iaf:

För att förtydliga:

Jag frågade klarna vad mitt köp låg på, eftersom jag inte kan se fakturan förrän i November.
De sa 3721,93 (dvs samma som det står på Wish ordern jag placerade igår natt som har blivit godkänd och väntar process innan den tjugonde).

Jag frågade då om det ingick moms eller inte.
De svarade att alla köp med klarna inkluderar moms, men att det kan bli eventuella tullavgifter om det fastnar i tullen, men ingen extra påslagen moms.

Sedan sa det att jag skulle kontakta dem om det dök upp några problem eller oklarheter med det hela.

EDIT:

Sen är det värt att påpeka att jag hade runt 5.5k budgeterat för att köpa en vanlig 1080 inför min uppgradering till en Ultrawide, så om jag landar på 4,6-5,2k så har jag fortfarande vunnit ganska stort på det hela. Det här hamnade liksom så himla rätt i tiden. Visst blir jag väl lite ledsen om momsen trillar in från tullen och går till Klarna och pratar med dem om det hela eftersom jag har fått infon att momsen redan ska vara betald.

Men.

På fullaste allvar.

Så är det fortfarande en så mycket bättre deal än jag förväntade mig från början.

Permalänk
Medlem

Lade en order på en DJI Mavic Pro Gick på 4,7k med 50% rabattkod. Har handlat mycket på Wish sedan tidigare. Ca 90+ beställningar och har fått 100% av allt jag beställt + grym kundtjänst

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

Min order har tydligen tagits bort nu, med orsak av att tog för länge innan inbetalning kommit in....

Tog klarna faktura 14dagar, beställde för 1 dygn sen...

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

såklart inte helt 100, men det är det enda logiska eftersom procentpåslaget annars är helt ologiskt

Wish säljer utan moms då de är en utländsk "butik". Klarna lägger på moms. I praktiken är det Klarna som köper produkterna av Wish som de säljer till dig i förhoppning av att du skaffar dig ränteskuld till dom. Klarna är en bank, inte en butik.

Wish har mest sannsynligt köpt upp ett eller flera konkursbon där det ingår flera grafikkort. Efter att de sålt ett antal kort så att deras affärer går med förväntad vinst skall resten ut. Det kostar mycket mer att ha saker på lager än att bli av med varorna.

Wish är förövrigt ett ganska stort företag med huvudsäte i Californien, med lager (containerkontor, inte varulager) i Amsterdam, med support för stora delar av Europa i Dublin, Irland. Deras andra stora avdelning är i Shanghai. Stora delar av deras IT-park befinner sig i Toronto.

Wish startades av två stycken före detta forskare från Google (Peter Szulczewski och Danny Zhang) och Wish har länge varit i söklyset från Amazon som försökt få köpa dom (ryktet säger att de blev erbjudna $10 miljarder) men de tackade nej.

Wish är ett internationellt Alibaba kan man säga. Varorna kommer från samma fabriker (det mesta av världens gods, både falska och äkta, tillverkas i Shenzhen). Skillnaden mellan Wish och Alibaba är att Wish klarar av at sälja globalt med support i de flesta språk och i tillägg har klarat av att skaffa en butik via en app på telefonen som fungerar

Grundide'n till Wish är helt genial. De startade som en app där de tillverkade önskelistor på produkter som folk ville ha. (ungefär som vi använder Inet sina listor här inne). Olika butiker och försäljare runtom i världen var inte sena att haka på. Här fanns det ju önskelistor från folk som trycker på telefonen vad de vill ha. I tillägg har appen flera miljoner användare.

Alibaba, Amazon och troligvis Wish är nu de tre största buktikerna i världen. Wish är de enda som klarat av att göra det via en app på telefonen.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Skrivet av HiZeY:

Min order har tydligen tagits bort nu, med orsak av att tog för länge innan inbetalning kommit in....

Lär väl misslyckas för de flesta. Har svårt o tro att detta ska fungera för alla oss.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Jaha, de hittade sin utväg till slut för att bli av med alla beställningar. Får prova o klaga hos klarna eftersom de sköter betalningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Fick du någon order orderbekräftelse innan?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Fick du någon order orderbekräftelse innan?

Nej ingen orderbekräftelse.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Avvaktande status? Kommer nog gå samma öde till mötes isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Då har du heller aldrig genomfört själva köpet, i vart fall inte betalat för det.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Då har du heller aldrig genomfört själva köpet, i vart fall inte betalat för det.

Precis som jag skrev också.. " Med anledning att det tog för länge med inbetalningen" Vet att för många andra har det varit samma status, alltså avaktande status.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av marcusOCZ:

Wish säljer utan moms då de är en utländsk "butik". Klarna lägger på moms. I praktiken är det Klarna som köper produkterna av Wish som de säljer till dig i förhoppning av att du skaffar dig ränteskuld till dom. Klarna är en bank, inte en butik.

Wish har mest sannsynligt köpt upp ett eller flera konkursbon där det ingår flera grafikkort. Efter att de sålt ett antal kort så att deras affärer går med förväntad vinst skall resten ut. Det kostar mycket mer att ha saker på lager än att bli av med varorna.

Wish är förövrigt ett ganska stort företag med huvudsäte i Californien, med lager (containerkontor, inte varulager) i Amsterdam, med support för stora delar av Europa i Dublin, Irland. Deras andra stora avdelning är i Shanghai. Stora delar av deras IT-park befinner sig i Toronto.

Wish startades av två stycken före detta forskare från Google (Peter Szulczewski och Danny Zhang) och Wish har länge varit i söklyset från Amazon som försökt få köpa dom (ryktet säger att de blev erbjudna $10 miljarder) men de tackade nej.

Wish är ett internationellt Alibaba kan man säga. Varorna kommer från samma fabriker (det mesta av världens gods, både falska och äkta, tillverkas i Shenzhen). Skillnaden mellan Wish och Alibaba är att Wish klarar av at sälja globalt med support i de flesta språk och i tillägg har klarat av att skaffa en butik via en app på telefonen som fungerar

Grundide'n till Wish är helt genial. De startade som en app där de tillverkade önskelistor på produkter som folk ville ha. (ungefär som vi använder Inet sina listor här inne). Olika butiker och försäljare runtom i världen var inte sena att haka på. Här fanns det ju önskelistor från folk som trycker på telefonen vad de vill ha. I tillägg har appen flera miljoner användare.

Alibaba, Amazon och troligvis Wish är nu de tre största buktikerna i världen. Wish är de enda som klarat av att göra det via en app på telefonen.

Wish är bara en handelsplats, det är INTE Wish som säljer och skickar grafikkorten, lite som eBay så består Wish av massvis med säljare/butiker, det 1080 Ti som jag köpte för 3700 ink mons såldes av TomTop
TomTop får fullt betalt av Wish då det är Wish som har rabattkoderna för att locka nya kunder.

förövrigt så lär TomTop nu tjäna grova pengar efter att dom har höjt priset med nästan 2000kr men fortfarande säljer som smör

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Kanske är det som är problemet. Wish/säljaren bekräftade väl aldrig ordern så att den tillslut annullerades.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Skrivet av falconr:

Avvaktande status? Kommer nog gå samma öde till mötes isåfall.

Låter konstigt. Jag genomförde min beställning 21:13 idag och fick ett bekräftelsemail från Wish samma sekund.

Permalänk

är jag föresten den enda som betalade med kort? alla skriver ju bara om faktura här

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem

kunde inte hålla mig och var tvungen att testa.. har ändå gått i uppgraderingstankar till GTX 1080 och om jag mot förmodan får hem ett kort så har jag sparat en dryg femhundring och fått ett GTX 1080 TI istället.

lyckades inte få till den ena 5% koden men hittade en 50% +5% kassa så slutsumman med klarna faktura blev 4641,30kr

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem
Skrivet av whats0n:

Låter konstigt. Jag genomförde min beställning 21:13 idag och fick ett bekräftelsemail från Wish samma sekund.

Haft avvaktande sedan dryga dygnet. Wish sa att det kan ta tid och bad mig ha tålamod men att varan kommer skickas. Börjar tvivla på de orden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Haft avvaktande sedan dryga dygnet. Wish sa att det kan ta tid och bad mig ha tålamod men att varan kommer skickas. Börjar tvivla på de orden!

Så sa dom till mig också. Att jag skulle vänta 5 dagar eftersom det handlade om en så dyr produkt så kunde man behöva få vänta längre...

Sen tog dom bort den.

Visa signatur

Permalänk

Verkar som att 1080 ti har gått ner lite i pris igen. 9360kr nu

Edit: Eller jag vetitusan, nu är det tillbaks till över 10k

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

AliExpress är större I åtminstone Sverige och har funnits längre med mycket bättre app

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cordinator:

är jag föresten den enda som betalade med kort? alla skriver ju bara om faktura här

Direktbetalning via Bank

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

@Cordinator: Tror folket valde faktura då man betalar via Klarna och de erbjuder ett köparskydd om något skulle krångla - tror inte du har den garantin om något skulle hända annars

Permalänk
Skrivet av ILTotoRiina:

@Cordinator: Tror folket valde faktura då man betalar via Klarna och de erbjuder ett köparskydd om något skulle krångla - tror inte du har den garantin om något skulle hända annars

kortbetalningen sker ju också via Klarna.
jag har alltid betalat via kort på Wish och köpskyddet har alltid fungerat

Visa signatur