Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Man måste köpa spelet digitalt på Microsoft Store för att tillgång till spelet på både PC och Xbox.

Visa signatur

Motherboard: Asrock x870E Taichi Lite | Processor: AMD Ryzen 9 9950X3D | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

@Swe.Stars: Brukar stå när man köper ett spel om det är "Xbox play anywhere" eller inte. Inte alla titlar som har det

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Inaktiv

Fick idag veta att jag inte kommer få en One X till release vilket ju är tråkigt men förhoppningsvis behöver man inte vänta allt för länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon226213:

Fick idag veta att jag inte kommer få en One X till release vilket ju är tråkigt men förhoppningsvis behöver man inte vänta allt för länge.

Kommer heller inte få vid release den kommer på onsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226213:

Skrivet av Tiamat:

Kommer heller inte få vid release den kommer på onsdag.

När bokade ni?

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av kikoelz:

När bokade ni?

21 aug.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Vart någonstans?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vill ta och hämta ut min bokning på Xbox One X Project Scorpio Edition? Fick mail om att hämta ut den nu i Infra City butiken men jag har bestämt mig för att avvakta och klarar mig utan Project Scorpio versionen isåfall.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av kikoelz:

Vart någonstans?

Från Belgien som i sin tur har sin store tillsammans med Holland (MS-store).

Permalänk
Medlem

Ska hämta ut min första Xbox i morgon, scorpio edition.
Inte haft xbox innan, så ska bli kul faktiskt!
Bokade tidigt 2dec förra året.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kikoelz:

När bokade ni?

För cirka en vecka sedan hos Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

@Swe.Stars: Brukar stå när man köper ett spel om det är "Xbox play anywhere" eller inte. Inte alla titlar som har det

Den här titeln har det (Middle Eart: Shadow of War).
Men vart måste man köpa spelet för att få det på båda plattformarna? Jag har som sagt köpt en Steam-nyckel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lacusmons:

Man måste köpa spelet digitalt på Microsoft Store för att tillgång till spelet på både PC och Xbox.

Tack! Där har vi svaret!

Permalänk
Inaktiv

Bokade igår, plockar ut idag, yay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tack! Där har vi svaret!

Eller storen på själva konsollen fungerar också

Visa signatur

Permalänk

Ska hämta ut nya krysslådan idag! hur för jag över mina sparfiler till nya xboxet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Ska hämta ut nya krysslådan idag! hur för jag över mina sparfiler till nya xboxet ?

Data sparas automatiskt till Microsofts moln så du behöver inte göra något.

Efter du har installerat spelen på den nya xboxen kommer du märka att när spelet startas första gången kommer xboxen synka med molnet och voila du har dina saves

Permalänk
Medlem

Betalat i Septmeber och är CDON+ medlem. Har ej fått SMS om att det är skickat ännu + att den står som levererad på CDONs hemsida. Ska man börja bli orolig?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Någon som har förbokat Scorpio Edition på MediaMarkt? Hade varit intressant att veta om ni har fått mail om att konsolen finns att hämtas i varuhuset.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av KRUSSIDULL:

Betalat i Septmeber och är CDON+ medlem. Har ej fått SMS om att det är skickat ännu + att den står som levererad på CDONs hemsida. Ska man börja bli orolig?

Låter skumt det jag vet är att de på MS-store support sa att det var många som inte fått spårningsnummer fast de har skickat iväg och en del är försenade. Nu gäller detta MS-store men kan vara ett liknande problem med CDON skicka ett pm till dem och fråga.

För övrigt går det fortfarande att beställa Scorpio edition i Sverige på Spelbutiken 5499:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Låter skumt det jag vet är att de på MS-store support sa att det var många som inte fått spårningsnummer fast de har skickat iväg och en del är försenade. Nu gäller detta MS-store men kan vara ett liknande problem med CDON skicka ett pm till dem och fråga.

För övrigt går det fortfarande att beställa Scorpio edition i Sverige på Spelbutiken 5499:-.

https://www.youtube.com/watch?v=gxWEzGLTLpQ&t=94m48s

Jag fick SMS precis att det finns att hämta nu. 😉

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av omii:

Någon som har förbokat Scorpio Edition på MediaMarkt? Hade varit intressant att veta om ni har fått mail om att konsolen finns att hämtas i varuhuset.

Jag bokade på Mediamarkt Torpavallen i Göteborg och har inte fått något mail om att det finns att hämta. Däremot så ringde jag kundtjänst och där sa dom att det var lite försenad från huvudlagret men att den skulle komma in senare idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kikoelz:

Jag bokade på Mediamarkt Torpavallen i Göteborg och har inte fått något mail om att det finns att hämta. Däremot så ringde jag kundtjänst och där sa dom att det var lite försenad från huvudlagret men att den skulle komma in senare idag.

Tack för det. Jag har bokat på MM i Bäckebol så det är väl försenat där med. Då är det väl bara att vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av omii:

Tack för det. Jag har bokat på MM i Bäckebol så det är väl försenat där med. Då är det väl bara att vänta

Inga problem. Hojta gärna till när du får mail om upphämtning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det inte XXX release idag? Tycker det är sjukt skral mediabevakning?!
Tomt på Sweclockers förstasida, tomt på FZ, tomt hos Loading?
Inte ens feber.se levererar nått nämnvärt på förstasidan?
Ign.com har nån typ av "review in progress".

Trodde det skulle vara allt från reportage från köande till unboxar och first impressions! Var är hypen?!

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkte att byta upp mig från ett 360 till ett one och funderar på om det är någon skillnad i prestanda mellan de olika one versionerna (one, one s, one elit) eller är det mest storleken som skiljer dessa emellanåt? strävar efter att köpa ett begagnat one på blocket.
Jag spelar inte så mycket utan mest att jag vill kunna dra på forza, gta osv och lira lite.

Vad kan värdet ligga på ett 360 i fint skick med två dosor och 3,4 spel i original kartong? är 1300kr för mycket att begära?

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: MS har dock inte gjort mycket för att bygga hype. De har ju t.om. själva sagt att "detta inte är en ny generation, utan en produkt riktad mot hardcore-entusiaster". Svårt att motivera slag på de större trummorna då. Men visst, någon liten notis hade ju varit fint.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Sådärja, upphämtad och installerad! Uppdaterar as we speak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

@BasseBaba: MS har dock inte gjort mycket för att bygga hype. De har ju t.om. själva sagt att "detta inte är en ny generation, utan en produkt riktad mot hardcore-entusiaster". Svårt att motivera slag på de större trummorna då. Men visst, någon liten notis hade ju varit fint.

Förvisso, men känns ändå som ett viktigt segment. Trots att det inte går att jämföra med en #pcmasterrace så känns det som att buzzwords som 4K och HDR blir allt viktigare, framförallt när tv-apparater med 4K/HDR snart är standard hos gemene man.

Xboxen blir nog en viktig pusselbit mot Sony, dit dom säkert tappat många förstagångsköpare som föredragit PS4 Pro.
Jag själv ser det som rejält positivt att den har stöd för 4k blu ray, bara en sån går ju enligt prisjakt lös på minst 2k.

Jag tror (tyvärr) att "denna generation" kommer leva länge nog med dessa vitamininjektioner, att vi får se dagen när "vanliga" PS4 och Xbox one S pensioneras och enbart PS4 Pro och XXX fortsätter säljas. Därför har jag lite svårt för MS och Sonys uttalanden...
ps1: 1994
Ps2: 2000
xbox: 2001
x360: 2005
ps3: 2006
xOne: 2013
ps4: 2013
ps4pro: 2016
xonex: 2017
Så det lär ju dröja till minst (?) 2020 innan vi ser PS5/Xbox Two?
Mao så ska dagens maskiner hålla i minst 3 år till, tyvärr, och vid den tidpunkten lär det vara meningslöst att försöka sälja nått annat än PRO/XXX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Förvisso, men känns ändå som ett viktigt segment. Trots att det inte går att jämföra med en #pcmasterrace så känns det som att buzzwords som 4K och HDR blir allt viktigare, framförallt när tv-apparater med 4K/HDR snart är standard hos gemene man.

Xboxen blir nog en viktig pusselbit mot Sony, dit dom säkert tappat många förstagångsköpare som föredragit PS4 Pro.
Jag själv ser det som rejält positivt att den har stöd för 4k blu ray, bara en sån går ju enligt prisjakt lös på minst 2k.

Jag tror (tyvärr) att "denna generation" kommer leva länge nog med dessa vitamininjektioner, att vi får se dagen när "vanliga" PS4 och Xbox one S pensioneras och enbart PS4 Pro och XXX fortsätter säljas. Därför har jag lite svårt för MS och Sonys uttalanden...
ps1: 1994
Ps2: 2000
xbox: 2001
x360: 2005
ps3: 2006
xOne: 2013
ps4: 2013
ps4pro: 2016
xonex: 2017
Så det lär ju dröja till minst (?) 2020 innan vi ser PS5/Xbox Two?
Mao så ska dagens maskiner hålla i minst 3 år till, tyvärr, och vid den tidpunkten lär det vara meningslöst att försöka sälja nått annat än PRO/XXX?

Bra och fin sammanställning så att man kan se hur det sett ut under historians gång. Ger en tydligare uppfattning än vad jag själv hade om att konsolerna hade ett väldigt kortvarig levnadsspann.Antar att jag blandade ihop det med grafikkort...

För övrigt.
Är det någon som har hört något om inbyte av en Xbox One till en Xbox One S? T ex. hos Gamestop?