Frågor/råd övervakning hemma - NEST CAM

Permalänk

Frågor/råd övervakning hemma - NEST CAM

Hej.

Jag är ute efter ett övervaknings system i form av yttre kameror på mitt hem.
Jag har kollar på polera lösningar som IP kameror som jag kopplar till min Synology NAS, har kollar på ubiqutiy, nest och Ring.

Har svårt att bestämma mig!

Mitt mål är att ha ett säkert system som övervakar dyngnet runt på rörelser.
Målet är även att systemet inte varnar för minsta lilla löv som blåser framför utan att den kan filtrera vad som är en person och vad som är en bil eller liknande.
Jag föredrar att ha ett kabel anslutet nät där jag i te använder WI-FI men kan leva med det.

Min fråga!
Är det någon som har använt eller har erfarenhet av NEST CAM systemet?
Nest har nämligen ett bra filtreringssystem för att slippa meningslösa varningar.

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du för total budget / budget per kamera? Det finns semi-profesionella lösningar från bland annat Axis som kan vara värda att kika på om du vill ha prylar som bara fungerar.

Jag har själv ett gäng kinakameror, en Logitech Circle 2 och lite annat, har dock inte testat Nest än - visste inte att man kunde köpa dem i Sverige.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk

@Kr^PacMan:

Budjet per kamera är la Ca 1500 - 1800kr + systemet.
Har idagläget en UNIFI G3 dome som jag testar där den nu är monterad.
Kommer troligtvis köra på UNIFI då de inte har någon månadskostnad på sin mjukvara och den går att köra på en Windows dator eller om man ör duktig så kan m,an även simulera den på min Synology NAS, dock har jag inte lyckats få till detta...

Gillar Nest systemet med alla funktioner de kamerorna har och personidentiferingen som de har är fantastiskt, samt att man kan kombinera det med en dörrklocka som kommer 2018. Men gillar inte att de kräver WIFI, föredrar att ha kamerorna Kabelanslutna till nätverket, mindre risk för störningar då och det är lättare i mitt fall att dra kablar till mina ställen där jag vill montera mina kameror än att se till så att det finns bra WIFI för en permanent monterad enhet som en kamera..

har idag Netgear ORBI som WIFI system, men kommer la uppgradera det till Ubiquiti WIFI enhter för ett mer komplett system..

Hur fungerar circle 2 kameran tycker du?

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tec_Nonsens:

@Kr^PacMan:

Budjet per kamera är la Ca 1500 - 1800kr + systemet.
Har idagläget en UNIFI G3 dome som jag testar där den nu är monterad.
Kommer troligtvis köra på UNIFI då de inte har någon månadskostnad på sin mjukvara och den går att köra på en Windows dator eller om man ör duktig så kan m,an även simulera den på min Synology NAS, dock har jag inte lyckats få till detta...

Gillar Nest systemet med alla funktioner de kamerorna har och personidentiferingen som de har är fantastiskt, samt att man kan kombinera det med en dörrklocka som kommer 2018. Men gillar inte att de kräver WIFI, föredrar att ha kamerorna Kabelanslutna till nätverket, mindre risk för störningar då och det är lättare i mitt fall att dra kablar till mina ställen där jag vill montera mina kameror än att se till så att det finns bra WIFI för en permanent monterad enhet som en kamera..

har idag Netgear ORBI som WIFI system, men kommer la uppgradera det till Ubiquiti WIFI enhter för ett mer komplett system..

Hur fungerar circle 2 kameran tycker du?

Okej, för cirka 2500 kr/kamera kan du få kameror ur Axis Companion-serie. Det är stabila produkter som är moderna med app och så vidare. Har dock hört mycket bra om Unifi G3-kamerorna, förutom att man är lite låst till deras system. Läste någonstans dock att man kan plocka ut en RTSP-stream från dem om man vill köra någon annan serverprogramvara.

"Smart" dörrklocka har jag sedan 2 år tillbaka, har en Ring ( https://ring.com/ ) som jag är väldigt nöjd med. Har skrämt ett par försäljare mer än 1 gång när jag inte varit hemma och dörrklockan börjat prata

Circle 2 fungerar bra, installationen är verkligen superenkel men haft lite problem med Wifi-anslutningen, precis som jag förväntade mig. Har tre stycken Unifi-accesspunkter men ibland tappar kameran helt enkelt täckning, vilket ger vatten på mitt hjul att dra ännu mer nätverkskabel i huset

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro