Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk

Ni som köpt Skyrim och LA Noire, skriv gärna i denna tråden om vad ni tycker! Hur spelen flyter, grafiken är osv

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UniMatrixZ:

Nope
Inte hänt något ännu....

Edit: BOOM, nu finns det att hämta

Helgen räddad!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Damponmyboard:

Ni som köpt Skyrim och LA Noire, skriv gärna i denna tråden om vad ni tycker! Hur spelen flyter, grafiken är osv

Jag kommer börja med LA Noire efter jobbet så kan återkomma under kvällen. Digital Foundry har granskat Skyrim som håller stabilt 30 FPS. Även grafikjämförelser och liknande. Men vi kan ju komma med input med, är nog en del som köpt detta spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Lite snabba intryck av L.A. Noire på Switchen i handheld mode? Spelet rullar riktigt bra. Förmodar att det likt PC-utgåvan är 30 FPS även här men spelet rullar på jämt och bra utan att ha kunnat granska närmare. Inga märkbara framedrops, stabilt och bra. Inte provat motion controls men spelar med Joycons monterade på Switchen. Lite svårt att sikta, inte provat men borde vara lättare med Pro-kontrollen.

Ser faktiskt riktigt bra ut med. Har tagit lite bilder, har satt några i spoiler tag då de visar lite av vad som händer tidigt i inledningen av spelet. Inga riktiga spoilers men antar att det är en del som inte spelat detta spel alls innan.

Dold text

Nu har jag inte hunnit testa Skyrim ännu, tänkte testa det när jag krypit ner i sängen lite senare. Men efter att ha spelat L.A. Noire på en portabel spelkonsol så är det nog något av det häftigaste jag spelat på formatet. Samma spel som till PC och konsol men portabel utan några anpassningar för att passa ett sämre format. Jag hoppas verkligen att ryktet om GTA V faktiskt stämmer.

Permalänk

@anon5930: Tack Anders för att du tog dig tid att lägga upp bilder och skriva om dina intryck om spelet, detta är uppskattat!

Permalänk
Medlem

Än så länge grymt impad av skyrim, flyter på fint.
Skål

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Skyirm på Switch i 21:9 format på X34:an

Permalänk
Medlem

Har bytt till Mario nu det var mer alkoholvänligt haha 😉

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av UniMatrixZ:

Har bytt till Mario nu det var mer alkoholvänligt haha 😉

Toysrus har 25% på alla switchtillbehör i sina butiker och webbsida

https://www.toysrus.se/search/?text=Nintendo+switch

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Toysrus har 25% på alla switchtillbehör i sina butiker och webbsida

https://www.toysrus.se/search/?text=Nintendo+switch

Skickades från m.sweclockers.com

Bra pris på en del av tillbehören faktist. Tex Pro controller för 636:-

Ser att man "sänkt" priset på en del spel med 25% också tex Odyssey som har ordinariepris 749:-!!?? kostar nu endast 561:-

edit***

Eller BOTW (standandardutgåvan). ordinariepris 849:-!!!?? nu endast 636:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Bra pris på en del av tillbehören faktist. Tex Pro controller för 636:-

Ser att man "sänkt" priset på en del spel med 25% också tex Odyssey som har ordinariepris 749:-!!?? kostar nu endast 561:-

Fake-reor borde vara olagliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Bra pris på en del av tillbehören faktist. Tex Pro controller för 636:-

Ser att man "sänkt" priset på en del spel med 25% också tex Odyssey som har ordinariepris 749:-!!?? kostar nu endast 561:-

Hur kan pro kontrollern vara så dyr? Vad jag mins kostade motsvarande till Wii u aldrig över 500kr. Och till switch ligger den på 670-900kr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Va f-n är detta då:

Toysrus Du står nu i kön
Du står nu i kö till vår 25 %-kampanj. När det blir din tur måste du påbörja ditt köp inom10 minuter. 25 %-kampanjen gäller hela helgen både online och i butik. Vi har för tillfället många besökare till vår 25 %-kampanj. För att säkerställa en god köpupplevelse så har vi aktiverat en kö. Så snart det är möjligt kommer du komma vidare till siten. Tack för ditt tålamod.

En del priser är bra men andra är bra mycket högre plus fraktavgift.

NINTENDO SWITCH LEGO Marvel Super Heroes 322,42 kr liknande pris från utländska sidor men visst är man plats så köp endast butik.

Nja inte så bra pris:
The Legend of Zelda: Breath of The Wild Limited (SWITCH) 974,25 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Va f-n är detta då:

Kanske något för fler butiker att ta efter? Många nätbutiker kraschar helt vid black friday och jag skulle faktiskt föredra ett kösystem där man har en viss period på sig att handla i lugn och ro istället för att behöva slänga sig in på sidan och försöka rycka åt sig något fort som fan.

Det blir lite av ett moment 22 - folk hamrar F5 för att hinna in först men genom att göra det går sidan långsamt för alla och i värsta fall kraschar hela skiten så att ingen får handla. Det är samma visa vid varje större rea och det skulle verkligen vara skönt med ett kösystem, gärna ett där man på något sätt lottar fram köplatser för att förhindra missbruk.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ågren:

Kanske något för fler butiker att ta efter? Många nätbutiker kraschar helt vid black friday och jag skulle faktiskt föredra ett kösystem där man har en viss period på sig att handla i lugn och ro istället för att behöva slänga sig in på sidan och försöka rycka åt sig något fort som fan.

Det blir lite av ett moment 22 - folk hamrar F5 för att hinna in först men genom att göra det går sidan långsamt för alla och i värsta fall kraschar hela skiten så att ingen får handla. Det är samma visa vid varje större rea och det skulle verkligen vara skönt med ett kösystem, gärna ett där man på något sätt lottar fram köplatser för att förhindra missbruk.

Visst om det fungerar mot bottar vpn etc. jag kunde bara stoppa sidan för att se deras erbjudanden. Sen var det kanske inte så mycket bra.
Hade tyvärr inte funkat på limited run games t e x spel tar slut på mindre än 1 min. Sen Lego:s hemsida kunde haft detta då deras Lego 75192 tog slut och släpptes 20 min före utlovat släpp vilket i sin tur medförde att ingen kan köpa dem förrän nästa år.

Mario+Rabbids Collectors Edt. SWITCH 569,92 kr måste köpas i butik.
Nästan lika bra som Elgigantens 399:- för samma produkt.

Just med lrg eller lego så körde flera med olika konton vpn och köpte mer än vad de skulle. Fast lrg gick igenom de flesta ordrar och bannande kunder.

Nja och flera saker kunde endast köpa i butik.
NINTENDO Classic Mini SNES konsol 1 699,00 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Bra pris på en del av tillbehören faktist. Tex Pro controller för 636:-

Ser att man "sänkt" priset på en del spel med 25% också tex Odyssey som har ordinariepris 749:-!!?? kostar nu endast 561:-

edit***

Eller BOTW (standandardutgåvan). ordinariepris 849:-!!!?? nu endast 636:-

För ett par veckor sedan hade dom samma rabatt och då var ordinarie pris på mario 498:- så man fick det för 367:- efter rabatt. Dom insåg väl sitt misstag och höjde ganska rejält. Nu är rabatterade priset högre än vad dom hade innan.

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Toysrus har 25% på alla switchtillbehör i sina butiker och webbsida

https://www.toysrus.se/search/?text=Nintendo+switch

Skickades från m.sweclockers.com

Aj då! Jag hade velat ha de gula joy con kontrollerna för 599:- ... Vem bor i Västerås och vill skicka dem till mig?

Permalänk
Medlem

Sitter man och lirar Skyrim och så helt plötsligt händer detta hmpf....

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UniMatrixZ:

Sitter man och lirar Skyrim och så helt plötsligt händer detta hmpf....
https://i.imgur.com/ITvuP3h.jpg

Ouch! Hoppas du har en färsk sparfil med.

Buggig och kraschande mjukvara hör ju till med Bethesda förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ouch! Hoppas du har en färsk sparfil med.

Buggig och kraschande mjukvara hör ju till med Bethesda förstås.

Jo fan ingen fara, Quicksave hela tiden 😉

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Fake-reor borde vara olagliga.

Det är dom.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Bra pris på en del av tillbehören faktist. Tex Pro controller för 636:-

Ser att man "sänkt" priset på en del spel med 25% också tex Odyssey som har ordinariepris 749:-!!?? kostar nu endast 561:-

edit***

Eller BOTW (standandardutgåvan). ordinariepris 849:-!!!?? nu endast 636:-

Om det där är äkta priser så förstår jag varför föräldrar tycker att gamestop inte har så dyra priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UniMatrixZ:

Jo fan ingen fara, Quicksave hela tiden 😉

Bra det.

Känns som det flyter på riktigt bra. Flummar mest runt Riverrun och Whiterun för stunden, finns en del saker där jag vill fixa innan jag fortsätter. Ovant med gamepad till detta spel men fungerar ändå helt okej.

Permalänk
Medlem

Dagen promenad avslutades med ett spontanköp av Doom på webhallen. Kommer hem och lägger mig i soffan, petar i spelet och upptäcker att spelet vill ta hem en uppdatering på 8GB... Kommer ta 40min och kommer fylla upp det sista av switchens lediga internminne.. Får börja hålla koll efter prisvärda 128GB microsd från och med nu då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xlr8:

Dagen promenad avslutades med ett spontanköp av Doom på webhallen. Kommer hem och lägger mig i soffan, petar i spelet och upptäcker att spelet vill ta hem en uppdatering på 8GB... Kommer ta 40min och kommer fylla upp det sista av switchens lediga internminne.. Får börja hålla koll efter prisvärda 128GB microsd från och med nu då.

Bör förhoppningsvis dyka upp något i veckan. Komplett har inte haft något ännu men på fredag lär väl någon butik köra någon vettig kampanj. Cyberphoto kan vara värd att hålla lite extra koll på med.

Permalänk
Medlem

Hej tjejer och pojkar!

Sorry för ett inlägg med bara "reklam". Men vill ni spela med andra switchägare och allmänt ha kul och diskutera så joina gärna vår nystartade discord: https://discord.gg/tJyJDGR

Ha det bra!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Clas Ohlson har 10% rabatt idag med koden CLAS18947
Hoppas på bättre rabatt på BF.

Skrivet av Scriabin:

Clas Ohlson, 10% på allting online endast idag (19/11)
Ange kod: CLAS18947

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bra det.

Känns som det flyter på riktigt bra. Flummar mest runt Riverrun och Whiterun för stunden, finns en del saker där jag vill fixa innan jag fortsätter. Ovant med gamepad till detta spel men fungerar ändå helt okej.

Har samma känsla, flyter på bra.
Kraschade dock en gång för mig som sagt, men inget mer problem efter det.

Själv håller jag på med In My Time of Need har inte bestämt mig om jag ska döda Kematu eller lämna över Saadia eller kanske ta belöningen från båda och sedan döda båda två
Är precis framme hos Kematu så lär bestämma mig bara.

Efter det blir det The Horn Of Jurgen Windcaller quest.

Ligger på Level 8 så det rullar på.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Entusiast

Började igår spela Pankapu, ett spel som jag inte sett någon prata om här i tråden efter en sökning. Det är ett gulligt 2D-actionplattformsspel med fin grafisk stil. Grafiskt påminner det stundvis om Ori and the Blind Forest, men gameplay är rätt annorlunda. Det är ett banbaserat och det finns mycket saker att samla. Men du behöver inte samla om du inte vill, tror jag. Har bara spelat nån/några timme/ar.

Du är Pankapu, som tyvärr uttalas pan-kapu och inte panka-pu som jag hade hoppats... En Keeper utsedd av en gud, härskaren över Drömvärlden Omnia för att skydda den mot mardrömsvärlden.

Först kändes det som att spelet höll ens hand löjligt mycket med många checkpoint och nästan skrattretande plattformsdesign. Men det blev mer utmanande lite längre fram. Kontrollerna är rätt floaty, men det går att vänja sig. Det hade varit trevligt att kunna ändra knappkonfigurationen, vilket jag inte hittat än. Så antar att det inte går.

Kan ännu inte säga att jag rekommenderar spelet, men den som gillar actionplattformsspel i 2D borde i alla fall kika på det i eshopen!

Rättat grammatikfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Grukk:

Började igår spela Pankapu, ett spel som jag inte sett någon prata om här i tråden efter en sökning. Det är ett gulligt 2D-actionplattformsspel med fin grafisk stil. Grafiskt påminner det stundvis av Ori and the Blind Forest, men gameplay är rätt annorlunda. Det är ett banbaserat och det finns mycket saker att samla. Men du behöver inte samla om du inte vill, tror jag. Har bara spelat nån/några timme/ar.

Du är Pankapu, som tyvärr uttalas pan-kapu och inte panka-pu som jag hade hoppats... En Keeper utsedd av en gud, härskaren över Drömvärlden Omnia för att skydda den mot mardrömsvärlden.

Först kändes det som att spelet höll ens hand löjligt mycket med många checkpoint och nästan skrattretande plattformsdesign. Men det blev mer utmanande lite längre fram. Kontrollerna är rätt floaty, men det går att vänja sig. Det hade varit trevligt att kunna ändra knappkonfigurationen, vilket jag inte hittat än. Så antar att det inte går.

Kan ännu inte säga att jag rekommenderar spelet, men den som gillar actionplattformsspel i 2D borde i alla fall kika på det i eshopen!

Tack Grukk!
Påminner det om den "senaste" Rayman-serien?