4G kontantkort med datapott som inte är tidsbegränsad. Finns det?

Permalänk
Medlem

4G kontantkort med datapott som inte är tidsbegränsad. Finns det?

Har en lokal som jag skulle vilja kunna övervaka temperatur samt fjärrstyra uppvärmning emot, dock finns det ingen internetuppkoppling där.

Jag behöver enkom uppkopplingen för att kunna samla temperaturgrafer och fjärrstyra, vid behov, varpå inga större datamängder kommer att konsumeras, dessvärre verkar det inte finnas några kontantkortslösningar där datamängden räcker längre än 30 dagar, alternativt abonnemang, vilket är synnerligen opraktiska lösningar för min del.

Någon som har ramlat på något som passar in på min kravbild?

Permalänk
Medlem

@bart112:

Vimla kanske?
Inget kontantkort, men 2Gb surf för 50:- i tre månader (därefter 100:-)
60 samtal+sms får du per månad, men de är ju bara att ignorera.

Får du en värvningslänk kostar det dessutom 40:- och senare 90:-

datamängden som inte används sparas till nästkommande månad, så du kan tillfälligt höja datamängden en månad för att "bunkra" upp, och sen ligga "billigt" senare.

Kanske?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bart112:

Har en lokal som jag skulle vilja kunna övervaka temperatur samt fjärrstyra uppvärmning emot, dock finns det ingen internetuppkoppling där.

Jag behöver enkom uppkopplingen för att kunna samla temperaturgrafer och fjärrstyra, vid behov, varpå inga större datamängder kommer att konsumeras, dessvärre verkar det inte finnas några kontantkortslösningar där datamängden räcker längre än 30 dagar, alternativt abonnemang, vilket är synnerligen opraktiska lösningar för min del.

Någon som har ramlat på något som passar in på min kravbild?

Telias kontantkort kan man ladda halvårsvis med surf från 299:- allt helår för 1299:- eller ladda en fast summa som man kan ringa eller surfa upp dock så gäller max 100MB per dag samt ganska dyr taxa.

Permalänk
Medlem

@bart112 Letade efter en motsvarande lösning för en tid sedan och hittade detta som kanske kan vara en alternativ lösning för dej:

http://www.ontechgsm.com/ontech-control/

Kjell.com säljer delarna om jag minns rätt.

Tyvärr passade inte denna lösning för mej, så jag har ingen feedback att ge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

@bart112 Letade efter en motsvarande lösning för en tid sedan och hittade detta som kanske kan vara en alternativ lösning för dej:

http://www.ontechgsm.com/ontech-control/

Kjell.com säljer delarna om jag minns rätt.

Tyvärr passade inte denna lösning för mej, så jag har ingen feedback att ge

Skulle kanske kunna vara nåt, dock relativt högt insteg prismässigt.

Eftersom jag redan har en massa delar hemma så behöver jag ”bara” internet. Och då får jag rätt mycket mer funktionalitet för relativt låg merkostnad. Kräver lite tankeverksamhet det här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vet att man kan sätta upp obegränsad tid på datapott i Telias nät, men jag vet inte om det är något som dom skulle fixa åt en privatperson.

Är t.ex möjligt att lägga till 512 MB-paket som håller i 999 veckor.

Annars tror jag att Vimla är bästa alternativet som någon tipsade om.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Äh, försäljningen av din cannabis kommer ändå täcka alla kostnader

Annars har jag inte så mycket att bidra med annat än att det kan vara en ide att kolla på mobilabonnemang istället för bara mobilt bredband, om du nu inte gjort det. Som exempel kan du köpa 1Gb från comviq för 55kr/månaden. Finns säkert billigare.

Permalänk
Medlem

Titta på telematik- eller m2m-kort.

Kör själv sådana för liknande grejer. Kortet är giltigt i två år och kostar bara när det används, ca 6 kronor per MB. Inget för vanlig surf, fast med bara några Bytes per dygn räcker det länge.

Sök efter "telematik kontantkort larm", så får du några användbara träffar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Äh, försäljningen av din cannabis kommer ändå täcka alla kostnader

Annars har jag inte så mycket att bidra med annat än att det kan vara en ide att kolla på mobilabonnemang istället för bara mobilt bredband, om du nu inte gjort det. Som exempel kan du köpa 1Gb från comviq för 55kr/månaden. Finns säkert billigare.

Haha, nu är det inte så, utan är ett garage som bara behöver hålla frostfritt för att vattenrör inte ska frysa när jag inte är där.

Skrivet av klomasdo:

Titta på telematik- eller m2m-kort.

Kör själv sådana för liknande grejer. Kortet är giltigt i två år och kostar bara när det används, ca 6 kronor per MB. Inget för vanlig surf, fast med bara några Bytes per dygn räcker det länge.

Sök efter "telematik kontantkort larm", så får du några användbara träffar.

Bra tanke, dom har man ju haft att göra med förut, dock inte privat, att jag missade det.. Jag kollar upp!

Permalänk
Medlem

Ingen aning om det är ett tillfälligt erbjudande, men MyBeat har ett för 30kr med 2GB.
Normalpris är iofs 60kr, så billigare än Vimla oavsett om man bara vill åt data.

Du har inte möjlighet att fixa datakort via din nuvarande operatör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Ingen aning om det är ett tillfälligt erbjudande, men MyBeat har ett för 30kr med 2GB.
Normalpris är iofs 60kr, så billigare än Vimla oavsett om man bara vill åt data.

Du har inte möjlighet att fixa datakort via din nuvarande operatör?

30:-/mån kan faktiskt vara nåt.

Vad gäller mitt nuvarande abonnemang så är det genom jobbet, och även fast det skulle så vill jag helst lösa det på annat sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: 30:- var bara första tre månaderna. Inte mycket pengar där efter heller, men vill helst komma undan billigare.

Permalänk
Medlem

går det inte att skaffa ett tvillingkort (extra sim-kort) till ditt befintliga abbonnemang?

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har varit ut efter samma sak fast för telefon. Telenors kontantkort behöver man bara fylla på en gång om året för att behålla nummer samt inga konstiga tariffer för data/telefon.

"Laddningar giltigt i 365 dagar"
https://www.telenor.se/abonnemang/kontantkort/

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

@bart112: Nytt försök: Vectone har ett 100Mb surf för 5kr. Visserligen endast giltigt i 30 dagar men det skall kunna förnyas automatiskt.

E: Verkar vara ett tveksamt företag. Värt att chansa dock.

Permalänk
Medlem

har du mobiltelefoni och fast bredband hos telia sa far man 20GB mobilt bredband i manaden utan extra kostnad

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB