Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem

Nån som sett PWM fläktar (4pin) 120/140mm till bra pris?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

@Icte: 00.44 la jag beställningen, håller tummarna du får ditt med

Permalänk
Medlem
Skrivet av klingen78:

Nu har proshop skickat tangentbordet för 99 kr plus frakt, måste vara en av de bästa dealsen denna BF.

https://i.imgur.com/ZfucrJR.png

Samma för mig, riktigt schysst deal!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

Kan vi summera det hela som att de bästa erbjudandena hittills ligger i linje med Biltema's korv-tshirt?

Skrivet av MinscS2:

2) Allt gick att köpa till det priset en random lördag i början av November. (När blev "Singles Day" ens en grej?)

Världens största globala shoppingdag såvitt jag vet, men det tar väl bättre fart här inom något år.

Permalänk
Medlem

Jag letar efter en (eller två egentligen) vettiga Nätverksswitchar som fungerar bra, 4-8 portars.

Någon som sett nått vettigt?

Letar även efter Z-Wave brytare för vägguttag.
Är Telldus den billigaste?
https://m.prisjakt.nu/product/3424593

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av fujitsus:

Vad tror du själv? Ett antal år på nacken, vill du köpa något från 2013?

Skickades från m.sweclockers.com

Berätta gärna mer vad denna routern inte har som gör den till ett dåligt köp, du vet bevisligen inte riktigt vad du pratar om.

Det har inte hänt så särskilt mycket på Wifi-fronten dom senaste åren om man bortser från mesh-lösningarna som kommit. Jag sitter på en AC66U sedan två år och har ut mina 250/100 överallt i en lägenhet på ca. 68 kvadrat. Nyare routrar har inte bättre täckning, framförallt inte om man ska nå maxhastighet mha MIMO.

De routers som är nyare baserar sin högre hastighet på MIMO, dom flesta klienter stödjer inte 4x4 MIMO, så prestandavinsten är försumbar.

Den ENDA anledningen att köpa en dyrare/nyare router är om du har gigabit-bredband och ett grymt nätverkskort som stödjer 4x4 MIMO, eller om det streamas 4/8K lokalt mellan 4-5st enheter samtidigt.

Permalänk

Någon som kan tipsa om en affär som har bra pris på Kinnarps 8000 eller en liknande ergonomisk stol?

Permalänk

Ja de här va ingen bra black friday, jag har inte köpt ett skit än, hade ju förväntat mig iaf ett GTX 1070 för max 3000 spänn!

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

@MinscS2: Undrar hur många som verkligen får 1070-kortet från Webhallen? Jag lyckades beställa och fick bekräftat i webbläsaren, nu hittar Webhallen inte beställningen, weird... Som tur är tog jag en skärmdump, får se om det hjälper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_e_b:

Tips på bra brädspel?

Webhallen har rea på ett antal spel och expansioner, både svenska och engelska:
https://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/kampanjer/black_friday_2k17-bradspel/

Själv köpte jag Warhammer Underworlds - Shadespire för 349 kronor.
Kom ut för en månad sedan, hyllat som ett av årets bästa spel och extremt hög kvalité på figurerna, så känns mycket prisvärt.

Permalänk
Medlem

Köpte en färdigkalibrerad OLED från Elgiganten för 800 kr extra. Någon som gjort det förr och vet att det är en bra tjänst haha. Tänkte att man kanske slipper lite huvudvärk med att försöka fixa till inställningarna själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av klingen78:

@Icte: 00.44 la jag beställningen, håller tummarna du får ditt med

00:45 för min del Får hoppas på det bästa!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

00:45 för min del Får hoppas på det bästa!

Jag fick min beställningsbekräftelse 01.02.
Nu när de skickat vissa tangentbord kan det ju inte säga att det är felpris.
Vore ju otroligt kasst. Antingen får de väl makulera alla eller skicka de som hann beställa.

Min har ej blivit skickat ännu.

Permalänk
Medlem

Produkt: Prisvärd 17" power PC i7HQ GTX 1050Ti
Länk: http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=2VZ60EA...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4556116
Pris: 12990kr

Permalänk
Medlem

42 Miljoner för en fin villa med tennisplan i Klippan som hittat ju, helt klart bästa erbjudandet någonsin:

http://cdon.se/black_friday/villa_klippan/

Nån som kommer slå till?

Själv har jag inte köpt någonting tycker inte erbjudandena är särskilt fantastiska jämfört med vanlig rea. Det här med BF var lite roligare de första åren 2013-2015. Från förra året när det började bli stort så tycker jag det har blivit sämre. Nån som håller med?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

AMD och då speciellt RX Vega är ju ett stort skämt när det gäller release och tillgång. Är det enda företaget där en sänkning innebär att det likförbannat ligger hundratals kronor över utgångspris ?? Har det ens funnits RX580 under 3k i lager ? Har själv suttit och innerst inne hoppas på ett 56a till hyfsat pris, iaf ned mot msrp som var 4090 kr.Men det är uppenbarligen att jag får fundera på att sälja freesync skärmen, uppgradera till nåt Pascal och fortsätta vara med i det gröna laget. Orka vänta...

Skickades från m.sweclockers.com

Felstavat
Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

10% rabatt som student

Skrivet av xeRoos:

I see.. :/

Ingen som vill dela med sig av sin rabattkod?

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av axello:

Berätta gärna mer vad denna routern inte har som gör den till ett dåligt köp, du vet bevisligen inte riktigt vad du pratar om.

Det har inte hänt så särskilt mycket på Wifi-fronten dom senaste åren om man bortser från mesh-lösningarna som kommit. Jag sitter på en AC66U sedan två år och har ut mina 250/100 överallt i en lägenhet på ca. 68 kvadrat. Nyare routrar har inte bättre täckning, framförallt inte om man ska nå maxhastighet mha MIMO.

De routers som är nyare baserar sin högre hastighet på MIMO, dom flesta klienter stödjer inte 4x4 MIMO, så prestandavinsten är försumbar.

Den ENDA anledningen att köpa en dyrare/nyare router är om du har gigabit-bredband och ett grymt nätverkskort som stödjer 4x4 MIMO, eller om det streamas 4/8K lokalt mellan 4-5st enheter samtidigt.

Hur är de med uppateringar? Har den fått en patch för KRACK t ex? Det är det stora problemet med konsument routers, tillverkarna skiter i att supporta dem och menar bara att kunden ska köpa nytt efter några år istället. Sådant fruktansvärt slöseri med tanke på att det 95% av gångerna inte är fel på hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Köpte en färdigkalibrerad OLED från Elgiganten för 800 kr extra. Någon som gjort det förr och vet att det är en bra tjänst haha. Tänkte att man kanske slipper lite huvudvärk med att försöka fixa till inställningarna själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där med kalibrering är ren bullshit. Är deras nya sätt att dra in pengar när folk inte köper försäkringar.
Dom lurar dig bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Det där med kalibrering är ren bullshit. Är deras nya sätt att dra in pengar när folk inte köper försäkringar.
Dom lurar dig bara!

Nja, beror väl på hur de gör. En äkta kalibrering med rätt verktyg kan göra stor skillnad, men på Elgiganten så stänger de säkert bara av "shop" mode som sänker inställningarna en aning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Jag fick min beställningsbekräftelse 00.02.
Nu när de skickat vissa tangentbord kan det ju inte säga att det är felpris.
Vore ju otroligt kasst. Antingen får de väl makulera alla eller skicka de som hann beställa.

Min har ej blivit skickat ännu.

Oj det var tidigt! Ja men så bör du såklart få ditt, speciellt då de skickade iväg de som beställde 40 min senare Men verkar som att de packar och skickar lite hursomhelst, får sitta klistrad vid telefonen och vänta på mailet!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

42 Miljoner för en fin villa med tennisplan i Klippan som hittat ju, helt klart bästa erbjudandet någonsin:

http://cdon.se/black_friday/villa_klippan/

Nån som kommer slå till?

Själv har jag inte köpt någonting tycker inte erbjudandena är särskilt fantastiska jämfört med vanlig rea. Det här med BF var lite roligare de första åren 2013-2015. Från förra året när det började bli stort så tycker jag det har blivit sämre. Nån som håller med?

Hehe, nu ligger den inte riktigt i Klippan utan i Saltsjöbaden.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Värdelös rea, de erbjudanden som är intressanta har dom bara några ex av sen säljs de till ordinarie pris. Ne då beställer jag hellre från utlandet.
Ska man ha en billig dålig tv så verkar man iallafall kunna göra ett ”bra” köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Det där med kalibrering är ren bullshit. Är deras nya sätt att dra in pengar när folk inte köper försäkringar.
Dom lurar dig bara!

Vad baserar du ditt omdöme på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Snyggt! Står att beräknade leveransdatumet är 28/11 så antar att de skickar mitt exemplar idag!

Så här står det för mig:
Förväntad leverans 2017-12-01
Sen är det ett litet rött X efter 01. Är det så för dig också?

Skrivet av Icte:

Oj det var tidigt! Ja men så bör du såklart få ditt, speciellt då de skickade iväg de som beställde 40 min senare Men verkar som att de packar och skickar lite hursomhelst, får sitta klistrad vid telefonen och vänta på mailet!

01.02 skulle det stå, så jag var snarare sen på bollen!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Nja, beror väl på hur de gör. En äkta kalibrering med rätt verktyg kan göra stor skillnad, men på Elgiganten så stänger de säkert bara av "shop" mode som sänker inställningarna en aning.

Dom använder riktig utrustning för att kalibrera bildskärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

No brainer 4 me.. S8

No brainer 4 me.. OnePlus 5T

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

@RobertN: Så är det säkert men det är fakta att en tv oavsett teknik förändras rätt mycket den första tiden så att börja direkt med en kalibering är inte rekommenderat "om" du inte gör om den sen efter ett tag.