Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Jag köpte ett Switch med Zelda och Doom. Hunnit spela lite Doom, jag är mycket positivt överraskad av både konsolen och spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Kul!

Var köpte du den till slut, om man får fråga?

Inte något kanonpris för mig, men själv blev det här i Sverige (då kvaliteten krånglat så mycket med Switch så ville jag inte riskera att behöva mecka med att skicka tillbaka utomlands, även om jag vet av egen erfarenhet att Amazon normalt är jättebra att ha att göra med) hos Inet (https://www.inet.se/produkt/6334697/nintendo-switch-super-mar...).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Ni som har testat Mario + rabbids: Vad tyckte ni om spelet? Är det värt att köpa?

Jag är helt såld på spelet. Spelade två-tre kapitel varje kväll så det kändes inte så repetitivt tyckte jag. Men det beror helt på vad du tycker om för spel så klart, det är ett tur baserat strategispel med lite pussel element.

Permalänk

Om jag nu beställt Switch från Amazon UK, räcker det att jag endast köper någon typ av reseadapter? Om det är en massa andra risker man måste tänka på är jag orolig att det blir bättre att köpa från här i Sverige även om det är klart dyrare

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kul!

Var köpte du den till slut, om man får fråga?

Inte något kanonpris för mig, men själv blev det här i Sverige (då kvaliteten krånglat så mycket med Switch så ville jag inte riskera att behöva mecka med att skicka tillbaka utomlands, även om jag vet av egen erfarenhet att Amazon normalt är jättebra att ha att göra med) hos Inet (https://www.inet.se/produkt/6334697/nintendo-switch-super-mar...).

Jag kände lite likadant, åkte till webhallen och köpte allt löst där, kostade mig väl 300kr extra mot att beställa från olika ställen, men det var det värt för att få spela nu i helgen
Jag betalade 3290 för konsolen, 560 för Zelda och 560 för Doom. Sedan ett deluxe case för 199. Helt ok ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swarley96:

Om jag nu beställt Switch från Amazon UK, räcker det att jag endast köper någon typ av reseadapter? Om det är en massa andra risker man måste tänka på är jag orolig att det blir bättre att köpa från här i Sverige även om det är klart dyrare

En reseadaper är enkelt tror jag. Om den bara ska sitta hemma är det nog lite skit samma att den är en stor klump

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ny på Switch. Vad är skillnaden på Nintendo Account som jag registrerat (gick dock inte vid startsetupen märkligt nog - var tvungen att göra en lite klumpig systemuppdatering först) och ett Nintendo Network ID?

Behöver man bägge? Tex. för online multiplayer?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Min comhem router låter inte min Switch få internet. Några tips kring detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Min comhem router låter inte min Switch få internet. Några tips kring detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Det diskuterades flitigt i början av tråden, prova sök på NAT, har med nat-version att göra i de flesta fall

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Ny på Switch. Vad är skillnaden på Nintendo Account som jag registrerat (gick dock inte vid startsetupen märkligt nog - var tvungen att göra en lite klumpig systemuppdatering först) och ett Nintendo Network ID?

Behöver man bägge? Tex. för online multiplayer?

NNID är för Wii U och (3)DS Switch har bara Nintendo konto. Du kan länka ditt gamla NNID till Switch och då merga din resterande valuta. T e x har du ett 3DS/Wii U från USA eller Japan då kan du överföra den valutan till Switch för att handla i respektive landskod.

Hur du länkar ditt NNID om du har en annan Nintendo enhet.

Skillnaden mellan NNID och Nintendo konto:

Nintendo Network ID
A Nintendo Network ID is created and used on a Wii U and/or Nintendo 3DS family system. NNIDs are used for online features (such as online multiplayer or interactions) and for purchasing downloadable software through Nintendo eShop.


Nintendo Account
A Nintendo Account is created off-device (through http://accounts.nintendo.com). A Nintendo Account is required to use certain services from Nintendo, such as Nintendo Switch online services (including the Nintendo Switch eShop), off-device software purchases and the My Nintendo loyalty service. Nintendo Accounts can also be used with smart device applications (like Miitomo).

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Vart kan man köpa ett sånt här rött skin och det blå skinnet runt skärmen?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

NNID är för Wii U och (3)DS Switch har bara Nintendo konto. Du kan länka ditt gamla NNID till Switch och då merga din resterande valuta. T e x har du ett 3DS/Wii U från USA eller Japan då kan du överföra den valutan till Switch för att handla i respektive landskod.

Hur du länkar ditt NNID om du har en annan Nintendo enhet.

Skillnaden mellan NNID och Nintendo konto:

Nintendo Network ID
A Nintendo Network ID is created and used on a Wii U and/or Nintendo 3DS family system. NNIDs are used for online features (such as online multiplayer or interactions) and for purchasing downloadable software through Nintendo eShop.


Nintendo Account
A Nintendo Account is created off-device (through http://accounts.nintendo.com). A Nintendo Account is required to use certain services from Nintendo, such as Nintendo Switch online services (including the Nintendo Switch eShop), off-device software purchases and the My Nintendo loyalty service. Nintendo Accounts can also be used with smart device applications (like Miitomo).

Ahh. Nej, detta är min första Nintendokonsoll (borträknat Game&Watch på 80-talet, samt NES och SNES Mini nu i år).

Då skippar jag att skapa något Nintendo ID. Trodde det kanske behövdes för e-shop eller online multiplayer när jag läste på Nintendos sidor (var lite otydligt och dubbelt tyckte jag när jag läste, och tänkte det var bäst att fråga).

Tack!🙂

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fråga; hur kan man handla på olika Nintendo e-shops?

Kan man bara handla på Switchen, eller går det även via webbläsare på dator/padda?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Fråga; hur kan man handla på olika Nintendo e-shops?

Kan man bara handla på Switchen, eller går det även via webbläsare på dator/padda?

Du kan handla på nätet eller i eshop du behöver konto för respektive land du vill handla ifrån. Just nu så har Norge rätt bra priser jämfört med Sverige. Glöm inte att skapa olika konton för Japan eller USA det finns demos och andra saker som man kan ladda ned där som inte har kommit till SWE än t e x.

Om du köper med padda eller på nätet så starta switchen sen så laddas spelet ned automatiskt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad skillnaden är mellan Just Dance 2017 och 2018? Är det bara låtarna som skiljer eller finns det något mer som gör att 2018 är ett bättre val?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Laban80:

Någon som vet vad skillnaden är mellan Just Dance 2017 och 2018? Är det bara låtarna som skiljer eller finns det något mer som gör att 2018 är ett bättre val?

Skickades från m.sweclockers.com

De har förbättrat t e x HD rumble + lagt till double rumble och justerat Dance Machine mode till Dance Lab. Lagt till Just Mario sång.
Finns säkert mer saker du kan läsa nedan vad de har lagt till:

Källa I

Despite this, though, it still doesn’t feel like enough of a reason to upgrade. The main bulk of the game’s content comes from Just Dance Unlimited (an online subscription service which provides you with an ever-growing list over 300 songs).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

De har förbättrat t e x HD rumble + lagt till double rumble och justerat Dance Machine mode till Dance Lab. Lagt till Just Mario sång.
Finns säkert mer saker du kan läsa nedan vad de har lagt till:

Källa I

Despite this, though, it still doesn’t feel like enough of a reason to upgrade. The main bulk of the game’s content comes from Just Dance Unlimited (an online subscription service which provides you with an ever-growing list over 300 songs).

Okej, tack! Har du testat båda? Är 2018 bättre till en femåring tror du, såg att det fanns ett kids mode om jag minns rätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Laban80:

Okej, tack! Har du testat båda? Är 2018 bättre till en femåring tror du, såg att det fanns ett kids mode om jag minns rätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej jag har inte testat nåt av dem. Men kör på kids mode där är Mario sången med som är exklusivt för Nintendo switch.

Permalänk
Medlem

För er jag lovat återkomma ang nästa Switch lan så har jag nu ett "save the date" event på facebook https://www.facebook.com/events/1996344963987554/

Prel:
- 100 kr inträde
- Lån av skärm
- Lördag den 3e mars 10:00 till midnatt
- Möjlighet att komma på fredagen efter 18:00 samt plats i sovsal (både natt mot lördag och söndag)
- Turneringar i i Mario Kart, ARMS och Splatoon
- Del av ett PC lan i Haninge, Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

För er jag lovat återkomma ang nästa Switch lan så har jag nu ett "save the date" event på facebook https://www.facebook.com/events/1996344963987554/

Prel:
- 100 kr inträde
- Lån av skärm
- Lördag den 3e mars 10:00 till midnatt
- Möjlighet att komma på fredagen efter 18:00 samt plats i sovsal (både natt mot lördag och söndag)
- Turneringar i i Mario Kart, ARMS och Splatoon
- Del av ett PC lan i Haninge, Stockholm

Snyggt initiativ! Spelar inget av de ovanstående spelen för tillfället, men ser sååå fram emot att det ska komma ett Super Smash-spel. När det händer så sign me up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Snyggt initiativ! Spelar inget av de ovanstående spelen för tillfället, men ser sååå fram emot att det ska komma ett Super Smash-spel. När det händer så sign me up!

Man få ju spela annat eller bara hänga med folk. Men jag ser också fram emot en ny smash, så jag förstår dig.

Permalänk
Medlem

Vilka är era absoluta favoriter av Switchspel som ni verkligen kan rekommendera som absoluta "måsten"?

Har följande (som jag fick med i paketet):
Mario O.
Zelda BOTW (har inte hunnit börja med än då jag haft fullt med Mario O.).

Har beställt dessa:
Puyo Puyo Tetris
Rayman Legends Definitive Edition
Sonic Forces
Mario Kart 8 Deluxe
Super Bomberman R

Gillar inte allt för mycket RPG, och inte heller allt för "barnsliga" spel (är till främst mig då jag nyss bytt jobb och pendlar kollektivt just nu, och inte till min dotter eller andra).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vilka är era absoluta favoriter av Switchspel som ni verkligen kan rekommendera som absolute "måsten"?

Thimbleweed Park
https://thimbleweedpark.com/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Clas Ohlson har 15% rabatt på cyber monday med kod: CYBERCLAS

Pro kontroll kostar med frakt då 628,15

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Damponmyboard:

Tycker Resident Evil lyser med sin frånvaro i butikerna, kan bara hitta att Webhallen och Nintendo E-shopen har så man kan förboka. Jag vill gärna ha ett fysiskt exemplar av det spelet, någon annan som bokat?

Om du vill ha fysisk kopia måste du importera ifrån Japan/Asien eller USA. De kommer inte att släppa den fysiskt i Europa.

It's been public knowledge for some time that only the original Resident Evil Revelations will be on the Switch cart if you buy the physical boxed version, however. Those that pick it up will have to download the much bigger Resident Evil Revelations 2, which will eat up 26GB of your micro SD card.

Sen måste man ändå ladda ned 26 GB till även om du har en fysisk kopia.
Webbis och Spelbutiken/Coolshop tar in förhandsbeställningar men jag vet inte om det är import. Webbis pris ser ut att vara import.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Du kan handla på nätet eller i eshop du behöver konto för respektive land du vill handla ifrån. Just nu så har Norge rätt bra priser jämfört med Sverige. Glöm inte att skapa olika konton för Japan eller USA det finns demos och andra saker som man kan ladda ned där som inte har kommit till SWE än t e x.

Om du köper med padda eller på nätet så starta switchen sen så laddas spelet ned automatiskt.

Har skapat ett nytt konto i USA. Två frågor:

1. Skapade nytt konto med ny epostadress. Är det nödvändigt med en ny epostadress för varje land?

2. Hur länkar jag denna till Switchen? Lägger jag till en ny andvändare i Switch som är kopplat till mit USA-konto?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Har skapat ett nytt konto i USA. Två frågor:

1. Skapade nytt konto med ny epostadress. Är det nödvändigt med en ny epostadress för varje land?

2. Hur länkar jag denna till Switchen? Lägger jag till en ny andvändare i Switch som är kopplat till mit USA-konto?

1 nej du kan ändra region på ditt huvudkonto med men jag kör på 3 olika mejladresser för Mexiko, Japan och USA t e x. Norge ändrar jag bara landsregion på mitt huvudkonto.

2 Du länkar det nya i switchen och lägger till det där:

Du kan antingen skapa ett nytt i Switchen eller göra ett nytt på nätet som du sen lägger till på din Switch.

Ett förtydligande till en del som har svårt med olika språk det går utmärkt att skapa 3 Sverige konton med tre olika adresser funkar även med provisoriska adresser/filter mejl adresser. Sen loggar man in och ändrar landsregion till Japan, USA eller valfritt land. Kan vara bra att lägga till landskod efter varje användarnamn så vet man vilket konto som går till vilket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Du köper MAGIC-NS Wireless Controller Adapter for NINTENDO SWITCH & PC finns på tyska amazon: här 21,99 Euro.
Ok såg att de inte skickar till SWE :/ men det finns andra som säljer.

Helt värt då du kan köra med PS kontroller med:

https://www.youtube.com/watch?v=gRuFobTpCuQ

Intressant! Vet du om detta fungerar för fler handkontroller eller bara "en i taget" som kan vara synkad?
I så fall skulle man kunna synka ihop 2 PS4- och minst 1 Xbox One handkontroll. Smidigt och billigt istället för att köpa nytt av allt.
.. förmodar att "rumble"/skakfunktion inte funkar...

Skrivet av varget:

För er jag lovat återkomma ang nästa Switch lan så har jag nu ett "save the date" event på facebook https://www.facebook.com/events/1996344963987554/

Prel:
- 100 kr inträde
- Lån av skärm
- Lördag den 3e mars 10:00 till midnatt
- Möjlighet att komma på fredagen efter 18:00 samt plats i sovsal (både natt mot lördag och söndag)
- Turneringar i i Mario Kart, ARMS och Splatoon
- Del av ett PC lan i Haninge, Stockholm

Superkul! Tur att jag stannade precis vid den här, höll på att missa inlägget, men jag ska försöka se till att komma i mars!

Skrivet av Tiamat:

Clas Ohlson har 15% rabatt på cyber monday med kod: CYBERCLAS

Pro kontroll kostar med frakt då 628,15

Hade tänkt tipsa själv - då jag faktiskt slog slag i saken och äntligen köpte en.
.. om man nu bara kunde få tag på ett par Joy Cons för en billigare peng än 800 kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Clas Ohlson har 15% rabatt på cyber monday med kod: CYBERCLAS

Pro kontroll kostar med frakt då 628,15

Tack för tipset! Hade en värdecheck på 150 kr också så högg Zelda BOTW för 359 kr inkl frakt

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Inaktiv

Fastnat ganska skapligt med Skyrim jag, riktigt mysigt att krypa ner med spelet i soffan eller sängen. Nästan uppgraderat klart mitt första hem och har äntligen ett bra ställe att förvara saker. Ska försöka hoppa på att börja bygga första huset snart nog med, på tok för fattig ännu och har inte bestämt mig för exakt var heller.

Känns dock som spelandet lär krocka med Xenoblade Chronicles 2 i slutet av veckan. Blir nog att försöka spela igenom fler spel nu, backloggen är brutal. XC2 är troligen spel nummer 19-21 så har en skaplig hög med endast två spel där kanpanjen/Storyn är avklarad.

Skickades från m.sweclockers.com

Blandade ihop Xenoblade Chronicles 2 med Xenoblade Chronicles X
Permalänk
Medlem

Hur fungerar garantin om man köper en konsol på Amazon UK eller Amazon DE? Kan jag lämna in den i Sverige?

Det här var ju en helt galen deal, £299 inkl Rabbids och Odyssey! Tyvärr slut.

https://www.amazon.co.uk/Nintendo-Switch-Super-Odyssey-Rabbid...