Cryorig släpper skrivbordschassit Taku

Permalänk
Melding Plague

Cryorig släpper skrivbordschassit Taku

Cryorig har tidigare under året visat upp sitt första chassi på Computex. Efter mer än två års utveckling tillkännager nu företaget att produkten är redo för marknaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Läckert!

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Känner ett stort köpbegär just nu, fy satan så läckert!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Riktigt läckert chassi, kliar verkligen i köptarmen.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Förvånad att kickstarter-kampanjen misslyckades. Jag vill ha!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jättesnyggt som HTPC, men priset. Hujedamig.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Snyggaste chassit jag sett på länge

men...

jag kan fortfarande inte förstå varför ett etablerat företag med en färdig produkt i princip färdig för butikshyllorna ska använda Kickstarter? Finns ju inget att kickstarta, chassit är färdigt att köpa. Förboka kan jag förstå att man vill, men kickstarta?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Skrivet av Vinolik:

Snyggaste chassit jag sett på länge

men...

jag kan fortfarande inte förstå varför ett etablerat företag med en färdig produkt i princip färdig för butikshyllorna ska använda Kickstarter? Finns ju inget att kickstarta, chassit är färdigt att köpa. Förboka kan jag förstå att man vill, men kickstarta?

Free $$$. Nothing less, nothing more.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade lätt blivit ett sånt chassi om det inte var för att det kostar tre gånger så mycket som ett vanligt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Snyggaste chassit jag sett på länge

men...

jag kan fortfarande inte förstå varför ett etablerat företag med en färdig produkt i princip färdig för butikshyllorna ska använda Kickstarter? Finns ju inget att kickstarta, chassit är färdigt att köpa. Förboka kan jag förstå att man vill, men kickstarta?

Lägre risk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som att skärmen obönhörligen kommer hamna oergonomiskt högt. Typiskt osnyggt med saker som är uppenbart opraktiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Ser ju ut som att skärmen obönhörligen kommer hamna oergonomiskt högt. Typiskt osnyggt med saker som är uppenbart opraktiska.

Extremt skönt för oss som gillar att kunna ha nacken helt rakt och kunna sträcka lite på den.
Har byggt mitt datorbord så att de kommer upp ytterligare ca 15 centimeter. Ställer man de på skrivbordet får man vinkla huvudet lite neråt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Ser ju ut som att skärmen obönhörligen kommer hamna oergonomiskt högt. Typiskt osnyggt med saker som är uppenbart opraktiska.

Du kan ju även hänga skärmen på ett bordsstativ eller införskaffa en skärm med stativ som går att höja/sänka vertikalt. Att placera skärmen ovanpå chassit är ej obligatoriskt.

Permalänk

Spoltjut rätt framför näsan? Nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Snyggaste chassit jag sett på länge

men...

jag kan fortfarande inte förstå varför ett etablerat företag med en färdig produkt i princip färdig för butikshyllorna ska använda Kickstarter? Finns ju inget att kickstarta, chassit är färdigt att köpa. Förboka kan jag förstå att man vill, men kickstarta?

För att kolla intresset?

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så speciellt med detta, förutom att det är ITX, desktop med skärmen (CRT) placerad ovanpå va väl mer regel än undantag fram till 90 talet.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Vad är det som är så speciellt med detta, förutom att det är ITX, desktop med skärmen (CRT) placerad ovanpå va väl mer regel än undantag fram till 90 talet.

För mig är det designen, tycker att majoriteten av chassin där ute inte håller måttet eller passar in i mitt hem bland alla andra möbler. Clean design dessutom, ljus färg och träfötter blir snyggt ihop med resten.

Permalänk
Medlem

För dyr!

Permalänk
Medlem

Perfekt som HTPC! Finns den i svart?

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

2 års utveckling och den ser så ful ut i fronten?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

@IceDread: Hur ska den se ut då menar du?

Permalänk
Medlem

Finns ingen logi bakom denna skapelse. Form före funktion. Det suger inte ens lite i tarmen...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

@IceDread: Hur ska den se ut då menar du?

Du ser kanten runt höljet där i fronten, ser ju ut som något misslyckat hemmabygge.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Den ser ju bra ut men gudars priset rycker nog en och annan bak.

Permalänk
Avstängd

Snygg men onödig produkt.

Ser hellre ett chassi man kan gömma untan bakom skärmen eller liknande.

Permalänk
Medlem

Snyggt med alla dom här minimalistiska burkarna, men...

Finns ju en anl till att dom flesta burkar ser ut som döm gör, just det... VÄRME!

Jag har mina komponenter i ett Define S. Det rymmer prestandakomponenter och stora tysta fläktar som klarar av att hålla allt svalt. Står på golvet under skrivbordet där den varken syns eller hörs.

Är det bara jag som inte vill ha en yttepytteliten dator som låter som en ettrig liten lövblås?

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av AxF:

Snyggt med alla dom här minimalistiska burkarna, men...

Finns ju en anl till att dom flesta burkar ser ut som döm gör, just det... VÄRME!

Jag har mina komponenter i ett Define S. Det rymmer prestandakomponenter och stora tysta fläktar som klarar av att hålla allt svalt. Står på golvet under skrivbordet där den varken syns eller hörs.

Är det bara jag som inte vill ha en yttepytteliten dator som låter som en ettrig liten lövblås?

Du överskattar betydelsen av ett enormt chassi, och du bortser från en minst lika viktig anledning, nämligen traditionens tröghet: "Datorer ska ju vara så stora och ha den formen. Så är det bara."

Mina datorer bor i ett Define C (kanonbra chassi för vanliga användare, liksom lillebror Define Mini C) respektive Lian Li PC-TU100. Den sistnämnda är i praktiken ljudlös förutom vid gaming, och då bryr jag mig inte. Den innehåller förvisso bara en 6600K och ett GTX 960; riktigt kraftfulla komponenter behöver ju i praktiken ett större chassi. Men inte så stort som ett Define S.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Problemet är när det är dags att ställa skärmen på - alla skärmar är ju dödsfula.

Permalänk

Hade vart skoj med ATX.

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Förstår faktiskt ingenting av det här chassit?! När man väl ställt upp skärmen därpå så åker man på nackspärr. Verkar faktiskt helt värdelöst.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE