Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk

@Barilla08: På höger sida så finns det en "Dropdown" som du kan välja GTX1060 eller GTX1070. Jag valde GTX 1070 och slutsumman hamnade på 2064kr INK Moms. +29kr för "Betala i slutet av november". Nu ska vi bara se så att order inte blir avslutad som det verkar blivit för andra.

Permalänk
Inaktiv

Så det blir 6000 kr med moms, såg inte att det står "VAT excluded" efter "order total"... att beställa eller att vänta på ett bättre erbjudande är frågan.

Permalänk

@aejt: Nu står det 12000kr för mig också ! skumt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285805:

Nu blev det 4396 kr när jag startade om Wish på mobilen. Får nog bli en beställning om detta nu stämmer.

https://puu.sh/y12gv/0a33ffa9f0.jpg

Det är skitrörigt allt detta och det känns lite som att det försöker få en att köpa "fel" med vilja. Ett 1080Ti som listas och sedan när man väljer köp så är det helt plötsligt ett 1050. Man ändrar "size" till ett 1080Ti och helt plötsligt är priset 10-20000.

Sedan i ditt köp så är det ex moms också står det. Så var beredd på att momsen tillkommer.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Inaktiv

Priserna varierar tydligen på vad säljaren har i grundpris.

Detta är min order! 4700:- för ett Ti är ju helt ok!

Permalänk
Inaktiv

"Arriving by Jan 2, 2018".

Kan man berätta det till Klarna och betälla i slutet av januari istället för november då?

Skrivet av anon131444:

Priserna varierar tydligen på vad säljaren har i grundpris.

http://i65.tinypic.com/10539t5.jpg

Detta är min order! 4700:- för ett Ti är ju helt ok!

Hur blev det 10371 kr för dig? Det står 11853 kr för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Priserna varierar tydligen på vad säljaren har i grundpris.

http://i65.tinypic.com/10539t5.jpg

Detta är min order! 4700:- för ett Ti är ju helt ok!

När la du ordern? & hur lång tid tog det tills du fick en bekräftelse på mailen?

Jag la ordern igår runt 20:00 och då hamnade jag på ungefär samma pris som dig. Men ingen mail eller status ändring sen jag la ordern.

/M

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag skulle betala så kunde jag inte ta faktura, utan fick bli med kort. Lik förbannat verkar Klarna ha gjort en kreditupplysning på mig. Någon annan som haft liknande?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon285805:

"Arriving by Jan 2, 2018".

Kan man berätta det till Klarna och betälla i slutet av januari istället för november då?

Man kan bestrida betalning med motivationen att varan inte kommit ännu!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slapinator:

När la du ordern? & hur lång tid tog det tills du fick en bekräftelse på mailen?

Jag la ordern igår runt 20:00 och då hamnade jag på ungefär samma pris som dig. Men ingen mail eller status ändring sen jag la ordern.

/M

Skickades från m.sweclockers.com

Tjenare

Jag minns inte men denna tråd hade 10 sidor typ, så det var nog runt din tid vill jag påstå!
Fick OE nästan omgående av Wish. Får ju hoppas att det kommer. Och kommer det en banan t ex så bestrider jag ju livslyckan ur Klarna. Har dock inget att förlora!

Permalänk
Medlem

Är det någon av dom som beställde i måndags som fått leveransbekräftelse ?

Permalänk

@anon131444: Är 4700kr med moms ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ToadofTerror:

@Pixlchaser: Är 4700kr med moms ?

Kan ej få det bekräftat på något sätt men det verkar vara ordertotal.

Permalänk

Priserna varierar så klart eftersom TomTop har 24h "SUPERSALES" hela tiden, därför kan de vara stor skillnad mellan i förrgår, igår och idag. Det är inte Wish som styr priserna utan TomTop och det är wish som betalar mellanskillnaden för de 50%+ vi får.

La min order runt 16 igår och fick en bekräftelse cirka 5 minuter senare, om ens de. Men jag tror inte bekräftelse betyder att du kommer få varan till 100% för det händer även på Svenska sidor att du får en bekräftelse och att varan är slut på lager så dem måste ta bort din order. Så länge dem inte har behandlat din order till 100 så kan dem annullera den.

På min order står det:

Behandlar Order
Vi räknar med att din order behandlas mellan:
18 okt. 2017 - 20 okt. 2017

Så hoppas ju fortfarande att man får den någon gång innan året är slut

Permalänk
Medlem

Alltså.. Jag försökte hålla mig. Jag försökte verkligen. Gick flera dagar. Men nu när jag kollade så blev det ett köp av ett 1070 ändå. (Plus en annan grej, men det får bli en överraskning sen i inköptstråden <3 Sjukt taggad på att få hem det )

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

jävlar vad rörigt det var att beställa och vad i helvete, "58000kr" kostar nu enbart 8000kr "spara 50000kr" går folk på sån skit?
"Ordervärde 8 382,00 kr
Leverans 89,00 kr
Rabattkod hpddsnd -4 235,50 kr
Orderns Slutsumma 4 235,50 kr "

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem

90% av alla frågor idag kan besvaras med två svar:

1. Beställningar som legat 24 timmar utan orderbekräftelse tas bort. Det kan vara en idé att kontakta wish support om du inte fått orderbekräftelse efter 8 timmar, dock hjälper det möjligen inte det heller. Sök i tråden. Står din order som "behandlas / processing" har du kommit så långt det går hittills. Vissa har fått kreditupplysning från Klarna, men det beror nog mest på om/hur du använt Klarna tidigare.

2. Priset efter rabatter och det Klarna lägger på i kassan blir ca hälften av utgångspriset. Priset ska därmed ligga runt 4000 för 1070 respektive 8000 för 1080ti innan du börjar med rabatterna. Möjligen ser det annorlunda ut i just din klient eller att priset ändras, men det får du testa själv. De är typ 5 person som har kommit in i tråden och vägrat tro på att priset har gått upp, ställt massa frågor som redan behandlas, för att slutligen konstatera att det inte fungerar eftersom priset har gått upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Har följt med från start och det är uppenbart att priset höjts. Läs igenom tråden så ser du att andra bekräftat.

Eller hur?

Precis, fortfarande billigt jämfört med svenska priser.

Sorry. Jag irriterade mig på din gissning av anledning, inte att priset höjts - det skrev jag själv i en post tidigare.
Kan gissa mig till att det är därför de höjt. Men det likväl vara någon anledning. Så

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt i natten, 01:40 den sjuttonde, så typ 36-ish timmar sen.

Fick bekräftelse att betalning kommit in någon gång på morgonen igår sen.

Står Processing sen dess.

Orden ska bli processed innan den 20:e, så by friday så ska det vara skickat.

Gällande pris:

Det är oklart. Klarna säger att när du handlat med klarna så har du betalat moms.
Jag fick mitt för 3,7k, så om det nu blir momspåslag på det så kommer jag först att bestrida det baserat på vad Klarna sagt.
Mest på princip.
Min budget var 5500 för ett 1080, kanske ett vagt hopp om att hitta ett begagnat för 4.
Så, om jag nu får ett 1080ti för 4,6-5,2k så är jag ändå rätt jävla nöjd med hela det här, eftersom jag dels ligger inom budget, och dels får ett kort jag trodde att jag bara kunde drömma om.

(Och ja, det är ett legit kort).

Får jag det för 3,7k så kommer jag dansa av lycka och glädje, eftersom det är 1-2 tusenlappar kortare väg till en Ultrawide monitor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av prpx:

Priset ska därmed ligga runt 4000 för 1070 respektive 8000 för 1080ti innan du börjar med rabatterna.

För mig blev det 11853 kr för ett 1080ti. Ska man vänta avbryta beställningen och vänta på något nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285805:

För mig blev det 11853 kr för ett 1080ti. Ska man vänta avbryta beställningen och vänta på något nytt?

Om du vill få det löjligt billigt? Ja.

Eller refresha om och om igen tills du ser att siffrorna är tillräckligt låga för din smak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Neknoh:

Om du vill få det löjligt billigt? Ja.

Eller refresha om och om igen tills du ser att siffrorna är tillräckligt låga för din smak.

1080 ti kostar 12093 kr nu

Permalänk
Skrivet av anon285805:

För mig blev det 11853 kr för ett 1080ti. Ska man vänta avbryta beställningen och vänta på något nytt?

Vänta, betalade du 11853 kr för ett 1080ti?

Eftersom du frågar om du ska avbryta beställningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToadofTerror:

@Pixlchaser: Är 4700kr med moms ?

Jag vill påstå att det inte är med moms fast folk säger det, procentsatsen stämmer inte och så står den andra summan i bekräftelsen, varför skulle rabatten dras på momsen om klarna lägger på det själv... Ingen logik

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av alfonsg00:

Vänta, betalade du 11853 kr för ett 1080ti?

Nej, det blev ca 6000 kr med 50% rabattkod men det svider i hjärtat när andra fick ner det till 4000 kr.

Permalänk
Medlem

Kod för 50%: kbvjwrb
om någon ännu vill prova

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Vänta, betalade du 11853 kr för ett 1080ti?

Nej, priset i butik stod som nästan 12k innan rabatter osv.

Permalänk
Permalänk
Entusiast

Då verkar priset vara höjt till cirka 12K, festen är över för de nyanlända till tråden
Jag skulle i varje fall inte beställt det för 5,5-6 tusen kronor!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@Daemon85: man får ett pris från sidan, jag fick 3700 ish, då stod det EXCL VAT.

när jag valde klarna faktura 14 dagar och gick vidare stod det 4200 ish INKL MOMS.

ordern gick igenom och blev confirmed.

sedan finns det vissa som lyckats köpa EXCL VAT hela vägen, men får då ett meddelande från wish där dom säger att säljaren undrar om man är redo att stå för eventuell moms som tillkommer.

det är därför det råder väldigt delade åsikter.

folk har dessutom kontaktat klarna som själva sagt att dom lägger på momsen när man använder dom.