Permalänk
Avstängd

"Hackigt" ljud vid spelning av musik

Hej,

Jag har inga högtalare utan kör med ett headset. I ungefär två veckor nu (problemet kan ha varat längre än två veckor, dock så har jag uppmärksammat det i just två veckor) så verkar det som att varje gång jag lyssnar på musikvideor på Youtube så upplevs ett frekvent "hackigt, "crackling" ljud". Lite märkligt är detta då jag inte upplever detta problem när jag spelar spel/lyssnar på Live-streams, utan endast musikvideor på Youtube.

Jag har kopplat headsetet till min mobil och lyssnat på samma musikvideor - inga problem. Ligger felet då i datorn :(? Jag råkade spilla vatten i området där headsetet kopplas in för cirka 2 månader sedan. Någon koppling där?

Mitt moderkort är ASUS Z170 PRO GAMING, om det nu har betydelse.

Vill helst försöka allt innan jag påstår att det är moderkortet som spökar.

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat till Fall update (senaste windows service pack eller vad man ska kalla det)
Har nämligen liknande problem med ljudet efter den uppdateringen. Har ej hittat någon bra lösning ännu.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Avstängd

@muffinet: Japp

Problemet verkar borta nu. Det jag gjorde var att gå till device manager och gå till sound. Jag avinstallerade High Def audio device och nvidia high def audio och startade om datorn.

Dock kan det hända att det dyker upp lite hack då och då, men inte lika mycket som förr.

Permalänk

@Lothric: Har samma problem som du och samma modekort. Har inte lyckats lösa problemet själv...

Jag har ett annat problem som jag funderar på om det är sammankopplat med ljudproblemet vilket är att ljudet hamnar efter i youtube videos och twitch efter en stunds tittande. Det enda som verkar tillfälligt åtgärda problemet är att uppdatera sidan.

Är detta något du upplever/upplevde också?