[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Jag tänkte mer på servrarna.

Blizzard äger bara loginservrarna, själva spelservrarna är det Bungie själva som äger.
Sedan har ju Blizzard förövrigt släppt Overwatch efter D3, en release som vad jag minns gick helt smärtfritt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@ExcZist:

Samma som i min signatur. Men jag har märkt att det skedde mest i Trostland EDZ, spelar jag bara campaign uppdrag verkar det flyta bättre igen =]

Ahh, har samma som er förutom grafikkort, sitter med 240 hz benq monitor.

Men nej jag har inte märkt lagg eller dylikt.
Flyter på för ovanlighetens skull mot vad folk fått i Cod.

Lite små kul när folk sprejar allt de kan /dör och man kommer dit med HandCannon och tar ett skott per skalle lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

Blizzard äger bara loginservrarna, själva spelservrarna är det Bungie själva som äger.
Sedan har ju Blizzard förövrigt släppt Overwatch efter D3, en release som vad jag minns gick helt smärtfritt.

Ja, vad jag minns hade overwatch en relativt smärtfri release vad gäller belastning/lagg och dylikt
Menar det. Jag loggade in ungefär 15 minuter efter att servarna gick online just för att slippa största vågen

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jag kör inget sånt alls + att folk blir bannade för injector program. Finns massa om det på reddit.

https://www.bungie.net/en/Help/Article/46101

Jag har på MSI AB i bakgrunden för att kolla temps och lite annat efter en stunds spelande. Men eftersom OSD ändå inte fungerar borde man ju inte kunna bli bannad för det?

Intressant att FPS limitern i RTSS inte fungerar med spelet Ligger på 144 fps istället för de 141 jag satt den till.

Skrivet av Gustenrocks:

Herregud vad det laggar just nu. I princip ospelbart

Testat de senaste drivisarna? Både AMD och nVidia har ju optimerat sina.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon här som blivit bannad?
Läste på reddit om att det är många som blivit bannade helt random. Vågar inte logga in och spela idag..

Permalänk
Medlem

Nu har ju inte jag världens bästa cpu (i5 7300hq) men upplever inte ni hög cpu belastning i publika områden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Folk verkar bli bannade höger & vänster för att dom har igång program i bakgrunden som Discord, Mumble och OBS för att dom injectar kod i spelet. Sen är alla bans permanenta och går inte att disputa!? Det är ju helt sjukt om det är sant.

https://www.reddit.com/r/destiny2/comments/78jo4y/psa_avoid_g...

EDIT: Någon här som åkt ut för detta ännu?

La till en fråga
Permalänk
Medlem

@Mocka: Aa jag har senaste drivisarna. Men som jag skrev tidigare, det är bara när jag är omringad av andra spelar som har massa saker för sig.

Spelade tank-uppdraget nu. Något exploderade, min tank flög iväg som en vante och landade under texturerna. Efter mycket hoppande letande jag mig ut från under golvet och fick springa 80% av vägen xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigfudge:

Folk verkar bli bannade höger & vänster för att dom har igång program i bakgrunden som Discord, Mumble och OBS för att dom injectar kod i spelet. Sen är alla bans permanenta och går inte att disputa!? Det är ju helt sjukt om det är sant.

https://www.reddit.com/r/destiny2/comments/78jo4y/psa_avoid_g...

EDIT: Någon här som åkt ut för detta ännu?

Tor det är deras anti cheat som gör det.
Är ju bara att stänga av onödiga saker.
Men jag håller ju med om att man borde ju få lira ändå.

Edit:
Stäng av allt onödigt, tills du ser att de fixar problemet .
Har bara steam och battlenet igång/musik.
Kan lira det ensam om man vill
Men stäng av onödiga saker så går det bra.

Permalänk
Medlem

skulle man ej få nått extra om me pre-order spelet ?

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av e@s:

skulle man ej få nått extra om me pre-order spelet ?

Ett gevär har jag sett i någon reklam.

Permalänk
Medlem

Kraschat 3 gånger på samma ställe nu. Ska till något skepp där Cayde6 är och när jag springer mot det så bara dör spelet. Någon annan som har samma erfarenhet? Alternativt någon AMD-ägare som inte har samma erfarenhet?

Permalänk
Medlem

Even at 150+ FPS it just feels like the game is stuttering like crazy when aiming. I don't know if this occours for everyone and it it's even noticeable with lower FPS, but there is a way to fix it (for now).

1. Go to your game folder
2. Open properties of Destiny.exe
3. Go to compatibility
4. Check DPI-scaling via application

Hope this also works for you, enjoy the game!

- Detta ska tydligen fixa problemet med stuttering.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Någon som har problem att gubben drar sig till vänster ibland? Typ auto strife left. Det brukar släppa efter ett tag.

Permalänk
Medlem

@Trackmaster: Har inte upplevt detta men i CS:GO brukar detta hända mig men det räcker oftast med att tabba in och ur ifrån spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Kraschat 3 gånger på samma ställe nu. Ska till något skepp där Cayde6 är och när jag springer mot det så bara dör spelet. Någon annan som har samma erfarenhet? Alternativt någon AMD-ägare som inte har samma erfarenhet?

Sådär. Kraschat ytterligare 3 gånger samma ställe nu. Installerat om grafikdrivisarna. Allt är uppdaterat. Men det bara dör. Fuck this.

Permalänk
Medlem

Finns en del brister ännu, den största och jobbigaste är väl att jag inkl. Mina vänner har riktigt bra flyt först när spelet startats efter några timmar börjar det sacka ihop och jag ligger på ca 40fps. 25% gpu usage och 20% CPU usage. Utöver detta bra spel, hann inte lira så mycket men det blev iaf en 4-5 timmar igår kväll och kommer upp i level 20.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Finns en del brister ännu, den största och jobbigaste är väl att jag inkl. Mina vänner har riktigt bra flyt först när spelet startats efter några timmar börjar det sacka ihop och jag ligger på ca 40fps. 25% gpu usage och 20% CPU usage. Utöver detta bra spel, hann inte lira så mycket men det blev iaf en 4-5 timmar igår kväll och kommer upp i level 20.

Har du lyckats bli level 20 på 4-5 timmar!?! Jag hann till level 10 jag Men jag och min kompis har precis samma problem. Börjar säcka ihop efter några timmar och man måste starta om spelet.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Stämmer alla påståenden om att folk blir bannade för minsta lilla? Nån på Reddit sa till och med att Windows egna Game DVR overlay fick han bannad.

Men o andra sidan, så sa en snubbe från Bungie på twitter att det bara är skitsnack. Vad ska man tro på?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Har du lyckats bli level 20 på 4-5 timmar!?! Jag hann till level 10 jag Men jag och min kompis har precis samma problem. Börjar säcka ihop efter några timmar och man måste starta om spelet.

Tror man blir 20 när man klarar hela storyn, men vet inte om det går att göra på 5h dock

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferre4:

Nu har ju inte jag världens bästa cpu (i5 7300hq) men upplever inte ni hög cpu belastning i publika områden?

Låg på ca 50-60% på alla trådar på min 6700K @ 4,5ghz i ca 100-110fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@Mocka: Aa jag har senaste drivisarna. Men som jag skrev tidigare, det är bara när jag är omringad av andra spelar som har massa saker för sig.

Spelade tank-uppdraget nu. Något exploderade, min tank flög iväg som en vante och landade under texturerna. Efter mycket hoppande letande jag mig ut från under golvet och fick springa 80% av vägen xD

Oj haha, det där med tanken låter ju helt galet. Hursomhelst, trist att det inte fungerar tillfredsställande när du har mycket folk omkring dig.

Skrivet av joeldanielsson:

Even at 150+ FPS it just feels like the game is stuttering like crazy when aiming. I don't know if this occours for everyone and it it's even noticeable with lower FPS, but there is a way to fix it (for now).

1. Go to your game folder
2. Open properties of Destiny.exe
3. Go to compatibility
4. Check DPI-scaling via application

Hope this also works for you, enjoy the game!

- Detta ska tydligen fixa problemet med stuttering.

Märkte också att det stuttrade väldigt mycket när man körde med mus och tangentbord men såg då en inställning som hette Aim Smoothing. Jag körde igång den och då blev allt bra igen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med att musen i princip är obrukbar i menyer och kopiös inputlag i spelet?

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

@oTiuZ: Det är skitsnack såklart. Det finns otroligt många fuskar där ute som försöker med allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Sådär. Kraschat ytterligare 3 gånger samma ställe nu. Installerat om grafikdrivisarna. Allt är uppdaterat. Men det bara dör. Fuck this.

Hade samma problem med Vega 56. Löste det genom att kopiera spelet till en annan dator och köra det uppdraget på den andra datorn. Kanske också går att lösa genom att använda det interna inbyggda Intel eller AMD grafikkortet om man har det.

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Medlem

@dosman:

Den möjligheten har ju inte jag, om jag inte får nån kompis att spela uppdraget åt mig antar jag.
Oavsett är det ganska sinnessjukt om det är vad som krävs för att få spela vidare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Tror man blir 20 när man klarar hela storyn, men vet inte om det går att göra på 5h dock

Körde mycket av storyn men halkade efter i Gear så då gjorde jag bara public events och två-tre events ger ju en level ca.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem

@dosman:

Till de som har VEGA 56/64 och lider av samma specifika crash som mig på uppdraget på Nessus, the red war SIX

Finns post på AMD om det HÄR där de sedan länkar till felrapporter hos Bungie. Tydligen kan man undgå att krascha om man tittar ner i backen, ska in och pröva det nu.

UPDATE 1: Kom fram till målet om man tittar ner i backen, men eftersom man ska skjuta folk o grejer blir det knivigt. Vet inte om jag har det i mig att hålla på och försöka mer heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Bungies officiella Twitterkonto samt DeeJ som ska sköta PR har sagt nada om det här, fast de vågar väl inte pga skitstormen som följer.

Roligast är ju när de blir bannade av att endast ha Nvidias program igång då det är en Nvidia sponsrad titel.