Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Mölly's Brownie, https://www.systembolaget.se/dryck/ol/mollys-brownie-3186003

Den låter inte så värst god och man kisar sig igenom första halvan men sen så : )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

En långburk Norrlands och hårdrock

Permalänk
Medlem

Fuller's Imperial IPA Limited Edition, mums!

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Skrivet av Xeraton:

Då har man nyligen fyllt 20 och därmed handlat på systembolaget för första gången. Köpte denna:
https://i.imgur.com/Dk9vjXv.jpg
Inget för finsmakaren kanske, men det var den ölen som hade högst alkoholhalt till lägst pris, så jag slog till på den. Har dock hört att 10+% öl ska vara ganska äckliga, men hur illa kan den smaka egentligen? Någon som provat denna eller liknande?

Antar den var äcklig. Köpt Arboga någon gång på test 10,2% tror jag fick i mig halva burken sedan hälde jag ur resten. PPK värdet har jag slutat kika på sedan länge. Tycker 4-6% är lagom på öl men det varierar ju med olika sorter.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Singleton Single Malt

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

nikka from the barrel

Permalänk
Medlem

Rödvin.... är på LCHF 0ch får ej dricka öl.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Antar den var äcklig. Köpt Arboga någon gång på test 10,2% tror jag fick i mig halva burken sedan hälde jag ur resten. PPK värdet har jag slutat kika på sedan länge. Tycker 4-6% är lagom på öl men det varierar ju med olika sorter.

Har druckit upp den nu och den nu (väl kyld) och tyckte inte den smackade så illa faktiskt. Visst, den hade en ganska stark eftersmak som påminner om starksprit, men det var inte alls så illa som jag väntat mig. Det gick att dricka utan problem. Jävlar vilket drag det var i den dock, känns som man druckit 3-4 "vanliga" starköl efter den där Blir nog till att köpa två stycken av dessa till nästa gång så har man en stabil "grundfylla" billigt och bra.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Rödvin.... är på LCHF 0ch får ej dricka öl.

Bra tänkt...

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Xeraton:

Har druckit upp den nu och den nu (väl kyld) och tyckte inte den smackade så illa faktiskt. Visst, den hade en ganska stark eftersmak som påminner om starksprit, men det var inte alls så illa som jag väntat mig. Det gick att dricka utan problem. Jävlar vilket drag det var i den dock, känns som man druckit 3-4 "vanliga" starköl efter den där Blir nog till att köpa två stycken av dessa till nästa gång så har man en stabil "grundfylla" billigt och bra.

Det är väl bra att alla är olika och att det finns något på marknaden för alla ?
Jag själv skulle aldrig dricka den här typen utav dubbel bock öl, men ja..

Jag tar nog hellre 3-4 "vanliga" lite finare öl som grundfylla isåfall - men jag är inne på något liknande spår som @jOnÄTÄn. Det handlar inte om alkoholmängden.
Men i ens glansdagar när man ute och festade var och varannan dag och mer brydde sig om just ypk'n än smaken så... go wild!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ElWeed:

Rödvin.... är på LCHF 0ch får ej dricka öl.

jag körde LCHF i kombo med väldigt mycket öl.. gick faktiskt ned på det.. 9 kilo på ca 4 månader sen nådde jag idealvikten o nedgången stannade av ...

Permalänk
Medlem

Akutsug på dessa förut så det blir det ikväll när grabben somnat

Edit: Till den grekiska ölen blir det något så grekiskt som ölkorv på älg. Mycket älg i Grekland har jag hört..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Livsnjutare 😎

Dictador 20 years
Solera Rum

Och till det puffas en Montecristo No.5

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moltasman:

jag körde LCHF i kombo med väldigt mycket öl.. gick faktiskt ned på det.. 9 kilo på ca 4 månader sen nådde jag idealvikten o nedgången stannade av ...

Inte dåligt! Själv märker jag att fettet sakteliga smälter bort från hela kroppen. Rätt kul faktiskt!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Dictador 20 years
Solera Rum
https://i.imgur.com/gbw2urW.jpg

Och till det puffas en Montecristo No.5
https://i.imgur.com/fFZril5.jpg

Här har vi uppenbarligen en herre med god smak. Montecristo 5 ingår i mitt standardsortiment men Dictadorn är jag nyfiken på. Hur var den? Värd slantarna? Den har ju inte fått så jättebra betyg men det där får man ta med en nypa salt.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av KeepRaffing:

Här har vi uppenbarligen en herre med god smak. Montecristo 5 ingår i mitt standardsortiment men Dictadorn är jag nyfiken på. Hur var den? Värd slantarna? Den har ju inte fått så jättebra betyg men det där får man ta med en nypa salt.

Härligt att höra att fler än jag föredrar Montecristo No. 5 !
Det är lite utav mig "vardagscigarr".
En liten pinne som inte tar för lång tid, men ändå har lite smak utöver det vanliga! Priset kan man ju inte gnälla på heller

Gällande Dictador 20y så tycker jag den är väldigt prisvärd för vad det är.
Det är ju dock en Solera 20y så man kan ju inte räkna som 20årig whiskey till exempel....

Men!, med det sagt så tycker jag den är värd varenda krona. Det märks att detta är en lagrad rom och att den har ett djup som billigare varianter saknar.
Tilläggas skall dock, att min är köpt på bordershop utav en vänn så jag gav detta pris + 50kr som tack för hjälpen.
Vet inte vad man får hosta upp för den på Systembolaget via en beställning ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

"Smuttar" på en Bavaria öl och kollar Epicenter (CSGO), inte så värst god :/ Köpte den mest för den va liten och söt på Sytembolaget och den har skruvkork!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Precis knäppt min första Mythos för kvällen och sitter här djupt chockad. Det gick att dra av kapsylen. Jag upprepar :

Det. Gick. Att. Dra. Av. Kapsylen.

Ingen vanlig kapsyl. Ingen skruvare. Det gick att dra av kapsylen.

Matrix och LSD, släng er i väggen. Detta är mindfuck.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xeraton:

Då har man nyligen fyllt 20 och därmed handlat på systembolaget för första gången. Köpte denna:
https://i.imgur.com/Dk9vjXv.jpg
Inget för finsmakaren kanske, men det var den ölen som hade högst alkoholhalt till lägst pris, så jag slog till på den. Har dock hört att 10+% öl ska vara ganska äckliga, men hur illa kan den smaka egentligen? Någon som provat denna eller liknande?

Grattis. En fullager på 10% är inte bra. Jag rekommenderar att du provar igenom vad som finns. Systemet har mycket gott i hyllorna, APK är inte så spännande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Men magiskt!

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

Ballast Point Sculpin

Permalänk

@CCWarlock: Till er som vill ha stark öl som är god, testa Ballast Point Watermelon Dorado, 10%,19:90 på bolaget. (IPA)

Permalänk
Medlem

Sitter och smuttar på några A.Le.Coq .. rätt okej smak, och bättre för magen är Karjala

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

Haha älskar hur denna tråd poppar upp varje Fredag.
Tuborg Classic ur kran är svaret.

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Medlem

FAMOUS GROUSE SMOKY BLACK! Rätt ok blended faktiskt.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Sleepy bulldog winter ale

Permalänk
Skrivet av samiranta:

Haha älskar hur denna tråd poppar upp varje Fredag.
Tuborg Classic ur kran är svaret.

Befinner du dig i Danmark?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Idol-kväll är ölkväll.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Lagunitas pale ale new dogtown