Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

@SaadRH:

Tror det är billigast https://www.gamestop.se/Xbox%20One/Games/52164/xbox-one-s-500...

edit: var visst stor skillnad i lagringskapacitet och spel ,
men billig

Visste aldrig att den fanns billigare någon annanstans, nu har jag köpt den. Tillbaka till min fråga.

Fråga:
"
Köpte en Xbox One S, Den här

Det ingår väl inte någon Xbox Live/Guld med den där va?

Ska jag köpa den här för att kunna spela online?

PS. Har aldrig ägt en Xbox tidigare, där av denna fråga.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Väldigt bra pris måste jag säga. Känns dock lite nervöst att beställa från Tyskland, har du gjort det förr?

Vet inte om jag gjort det från Amazon, men Amazon är pålitliga. Har däremot köpt från Tyskland i en massa andra fall. Det enda jobbiga är ju om det skulle bli en reklamation och man inte kan språket så bra. Men jag tänker att det löser sig. Går säkert att skriva på engelska också, i synnerhet till Amazon.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Swedishhost.se - Erbjuder 50% rabatt på samtliga produkter så som anti DDoS teamspeak csgo m.m bara idag! ni hittar deras kod och erbjudande här : https://www.swedishhost.se/nyheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Väldigt bra pris måste jag säga. Känns dock lite nervöst att beställa från Tyskland, har du gjort det förr?

Vill du ha den snabbt? Kolla vad amazon.co.uk kör i deras bundles då? Jag fick leverans i november när jag beställde där igår.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av SaadRH:

Köpte en Xbox One S, Den här

Det ingår väl inte någon Xbox Live/Guld med den där va?

Ska jag köpa den här för att kunna spela online?

PS. Har aldrig ägt en Xbox tidigare, där av denna fråga.

Har ingen aning om du får x antal dagar gratis däremot har de erbjudande på 10:-/mån på game pass och 10:-/mån på Guld första månaden. Du kan avbeställa det senare.
För att spela online behövs Guld ja.

Permalänk

tror ni mellandagsrean kommer vara lika sunkig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Vet inte om jag gjort det från Amazon, men Amazon är pålitliga. Har däremot köpt från Tyskland i en massa andra fall. Det enda jobbiga är ju om det skulle bli en reklamation och man inte kan språket så bra. Men jag tänker att det löser sig. Går säkert att skriva på engelska också, i synnerhet till Amazon.

Vet du om det är Amazon.de som säljer konsolen själva eller en tysk butik som är kopplad till Amazon, kan inte riktigt få fram den infon?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Har ingen aning om du får x antal dagar gratis däremot har de erbjudande på 10:-/mån på game pass och 10:-/mån på Guld första månaden. Du kan avbeställa det senare.
För att spela online behövs Guld ja.

Kan skicka länken till erbjudandet?

Permalänk
Medlem

@Ca11mero:
Tack för tipset! Tyvärr verkar det bara gå att köpa den i butik (6 st som hade den i lager) :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almightyjew:

tror ni mellandagsrean kommer vara lika sunkig?

Om förra året är något att gå på, så ja, det kommer den vara.
Även Cyber Monday nästa vecka kommer vara väldigt snarlik vad vi har sett idag sett till rabatter.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Vet inte om jag gjort det från Amazon, men Amazon är pålitliga. Har däremot köpt från Tyskland i en massa andra fall. Det enda jobbiga är ju om det skulle bli en reklamation och man inte kan språket så bra. Men jag tänker att det löser sig. Går säkert att skriva på engelska också, i synnerhet till Amazon.

Köpte en SSD från Amazon.de i måndags, kom fram igår. Har köpt därifrån innan, har aldrig varit några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Missade inets "Netgear Arlo Startpaket " någon som sett några andra övervaknings kameror ?

Cdon har ett arlo paket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Vet du om det är Amazon.de som säljer konsolen själva eller en tysk butik som är kopplad till Amazon, kan inte riktigt få fram den infon?

Det är Amazon själva, när du klickar dig vidare står följande:

Delivery 1 of 1
Dispatched by Amazon EU Sàrl (Learn more)

PlayStation 4 Pro - Konsole (1TB, B-Chassis)
EUR 298,33 - Quantity: 1
In stock on December 1, 2017.
Sold by: Amazon EU S.a.r.L.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Om förra året är något att gå på, så ja, det kommer den vara.
Även Cyber Monday nästa vecka kommer vara väldigt snarlik vad vi har sett idag sett till rabatter.

Vågar man hoppas på tyskarna tro? Amazon beskriver ju ändå veckan som cyber monday week. Borde komma nåt lite xtra då kan tyckas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrackN:

Det är Amazon själva, när du klickar dig vidare står följande:

Delivery 1 of 1
Dispatched by Amazon EU Sàrl (Learn more)

PlayStation 4 Pro - Konsole (1TB, B-Chassis)
EUR 298,33 - Quantity: 1
In stock on December 1, 2017.
Sold by: Amazon EU S.a.r.L.

Ok tack!

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

ZOTAC GeForce GTX 1070 Ti AMP!
https://www.komplett.se/product/960295/datorutrustning/pc-kom...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4534892
4699kr

EDIT: Som @Joners påpekade, mer eller mindre standardpris. Carry on, nothing to see here.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Är ute efter en soundbar för run 3000 spänn, men kan inte bestämma mig vilken deal jag ska köra på. Missade helt Samsung HW-MS660 på Hifi-klibben tyvärr. Slutsålt överallt!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av SaadRH:

Kan skicka länken till erbjudandet?

Jaha det finns automatiskt på ditt konto på PC eller xboxen men det erbjudande går ut om 4 dagar du kan även välja en månad gratis. Så lös inte in någon kod för då kan du inte utnyttja erbjudandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaadRH:

Visste aldrig att den fanns billigare någon annanstans, nu har jag köpt den. Tillbaka till min fråga.

Fråga:
"
Köpte en Xbox One S, Den här

Det ingår väl inte någon Xbox Live/Guld med den där va?

Ska jag köpa den här för att kunna spela online?

PS. Har aldrig ägt en Xbox tidigare, där av denna fråga.
"

Mycket bra deal så köp detta så kan du lira online samt få gratisspel i 3 månader.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

@toobypls: Jag kan rekommendera denna. Mycket ljud för pengarna.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2238530

(Harman Kardon SB 26 - Avancerad soundbar med Bluetooth® och aktiv trådlös subwoofer)

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaadRH:

Visste aldrig att den fanns billigare någon annanstans, nu har jag köpt den. Tillbaka till min fråga.

Fråga:
"
Köpte en Xbox One S, Den här

Det ingår väl inte någon Xbox Live/Guld med den där va?

Ska jag köpa den här för att kunna spela online?

PS. Har aldrig ägt en Xbox tidigare, där av denna fråga.
"

Brukar följa med 14 dagars Gold, och sen kan något av spelen också komma med gratis Gold. Jag hade nog slagit till på den där 3 mån för 99kr. Väldigt bra pris och det är något du behöver om du vill lira online.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nån som har köpt eller är grym på skärmar?
Jag är på jakt efter en 27tummare för kanske 4000kr
Spelar vädigt blandat kanske 40% och 60% youtube och surf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Tycker inte det där är nå märkvärdigt. Normalpris

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grand03:

Någon skicklig ljudexpert eller amatör som har tips på en duglig soundbar eller hemmabiosystem helst under 5K?

Är denna bra nog och kompatibel till LG Oled55c7:

HT-NT5 Soundbar

Hur gör ni andra som köpt ny TV, nöjer ni er med ljudet från enbart TV:n?

Jag köpte Harman Kardon SB26 förra året för 3000. Samma pris i år hos NetOnNet. Gick ifrån ett 5.1-system med Onkyo + XTZ till denna soundbar med tillhörande trådlösa baslåda och är helnöjd.

Du får gärna höra av dig i PM om du har fler frågor eller funderingar.

Visa signatur

Dator: FD R4 | EVGA SuperNOVA G2 750 W | ASUS Z97-A | Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | 500 GB M.2 NVMe | 2000 GB SSD | 6 TB HDD | Server 1: HP Microserver G7 N54L | 120 GB SSD | 15 TB HDD | Server 2: HPE Microserver G8 | 120 GB SSD | 16 TB HDD | HTPC: Intel NUC 6th Gen i3 SYH | 240 GB SSD | DDR4 2133 MHz 8 GB

Permalänk
Medlem

@mattemaz:

https://www.proshop.se/Bildskaerm/Samsung-27-Bildskaerm-CFG7-...

27" samt 144Hz. Once you go 144, you don´t go back

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Attans... Beställde för lite drygt en vecka sedan. Antar att jag skulle kunna säga upp abonnemanget bara för att beställa det igen. Låter som att ett mail till kundtjänst ska skrivas.

Nästan två månader sedan de höjde priset. Inget olagligt med det. Samtidigt så är det ändå 600kr billigare än vad det var tidigare så det är inte så illa om du frågar mig.

Inet höjde priset på en vara den 17nov och sen sänkte 23nov till samma pris som innan (sluta med runt 5 i rabatt). Om det inte är fult vet jag inte vad

Skrivet av Izak80:

Väldigt bra pris måste jag säga. Känns dock lite nervöst att beställa från Tyskland, har du gjort det förr?

Beställt genom ebay och fått använda translate, även köpt från bildelaronline (dock stomavgifter är inget kul). Men gått fort att beställa (4 dagar inte mer än det har det tagit vad jag minns). Men nu när det är enorma mängder paket blir det troligen hel del fördröjning.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Mest prisvärda uppgraderingen från i5 4670 cpu & MSI Z87-G45-GAMING på Black Friday rean?

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joners:

Tycker inte det där är nå märkvärdigt. Normalpris

Skickades från m.sweclockers.com

Det har du rätt i, jämförde dumt på Prisjakt.
Skyller på trötthet, såhär mot slutet av fredagen.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Cdons sista erbjudande..
http://cdon.se/black_friday/spel_och_pc_gaming/nintendo_snes_...

Kunde de inte slagit till med något av värde 23.00 istället för en jävla minimal prissänkning. Jämför detta med Inets prissänkning på Snes.

Cdon, jäkla skitbolag.

Permalänk
Medlem

SNES Mini 1590 kr -> 1444 kr hos CDON som en av de sista fyra luckorna. Lol.

Skrivet av Calma:

Cdons sista erbjudande..
http://cdon.se/black_friday/spel_och_pc_gaming/nintendo_snes_...

Fyfan, kunde de inte slagit till med något av värde 23.00 istället för en jävla minimal prissänkning.
Jämför detta med Inets prissänkning.

Cdon, jäkla skitbolag.

De har gjort så varje Black Friday Aldrig något märkvärdigt vid sista öppningen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII