Permalänk
Medlem

Vanilla hade många trevliga saker som tex att världen faktiskt var farlig och mycket folk var ute och rörde sig i den, men själva gameplay kommer vara omöjligt att "genomlida" igen. Roaming PvP innan BGs var faktiskt bland det bästa detta lir leverat, BG's och honor systemet tog tyvärr död på denna "spontana" PvP.

Some mage var man tvungen att logga in 30 min innan raid för att börja göra vatten och mat åt alla (två olika spells) och som lock så vet jag inte hur många gånger jag ragat över "tardshards". Var väl dock inte innan någon gång i Wotlk de halvt fixade shards så de kunde fås från grå monster och cata tog mer eller mindre bort dem (användes för att buffa abilities och regenerades).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MinscS2:

Utan att låta negativ så tror jag du har rätt.

Nya spelare kommer överlag inte gilla Vanilla (saknar features dom är vana vid) och majoriteten av gamla spelare som gillade Vanilla kommer efter någon månads spelande inse att känslan som infann sig av att levla i vanilla samt raida MC/BWL/AQ för 10+ år sedan inte kommer infinna sig igen (man har bara en första upplevelse en gång), och nostalgi räcker bara så långt.

Själv tycker jag det är kul att Blizz äntligen släpper egna vanilla-servrar, men trots att jag älskade WoW i vanilla så är jag helt ointresserad av att spela om det. Been there done that helt enkelt, ser inte charmen med att grinda igenom MC/BWL/AQ igen.

Det är snarare folket/guildsen (och känslan av att vara 10 år yngre och problemfri) jag saknar, och det är inget som någonsin kommer komma tillbaka, vanilla-servrar eller ej.
RIP. Dark Prophesy @ Al'Akir och Northern Hellbounds @ The Venture Co.

Det gäller säkerligen för en hel del, men om man tittar på hela privatserver-communityn så ser man ändå att det minsann finns intresse för det.

Personligen testade jag vanilla för ett tag sedan på en sådan server, och blev förvånad av hur kul jag tyckte det var igen. Trodde också huvudsakligen det var nostalgi, men det höll alldeles för länge för det, slutade egentligen endast pga anledningar kopplade till att det var en privatserver, inte för spelet i sig. Är definitivt taggad på att spela igen dock! Speciellt nu när man kan planera i förväg, så alla man känner hamnar på samma server!

De kan nog utan problem ta en hundring i månaden för dessa servers också; alla som spelade vanilla är väl 20+ nu och har råd, liksom.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Hade redan sen innan 8 T3 delar, tror inte jag vill förstöra nostalgikänslorna genom att köra om det igen och kanske bli besivken eller inte har tillräckligt många dedikerade människor som jag hade.

Bingo.

Jag tror inte att det skulle vara så kul att köra vanilla igen. Så otroligt mycket har blivit bättre i spelet. Och det kommer från någon som raidade för world firsts genom AQ40 bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Hade redan sen innan 8 T3 delar, tror inte jag vill förstöra nostalgikänslorna genom att köra om det igen och kanske bli besivken eller inte har tillräckligt många dedikerade människor som jag hade.

Fulla signups varje gång och standby som va redo inom ett par minuter ifall någon var tvungen att dra.

För er alla andra som ser fram emot det hoppas jag dem inte släpper all content i classic på en gång så alla får va med ifrån starten och kämpa lite!

själv lyckades våran rädgrupp bara ta ner 3 bossar i naxx =P men aja det var skojiga minnen, kommer bli kyl att spela igen. Kommer ihåg när man blev 100 dagar ingame ^^ var i mc runt nån av dom första 3 bossarna i progression =P

Permalänk
Medlem

You think you do, bit you don't.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Jag tror att det lär nog vara mer som spela på "Vanilla" serverar mot va som spelas nu.. De har ju gjort så med servrarna idag av en anledning .. " Så lite som spelar nu för tiden " WoW idag är inte så kul mot det va förr...
Visst de har alla extra saker osv.. Men Det är inte ens kul att nå säg lvl 110 på en vecka och sen sitta där... blir ju hur tråkigt som helst.
Jag har spelat sen Vanilla men då var jag ju liten men jag vet fortfarande hur svårt det va.
Inga quest helper , tog flera månader att lvla, man dodgade lite mer än vad man skadade..
Talentsen var roligare för än vad det är idag.

Glädjen i WoW finns inte längre som det var.. Köper jag ett game card idag så spelar jag en vecka sen tröttnar jag pga att spelet är så tråkigt mot va det var för.
Jag föredrog att ha det "gamla spelet" när det var svårt och tog tid så man hade mycket att göra.
Så jag tror som flera andra att det lär nog vara fler som spelar på en Vanilla server än en ny om man kollar på hur dött det är .
Bara att ta och räkna alla privatservrar hur många som spelar totalt så ser nu hur många det blir

Nostralius var den bästa privata servern enligt mig.

Men folk tycker olika om Vanilla mot Dagens förenklade wow som en barnunge kan klara med nästan ingen hjälp att lvla i alls

Missade helt ditt inlägg igår i stressen jag hade. Ursäkta!

Jo tack. Ingen quest helper osv. Jag körde utan addons alls, kommer inte ens ihåg när addons dök upp i/till wow. Jag vägrade in i det längsta. Med mitt lokalsinne så var det en utmaning bara att hitta fram till questställena.

Gav nog fel intryck i min post. Kul för er som älskade/gillade vaniljperioden. Gjorde jag med i och med att jag spelat oavbrutet sen dess men jag hör till de få som tycker, personligen, att wow är roligare idag än vad det var då. Lite trist att man kan levla för snabbt nu men att levla på vaniljtiden var inte kul! En level tog evigheter, att ta sig till tränare för att köpa träning. Låna ihop guld till träningen alternativt att försöka grinda ihop guld till samma.

Efter veckors spelande började guilden samla ihop sig så när guilden skulle startas skulle alla delta med summan så där rök mitt första guld jag äntligen lyckats skrapa ihop.

Har oerhört roliga minnen av den tiden men skulle inte vilja spela den perioden igen. Kan iofs bero på att jag är ensam kvar från den tiden i wow. Som sagt, kul för er att det kommer vaniljservrar. Kommer nog testa lite själv men kommer inte bli vanilj trogen. Fick ju påpekat att min oro för att Blizz kommer satsa resurser mer på vanilj än "nytt" är obefogat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Detta ser jag fram emot att testa, enbart för nostalgin. Minns när fredagsmyset bestod av att köra diverse instanser och annat med guilden, för att hjälpa varandra med quests och hoppas på lite bättre gear, och att efter 6e gången kanske kunna få det där blåa enhandssvärdet som skulle passa så bra till min sköld

Personerna/guilden som man spelade med har ju alla gått skilda vägar och jag anser att gemenskapen är den viktigaste faktorn i WoW, och det är den som är grunden för alla trevliga minnen, iaf för mig.
Sedan var ju WoW i början något nytt (även om det redan fanns andra MMORPG) och att försöka åter uppleva känslan av något nytt och att utforska det blir oerhört svårt.

Jag tror inte att detta projekt kommer bli så värst långlivat, WoW har förändrats väldigt mycket sedan de första åren, och vem har inte gjort det? Dagens spelare har nog helt andra krav.

Med det ska bli väldigt kul att testa.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Missade helt ditt inlägg igår i stressen jag hade. Ursäkta!

Jo tack. Ingen quest helper osv. Jag körde utan addons alls, kommer inte ens ihåg när addons dök upp i/till wow. Jag vägrade in i det längsta. Med mitt lokalsinne så var det en utmaning bara att hitta fram till questställena.

Gav nog fel intryck i min post. Kul för er som älskade/gillade vaniljperioden. Gjorde jag med i och med att jag spelat oavbrutet sen dess men jag hör till de få som tycker, personligen, att wow är roligare idag än vad det var då. Lite trist att man kan levla för snabbt nu men att levla på vaniljtiden var inte kul! En level tog evigheter, att ta sig till tränare för att köpa träning. Låna ihop guld till träningen alternativt att försöka grinda ihop guld till samma.

Efter veckors spelande började guilden samla ihop sig så när guilden skulle startas skulle alla delta med summan så där rök mitt första guld jag äntligen lyckats skrapa ihop.

Har oerhört roliga minnen av den tiden men skulle inte vilja spela den perioden igen. Kan iofs bero på att jag är ensam kvar från den tiden i wow. Som sagt, kul för er att det kommer vaniljservrar. Kommer nog testa lite själv men kommer inte bli vanilj trogen. Fick ju påpekat att min oro för att Blizz kommer satsa resurser mer på vanilj än "nytt" är obefogat.

Hehe Addons kom ju lite senare som Questhelper.. Jag tror att folk hade svårt på den tiden med wow pga fanns så lite info om quester och Gear. Nu finns allt på youtube osv. Men sen så gillar ju inte jag WoW idag som det är pga att man når max lvl för fort. Vad ska man göra när man nåt max . Finns ju inte mycket att göra idag. PvP är uselt idag. De har Cross Realms av en anledning = Spelet är rätt dött, servrarna är rätt tomma. Jo det tog tid för men det var det som var det roliga. Du hade alltid något att göra i spelet.
Man skulle fixa bra talents, Geara upp. Samla till Mounts. Liksom det var ju på den tiden jag lärde mig av spelare att man sa WoW är ett evighets spel. Man hade alltid något att göra. Men idag är det inte riktigt på det sättet.
WoW var inte svårt förr. Det var bara mycket okunskap om hur man skulle lvla. Var därför inte alla klarade det.
Idag är det så lätt så att 12 åring klarar det " kusin" och då är det ju inte speciellt kul när man själv vill ha mycket att göra.
När jag började med Vanilla då det släpptes var jag inte gammal. Är 22 idag, men min poäng är att folk vill ju ha det gamla av en anledning. Jag hade gärna haft den gamla grafiken med, gamla städerna och gamla questerna. På grund av WoW var roligare med det.
https://www.youtube.com/watch?v=XuOYmqSF6OQ förklarar exakt hur dumma blizzard är.. Tror säkert någon länkat den redan men så är det. Hade gärna lagt 130 kr per månad eller 250 för två bara för att få lira det. Men det är för att jag gillar wow.
Idag är det... 1 vecka senare ... 110, vad ska man göra.. I Vanilla var det mer utmaning och det gjorde det roligare.
Även om det var mycket dåliga saker då men är ju tydligen inte sämre än idag pga att så lite spelar idag
Hehe tur att alla tycker olika

Permalänk
Medlem
Skrivet av leolulz:

Tror ni Thottbot återuppstår nu?

Det finns redan en databas med vanilla quests/items med mera.

http://db.vanillagaming.org/

Permalänk
Medlem

Vad kommer folk köra för klasser då?

Kommer satsa på 3 gubbar.

Orc warrior tank
Undead Mage
Troll Rogue

Kommer även ta ledigt en månad när det här släpps, bör få upp en karaktär till 60 utan problem. (Har fortfarande mardrömmar om att man måste springa till lvl 40 när man får första mounten). I slutet av vanilla så lyckades jag få upp en lvl 60 karaktär på 8 dagar. Dock så hade jag då en lvl 60 som sprang med mig hela tiden så att jag kunde rusa genom alla quests etc

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

@SvanteP:
Kommer nog att köra en gnome mage till att börja med Jag levlade aldrig upp någon karaktär till 60 faktiskt. Startade hellre nya gubbar, då jag tyckte startområdena var roligast

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Det finns redan en databas med vanilla quests/items med mera.

http://db.vanillagaming.org/

Jag vet.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS X HERO | Intel Core i7 8700K @4.8GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | 16GB DDR4 G.Skill Trident Z @4133Mhz | Corsair H150i PRO | Corsair Crystal 570X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Hehe Addons kom ju lite senare som Questhelper.. Jag tror att folk hade svårt på den tiden med wow pga fanns så lite info om quester och Gear. Nu finns allt på youtube osv. Men sen så gillar ju inte jag WoW idag som det är pga att man når max lvl för fort. Vad ska man göra när man nåt max . Finns ju inte mycket att göra idag. PvP är uselt idag. De har Cross Realms av en anledning = Spelet är rätt dött, servrarna är rätt tomma. Jo det tog tid för men det var det som var det roliga. Du hade alltid något att göra i spelet.
Man skulle fixa bra talents, Geara upp. Samla till Mounts. Liksom det var ju på den tiden jag lärde mig av spelare att man sa WoW är ett evighets spel. Man hade alltid något att göra. Men idag är det inte riktigt på det sättet.
WoW var inte svårt förr. Det var bara mycket okunskap om hur man skulle lvla. Var därför inte alla klarade det.
Idag är det så lätt så att 12 åring klarar det " kusin" och då är det ju inte speciellt kul när man själv vill ha mycket att göra.
När jag började med Vanilla då det släpptes var jag inte gammal. Är 22 idag, men min poäng är att folk vill ju ha det gamla av en anledning. Jag hade gärna haft den gamla grafiken med, gamla städerna och gamla questerna. På grund av WoW var roligare med det.
https://www.youtube.com/watch?v=XuOYmqSF6OQ förklarar exakt hur dumma blizzard är.. Tror säkert någon länkat den redan men så är det. Hade gärna lagt 130 kr per månad eller 250 för två bara för att få lira det. Men det är för att jag gillar wow.
Idag är det... 1 vecka senare ... 110, vad ska man göra.. I Vanilla var det mer utmaning och det gjorde det roligare.
Även om det var mycket dåliga saker då men är ju tydligen inte sämre än idag pga att så lite spelar idag
Hehe tur att alla tycker olika

Whaaaat. Spelet börjar ju på maxlevel, så har det alltid varit. Allt annat är bara sysslor och jobb

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SvanteP:

Vad kommer folk köra för klasser då?

Blir då helhjärtat endast Undead Shadowpriest <3

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

Vanilla hade många trevliga saker som tex att världen faktiskt var farlig och mycket folk var ute och rörde sig i den, men själva gameplay kommer vara omöjligt att "genomlida" igen. Roaming PvP innan BGs var faktiskt bland det bästa detta lir leverat, BG's och honor systemet tog tyvärr död på denna "spontana" PvP.

Southshore/Tarren Mill var ett slag för sig, helt klart. Men den spontana World PvP:n dog aldrig ut. Jag står fast vid att det bästa PvP World of Warcraft någonsin haft var i BRM under just Vanilla. Jag ska massera ditt minne lite snabbt! Stranglethorn Vale (även Booty Bay + Arenan), Blackrock Mountains, Light's Hope Chapel och utanför Scarlet Monastery var det nästan alltid drag!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det bara kommer pvp servrar i vanilla, satan så kul det var på den tiden.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Skrivet av SvanteP:

Vad kommer folk köra för klasser då?

Så svårt val, jag älskade min orc shaman jag hade som main i vanila men det är nog mest nostalgi då jag inte är sugen på att vara healer igen och det är vad jag kommer bli som shaman.
Min alt från vanila och karaktären som varit min main varje gång jag testat igen sen wotlk är en orc warrior. Hög chans det blir en sån igen.
Alternativ 3 är en troll mage, körde en sån till preraid bis gear på Nostra servern och hade det riktigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Southshore/Tarren Mill var ett slag för sig, helt klart. Men den spontana World PvP:n dog aldrig ut. Jag står fast vid att det bästa PvP World of Warcraft någonsin haft var i BRM under just Vanilla. Jag ska massera ditt minne lite snabbt! Stranglethorn Vale (även Booty Bay + Arenan), Blackrock Mountains, Light's Hope Chapel och utanför Scarlet Monastery var det nästan alltid drag!

Det var ju open world PVP som var roligt.

Denna videon är från Elysium (nu Lights hope) men är ett exempel på hur open world kunde vara och hur mycket folk som faktiskt spelar idag. Ignorera gärna musiken, inte jag som har spelat in.

Permalänk
Medlem

Om inte annat så skulle det nog vara roligt att lvla upp en char igen, återuppleva känslan och världen från tiden då det begav sig. Det enda större problem jag kan se på rak arm är de som vill spela healer/tank då de knappt gjorde någon skada på den tiden. Det kommer nog kännas än mer avskräckande idag att lvla upp en jämfört med hur det kändes då. man är nästan tvungen att köra grupp med folk hela vägen. Å andra sidan med all downtime man hade på den tiden för att återfå health/mana, så lär det nog vara eftertraktat att lvla med en healer.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Det var ju open world PVP som var roligt.
https://youtu.be/dnFfkycXZrY

Denna videon är från Elysium (nu Lights hope) men är ett exempel på hur open world kunde vara och hur mycket folk som faktiskt spelar idag. Ignorera gärna musiken, inte jag som har spelat in.

Den där buffbaren med alla consumables väcker onekligen gamla minnen till, och videon i sig ilskan de gånger man blev söndergankad om och om igen.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Bara jag här som vill ha tbc/wotlk servrar? Spelade vannila älskade det för att det var första gången man spela ett mmo men om jag ska va ärlig va vannila efterblivet tog 1 år att lvla man sprang runt med intelect som warrior osv...tror folk lär tröttna väldigt snabbt på vannila och inse hur ologiskt det egentligen va.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Nja jag är även sugen på wotlk, mest för att jag sedan wotlk mainat DK. DK DPS var så jävla op wotlk, jag toppade alltid dps <3

Men om jag måste välja mellan Vanilla, TBC, och WotLK så väljer jag vanilla. Sen om dom börjar köra servrar för varje exp så blir det nog väldigt tunt med spelare på servrarna.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Jag spelade WoW som mest under perioden 2005-2010, men har sedan dess haft uppehåll, förutom någon månads undantag vid nya expansioner.

För bara två veckor sedan fick jag lustigt nog ett stort sug efter vanilla WoW - eftersom jag alltid varit väldigt nostalgisk över den perioden, och valde därför att prova på att skapa en gubbe på Lights Hope. Jag levlade upp en human mage till level 20, och jag vill faktiskt erkänna att upplevelsen hittills har varit överraskande bra. Jag har väl också lite tillhört dem som säger att "låt det vara", och "det kommer inte vara som förr".

Men det är faktiskt lite som förr. På bara några dagar hade jag sprungit på en massa trevliga spelare som man faktiskt connectat med, till skillnad från dagens WoW. Man lägger till varandra på friends-listen för snacka lite då och då, kanske göra några Elite-quests eller hitta grupper till dungeons.

Spelare har slumpvis kommit fram och gett mig bra items. Spelare har frågat om jag behöver hjälp med något. Spelare hjälper till om man råkat pulla några mobs för mycket, även om man inte är i samma party. Jävligt schysst stämning faktiskt, vilket överraskar mig. I dagens WoW har man i princip noll social kontakt, allting är serverat som på ett silverfat.

Så den sociala biten är faktiskt riktigt kul. Levlingen är också helt okej, fast såklart svårare än vad man vant sig vid. Det finns ingen som säger när och var som du ska levla, utan man får hoppas att man får något quest som skickar iväg dig.
Pullar man två mobs kan det bli kämpigt, tre mobs är man död om man inte har någon bra CC. Allting kräver försiktighet och eftertanke, " - Kan jag ta dessa tre mobs samtidigt så att jag kommer åt quest itemet bredvid? Kanske om jag CCar en, använder freeze och slow, poppar potions och bandages, då kanske det går".

Nu har jag inte spelat på några dagar sedan Classic annonserades, vilket såklart har gjort det lite till ett dilemma. Eftersom det trots allt är väldigt mycket tid man behöver lägga ner för att nå level 60, så lägger jag nog detta projektet på hyllan och väntar på Blizzards egna version. Men jag tror definitivt det kan bli väldigt lyckat med hjälp av en hängiven fanbase.

Permalänk
Skrivet av naikon:

Jag spelade WoW som mest under perioden 2005-2010, men har sedan dess haft uppehåll, förutom någon månads undantag vid nya expansioner.

För bara två veckor sedan fick jag lustigt nog ett stort sug efter vanilla WoW - eftersom jag alltid varit väldigt nostalgisk över den perioden, och valde därför att prova på att skapa en gubbe på Lights Hope. Jag levlade upp en human mage till level 20, och jag vill faktiskt erkänna att upplevelsen hittills har varit överraskande bra. Jag har väl också lite tillhört dem som säger att "låt det vara", och "det kommer inte vara som förr".

Men det är faktiskt lite som förr. På bara några dagar hade jag sprungit på en massa trevliga spelare som man faktiskt connectat med, till skillnad från dagens WoW. Man lägger till varandra på friends-listen för snacka lite då och då, kanske göra några Elite-quests eller hitta grupper till dungeons.

Spelare har slumpvis kommit fram och gett mig bra items. Spelare har frågat om jag behöver hjälp med något. Spelare hjälper till om man råkat pulla några mobs för mycket, även om man inte är i samma party. Jävligt schysst stämning faktiskt, vilket överraskar mig. I dagens WoW har man i princip noll social kontakt, allting är serverat som på ett silverfat.

Så den sociala biten är faktiskt riktigt kul. Levlingen är också helt okej, fast såklart svårare än vad man vant sig vid. Det finns ingen som säger när och var som du ska levla, utan man får hoppas att man får något quest som skickar iväg dig.
Pullar man två mobs kan det bli kämpigt, tre mobs är man död om man inte har någon bra CC. Allting kräver försiktighet och eftertanke, " - Kan jag ta dessa tre mobs samtidigt så att jag kommer åt quest itemet bredvid? Kanske om jag CCar en, använder freeze och slow, poppar potions och bandages, då kanske det går".

Nu har jag inte spelat på några dagar sedan Classic annonserades, vilket såklart har gjort det lite till ett dilemma. Eftersom det trots allt är väldigt mycket tid man behöver lägga ner för att nå level 60, så lägger jag nog detta projektet på hyllan och väntar på Blizzards egna version. Men jag tror definitivt det kan bli väldigt lyckat med hjälp av en hängiven fanbase.

^
Detta! alla dessa små detaljer som var noggrant ditlagda av Blizzard för att trigga sociala interaktioner. Kommer bli spännande att följa utvecklingen på Vanilla, jäklar vad mycket roliga historier människor har att berätta om den perioden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Det som oroar mig som ser fram emot nytt innehåll i wow, betyder detta att man kommer satsa mindre på innehåll och expansioner? Blir det TBCservrar, WotLKservrar etc framåt?

Vadå, för de kommer lägga resurser på att ta fram nytt innehåll för vanilla istället menar du?

Skrivet av Celebmir:

Expansioner i sig är inget ont men när man har hållit på med MC/BWL och börjar få ihop en bra utrustning så känns det som man har förtjänat utrustningen. När man efter detta går igenom en portal, slår ihjäl en random gris och får ett par gröna byxor som är bättre så förlorar allt arbete mening.
De kunde ha gjort expansioner utan att höja leveltaket.

Skickades från m.sweclockers.com

Känns som en typisk grej som någon som är intresserad av vanilla-servers skulle säga.

Nyfiken på hur du tänker dig det skulle fungera? Level-taket är ju egentligen irrelevant. Samma effekt uppnås ju redan till viss grad med nya patchar sedan ett antal expansioner tillbaka. Har inte spelat Legion, men se bara på Tanaan Jungle. Gratis lv 650-set genom att flyga runt och tagga lite rares. Har en känsla av att din idé endast gynnar hardcore-spelare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arccai:

Det blir en Gnome Mage, raka vägen till Teldrassil och börja äventyret där ifrån, och förhoppningsvis hinna fixa den vita epic tigern innan dess utseende ändras om och får en taskig armor

Skickades från m.sweclockers.com

Dom har ju redan i princip sagt att de ska släppa servers när spelet var som mest fungerande, vilket alltså betyder att de inte vill börja om direkt från 1.0.. Räkna med 1.12.1 som den patch som kommer vara live. Sen kommer säkerligen alla raids inte vara upplåsta dag ett, trots att de borde vara det i och med 1.12.1, men det är ju bara positivt.
Med andra ord, tigern kommer ha armor.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Fy vad jag ser fram emot detta! kan dom inte bara ge oss ett datum!!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av naikon:

Jag spelade WoW som mest under perioden 2005-2010, men har sedan dess haft uppehåll, förutom någon månads undantag vid nya expansioner.

För bara två veckor sedan fick jag lustigt nog ett stort sug efter vanilla WoW - eftersom jag alltid varit väldigt nostalgisk över den perioden, och valde därför att prova på att skapa en gubbe på Lights Hope. Jag levlade upp en human mage till level 20, och jag vill faktiskt erkänna att upplevelsen hittills har varit överraskande bra. Jag har väl också lite tillhört dem som säger att "låt det vara", och "det kommer inte vara som förr".

Men det är faktiskt lite som förr. På bara några dagar hade jag sprungit på en massa trevliga spelare som man faktiskt connectat med, till skillnad från dagens WoW. Man lägger till varandra på friends-listen för snacka lite då och då, kanske göra några Elite-quests eller hitta grupper till dungeons.

Spelare har slumpvis kommit fram och gett mig bra items. Spelare har frågat om jag behöver hjälp med något. Spelare hjälper till om man råkat pulla några mobs för mycket, även om man inte är i samma party. Jävligt schysst stämning faktiskt, vilket överraskar mig. I dagens WoW har man i princip noll social kontakt, allting är serverat som på ett silverfat.

Så den sociala biten är faktiskt riktigt kul. Levlingen är också helt okej, fast såklart svårare än vad man vant sig vid. Det finns ingen som säger när och var som du ska levla, utan man får hoppas att man får något quest som skickar iväg dig.
Pullar man två mobs kan det bli kämpigt, tre mobs är man död om man inte har någon bra CC. Allting kräver försiktighet och eftertanke, " - Kan jag ta dessa tre mobs samtidigt så att jag kommer åt quest itemet bredvid? Kanske om jag CCar en, använder freeze och slow, poppar potions och bandages, då kanske det går".

Nu har jag inte spelat på några dagar sedan Classic annonserades, vilket såklart har gjort det lite till ett dilemma. Eftersom det trots allt är väldigt mycket tid man behöver lägga ner för att nå level 60, så lägger jag nog detta projektet på hyllan och väntar på Blizzards egna version. Men jag tror definitivt det kan bli väldigt lyckat med hjälp av en hängiven fanbase.

Precis! Jag och alla polare har exakt samma upplevelse. Det är inte nostalgi färgade glasögon, det var bara så bra helt enkelt. Extremt socialt och alla "jobbiga" saker som inget "LFG" system och hög svårighetsgrad gjorde att alla gick ihop och det blev skit socialt och en riktig "äventyrare" känsla ihop med folk. Connectade så ini helvete.

Det var lixom en norm att om du springer förbi någon och du är en klass som har en buff (t.e.x priest med stamina) så skulle du buffa dem medans man sprang förbi varandra, som en sjysst grej. Underbart.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Southshore/Tarren Mill var ett slag för sig, helt klart. Men den spontana World PvP:n dog aldrig ut. Jag står fast vid att det bästa PvP World of Warcraft någonsin haft var i BRM under just Vanilla. Jag ska massera ditt minne lite snabbt! Stranglethorn Vale (även Booty Bay + Arenan), Blackrock Mountains, Light's Hope Chapel och utanför Scarlet Monastery var det nästan alltid drag!

Minns absolut BRM, brukade ha en grupp där och slogs mot raiderna till UBRS/MC. Ett av de roligaste minnena var när vi gömde oss i "tomben" på väg ner till MC och wipade hela "The Axemen" (mest kända för snabbaste MC clear om någon minns det numera).
Brukade även ha WPL-kvällar där guilds sprang omkring i 5-manna grupper och började slåss med första bästa kontakt. Största problemet här var att man ibland var död innan man såg någon men det berodde väl på dator/server.

Felwood och Winterspring (speciellt sjön) var väl annars favoritställen för att hitta 1 mot 1 fighter. Gillade aldrig STV, höll mig alltid till Kalimdor de levels, oavsett horde / alliance. Var det någonsin annat än rogues som vågade sig dit och ganka varandra i 15 lvls?

Permalänk
Medlem

Låter sjukt nice faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com