Varför kan jag inte dela mobildata via USB?

Permalänk

Varför kan jag inte dela mobildata via USB?

Har provat att dela till både min laptop och min stationära, min laptop hittar nätverket via wi fi men inte min dator eftersom att den inte kan ha trådlöst. När jag kopplar in min mobil så hittar den inte nätverket men den hittar själva luren så jag kommer åt bilder osv. Får panik, har provat koppla in den i andra USB portar och byta sladd.

Permalänk
Medlem

@henrik801: Det finns inget du kan göra. Mobiler är konfigurerade att dela nätverkt via usb. Usb är bara för ström och filer. Nätverk är ingen fil.

Permalänk
Skrivet av Axel95:

@henrik801: Det finns inget du kan göra. Mobiler är konfigurerade att dela nätverkt via usb. Usb är bara för ström och filer. Nätverk är ingen fil.

Men det funkade på min iPhone 6??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Japp, det funkar att dela Internet över USB med iPhone 6 kopplad till en Windows-dator. Vad är det för annan telefon du försöker med som det inte fungerar med?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Japp, det funkar att dela Internet över USB med iPhone 6 kopplad till en Windows-dator. Vad är det för annan telefon du försöker med som det inte fungerar med?

Har en iPhone 7 nu, Windows 10 på datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@henrik801: Då har apple gjort en sådan inställning så det går. För det aldrig funkat på android.

Permalänk
Medlem

Funktionen kallas USB tethering. Du lär hitta guider att följa om du googlar på:
iPhone 7 USB Tethering windows 10

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

@Axel95: Jodå, har fungerat via USB på mina androider, Nexus 4, G3 och OP3 iaf. Aldrig testat på annat än Windowsdatorer dock.
@henrik801 Inte så haj på IOS, vet att några jag känner haft problem med detta också, vet ej om de har löst det dock.

Permalänk
Medlem

Du måste installera iTunes för att få fatt i drivrutinerna, så vad det iaf för några år sedan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Miney: Då kan jag inte något bra svar. Kanske fel på din enhet eller om tillverkaren har tagit bort den funktionen.

Permalänk
Medlem

På Andriod måste du iallafall gå in i inställingar och aktivera nätverksdelning via USB, något liknande på Iphone kanske?

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC