Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibe118:

Vänta till 00-01, fanns 1070 Strix OC för 3599 förra året.

Vilken sajt var det då? Har inte så bra koll på priserna på 1070 men det där borde vara ett väldigt bra pris. Ska bygga min första dator, är 1070 någorlunda framtidssäkert eller vore det bättre att lägga till 500-1000kr på ett 1080?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.dustinhome.se/product/5010826094/850-evo VS https://www.dustinhome.se/product/5010826097/850-pro
Är pro modellen värd det dyrare priset? vad är skillnaden om man bortser från 10 mb/s

Permalänk
Medlem

Hojta till om ni skulle se en MMO mus till bra pris någonstans, en Razer Naga Epic Chroma till halva priset hade inte suttit fel

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Köat på elgig sedan 21.57, kom fram nu.

Väljer leveransalternativ och nu är det spinning pizzas

NetOnNet hinner väl dra igång innan

Permalänk
Medlem

YES!

kom på elgiganten efter över en timmes väntan, skrev in mina uppgifter sen vart jag utkastad i väntrummet igen...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Tänkte beställa direkt bara för den var så billig, men 150kr frakt, nä tack haha.

Samma här. Ca 200 totalt när man skulle checka ut. Knappast.
Jag kör GameStream på en Shield Android TV så jag behöver egentligen inte....

Permalänk

Att det typ är samma (eller högre) priser på likadana grafikkort som för ett år sedan säger ganska mycket om hur valutan och den nya skatten påverkar.

För 6-7 månader sen kunde man även köpa ps4 för under 2000 kr.

Permalänk
Medlem

@Swing3r: Jag gav upp på elgiganten, får hoppas på CDON, Netonnet har 1080 å en 144mhz skärm

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

Jag letar efter rekommendationer på rabatter på headsets. Letar framförallt efter kvalité. PC är där jag spenderar 90% av tiden men resterade 10% spenderas på ps4n så ett + om den kompatibel där med.

Håller span på: https://www.mediamarkt.se/sv/product/_hyperx-cloud-ii-svart-1...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2983517
Pris: 490:-

Men andra rekommendationer i högre kvalité-klass uppskattas!

Permalänk

Dom som har CDON + kan köpa PUBG för 200kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

När var detta? Låter ju lite för bra

Igår eller onsdag tror jag. Det stod att den var ny på NetOnNet och prislappen låg på 3999 under några timmar, varefter de höjde till 5200kr. Ingen rabatt eller nåt utan 3999 visades som normalpris. Kände inte till 1070Ti och medan jag läste på/velade, höjdes priset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@Swing3r: Jag gav upp på elgiganten, får hoppas på CDON, Netonnet har 1080 å en 144mhz skärm

Förstår dig! Jag var nära att kasta in handduken.. dock väääldigt sugen på denna TV.

Nu har jag valt leveransmetod och njuter av (förhoppningsvis) min sista spinning pizza

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarus:

Nej helt tvärt om. Kronan är idag 10% starkare än förra året.

Du har mer rätt än fel. Kronan är definitivt starkare... Nå, jag har inte stort hopp om kanonerbjudanden för det, men det gör ju valuta förlusten bättre i alla fall.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@Swing3r: Jag gav upp på elgiganten, får hoppas på CDON, Netonnet har 1080 å en 144mhz skärm

Det var inte mycket till uppdateringsfrekvens i den panelen då

Permalänk

Kom igenom på Elgiganten, tog 45 min..
Gick bra att ändra fraktsätt och antal utan att åka ur kön fast de tog 10-talet sekunder att uppdatera.

Blev båda Philips Hue startpaket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

När var detta? Låter ju lite för bra

I måndags https://www.sweclockers.com/forum/post/17121766

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

Hur många kommer komma till jobbet med rödsprängda ögon i morgon? Inte bara att man måste sitta upp till kl 22-24, man får sedan sitta och vänta i flera timmar för att ens kunna köpa något.... Efter det tar det ytterligare en timme innan man somnar eftersom man är så frustrerad och upp i varv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@Swing3r: Jag gav upp på elgiganten, får hoppas på CDON, Netonnet har 1080 å en 144mhz skärm

CDON har XB271HUA för 4990kr. Ogillar verkligen utseendet, annars kanske det hade blivit något.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem

Någon som beställt något från Dustin Home senaste timmen? Beställde ASUS 1060 6GB för 50 minuter sedan men fortfarande inte fått ett ordernummer. Står att det kan ta upp till 20min, har bara fått en bekräftelse på betalning. Kan ju vara bra att veta om man får något kort eller om man ska leta vidare...

Edit: Mailet med ordernumret kom 2 minuter efter jag skrivit inlägget, att man aldrig lär sig att vänta ....

Permalänk

@Cheesedad: Dom har Logitech G430 för 400kr på inet, har använt dom förut på PS4 och tycker dom fungerar helt okej

Permalänk
Medlem

Mer grafikkort till folket!

Skrivet av Inet:

Har fixat tidigarepriset nu! Är verkligen inte menat att missleda men är mycket produkter på Black Friday och vi missade helt enkelt att den varit på kampanj så nära inpå.

Det är lite svårt det där med prissättning för många produkter har varit på kampanj nångång tidigare. Att gå från ett kampanjpris direkt till ett annan ser vi som en självklarhet att det inte är ordinariepris som gäller.

Men vart går gränsen för hur länge en produkt måste ligga på ordinariepris för att man ska göra en "riktig" kampanj igen? Blir ju lite av en gråzon men som sagt, vi har fixat nu så det förhoppningsvis inte känns missvisande!

Det är värt att tänka på att ni är aldrig starkare som företag än eran svagaste länk. Visst gör alla fel, men är också värt att göra rätt för sig i varje fall. Förhoppningsvis så har ni förbättrat er garantisupport sedan 2013 då ni förlorade mig som kund.

Skrivet av anon289784:

Är ute efter den bästa mobilen på rean för under 2000.
Ska bli julklapp till pappa som inte köpt en mobil sedan 2012.
Vilken köper man?

Nytt är ju alltid kul. Dock så anser jag att man klarar sig relativt OK med en äldre telefon om man inte är fotoentusiast eller liknande. Dock om sådant är läget så tror jag man gör bäst i att inskaffa en riktig kamera. Man kan faktiskt klara sig rätt bra med en Nokia 3310 och kontaktkort och den telefonen spricker inte precis när du tappar den

Allt annat känns endast som distraktioner. Kanske är lite gammalmodig på den sidan som tycker att människan borde interagera mer med varandra istället för att ha och leva majoriteten av sitt liv i via telefonen.

Skrivet av vibe118:

Vänta till 00-01, fanns 1070 Strix OC för 3599 förra året.

Man kan ju alltid hoppas. Dock verkar inte Svenska företag ha någon koll på vad REA innebär. Inte mycket att göra åt saken dock då vi är vana att le medans vi biter i det sura äpplet. Med ökad skatt på elektronik så kommer vi längta tillbaka till dessa dagar där vi inte hade pålägg på upp till 15%.

Kommer du ihåg vem som körde det priset BTW?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joners:

Vilken sajt var det då? Har inte så bra koll på priserna på 1070 men det där borde vara ett väldigt bra pris. Ska bygga min första dator, är 1070 någorlunda framtidssäkert eller vore det bättre att lägga till 500-1000kr på ett 1080?

Skickades från m.sweclockers.com

På Komplett, men det släpptes redan vid typ kl 22 har jag för mig. Tog slut direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture72:

Någon som beställt något från Dustin Home senaste timmen? Beställde ASUS 1060 6GB för 50 minuter sedan men fortfarande inte fått ett ordernummer. Står att det kan ta upp till 20min, har bara fått en bekräftelse på betalning. Kan ju vara bra att veta om man får något kort eller om man ska leta vidare...

Ja, beställde och fick orderbekräftelse 22.34. Inga problem här.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Nvidia 4k eller steamlink, det är ju prisskillnad men antar det är samma funktion? (+4k)

Permalänk
Medlem

Ni som tänker försöka på Elgiganten: ett tips från andra sidan - logga in först om ni har konto. Jag gjorde misstaget att göra det efter att jag kommit till kassan, vilket jag faktiskt klarade (det tog bar 10 minuter) men sedan när jag skulle välja fraktalternativ blev jag utslängd.

Hoppas Power drar mindre trafik på sig, de hade ju en del bra erbjudanden på .no så man kanske skall vara naiv nog att hoppas på något gott...

Permalänk
Medlem

Hur är detta jämfört med Asus 1080 TI? Är det lika bra eller finns det några nackdelar?

Permalänk
Medlem

Värt att nämna att priserna ej blir direkt jämförbara mot föregående års priser (inflation, valuta ap/dep etc.) tack vare den underbara kemikalieskatten som sittande tyckte var en bra idé!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk

steam link frakt

@Johnnymann: såg det nu efter att ha läst mer sorry, någon som lyckats köpa fler än 1 åt gången eller så man inte behöver lägga så mycket frakt ???