Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk

Toppen-BF för mig

Sparade 2950:- på inköp för 11000:-

Kalla mig Höken!

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

Är väl inte dags o deppa än? Cyber Monday kvar va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramdm5:

Förstår pm en del är besvikna. Det säger ju lite om hur sexig rean på dator-komponenter var när halva tråden handlar om TV och samsung s8. Inget ont om det; marginalerna är låga, vi har kemskatt, höga priser på ram och intet nytt på grafikkortsfronten.

Jag är nöjd. Plockade ihop en dator.och sparade någon tusing.

Jag önskar att forumet mest bestod av bra deals på olika saker. Ska man kritisera något så är det ju att en jävla stor del av det här forumet gapar om ett tangentbord för 99 kr och om det kommer att skickas eller inte. Ja, den som lever får se. Och nej, jag är heller inte avundsjuk även om jag själv missade den dealen med 5 minuter.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Då tog blackfriday slut Det var kul sålänge det varade. Är Cyber måndag något att se fram emot?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Tack för tipsen. blir en sån att hämta på Mediamarkt imorrn

Har du kollat recensionerna innan på Prisjakt?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3570409

... det är en del som inte är helt nöjda med det i recensionerna. Bara en heads-up

Permalänk

Lustigt nog var jag faktiskt intresserad av Knowledge is Power från CDONs sista luckor men vetifan om jag pallar ha ett sånt spel på skiva. Partyspel på fysiskt medium känns väldigt 2009...

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Då tog blackfriday slut Det var kul sålänge det varade. Är Cyber måndag något att se fram emot?

Förmodligen inte, nej. Sett till tidigare år.

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Är väl inte dags o deppa än? Cyber Monday kvar va?

Skrivet av TheBodyLotion:

Då tog blackfriday slut Det var kul sålänge det varade. Är Cyber måndag något att se fram emot?

Ha inte för höga förhoppningar. Minns inte någon deal av värde från förra året till skillnad från typ... två från BF.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krona:

Skämt rea i år ... köpte förra året ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC för 3800kr iår ca 3990kr och då är det ett år gammalt..., Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000/3000MHz CL15 2x8GB för 999kr i år kostar dem ca 2k från seriösa handlare.. tycker varken inet eller komplett levererade iår.
Blev iaf ett trådlöst tangentbord för att styra datorn när man sitter i soffan för 149 sparade ca 150 kr yippi nice rea:P jag är inte bitterXD

10xx serien är släppt i Maj 2016 och kostar lika mkt ännu, vilket visar bristen på att vilja släppa nytt hos Nvidia.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Då tog blackfriday slut Det var kul sålänge det varade. Är Cyber måndag något att se fram emot?

Blir samma erbjudande då.

Permalänk

De bästa fynden gjordes som vanligt på andra sidan pölen.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

10xx serien är släppt i Maj 2016 och kostar lika mkt ännu, vilket visar bristen på att vilja släppa nytt hos Nvidia.

Skickades från m.sweclockers.com

Men men.... 1070 Ti! /s

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

@magkliarn: Såg ju faktiskt häftigt ut att man kan styra med sin smartphone, dock verkar jackbox fortfarande den "bästa" partyspelen när det kommer till quizliknande spel. Har man steamlink blir det ju enkelt att streama spelet på stortvn.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Det abonnemanget kan man säga upp dagen efter man får det.

Fast nej det kan man inte
Eller ja du "kan" men du får betala en klumpsumma på 24x abonnemangskostnaden vilket gör mobilen extremt dyr

Permalänk
Medlem

Galaxy S8 Plus för 4000kr blev bästa dealen för min del. Fick även tag på en Canon Pixma IP8750 för ca: 2000kr, vilket även det var ett kap. Annars blev det i stort sett bara julklappar åt barnen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag är mer än nöjd med denna black friday, köpte betydligt mer än förra året och sparade en hel del tusenlappar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fast nej det kan man inte
Eller ja du "kan" men du får betala en klumpsumma på 24x abonnemangskostnaden vilket gör mobilen extremt dyr

Du pratar om Tele2 va? Det kan du säga upp direkt. Inga bindningstider.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Permalänk
Medlem

Min mus (Logitech G602) har börjat dubbelklicka något fruktansvärt. Någon som vet en mus som har liknande form och som finns till ett bra pris?
Trådlös är ett måste. Ett par extraknappar är ett plus men inget måste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Du pratar om Tele2 va? Det kan du säga upp direkt. Inga bindningstider.

Nej, för den du citerade pratade om S8+ på comviq, vilket har 24 månaders bindningstid.

"Det han menar är antagligen comviqs erbjudande om att köpa samsung s8+ väldigt billig, men där är man bunden 24mån med det tillhörande abbonemanget.
Gå till inlägget

Det abonnemanget kan man säga upp dagen efter man får det."

Du svarade själv på citatet där det står klart och tydligt att det handlat om S8+ på comviq.

Permalänk
Medlem

Kolla in sweclockers på youtube, de gjorde en liten genomgång i 2 delar inför tv-reorna som du säkert kan lära dig lite av och komma fram till vilken du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Min mus (Logitech G602) har börjat dubbelklicka något fruktansvärt. Någon som vet en mus som har liknande form och som finns till ett bra pris?
Trådlös är ett måste. Ett par extraknappar är ett plus men inget måste.

Kolla CDON som hade bra priser på möss. Jämför med Prisjakt.

http://cdon.se/black_friday/spel_och_pc_gaming/gaming/gaming_...

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag förstår inte hur du och andra kan klaga på prissänkningar, som mer eller mindre förekommer på varje onlinebutik idag. Det handlar om företag och man driver ett företag för att gå vinst. Ha i åtanke att man fortfarande försöker göra en vinst på de artiklar man rear ut och då är det sällan "top of the line"-produkter som får ett lägre pris. Det är redan väldigt låga marginaler på teknik idag.

Det verkar som att ni blir arga eller kanske besvikna, för att ni kan spara pengar, bara för att det inte är tillräckligt mycket, eller på fel artikel. Vet du vad? Om du inte har köpt någonting, så har du sparat 100%. Du behöver inte bli besviken bara för att det inte riktades specifikt till dig och det du söker efter.

Bra inlägg. Känns bara som att folk försöker hitta något att köpa när de egentligen inte behöver det. Helt rätt, köp inte där har du 100% prissänkning och du slipper vänta dessutom

Så många som prata om S8an på jobbet också. Men gubben lilla du har jo redan ett fullt fungerade mobiltelefon där man kan 1. Surfa, 2. Ringa. Ska ni göra företag rika så gör det ordentligt och har ni pengarna så kör på så det ryker. Det är som att köpa en Ferrari när man inte ens har råd med hyran. Ligg ägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Nej, för den du citerade pratade om S8+ på comviq, vilket har 24 månaders bindningstid.

"Det han menar är antagligen comviqs erbjudande om att köpa samsung s8+ väldigt billig, men där är man bunden 24mån med det tillhörande abbonemanget.
Gå till inlägget

Det abonnemanget kan man säga upp dagen efter man får det."

Vet inte hur du kan missa det när du citerar det då det står klart och tydligt.

Då ber jag om ursäkt. Trodde att det var S8-dealen vi pratade om.

Edit: Kollade nu. Den ena personen pratade också om Tele2 och den andra om Comviq. Inte undra på att det blev rörigt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fast nej det kan man inte
Eller ja du "kan" men du får betala en klumpsumma på 24x abonnemangskostnaden vilket gör mobilen extremt dyr

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du tecknar abonnemang online. Dock är det så vitt jag vet bara Tele2 som låter dig behålla telefonen om du utnyttjar ångerrätten på abonnemanget.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du tecknar abonnemang online. Dock är det så vitt jag vet bara Tele2 som låter dig behålla telefonen om du utnyttjar ångerrätten på abonnemanget.

Skillnaden är att även om dom nekar ångerrätten (på bara abb) så har du bara 1 månadsuppsägning då det är obundet, så i värsta fall blir man fast med betala 1 månad bara.
Köper man med 24 månader bindning har du inget val, finns inte en chans att någon skulle låta dig behålla mobilen om du tecknar ett som är 24 månaders bindning (vilket många subventionerade deals är, ex S8+ på comviq osv)

Permalänk
Medlem

@Michelangelo: Kolla proshop,jag skrev ett inlägg om just ps4a kontroll.

Permalänk

@TheBodyLotion: That's You! är gratis på PS store om du har PSPlus, kan rekommendera faktiskt - blev rätt kul med några polare och hade inga tekniska bekymmer, bara plugnplay

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Jag undrar mest hur många som köper Logitech Farm Simulator. Jag är fascinerad av hela grejen. Spelet verkar ju från avstånd dötrist. Har jag fel?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro