Problem att installera om Nvidia drivrutin och ta bort det gamla.
Under en viss Steam rea så laddade jag hem Fallout 4: GOTY. Gick rätt bra förutom att special ljudet ibland kunde försvinna under spelets gång vilket följde ett 5-20 sekunder lång frys. Mycket irriterande. Efter mycket sökande och testande runt nätet så gick det bättre men inte helt. Så det var ett test kvar, updatera grafikkortet vilket jag inte hade gjort på bra länge (2 år sedan kanske?).
Operativsystemet är windows 7 och Grafikkortet är GTX 960
Jag hade geforce experience installerat men den var utdaterad (antar jag?). kunde inte hämta updateringen via den tjänsten. Så jag gick till Nvidias hemsida och hämtade drivrutinen därifrån.
Paketet hamnade under hämtade filer så det var bara att packa upp och sen installera den.
Under installationen så gick den igenom systemet, var tvungen att acceptera för att kunna installera den. Sen när installationen var halvvägs så fick jag blå skärm. Mycket udda. Jag provade installationen 2 gånger den dagen men fick samma resultat. Sket i det till slut och la mig och sov istället.
Idag. Sökte runt och så vidare. Provade till slut att avinstallera min nuvarande drivrutin. Gick till program och funktion. Där hade jag:
NVIDIA 3D Vision drivrutin för styrenhet 364.44
NVIDIA grafikdrivrutin 364.72
NVIDIA HD audio 1.3.34.4
NVIDIA PhysX systemprogramvara 9.15.0428
Högerklickade en av dem. Kunde inte avinstallera någon utav dem. Programmet kunde inte starta etc även fast filen var där. Efter mycket forskning så blev jag trött och slängde alla NVIDIA mappar under program (både "Program" och "Program (x86)") i papperskorgen och raderade dem.
Nu har jag 4 NVIDIA program i program funktioner som inte kan försvinna.
Och om jag försöker att installera om drivrutinen så kommer jag till systemkontrollen. Sen säger den att programmet misslyckades:
PhysX systemprogramvara; inte installerat
3D Vision drivrutin; inte installerat
HD audiodrivrutin; inte installerat
grafikdrivrutin; inte installerat
NVIDIA GeForce Experience; inte installerat
3D vision drivrutin; inte installerat.
Kan dock fortfarande spela med kortet.
Snälla, hjälp mig.