Min windows nätverk drivers borta... Hjälp!

Permalänk

Min windows nätverk drivers borta... Hjälp!

Hej, min windows 8.1 drivers borta och har ingen nätverk på min dator och jag hittar inga drivers för stt ladda ner via usb... någon som är teknisk och kan hjälpa mig?

Tack!

Windows 8.1
gtx 770
i5 4670k
msi gaming 5 z97

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem

https://www.msi.com/Motherboard/support/Z97-GAMING-5#down-dri...

Gå till LAN och välj att ladda ner driver only! Du ska inte ha Killer Network Manager!

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

https://www.msi.com/Motherboard/support/Z97-GAMING-5#down-dri...

Gå till LAN och välj att ladda ner driver only! Du ska inte ha Killer Network Manager!

Tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du moderkortets skiva kvar? Kolla om den har en drivrutin, Sedan kan du uppdatera datorn.

Har du tillgång till en annan dator så är lättaste sättet att starta från en Linux Live-ISO som körs från DVD eller USB.

Direktlänk till Linux Mint 18.2 ISO hos Academic Computer Club - Umeå Unversitet.

Skapar du din avbild på en Windows-dator så är rufus ett program att rekommendera https://rufus.akeo.ie/

Från En Linux Live - ISO får du med 99% säkerhet direkt tillgång till USB, Internet, ett användbart skrivbord med skärmens upplösning etc.

Från menyn väljer du tredje ikonen uppifrån i vänstra delen (två kugghjul) för att ta fram systeminställningarna Sedan sätter du ditt språk till svenska samt sätter tangentbord och datum till svenska och väljer stockholm för rätt tid.

För att ändra språk välj Language och sedan den nedersta smala knappen för att lägga till sverige. I listan väljer du vänster knapp add och sedan rulla fram till sweden, sweden utf-8. stäng fönstret och välj dom stora knapparna med flagga på och välj sedan i turordning sverige samt tredje knappen för att lägga till språket i hela systemet.

Stäng alla fönster och välj att logga ut i menyn, (andra ikonen nedifrån i vänster del). Vänta ca 5 - 10 sekunder så blir du automatiskt inloggad igen, Godkänn om systemet vill ändra namn på dina hemkataloger till svenska. (Allt du kör från en live-ISO är på en ramdisk så inget ändras på din hårddisk om du inte specifikt kör ett sådant program eller kommando, vilket innebär att denna procedur måste göra om varje gång du startar med din live-ISO.)

Du kan nu med programmet diskar (disks), gparted samt andra program direkt på din live-iso köra systemet samt rätta till eventuella fel eller plocka ur information eller en avbild av hela din hårddisk innan du försöker göra om din installation av Windows etc.

Behöver du mer hjälp, fråga på.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon