Permalänk
Medlem

Roon + Tidal = :-)

Har provat på Tidal ett par veckor, och medan kvaliteten på ljudet och utbudet verkar mycket bra, så är programmet man spelar upp Tidal med under all kritik (jag har kört deras Windows klient),

Så jag bestämde mig för att testa Roon och använda den som spelare för Tidal, och oj så mycket bättre det blev. Dessutom är Roon en trevlig spelare för lokala filer, och har också riktigt bra information om artister, album, m.m. (många låtar har till och med sångtexter som man kan se).

Sedan supportar Roon (via uppspelning från Tidal) bit-perfect uppspelning, och om man vill kan man lägga till equalizer och annat (fast då är det förstås inte bitperfect). Man skall till och med kunna knyta en equalizer till en låt fast det har jag inte testat.

Här är en bild på uppspelning med audio-vägen öppnad:

Permalänk
Medlem

Prisvärt? Körde du Roon längre än prövotiden?

Visa signatur

LDA $D012

Permalänk
Medlem

@IRQ: Oja, kör det fortfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusHH:

@IRQ: Oja, kör det fortfarande

Vilken Dragonfly kör du med, och tycker du att skillnaden är påtaglig jämfört med inbyggt ljud i dator eller telefon?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@ggustavsson: Jag körde med DragonFly Red och det förbättrar definitivt ljudet, fast hur mycket du märker av det beror på resten av ditt system.

Jag har uppgraderat nu till enPro-Ject Pre Box S2 Digital som låter betydligt bättre än DragonFly Red, men som vanligt beror det på ditt övriga system hur mycket bättre det blir i slutändan (jag har Dynaucio X14A aktiva högtalare, en SVS sluten sub och bra rumsakustik).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusHH:

@ggustavsson: Jag körde med DragonFly Red och det förbättrar definitivt ljudet, fast hur mycket du märker av det beror på resten av ditt system.

Jag har uppgraderat nu till enPro-Ject Pre Box S2 Digital som låter betydligt bättre än DragonFly Red, men som vanligt beror det på ditt övriga system hur mycket bättre det blir i slutändan (jag har Dynaucio X14A aktiva högtalare, en SVS sluten sub och bra rumsakustik).

Tackar, tänkte kanske skaffa Dragonfly red för mer mobilt bruk, Laptop och telefon och bara för hörlurar, har AKG K701 och Klipsch X7i vilka bägge ska uppgraderas kommande månader, stationär hörlursförstärkare har jag redan Ear 90 ej MK II http://www.harmonydesign.se/index.php?sid=62&katID=9

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Är nöjd med Tidal men använder det mest på mobilen. Fick ett år gratis när jag köpte en Samsung ljudlimpa. Lite svårt att lyssna på Spotify i mobilen med mina riktiga hörlurar efter att kört en stund med Tidal. Fick bli att köpa Stamp så att man kunde föra över alla spellistor. Sagt upp Spotify fast jag vet att jag kommer sakna Reales Radar och Daily Mix.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]